آفریقا جنوبی با سافاری‌های شگفت‌انگیز

آفریقا جنوبی با سافاری‌های شگفت‌انگیز، کوه‌های زیبا، خط ساحلی بی‌پایان و شهرهای سرزنده‌ای مانند کیپ تاون مقصدی جادویی برای همه گردشگرانی است که از جاهای مختلف دنیا، به این کشور می‌روند. مناظر طبیعی مانند صخره‌های مرجانی، سواحل اقیانوس نیلگون و بیابان‌های بکر و حیات وحش غنی آن، تنها مشتی از خروار جاذبه‌های آفریقا جنوبی است و این کشور، برای گردشگرانی که به تاریخ و فرهنگ‌های مختلف علاقه‌مند هستند نیز، مقصد ایده‌آلی محسوب می‌شود. در این مقاله هر آنچه را که باید درباره سفر به آفریقا جنوبی بدانید، در اختیار شما قرار می‌دهیم. پس اگر شما هم قصد سفر به این کشور خاص و جادویی را دارید، تا انتها همراه ما باشید.

مدارک لازم برای سفر به آفریقا جنوبی
چه قصد سفر به آفریقا جنوبی را داشته باشید و چه بخواهید به هر کجای دیگری در خارج از کشور سفر کنید، ارائه برخی مدارک الزامی است. اول اینکه باید پاسپورت معتبری در دست داشته باشید که حداقل 6 ماه پس از تاریخ برگشت شما اعتبار داشته باشد. همچنین برای ورود به برخی کشورها باید گواهی سلامت و مدارکی مبنی برا واکسیناسیون خاص یا مجوز پزشکی ارائه دهید.

بعد از پاندمی کرونا معمولا برای ورود به اکثر کشورها باید گواهی واکسن کووید-19 داشته باشید. ضمن اینکه برای ورود به آفریقا جنوبی کارت واکسیناسیون تب زرد نیز الزامی است. علاوه بر این، در صورتی که قصد اجاره خودرو در کشور مقصد را دارید، گواهینامه رانندگی معتبر از دیگر مدارک لازم برای سفر به آفریقا جنوبی است. مهم‌تر از همه این مدارک، باید ویزای آفریقا جنوبی را دریافت کنید که در بخش بعد در این باره توضیح می‌دهیم.

چگونه ویزا توریستی آفریقا جنوبی را دریافت کنیم؟
مهم‌ترین کار برای سفر به آفریقا جنوبی این است که درخواست صدور ویزای توریستی بدهید. این ویزا طی 5 تا 10 روز کاری به دستتان می‌رسد و به شما اجازه می‌دهد حداکثر 90 روز در خاک آفریقا جنوبی بمانید. برای گرفتن ویزا طبق مراحل زیر عمل کنید:

1. فرم درخواست ویزا توریستی آفریقا را به طور کامل پر کنید
ابتدا باید فرم درخواست ویزا آفریقا جنوبی را به دقت پر کنید. توجه داشته باشید که فرم درخواست باید بدون هیچ نقص و خط‌خوردگی و صرفا با خودکار مشکی پر شود؛ در غیر این صورت احتمال ریجکتی ویزا وجود دارد.

2. وقت سفارت آفریقا جنوبی را بگیرید و مدارک را ارائه دهید
در مرحله بعد از وب‌سایت سفارت، یک وقت رزرو کنید و در روز قرار ملاقات مدارک زیر را به زبان انگلیسی به سفارت ارائه دهید:

فرم تکمیل شده درخواست ویزا
اصل پاسپورت دارای حداقل 6 ماه اعتبار و دو صفحه خالی
دو قطعه عکس 3.5 ´ 4.5 (پس زمینه سفید، چهره مشخص و حداکثر برای 6 ماه گذشته)
دعوت‌نامه از اعضای خانواده یا آشنایان یا برگه تایید رزرو هتل
مدارک شغلی شامل گواهی اشتغال به کار، جواز کسب، فیش حقوقی، اظهارنامه مالیاتی، لیست واریزی حقوق کارمندان، مدارک تاسیس شرکت
اثبات تمکن مالی حداقل 50 میلیون تومانی از طریق گردش حساب 3 ماهه اخیر
سند ازدواج (در صورت موجود بودن)
بیمه مسافرتی معتبر
بلیط رفت‌وبرگشت هواپیما
همچنین برای دریافت ویزا توریستی افراد زیر 18 سال به رضایت‌نامه والدین یا قیم قانونی و همچنین مهر تاییدیه وزارت امور خارجه و دادگستری نیاز است.

3. منتظر بمانید تا جواب ویزا آفریقا جنوبی برای شما ارسال شود
پس از انجام دو مرحله فوق، صرفا باید منتظر بمانید تا جواب ویزا برای شما ارسال شود. کلیه خدمات مربوط به اخذ ویزا با ثبت نام در تورهای آفریقا جنوبی پارسا گشت در سریع‌ترین و راحت‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود. ضمن اینکه با ثبت نام در این تورها نیازی نیست هزینه ورودیه سفارت را بپردازید و جداگانه برای بیمه مسافرتی اقدام کنید. ارائه بیمه مسافرتی تا سقف 50 هزار یورو با پوشش کرونا از دیگر خدمات پارسا گشت است.

قیمت تور آفریقا جنوبی
قیمت تور آفریقا جنوبی بسته به اینکه چه زمانی و چه نوع خدماتی را برای سفر انتخاب کنید، متفاوت است. به طور کلی عوامل موثر بر قیمت تور آفریقا عبارتند از:

قیمت روز دلار: از آنجایی که همه هزینه‌ها با ارز خارجی انجام می‌شود، قیمت روز دلار بر هزینه‌های نهایی شما برای سفر به آفریقا جنوبی تاثیر می‌گذارد.
نوع بلیط: شرکت‌های هواپیمایی مختلفی بلیط آفریقا جنوبی را به فروش می‌رسانند که کیفیت پرواز هر کدام و به تبع آن، قیمت بلیط متفاوت است.
نوع هتل: عامل موثر دیگر بر قیمت تور آفریقا جنوبی، نوع هتل و چند ستاره بودن آن است.
موعد سفر: تورهای آفریقا جنوبی در مواقع پیک مسافرتی قیمت بالاتری دارند.
تعداد روزهای تور: قاعدتا هر چند روز بیشتری را در آفریقا بگذرانید، باید بیشتر برای تور هزینه کنید.
خدمات خاص تور: وعده‌های غذایی، گشت‌های شهری و ورودی جاذبه‌های توریستی از جمله خدماتی است که در برخی تورها ارائه می‌شود و بر قیمت نهایی تور تاثیرگذار هستند.
آیا با تور ارزان آفریقا جنوبی به سفر برویم؟
اینکه چه تجربه‌ای در تورهای خارجی با مسافت دور مانند آفریقا جنوبی داشته باشید، کاملا به تخصص آژانس مسافرتی مربوط است. تورهای ارزان قیمت معمولا در هتل‌های بی‌کیفیتی برگزار می‌شوند که با خدمات نه چندان مناسبشان، سفر را به کام شما و هم‌سفرانتان تلخ می‌کنند. از طرف دیگر با ثبت نام در این تورها، هزینه ورودی به مکان‌های مختلف گردشگری مقصد با خودتان است. بنابراین در مجموع باید بابت صرف وعده‌های غذایی در خارج از هتل و ورودی جاذبه‌های گردشگری شخصا هزینه کنید و همین هزینه سفرتان را به مراتب افزایش می‌دهد. از این رو توصیه می‌کنیم برای مقاصد لوکس و خاصی مانند آفریقا جنوبی به دنبال تور ارزان قیمت نباشید.

خدماتپارسا گشت در تور آفریقا جنوبی
در تورهای آفریقا جنوبی طاهاگشت خدمات کاملی عرضه می‌شود تا تجربه دلچسبی از سفر به این کشور رویایی داشته باشید. خدمات تور آفریقا جنوبی عبارتند از:

بلیط رفت و برگشت با پرواز هواپیمایی قطر
11 روز و 10 شب اقامت در هتل‌های 5 ستاره با موقعیت و دسترسی مناسب
10 وعده صبحانه بین‌المللی، 2 وعده ناهار و 1 وعده شام
6 گشت شهری تمام روز و نیم روز
راهنمای مجرب فارسی‌زبان از ایران تا انتهای سفر به همراه راهنمای محلی در طول سفر
پرداخت کلیه ورودیه‌های جاذبه‌های توریستی
انجام تمامی گشت‌ها و ترانسفرها با اتوبوس مدرن توریستی
کلیه پروازهای داخلی طبق برنامه سفر
خدمات اخذ ویزای آفریقا به همراه هزینه ورودیه سفارت
بیمه مسافرتی تا سقف 50 هزار یورو با پوشش کرونا
گشت هلیکوپتر بر فراز شهر زیبای کیپ تاون
CIP رفت فرودگاهی
فصل سفر به آفریقا جنوبی
آفریقای جنوبی مقصد ایده‌آلی برای همه 4 فصل سال است و تابستان‌های گرم و زمستان‌های معتدلی دارد. از ماه می تا دسامبر سرمای هوا کمتر می‌شود و ماه سپتامبر برای تماشای حیات وحش خیره‌کننده این کشور، عالی است. آفریقا جنوبی مناظر در حال تغییری در 9 استان دارد که در مناطق مختلف آب‌وهوایی آن منعکس شده‌اند. در بخش غربی و شرقی خط ساحلی به چشم می‌خورد، قسمت شمالی به صحرای نیمه خشک کالاهاری می‌ریزد، اقیانوس با کوه‌های کوازولو ناتال ملاقات می‌کند و شمال غربی و مناطق اطراف آن شما را به طبیعت وحشی می‌برد.

در این بخش مزایا و معایب سفر به آفریقا جنوبی در همه فصول و ماه‌های سال را بررسی می‌کنیم. توجه داشته باشید که ترتیب ماه‌ها و فصول سال در این کشور متفاوت با آن چیزی است که در ایران و کشورهای اروپایی وجود دارد. برای مثال دسامبر، ژانویه و فوریه که به عنوان ماه‌های پاییزی و زمستانی شناخته می‌شوند، در آفریقای جنوبی تابستان این کشور را می‌سازند.

سفر به آفریقا جنوبی در تابستان (دسامبر، ژانویه و فوریه)
در تابستان‌های آفریقای جنوبی بسته به جایی که هستید، ممکن است هوای خشک یا مرطوبی را تجربه کنید. به طور کلی تابستان فصل اوج گردشگری آفریقای جنوبی است و دما در محدوده 25-27 درجه سانتی‌گراد باقی می‌ماند. در این فصل سواحل گرم و آفتابی هستند و مناطق شمالی می‌توانند شاهد رعدوبرق و بارندگی‌های مکرر باشند. دسامبر ماه شلوغی در سراسر آفریقای جنوبی، به ویژه در امتداد ساحل است. بنابراین اگر قصد سفر به آفریقا در دسامبر را دارید، بهتر است از قبل برای شرکت در جشنواره‌ها و بازدید از جاهای دیدنی بلیط تهیه کنید.

تور آفریقا جنوبی در تابستان

ژانویه یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به آفریقای جنوبی است. تعطیلات ساحلی در هر نقطه از سواحل آفریقای جنوبی توصیه می‌شود؛ با این حال ساحل کوا-زولو ناتال می‌تواند نسبتا گرم و مرطوب باشد. تماشای حیوانات در پارک کروگر و سایر مناطق حفاظت‌شده می‌تواند کمی چالش برانگیز باشد، زیرا حیوانات دور از منابع آب و در پوشش گیاهی متراکم پراکنده شده‌اند. با این حال آفریقا در این ماه بهترین نور سال را برای عکاسی دارد و فضای سبز فوق‌العاده آن گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند.

فوریه یکی از گرم‌ترین ماه‌های کشور به ویژه در کیپ تاون است اما شهرهای ساحلی معمولا با نسیم‌های دلپذیری که از دریا می‌وزند، هوای خنک‌تری دارند. اگر می‌خواهید آفریقا را دور از شلوغی‌های مربوط به فستیوال‌های آن ببینید، فوریه بهترین زمان برای سفر به این کشور است. با این حال همچنان نسبت به دیگر فصول سال، ماه شلوغی محسوب می‌شود و باید از قبل بازدید از برخی جاها را رزرو کنید.

سفر به آفریقا جنوبی در پاییز (مارچ، آوریل و می)
گرمای تابستان راه را برای خنکی پاییزی باز می‌کند و در این فصل، دمای روز بین 20 تا 23 درجه سانتی‌گراد است. در اکثر مناطق آفریقا جنوبی هوا همچنان گرم بوده و در بخش‌های شمالی بارندگی کمتر می‌شود. با این حال وزش باد در خنک شدن ملایم هوا بی‌تاثیر نیست. در این فصل رودخانه‌ها و دریاچه‌ها تا لبه پر و سواحل همچنان میزبان خورشید هستند. مارچ هنوز هم زمان خوبی برای تعطیلات ساحلی با مناطق مختلف با آب‌وهوای متنوع است. با کمتر شدن پوشش گیاهی سرسبز تابستانی در این ماه، مشاهده حیات وحش در پارک کروگر و دیگر مناطق حفاظت‌شده آسان‌تر می‌شود.

تور آفریقا جنوبی در فصل پاییز

در اواخر آوریل، جمعیت گردشگران به مراتب کمتر شده و هوای گرم و عموما خشک در سراسر آفریقای جنوبی حاکم می‌شود. در شمال مقاصد سافاری مانند کروگر از ماه‌ها باران شدید پدیدار می‌شوند. آوریل زمان ایده‌آلی برای کسانی است که قصد دارند تور طولانی‌تری به آفریقای جنوبی داشته باشند و مناطق مختلف آن را، از آب‌وهوای خشک مناطق سافاری تا روزهای آفتابی گرم در کیپ، ببینند.

اگرچه روزها در حال کوتاه شدن هستند، بدون شک ماه می یکی از بهترین ماه‌ها برای سفر به آفریقای جنوبی است؛ به خصوص اگر تمرکز اصلی شما سافاری باشد. دما بسته به شهر مقصد متفاوت است، با این حال به احتمال زیاد آب و هوای معتدل و دلپذیری، با آفتاب و آسمانی صاف تجربه می‌کنید. در ماه می قیمت‌ها در استان کیپ غربی کاهش می‌یابد و هتل‌ها و مناطق گردشگری خلوت‌تر از تابستان هستند.

سفر به آفریقا جنوبی در زمستان (ژوئن، جولای و آگوست)
در این فصل میانگین دمای روز بین 10 تا 15 درجه سانتی‌گراد است و در کیپ باران‌های غیرقابل پیش‌بینی و حتی کمی بارش برف در نوک کوه‌ها رخ می‌دهد. ژوئن بارانی‌ترین ماه در کیپ غربی است اما در ژوهانسبورگ و پارک‌های بازی شمالی تقریبا هیچ بارندگی مشاهده نمی‌شود. با این حال، شب‌های یخ‌زده و صبح‌های سرد می‌تواند بازدیدکنندگان باغ‌های مرتفع را غافلگیر کند! به هر کجا که سفر می‌کنید، در این فصل حتما لباس گرم به همراه داشته باشید.

جولای ماه ایده‌آلی برای تماشای نهنگ‌ها در آفریقا جنوبی است. در این ماه نهنگ‌ها از سفر طولانی خود از قطب شمال به ساحل آفریقا می‌رسند تا بچه‌های خود را در آب‌های گرم‌تر به دنیا بیاورند. در این ماه هم می‌توانید برای تماشای بازی‌ها به کروگر بروید، دمای هوا در طول روز متوسط بوده و خطر ابتلا به مالاریا بسیار کم است.

تور آفریقا جنوبی در فصل زمستان

آگوست معمولا ماهی است که گل‌ها در سراسر کیپ غربی و کیپ شمالی شروع به شکوفه دادن می‌کنند. سفر به ساحل غربی برای دیدن گل‌های وحشی سرگرمی محبوبی بین توریست‌هاست و مناظر با رنگ‌های روشن پس از آخرین قطره‌های باران زمستانی خودنمایی می‌کنند. در گوتنگ قبل از شروع بهار هوا ممکن است بسیار سرد و دماغه نیز می‌تواند خنک باشد. ممکن است در این زمان کابل راه هوایی Table Mountain برای تعمیر بسته باشد، بنابراین بهتر است از قبل بررسی کنید تا ناامید نشوید.

سفر به آفریقا جنوبی در بهار (سپتامبر، اکتبر و نوامبر)
اگر بین سپتامبر تا نوامبر به آفریقا جنوبی سفر کنید، می‌توانید انتظار دمای هوای بهاری دلپذیری با متوسط دمای 14 تا 16 درجه سانتی‌گراد را داشته باشید. در این فصل برخی روزهای سرد و برخی دیگر کاملا گرم است. سپتامبر بهترین زمان برای سفر به آفریقای جنوبی برای سافاری در یکی از پارک‌های بازی در سراسر کشور بوده و Shamwari Game Reserve در کیپ شرقی، Phinda Game Reserve در Kwa-Zulu Natal، و Kruger همگی بهترین مقاصد برای تماشای بازی هستند.

اکتبر ماه نسبتا شلوغ و پرجنب‌وجوشی برای آفریقا جنوبی محسوب می‌شود. در این ماه دمای هوا در سراسر کشور شروع به گرم شدن می‌کند و در شمال کشور بارش‌های تابستانی رخ می‌دهد. این بهترین زمان برای بازدید از آفریقای جنوبی برای یک سفر ساحلی، همراه با رانندگی در داخل کشور قبل از شروع فصل اوج گردشگری است.

تور آفریقا جنوبی در فصل بهار

در ماه نوامبر، بارندگی در شمال کوازولو-ناتال و گوتنگ آغاز می‌شود و گردشگران کیپ غربی می‌توانند آخرین ماه فصل نهنگ را قبل از شروع سفر طولانی خود به قطب شمال تجربه کنند. نوامبر بهترین زمان برای بازدید از آفریقای جنوبی و کشف مناطق داخلی آن مانند Karoo یا Free State است.

شهرهای دیدنی آفریقا جنوبی در تورپارسا گشت
جاذبه‌های دیدنی در تور آفریقا جنوبی
امنیت تور آفریقا جنوبی و هزینه گشت و گذار
هتل های اقامت تورهای آفریقا جنوبی
تفریحات و فستیوال هایی که در تور آفریقا جنوبی تجربه خواهیم کرد
غذاهای آفریقایی و سوغاتی‌هایی که می‌توانید بخرید
سوالات متداول درباره تور آفریقا جنوبی

آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

تور لحظه آخری پکن

تور لحظه آخری پکن پکن پکن بزرگترین شهر کشور پهناور چین و پایتخت این کشور پرجمعیت آسیایی است، شهر پکن جاذبه‌های گردشگری بسیاری را در

تور دبی نمایشگاهی

نمایشگاه های دبی سال 2024 دبی یک شهر بسیار مدرن و فوق العاده است که این روزها مورد توجه بسیاری از تاجران و سرمایه گذاران

نمایندگی فروش ماهان_02157749

هواپیمایی ماهان هواپیمایی ماهان یا ماهان ایر از شرکت‌های هواپیمایی خصوصی ایرانی است که در سال ۱۳۷۱ فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرده

ویزا مولتی چین_ تجاری

ویزا چین چین واقع در شرق آسیا، بعد از روسیه و کانادا سومین کشور وسیع و بعد از هند پرجمعیت ترین کشور دنیاست، ویزای چین و دریافت تور چین در

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آفریقا جنوبی با سافاری‌های شگفت‌انگیز

هلدینگ گردشگری پارسا گشت