تور سن پترزبورگ تابستان1403

درباره سن پترزبورگ

سن پترزبورگ (Saint Petersburg) که گاه به شکل سنت پترزبورگ هم نوشته می‌شود دومین شهر بزرگ روسیه و از شهرهای مشهور و گردشگر پذیر جمهوری فدرال روسیه است. این شهر که در شمال غربی کشور روسیه قرار گرفته، بیش از ۵ میلیون نفر جمعیت دارد و از بندرهای مهم در کنار دریای بالتیک به شمار می‌رود.
سن پترزبورگ

تاریخچه سن پترزبورگ

سن پترزبورگ همانطور که از نامش می‌توان حدس زد، توسط پتر کبیر تزار روسیه در سال ۱۷۰۳ میلادی پایه‌گذاری شد. سن پترزبورگ همچنین در دو بازه زمانی پایتخت امپرتوری روسیه نیز بوده است. سن پترزبورگ که از آن با نام پتروگراد یا شهر پتر هم یاد می‌شده در زمان اتحاد جماهیر شوروی و پس از مرگ لنین، پایه‌گذار انقلاب اکتبر، به نام لنین‌گراد تغییر نام می‌دهد. سن پترزبورگ که در زمان جنگ جهانی دوم لنینگراد نامیده می‌شد به مدت ۸۷۲ روز تحت محاصره نازی‌ها بود و در اثر قحطی ناشی از آن نزدیک به ۱ میلیون نفر از مردم این شهر کشته شدند. سن پترزبورگ تا پیش از سده ۲۱ با مشکلات اقتصادی زیادی رو به رو بود ولی به تدریج با کمک صنعت گردشگری و ثبت نزدیک به ۸۰۰۰ اثر تاریخی وضعیت اقتصادی خود را بهبود دهد.

جاهای دیدنی سن پترزبورگ

بیشتر به عنوان پایتخت فرهنگی روسیه شناخته می‌شود. با وجودی که سن پترزبورگ در زمان جنگ‌های جهانی اول و دوم و جنگ سرد، حوادث بسیاری را به خود تجربه کرد، مجموعه‌ای از جاذبه‌های تاریخی با شکوه در آن انتظار گردشگران را می‌کشد. از جمله این مراکز گردشگری می‌توان به قلعه سنت میشل، کلیسای جامع سنت نیکولاس، کاخ پتروف، آبراهه گریبیوف و موزه هنر آرمیتاژ اشاره کرد.

سن پترزبورگ
با توجه به دگرگونی پرشتاب اروپا در دوران مدرن، شهر سن پترزبورگ توانسته یک گنجینه ویژه و دست‌نخورده از معماری دوران کلاسیک را در خود حفظ کند و همین موجب جذابیت این شهر در بین گردشگران شده است.

فرودگاه سن پترزبورگ

مهمترین فرودگاه بین المللی شهر سن پترزبورگ است و در ۲۳ کیلومتری جنوب شهر قرار گرفته است.

میدان کاخ سن پترزبورگ

یکی از جاهای دیدنی سن پترزبورگ که از لحاظ معماری هارمونی بسیار زیبا و چشم نوازی دارد، میدان کاخ این شهر است. میدان کاخ سن پترزبورگ قدمت تاریخی بسیار زیادی نیز داشته و به همین دلیل، از این میدان می‌توان به عنوان یکی از جاذبه‌هایی در سن پترزبورگ یاد کرد که ارزش جهانی دارد. تردیدی نیست که هنگام خرید بلیط هواپیما سن پترزبورگ و سفر به این شهر، یکی از زیباترین عکس‌های شما در Palace Square گرفته خواهد شد.

چرا بازدید از میدان کاخ سن پترزبورگ پیشنهاد می‌شود؟

میدان کاخ سن پترزبورگ اصلی‌ترین میدان این شهر بوده و موزه‌ای روباز از معماری‌های زیبای روسیه به شمار می‌رود.
صحنه میدان کاخ سن پترزبورگ همواره شاهد اتفاقات و حوادث تاریخی بسیار زیادی بوده و به همین دلیل این مکان بسیار مهم و ارزشمند است.
این میدان با وصل کردن پل کاخ به نوسکی پروسپکت نقش مهمی در ارتباطات شهری سن پترزبورگ ایفا می‌کند.
ستون الکساندر در وسط میدان از زیبایی و اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

تور لحظه آخری پکن

تور لحظه آخری پکن پکن پکن بزرگترین شهر کشور پهناور چین و پایتخت این کشور پرجمعیت آسیایی است، شهر پکن جاذبه‌های گردشگری بسیاری را در

تور دبی نمایشگاهی

نمایشگاه های دبی سال 2024 دبی یک شهر بسیار مدرن و فوق العاده است که این روزها مورد توجه بسیاری از تاجران و سرمایه گذاران

نمایندگی فروش ماهان_02157749

هواپیمایی ماهان هواپیمایی ماهان یا ماهان ایر از شرکت‌های هواپیمایی خصوصی ایرانی است که در سال ۱۳۷۱ فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرده

ویزا مولتی چین_ تجاری

ویزا چین چین واقع در شرق آسیا، بعد از روسیه و کانادا سومین کشور وسیع و بعد از هند پرجمعیت ترین کشور دنیاست، ویزای چین و دریافت تور چین در

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تور سن پترزبورگ تابستان1403

هلدینگ گردشگری پارسا گشت