تور قزاقستان تابستان1403

تور قزاقستان

برای سفر به قزاقستان نیازی به تهیه ویزا ندارید. چرا که توافقنامه لغو روادید میان ایران و قزاقستان امضا شده است. برای استفاده از این امکان باید حداقل 7 ماه از اعتبار گذرنامه تان باقی مانده باشد. حداکثر مدت اقامت بدون ویزا در قزاقستان 14 روز است.

درباره آکتائو

آکتائو یکی از محبوب ترین شهرهای گردشگری این کشور قزاقستان است. شهری ساحلی در حاشیه دریای خزر واقع قرار دارد. آکتائو با جمعیتی متکثر، تیره‌های مختلفی نظیر قزاق‌ها، روس‌ها و سایر اقوام، را در خود جای داده است. این شهر دارای موزه‌های بسیاری از جمله موزه فرهنگ‌های محلی و موزه هنرهای زیبا است که تاریخ و فرهنگ منطقه را به نمایش می‌گذارد. آکتائو به خاطر غذاهای دریایی‌اش که تازه از دریای خزر صید می‌شود، معروف است. این شهر دارای رستوران‌های دریایی زیادی است که می‌توانید غذاهای سنتی قزاقستان مانند بشبارمک، غذای گوشت و رشته و سوپ رشته را در آن‌ها امتحان کنید.

هتل Rixos Water World آکتائو، یک پنج ستاره واقعی

نهال گشت تور آکتائو قزاقستان را با اقامت در هتل Rixos Water World برگزار می‌کند. یک استراحتگاه لوکس 5 ستاره که طیف وسیعی از امکانات را ارائه می‌دهد.هتل UALL است و می‌توانید در هر ساعت از شب و روز غذا و نوشیدنی سفارش دهید.برای شنا و گرفتن آفتاب در کنار دریا می‌توانید از ساحل اختصاصی هتل استفاده کنید. وجود مرکز آبگرم و مرکز تناسب اندام، مجموعه‌ای از امکانات ورزشی از جمله زمین تنیس، زمین بسکتبال و والیبال ساحلی و باشگاه کودکان این هتل را به یک انتخاب عالی برای خانواده‌ها تبدیل می‌کند. به طور کلی، هتل ریکسوس واتر ورلد یک انتخاب عالی برای کسانی است که به دنبال یک تعطیلات مجلل و مفرح در آکتائو هستند.

در تور قزاقستان این خدمات ارائه می‌شود؟

  • بلیط هواپیمایی رفت و برگشت ایران ایر تور
  • اقامت در هتل به مدت 6 شب و 7 روز با خدمات UALL
  • ترانسفر فرودگاهی
  • راهنما
  • بیمه مسافرتی(زیر 60 سال)

قزاقستان نام کشوری است که در آسیای میانه قرار دارد. با وسعت ۲ میلیون و ۷۲۴ هزار و ۹۰۰ کیلومتر مربع، قزاقستان جمعیتی حدود ۱۸ میلیون نفر را در خود جای داده است. این کشور از شمال با روسیه، از شرق با چین، از جنوب با قرقیزستان و ازبکستان و از جنوب غربی با ترکمنستان همسایه محسوب می‌شود. هر چند سواحل شمال‌شرقی دریای خزر در خاک این کشور قرار گرفته‌اند؛ اما قزاقستان بزرگ‌ترین کشور محصور در خشکی به شمار می‌آید. حدود ۲۰٪ از این سرزمین در محدوده کوه‌های اورال واقع شده است و با وجود آسیایی بودن کشور، از لحاظ جغرافیایی بخشی از آن در اروپا قرار دارد. بیشتر پهنه‌های قزاقستان را کویر و استپ تشکیل می‌دهند و تراکم جمعیت آن تنها ۶ نفر در هر کیلومتر مربع است.

پایتخت قزاقستان، آستانه نام دارد و از دیگر شهرهای بزرگ کشور می‌توان به آلماتی، چیمکند و قراغندی اشاره کرد. زبان‌های رسمی مردم قراقستان، قزاقی و روسی است و در معاملات خود از واحد پول تنگه (₸) استفاده می‌کنند. حدود ۷۰٪ از جمعیت کشور را مسلمانان و ۲۴٪ را مسیحیان شامل می‌شوند. حکومت در قزاقستان از نوع حکومت متمرکز است و در مقابل نظام‌های سیاسی چندساخت و فدرال قرار می‌گیرد. نخست وزیر در راس حکومت می‌نشیند و پارلمان آن از دو بخش مجلس و سنا تشکیل شده است. قزاقستان تابستان‌هایی گرم و زمستان‌هایی سرد دارد. بارندگی در این کشور نسبتا کم است و اراضی آن خشک تا نیمه‌خشک محسوب می‌شوند. از مهم‌ترین رودها و دریاچه‌های قزاقستان می‌توان دریاچه آرال، رود ایلی، رود ایرتیش، رود ایشیم، رود اورال، سیردریا، رود چارین، دریاچه بالخاش و دریاچه زایسان را نام برد.

گذری به تاریخ قزاقزستان

ساکنان اولیه کشور قزاقستان به سکاها معروف بودند که در حقیقت اصلیت آن‌ها ایرانی‌تبار بود و قدمت حضور آن‌ها به دوره هخامنشیان برمی‌گشت.

قزاقزستان از دو بخش قزاق که منظور همان سرزمین قزاق است (در لغت به معنای مردمی است که کوچ می‌کنند) و ستان که یک پسوند فارسی است تشکیل شده است.

تاریخ کشور قزاقزستان بعد از تصرف کشور به‌دست چنگیزخان مغول وارد مرحله جدیدی شد و مغول‌ها تا مدت زیادی بر این سرزمین حکومت می‌کردند.

پس از انقلاب اکتبر و ایجاد اتحاد جماهیر شوروی، کشور قزاقزستان به یکی از جمهوری‌های این اتحاد تبدیل شد و بعد از فروپاشی شوروی در تاریخ ۱۶ دسامبر ۱۹۹۱ استقلال خود را به‌دست آورد، ازاین‌رو این تاریخ برای این کشور یک روز بسیار سرنوشت‌ساز به‌حساب می‌آید.

آشنایی با آداب و رسوم مردم قزاقستان

یکی از جذابیت‌های سفر به قزاقستان آشنایی با آداب‌ و رسوم مردم این منطقه است. مردم این کشور به زبان‌های قزاقی و روسی صحبت می‌کنند، اما بیشتر ارتباطات در این کشور با استفاده از زبان روسی برقرار می‌شود.

موقعیت جغرافیایی قزاقستان

قزاقستان یکی از دو کشوری در دنیا است که با خشکی محصور شده و با مساحت ۲.۷۰۰.۰۰۰ معادل با کل اروپای غربی، نهمین کشور بزرگ در دنیا به‌حساب می‌آید. البته در طول سال‌های شوروی، بخشی از قلمرو این کشور به دست چینی‌ها و ازبک‌ها افتاد. کشور قزاقستان از جنوب شرقی با قرقیزستان، از جنوب با ازبکستان و از جنوب غربی با ترکمنستان مرز مشترک دارد

آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

تاییدیه مدارک از سفارت چین_02157749

ویزای چین چین واقع در شرق آسیا، بعد از روسیه و کانادا سومین کشور وسیع و بعد از هند پرجمعیت ترین کشور دنیاست،ویزای چین و دریافت تور چین در

تور لحظه آخری استانبول نوروز1404

تور لحظه آخری استانبول سفر به استانبول یکی از پرطرفدارترین سفرها در میان گردشگران است و هرساله تعداد زیادی از گردشگران از سراسر جهان به

تور لحظه آخری استانبول-02157749

تور لحظه آخری استانبول تور لحظه آخری استانبول سفر به استانبول یکی از پرطرفدارترین سفرها در میان گردشگران است و هرساله تعداد زیادی از گردشگران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تور قزاقستان تابستان1403

هلدینگ گردشگری پارسا گشت