تور روسیه کریسمس2025

تور روسیه

درباره مسکو

مسکو پایتخت روسیه، یکی از مشهورترین و کهن‌ترین پایتخت‌های جهان به شمار می‌رود. مسکو با دارا بودن بیش از ۱۳ میلیون نفر جمعیت، پرجمعیت‌ترین شهر اروپا و با بیش از ۲۵۰۰ کیلومتر مربع مساحت، وسیع‌ترین شهر اروپا به شمار می‌رود. مسکو در حال حاضر مهمترین شهر شرق اروپا از دید سیاسی، اقتصادی و نظامی است.

تاریخچه مسکو

مسکو تا حوالی سده چهاردهم میلادی، شهری نسبتا کوچک در کنار رود ولگا بود و نقشی تجاری و بازرگانی داشت. در این زمان، مسکو که منطقه‌ای تحت فرمانروایی تاتارها بود، به تدریج برای کسب استقلال تلاش کرد و در زمان ایوان سوم در اواخر سده پانزدهم میلادی، مسکو و سپس باقی روسیه، توانستند بر تاتارها پیروز شوند و به استقلال برسند. مسکو از این به بعد پایتخت و مرکز فرمانروایی در روسیه بود و تحولات سیاسی گوناگون روسیه و اتحاد جماهیر شوروی، این شهر مهم اروپا و جهان را تحت تاثیر قرار داده است.

درباره کلیسای مسیح نجات دهنده

جاذبه های زیبا شهر زیبای مسکو تمامی ندارند و بناهای باشکوه و تاریخی اش حرف های زیادی برای گفتن دارند. یکی از بناهای جذاب و حکایت دار مسکو کلیسای مسیح نجات دهنده (Cathedral of Christ the Saviour) است که به ظاهر بسیار قدیمی و کهن به نظر می آید اما درواقع در سال ۲۰۰۰ ساخته شده است. از همین قسمت حکایت کلیسا جالب و شنیدنی تر می شود. بسیاری از گردشگران جهان برای بازدید از کلیسای مسیح نجات دهنده و آشنایی با داستان آن بلیط هواپیما مسکو می خرند و در مشاهده آن از نزدیک مجذوب و متحیر می شوند. کلیسای مسیح نجات دهنده که بلندترین کلیسای ارتدوکس جهان است، نزدیک کاخ کرملین و شمال رودخانه مسکو قرار دارد. برای کسانی که به تاریخ و معماری بناها علاقه مند هستند، بازدید از کلیسای مسیح نجات دهنده در مسکو فرصت بسیار خوبی به حساب می آید.

ریخچه کلیسای مسیح نجات دهنده

یکی از مهم ترین روزهای تاریخ روسیه چهاردهم دسامبر سال ۱۸۱۲ است. ناپلئون بناپارت به همراه ششصد هزار سربازش مسکو را ترک کرد. امپراطور الکساندر اول در ۲۵ م دسامبر دستور داد برای گرامیداشت حضرت مسیح که محافظ روسیه در برابر نیروهای فرانسه بود، کلیسایی بسازند. همان طور که تاکنون بارها خوانده و شنیده ایم، کشور روسیه سرزمین بسیار وسیع و پهناوری است و ناپلئون بناپارت که موفق شده بود کشورگشایی ها و فتح های زیادی انجام دهد، این بار چشم به سرزمین روسیه دوخته بود. اما روسیه به قدری وسیع بود که این بار بناپارت موفق به فتح و کشورگشایی نشد و شکست خورد و درواقع تلاش بناپارت برای فتح روسیه، بزرگ ترین اشتباه وی بود.
پس از این رویداد مقامات روسی تصمیم گرفتند در گرامیداشت حضرت عیسی کلیسایی را در مسکو بسازند. زیرا بر این باور بودند که اگر محافظت عیسی مسیح نبود، آن ها هرگز پیروز نمی شدند. ساخت این کلیسا بسیار به طول انجامید و طراحی آن ۲۰ سال بعد توسط تزار نیکولاس اول انجام گرفت. معماری بنا را نیز فردی به نام کنستانتین عهده دار شد که مورد تائید تزار نیکولاس بود. نیکولاس در سال ۱۸۳۷ محل ساخته شدن کلیسای مسیح نجات دهنده را در مسکو انتخاب کرد و در سال ۱۸۳۹ اولین سنگ بنا را در مکانی نزدیک به کاخ کرملین بنا نهاد.

کاخ کرملین مسکو

شهر مسکو به سبب داشتن بناهای تاریخی و قدیمی متعدد یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری در جهان به شمار می‌رود و سالانه عده زیادی از مردم سرتاسر دنیا با خرید بلیط هواپیما مسکو مسافر پایتخت روسیه می‌شوند. هر کدام از بناهای این شهر روایتگر بخشی از تاریخ روسیه هستند. کاخ کرملین از جمله بناهای معروف شهر مسکو و بزرگ‌ترین کاخ سلطنتی روسیه است که در میدان سرخ مسکو قرار دارد و افراد زیادی در سال از آن بازدید میکنند. کرملین در زبان روسی به معنی دژ است. این کاخ که قلب مسکو نیز نامیده می‌شود، یکی از زیباترین کاخ‌های جهان با قدمتی حدود۶۰۰ سال بوده است و شهرتی جهانی دارد.

چرا بازدید از کاخ کرملین مسکو پیشنهاد می‌شود؟

بسیاری از جاهای دیدنی مسکو در محوطه کاخ کرملین قرار گرفته است و به خاطر مهم بودن این مکان به آن لقب قلب مسکو داده شده است.
کاخ کرملین قدمتی ۶۰۰ ساله دارد، یکی از بزرگترین کاخ‌های سلطنتی روسیه و از جمله زیباترین کاخ‌های جهان است.
بازدید از کاخ کرملین گردشگران را با تاریخ عظیم روسیه آشنا می‌کند.

تاریخچه کاخ کرملین مسکو

کاخ کرملین برروی تپه کرملین و در محل تقاطع دو رودخانه نگلین نایا و رودخانه مسکوا ساخته شد و در گذشته مقرحکومتی روسیه و دژ مستحکم تزار روس بوده و هم اکنون محل اقامت رئیس جمهور روسیه است. این کاخ قدیمی ترین کاخ شهر مسکو است که در قرون ۱۴، ۱۶ و ۱۷ بازسازی شده و بعضی از ساختمان‌های آن متعلق به قرن دوازدهم است. این مکان تا قرن ۱۴ ام گراد مسکو نام داشت و در سال ۱۳۳۱برای اولین بار کرملین نامیده شد.
پرنس کبیر ایوان سوم در سال ۱۴۷۵ بر روسیه قرون وسطی حکومت می‌کرد. او برای نشان دادن شکوه حکومت خود، این بنا را گسترش داد و به آن رسیدگی کرد. پس از پرنس کبیر این کاخ تا سال ۱۷۷۳ که کاترین کبیر حکومت را به دست بگیرد، از رونق افتاد و متروکه باقی ماند.
بنای اولیه این کاخ توسط مغولان به کلی نابود شد به همین سبب مورد بازسازی قرار گرفت و تاریخ ساخت آن سال ۱۸۴۹ ذکر شد. در ابتدا حیاط داخلی در این کاخ وجود داشته اما تعداد اتاق ها ۷۰۰ نبوده و به مرور زمان به شکل امروزی در آمده است. همچنین ساختمان غربی محل امور دولتی و ساختمان‌های دیگر مختص خاندان سلطنتی بوده است.

معماری کاخ کرملین مسکو

در گذشته، معماری کاخ کرملین دستخوش تغییرات زیادی قرار گرفته است؛ به گونه ای که معماران کرملین جدید را بر روی کرملین قدیم که از جنس سنگ سفید بود، ساختند. دیوارهای قبلی را تا جایی که می‌توانستند نگه داشتند و فقط برای بلندتر و ضخیم‌تر کردن آن، دورش را دیوار آجری کشیدند.
در این بنای تاریخی از سبکهای مختلفی همچون سبک باروک استفاده شده است. زمینی که برای ساخت این بنا به کار رفته از قرن چهاردهم متعلق به شاهزادگان و درباریان روسی بوده است. بزرگ ‌‌ترین کلیسای کرملین مسکو که کلیسای جامع اوسپنسکی نام دارد در سال ۱۴۷۵ تا ۱۴۷۹ در این محوطه کرملین ساخته شد. این کلیسا محلی برای تاج گذاری تزارهای روسیه بود. همچنین دیوارهای کاخ کرملین از سال ۱۴۸۵ تا ۱۴۹۵ به دست معماران ماهر و خوش ذوق ایتالیایی و به منظور جلوگیری از نفوذ دشمن به محوطه کاخ، طراحی و ساخته شدند.
ساخت کاخ کرملین به مدت ۱۰ سال به طول انجامید و از سال ۱۸۳۸ تا ۱۸۴۹ میلادی در زمان امپراتوری نیکلای اول، توسط معماران روسی به سرپرستی کنستانتین تون بنا گردید. سرانجام در سال ۱۸۴۹ ساخت این کاخ به پایان رسید و مورد استفاده قرار گرفت. در سال ۱۹۶۱ کاخ کنگره‌ها طی ۱۶ ماه ساخته و به بنای کرملین اضافه شد که از آن کاخ برای اجرای تئاتر و جشن‌های عمومی استفاده می‌شد.
اولین ساختمان کاخ کرملین ۱۲۵ متر طول و ۴۷ متر عرض داشت. مساحت مجموعه کرملین ۲۵۰۰۰ متر مربع بوده و شکلی مستطیلی دارد. این کاخ از چهار قصر، چهار کلیسا، برج‌ها و دیوار کرملین، ۷۰۰ اتاق و یک حیاط تشکیل شده است و در آن ۵ تالار با نام‌های (گئورگِوسکی- ولادیمیرسکی- الکساندرووسکی- آندرِیوسکی و یکاتِرینسکی) وجود دارد که برای دیدارهای دیپلماتیک و مهمانی های رسمی به کار می‌رود. این کاخ مثلت شکل است و در جهت شمالی ضلع‌هایی به طول ۷۵۰ متر دارد.

میدان سرخ مسکو مشهورترین میدان شهر مسکو و از مشهورترین نمادهای گردشگری کشور روسیه به شمار می‌رود. میدان سرخ مسکو علاوه بر جاذبه‌های گردشگری و تاریخی‌اش، محل رویدادهای مهم سیاسی و اجتماعی کشور روسیه نیز هست.
اگر بخش سنتی و تاریخی مسکو را به شکل یک دایره در نظر بگیریم، میدان سرخ مسکو در مرکز این دایره قرار گرفته است.

در میدان سرخ مسکو چه خواهید دید؟

در میدان سرخ مسکو مجموعه‌ای از ساختمان‌های تاریخی و مهم را در پیرامون خود گردآورده است که این جاذبه را تبدیل به یکی از نمادهای صنعت گردشگری در جهان کرده است:

آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

ویزا روسیه_بهترین قیمت

دریافت ویزای روسیه برای ایرانیان به صورت فرودگاهی صادر نمی‌گردد و ایرانیان برای ورود به کشور روسیه نیازمند دریافت ویزای روسیه از نوع توریستی، تجاری و …

ویزا ازبکستان_بهترین قیمت

همانطور که در مقدمه اشاره شد، برای سفر به ازبکستان، ایرانیان نیاز به دریافت ویزا دارند. انواع مختلفی از ویزا برای سفر به ازبکستان وجود

تور و هتل تفلیس

تور لحظه آخری تفلیس باتومی

تور تفلیس + باتومی تیر و مرداد 1403 تور ویژه    5 شب ساعت رفت: 13:50 ساعت برگشت: 11:00 17,400,000تومان تور باتومی + تفلیس تابستان

کارگزار سفارت اندونزی

کارگزار سفارت اندونزی اندونزی یکی از کشورهایی است که تمرکز نسبتا زیادی روی جذب گردشگر دارد. به همین دلیل، اخذ ویزای توریستی اندونزی کار چندان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تور روسیه کریسمس2025

هلدینگ گردشگری پارسا گشت