تور تایلند_ بهترین قیمت

تور تایلند

تایلند یکی از کشورهای پادشاهی جهان است که در جنوب شرقی آسیا قرار دارد. این کشور به سرزمین لبخندها معروف است و مردم آن با رویی خوش از گردشگران پذیرایی می‌کنند. تایلندی‌ها ۱۶ عید عمومی دارند و انگار همیشه در حال جشن و شادی هستند. ۹۵درصد از مردم این کشور از آیین بودا پیروی می‌کنند، به همین علت معابد متعددی در این کشور ساخته شده است. همچنین جشن سال نو تایلند از تاریخ ۳۱ دسامبر تا ۱ ژانویه با عبادت کردن و نذری دادن در معابد بودایی شروع می‌شود. تایلند به علت داشتن آب و هوای خوب، طبیعت بی‌نظیر و معابد فوق‌العاده جذاب پذیرای گردشگران زیادی است.

فرهنگ مردم تایلند

آداب و رسوم مردم تایلند و فرهنگ مردم این کشور آمیخته‌ای از فرهنگ کشورهای چین، هند، کامبوج و دیگر کشورهای جنوب شرق آسیا است. در تایلند هم مانند دیگر کشورهای آسیایی، مردم برای نیاکان خود و بزرگ‌ترها احترام زیادی قائل هستند. تایلندی‌ها همیشه خنده بر لب دارند و با مهربانی از دیگران استقبال می‌کنند، آن‌ها مشتاق صحبت کردن با گردشگران هستند و با رویی گشاده و خندان از آن‌ها پذیرایی می‌کنند.

مردم تایلند احترام ویژه‌ای برای پادشاه خود قائل هستند و به وسایلی مانند اسکناس و کتاب که عکس پادشاه در آن‌ها حک شده باشد احترام می‌گذارند. در این کشور پادشاه بالاترین جایگاه و ارزش را دارد.

برخی از مردم تایلند به خصوص در مناطق روستایی و سنتی، رسمی تحت عنوان صحبت کردن با روح دارند و اگر محل زندگی خود را شب‌ها به قصد بیرون ماندن ترک کنند خانه را به یک روح می‌سپارند و هنگام برگشت هم از روح تشکر می‌کنند. البته این رسم در شهرهای بزرگ و بانکوک انجام نمی‌شود و گردشگران هم موظف به انجام آن نیستند.

زبان مردم تایلند

زبان مردم تایلند یکی از قدیمی‌ترین زبان‌های زنده‌ی شرق آسیا است. گویش‌های قومی و منطقه‌ای زیادی در قسمت‌های مختلف این کشور وجود دارد اما تایلندی زبان رسمی کشور تایلند است و الفبای مخصوصی دارد. با وجود آموزش زبان انگلیسی در مدارس کشور تایلند مردم این کشور تسلط زیادی به این زبان ندارند. جالب است بدانید پادشاهان تایلندی زبان منحصر به فردی دارند که فقط خودشان به این زبان صحبت می‌کنند و در هیچ کجای کشور به این زبان صحبت نمی‌شود. در اکثر رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و هتل‌ها زبان انگلیسی و بعضی از زبان‌های اروپایی استفاده می‌شود. همچنین برای راحتی گردشگران اسامی خیابان‌ها به دو زبان تایلندی و انگلیسی نوشته شده است.

شهرهای مهم و گردشگری شهر تایلند

بانکوک
یکی از دیدنی‌ترین شهرهای کشور تایلند، شهر بانکوک (Bangkok) نام دارد. بانکوک، پایتخت کشور تایلند است و یکی از جذاب‌ترین شهرهای توریستی این کشور به حساب می‌آید. در شهر بانکوک بازارهای مختلفی وجود دارد. در این شهر، می‌توانید از آرامگاه‌ها و معابد مختلف دیدن کنید. اگر اهل شکم گردی هستید، حتما باید به شهر بانکوک سفر کنید و غذاهای متنوع و لذت‌بخش تایلندی را امتحان کنید. راهنمای سفر به بانکوک را هم ببینید، قطعاً کمکتان خواهد کرد.
حتما در سفر خود به این شهر تا پاسی از شب را در خیابان‌ها سپری کنید و از زندگی شبانه‌ی این شهر نهایت لذت را ببرید. همچنین از جاده خائو سان (khao san) دیدن کنید.

پاتایا
یکی از معروف‌ترین شهرهای توریستی کشور تایلند شهر پاتایا (Pattaya) است. شهر پاتایا یکی از مفرح بخش‌ترین شهرهای کشور تایلند است. در این شهر می‌توانید ماساژ تایلندی بگیرید و تمام شب را مشغول موسیقی و رقص شوید. پاتایا در گذشته تفرجگاه ساحلی برای سربازان آمریکایی ای بوده‌است که در طول جنگ ویتنام به این منطقه اعزام شدند.
می‌توانید مدت‌ زیادی را در مراکز خرید و جاهای دیدنی پاتایا سپری کنید و از تجربه بازارگردی‌تان نهایت لذت را ببرید یا به مکان‌های تفریحی این شهر بروید و اوقات خوشی را در این مکان‌ها سپری کنید. هزینه‌های این شهر نسبت‌ به شهرهای دیگر تایلند کمتر است. اگر به‌دنبال شهری می‌گردید که سفر به آن هزینه کمتری داشته باشد، شهر پاتایا گزینه مناسبی برای شما است.

آیوتایا
یکی از دیدنی‌ترین شهرهای تاریخی کشور تایلند، شهر آیوتایا (Ayutthaya) نام دارد. این شهر دیدنی در زمان گذشته به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شهرهای جهان شناخته می‌شد. امروزه بسیاری از بخش‌های آن ویران شده‌است. اما بقایای این شهر بزرگ و تاریخی، هنوز هم گردشگران زیادی را راهی این شهر می‌کند تا عظمت و بزرگی این اثر تاریخی را از نزدیک ببینند. علاوه بر دیدن جاذبه‌های تاریخی شهر آیوتایا، می‌توانید تجربه رفتن به بازار شناور تایلند را نیز در این شهر امتحان کنید.

هوآ هین
یکی از دیدنی‌ترین شهرهای توریستی کشور تایلند شهر هوآ هین (Hua Hin) نام دارد. در گذشته این شهر یک دهکده ماهیگیری بوده است. اما با مرور زمان تبدیل به یکی از مراکز مهم گردشگری در کشور تایلند شده‌است. در این شهر توریستی می‌توانید به دیدن آبشارها و غارهای زیبای تایلند بروید یا اگر به بازی گلف علاقه دارید وقت خود را در زمین‌های گلف این شهر سپری کنید.
شهر هوآ هین برای افرادی مناسب است که دوست دارند در سفر خود به شهر تایلند آرامش و سکوت را دوباره در زندگی خود تجربه کنند.

سوراتانی
یکی از دیدنی‌ترین شهرهای توریستی کشور تایلند، شهر سوراتانی (Surat Thani) است. اگر عاشق آب و آب‌بازی هستید و تفریحات آبی هیجان و لذت زیادی را در شما ایجاد می کند، حتماً باید به این شهر سفر کنید. با سفر به شهر سوراتانی می‌توانید مدت‌های زیادی را به تماشای دریای صاف و زلال این شهر بنشینید و آرامش و لذت را توأمان تجربه کنید. می‌توانید به پارک ملی دریایی آهنگ تنگ بروید. اگر هم از تماشای دریای زلال این شهر خسته شدید و هوس بازار گردی و رفت‌وآمد در یک مکان شلوغ و پرازدحام به سرتان زد، به بازارهای شلوغ این شهر سری بزنید.

پوکت
پوکت، یکی از قطب های صنعت گردشگری تایلند با جزیره‌هایی زیباست که گردشگران را مجذوب خود می‌کند. پوکت علاوه بر گردشگری، اصلی ترین منبع درآمد سواحل غربی این جزیره است. مشاغلی از جمله کشاورزی، صید ماهی، میگو و همچنین مروارید را در بر می‌گیرد؛ پوکت را با نام مروارید دریای آندامان می‌شناسند و آب شفاف دریای سواحل آن جان می دهد برای غواصی و بیشتر جزیره را جنگل تشکیل داده و از شمال به جنوب آن پوشیده از کوه است. این شهر معروف، هم چنین میزبان مجسمه بودای ۴۵ متری است. جالب است بدانید، نام این شهر برگرفته از واژه ای مالزیایی به معنای کوه یا تپه است، چرا که شهر از دور همانند تپه است. یکی از شگفت انگیزترین نمایش‌ها در پوکت، نماد دریایی پوکت فانتا “Phuket Fanta” است که ترکیبی از نمایش‌های فانتزی و طنز با اسطوره‌هایی است که توسط هنرمندان آن در ساحل کامالا اجرا می‌شود.

چیانگ مای
یکی از دیدنی‌ترین شهرهای توریستی کشور تایلند شهر چیانگ مای (Chiang Mai) است. به شهر چیانگ مای، شهر معبدها نیز گفته می‌شود. این شهر توریستی در شمالی‌ترین بخش تایلند، در مرز کشور لائوس قرار گرفته‌است.

سوخوتای
یکی از دیدنی‌ترین شهرهای توریستی کشور تایلند شهر سوخوتای (Sukhothai) است. اگر از دیدن مکان‌های تاریخی و قدیمی لذت می‌برید و دوست دارید در فضای این جور مکان‌ها غرق شوید، حتما باید به این شهر بروید. در شهر سوخوتای می‌توانید جاذبه‌های تاریخی بسیار زیادی را تماشا کنید و عکس‌های زیبایی از مکان‌های باستانی و ویرانه‌های این شهر بگیرید.
اگر از دیدن و بودن در طبیعت زیبای شهرهای تایلند خسته شده‌اید و تفریحات مختلف را در شهرهای دیگر این کشور امتحان کرده‌اید و دوست دارید بناهای باستانی و تاریخی تایلند را از نزدیک ببینید، حتما باید به شهر سوخوتای سفر کنید.

چیانگ رای
یکی از دیدنی‌ترین شهرهای کشور تایلند شهر چیانگ رای (Chiang Rai) است. در این شهر زیبا، معابد و جذاب و دیدنی مثل معبد jaw droppingly وجود دارد. اگر کمی به زبان انگلیسی مسلط باشید، احتمالاً با خواندن نام این معبد متوجه زیبایی خیره‌کننده و عجیب آن می‌شوید. این معبد خاص و بسیار زیبا، سرتاسر در رنگ سفید پوشیده شده است و دیدن آن زیر نور خورشید صحنه لذت‌بخشی را ایجاد می‌کند. از دیگر جاذبه‌های دیدنی این شهر می‌توان به آبشار “Khun korn” اشاره کرد.

غذاهای معروف تایلند

کشور تایلند غذاهای بسیار خوشمزه و متنوعی دارد. یکی از لذت‌بخش‌ترین و خاطره‌انگیزترین بخش‌های سفر به تایلند امتحان کردن غذاها و خوراکی‌های تایلندی است. در ادامه قصد داریم معروف‌ترین غذاهای تایلندی را معرفی کنیم.

توم یونگ گونگ
یکی از غذاهای معروف کشور تایلند سوپی خوش‌طعم و خوشمزه بنام توم یونگ گونگ (Tom Yum Goong) است. ‌مهم‌ترین ماده غذایی که در این سوپ استفاده می‌شود، میگو است. اگر به میگو علاقه دارید و عاشق غداهای دریایی هستید، حتما در سفر خود به کشور تایلند این سوپ خوشمزه را امتحان کنید. در این سوپ مقداری برگ لیمو ریخته می‌شود. این سوپ به دو صورت تند و معمولی سرو می‌شود و اگر از خوردن غذاهای تند دوری می‌کنید، حتماً بگویید که نوع ملایم آن را برای شما درست کنند.

پد تای
یکی از غذاهای معروف و خوش طعم کشور تایلند پد تای (Pad Thai) یا رشته‌فرنگی سرخ‌شده است. پد تای یکی از غذاهای محلی کشور تایلند است و معمولاً در غذاخوری‌های که غذاهای محلی تایلند سرو می‌شود، می‌توانید این غذا را پیدا کنید. پد تای می‌تواند با غذای دریایی یا مرغ یا حتی به شکل کاملاً گیاهی سرو شود. طعم این غذا ترش و شیرین است.

سام تام
یکی از غذاهای خوشمزه‌ی کشور تایلند سام تام (Som Tam) نام دارد. در این غذا ترکیبی از طعم‌های ترش، شیرین، نمکی و تند را می‌توانید امتحان کنید. در پخت این غذا از ادویه های زیادی استفاده می‌شود. سام تام، درواقع یک نوع سالاد است. این غذا تقریباً در همه غذاخوری ها، به‌خصوص غذاخوری های خیابانی کشور تایلند سرو می‌شود. درست کردن این غذا آسان است و به شکل‌های مختلفی طبخ می‌شود. در برخی از انواع آن سس ماهی تخمیر شده یا تخم‌مرغ را در نمک می‌خوابانند و به آن اضافه می‌کنند.

سوپ نودل
یکی از غذاهای معروف کشور تایلند که احتمالاً نام آن را شنیده اید، سوپ نودل (Noodle) یا سوپ رشته‌فرنگی است. این غذا به شکل‌های مختلفی طبخ می‌شود. مرغ، سبزیجات یا غذاهای دریایی سه ماده اصلی در پخت این سوپ است که بسته به ذائقه مخاطب از یکی از آن ها استفاده می‌شود. گاهاً به این سوپ قارچ نیز اضافه می‌شود.

ظرف‌های زیبای تایلندی
در کشور تایلند می‌توانید ظرف‌های رنگارنگ و بسیار زیبایی را به‌عنوان سوغاتی به کشور ایران بیاورید. یکی از این ظرف‌های زیبا «چانگ لون» نام دارد. این ظرف از پخته شدن نارگیل در کوره ساخته می‌شود. یکی دیگر از ظرف های عجیب و جذاب این کشور «هوی چو» نام دارد. این ظرف را با نوعی خرچنگ درست می‌کنند.
ظروف سرامیکی تایلند بسیار زیبا ساخته می‌شوند و در طراحی آن ظرافت‌های خاصی بکار گرفته می‌شود و همین ‌موضوع باعث معروفیت این ظروف شده‌است. اگر می‌خواهید این ظروف را به‌عنوان سوغاتی برای اطرافیان خود تهیه کنید، حتما مراقب باشید که در بسته‌بندی آن نهایت دقت را به خرج دهید تا زمانی‌که به خانه برمی‌گردید، با ظروف شکسته در چمدان خود مواجه نشوید.
بهترین منطقه برای خرید این ظروف شهر چیانگ مای است. اگر در میان دوستان و آشنایانتان خانم‌های خانه‌داری را سراغ دارید که از داشتن ظرف‌های رنگارنگ و خاص لذت می‌برند، می‌توانید این سوغاتی را برای آن‌ها تهیه کنید.

تفریحات موجود در تایلند

در کشور تایلند می‌توانید تفریحات بسیار متنوع و مختلفی را تجربه کنید و لحظات لذت‌بخش، آرامش‌بخش، هیجان‌انگیز و جذاب و منحصربه‌فردی را داشته باشید. از جمله این تفریحات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
سقوط آزاد
اگر اهل تجربه کردن هیجان هستید، می‌توانید به شهرهای پاتایا و بانکوک بروید و تجربه سقوط آزاد را داشته باشید.

قایق‌سواری
اگر به قایق‌سواری علاقه دارید، می‌توانید به شهر پوکت بروید و با استفاده از خدمات شرکت “sea canoe” قایق‌سواری با کایاک را در کشور تایلند تجربه کنید. تورهای قایق‌سواری که توسط این شرکت ارائه می‌شود، از چند ساعت تا چندین روز طول می‌کشد و با شرکت در این تورها می‌توانید با قایق جاذبه‌های طبیعی کشور تایلند را از نزدیک ببینید.

زیپ لاین
در کشور تایلند می‌توانید زیپ لاین در جنگل را تجربه کنید. از معروف‌ترین نقاطی که می‌توانید این تفریح را امتحان کنید، می‌توان به چیانگ مای، “Canopy” در بانکوک و “Hanuman World” در پوکت اشاره کرد. این ۳ مرکز طولانی‌ترین مسیرهای زیپ لاین در کشور تایلند را دارند.

غارنوردی
یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحاتی که می‌توانید در طبیعت کشور تایلند امتحان کنید، غارنوردی است. این کشور غارهای بسیار جذاب و شگفت‌انگیزی مثل “Pang Mapha”دارد که می‌توانید ساعت‌ها در آن به پیاده‌روی بپردازید و از زیبایی‌های مناظر اطراف لذت ببرید.

آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

ویزا نمایشگاهی چین-بدون تمکن مالی

چین واقع در شرق آسیا، بعد از روسیه و کانادا سومین کشور وسیع و بعد از هند پرجمعیت ترین کشور دنیاست، ویزای چین و دریافت تور چین در میان ایرانیان

رزرو هتل تایلند- بهترین قیمت

برای تور تایلند چقدر باید هزینه کنیم؟ به همان نسبت که قیمت تور تایلند نسبت به سایر تورهای شرق آسیا پایین‌تر است، هزینه خورد و

ویزا هنگ کنگ بهترین قیمت

جزییات و اطلاعات کلی در صورتیکه عدم صدور ویزای هنگ کنگ بدلایلی خارج از قصور آژانس از جمله تعطیلی سفارت و یا اختلافات سیاسی و یا تشابه

تور بالی و سنگاپور بهترین قیمت

تور بالی و سنگاپور دلیل اختلاف قیمت تورهای بالی چیست؟ تور بالی با پرواز ایرلاین‌های خارجی برگزار می‌شود. بعضی از این پرواز‌ها ۱ توقف و

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تور تایلند_ بهترین قیمت

هلدینگ گردشگری پارسا گشت