تور لحظه آخری تونس_02157749

تور تونس

کشور تونس از نظر جغرافیایی در شمال آفریقا قرار دارد و به طور دقیق تر در بخش جنوب غربی دریای مدیترانه واقع شده است. پایتخت این کشور نیز شهر تونس نام دارد. مساحت کشور تونس 163610 کیلومترمربع اعلام شده است. زمبره، قرقنه و جربه جزیره های مهم در تونس هستند. زبان کشور تونس عربی است که البته در برخی از بخش های این کشور افراد به زبان فرانسوی نیز صحبت می‌کنند. واحد پول کشور تونس دینار اعلام شده است، کشور تونس بسیار قدرتمند ظاهر شده است و بخش خدمات در این کشور از رونق زیادی برخوردار است.

ینطور که شواهد نشان می‌دهد منابع مالی و اقتصادی کشور تونس به طور دقیق پیشرفت داشته است. عمده ترین محصولات کشاورزی در کشور تونس شامل زیتون و روغن زیتون است و البته غلات و گوجه فرنگی نیز در این کشور بسیار کشت می‌شود. فراورده های لبنی بخش مهمی از اقتصاد کشور تونس محسوب می‌شود.

 

اقلیم و آب‌وهوای تونس

جمهوری تونس کشوری با اقلیم گرم وخشک است که دربخش جنوبی از بیابان‌ها و شن‌زارها پوشیده شده‌است. اما به علت تاثیر مطلوب دریای مدیترانه و کوه‌های شمالی، تونس به یکی از خوش آب‌وهوا‌ترین کشورهای آفریقا تبدیل شده است. تونس هم‌چنین دارای چند دریاچه فصلی است که تابستان‌ها خشک و پوشیده از نمک هستند اما زمستان و پاییز بسیار باشکوهی دارند.

 

اقتصاد و منابع مالی تونس

اقتصاد کشور تونس تا حد زیادی بر محصولات کشاورزی، ساخت قطعات خوردرو، گردشگری و نفت استواراست. عمده‌ترین محصولات کشاورزی در کشور تونس زیتون و روغن آن است که در غذاهای تونس هم از آنها استفاده می‌شود. البته غلات و گوجه‌فرنگی نیز در این کشور بسیار کشت می‌شود. تولید و فروش فراورده‌های لبنی هم بخش مهمی از اقتصاد کشور تونس را شکل داده‌اند. منابع طبیعی کشور تونس در مقایسه با منابع همسایگانش (لیبی و الجزایر) اندک است. اما در سال‌های اخیر صادرات هم بخش مهمی از اقتصاد این کشور شد. به طور کلی وضعیت اقتصادی در تونس رو به پیشرفت است.

زبان‌ها در تونس

با توجه به این‌که تونس یکی از کشورهای شمال آفریقا است، جای تعجب ندارد که زبان رسمی آن عربی باشد. البته به ترتیب، زبان‌های فرانسه، انگلیسی و ایتالیایی هم در تونس مورد استفاده قرار می‌گیرد. به دلیل تاریخچه این کشور و سابقه استعمار، زبان فرانسوی دومین  زبان رایج در تونس است.

فرهنگ غذایی تونس

سفر به تونس بدون چشیدن طعم و مزه غذاهای آن واقعا ناقص است. غذاهای تونسی ترکیبی متنوع از طعم‌ خوراکی‌های فرانسوی و آفریقایی با ترکیب چاشنی‌های تند هستند که نماینده گذشته و موقعیت مرکزی این کشور در شمال آفریقا را نشان می‌دهند. از غذاهای معروف آن می‌توان به «بریک» Brik و «بلغور تونسی» Tunisian Couscous اشاره‌ کرد.

شهرهای مهم تونس

سیدی‌بوسعید شهری دیدنی در20 کیلومتری شمال تونس، دارای دهکده‌ای آبی رنگ در بالای صخره است، که مشابه معماری‌های یونانی است. خیابان‌های سنگ ‌فرش‌ شده شهر مملو از فروشگاه‌های هنری، غرفه‌های سوغاتی و کافه‌های عجیب وغریب است.

قیران یکی از شهرهای تاریخی –اسلامی تونس است که اولین بار توسط کشاورزان فرانسوی در کنار قرارگاه نظامی تاسیس‌شد. در سال 1956، بعد از استقلال تونس از فرانسه، به عنوان شهری جدا شناخته‌‌شد. این شهر از نظر وسعت و جمعیت نسبتا کوچک است و در نزدیکی سواحل دریای مدیترانه قرار دارد. مکان‌های گردشگری اصلی شهر شامل بازارهای محلی، قلعه و سواحل زیبای مدیترانه می‌باشد.

الحمامات هم یکی از زیباترین شهرهای تونس است. این تفرجگاه ساحلی واقع در شبه جزیره حاصل‌خیز کپ بون، در حدود 40 مایلی جنوب تونس است.

الحمامات دارای سواحل ماسه ای زیادی است. این ساحل دارای ماسه‌های سفید و آب‌های شفاف است و منطقه‌ای باورنکردنی برای استراحت است. فراتر از آن، آب دریای آن دارای اکوسیستم دریایی خوبی است که الحمامات را به مکانی عالی برای لذت بردن از غواصی تبدیل می‌کند.

 

این شهر دارای پتانسیل‌های اقتصادی و تجاری بسیاری است و یکی از مهم‌ترین بنادر تونس در خلیج قابس است. این بندر ارتباط زیادی با بسیاری از کشورهای افریقایی دارد. صفاقس از لحاظ گردشگری هم دارای جاذبه‌های بسیاری است. «قلعه سیدی جعفر» و «مسجد محمودیه» از جمله مکان‌هایی هستند که بسیاری از گردشگران و توریست‌ها به عنوان مقصدی برای بازدید انتخاب می‌کنند.

شهر دوگا یک شهر کوچک در شمال تونس است، که در بین شهرهای «نبرد» و«بساره» قراردارد. این شهر کوچک با جمعیتی حدود 5 هزار نفر دارای جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری بسیاری است. دوگا، یک بازار محلی با محصولات محلی و دست‌ساز دارد که به عنوان یک جاذبه شهری شناخته می‌شود. در این بازار محصولات محلی از جمله صنایع دستی، حصیر، کفش و چرم به فروش می‌رسد.

پارک‌های ملی تونس

تونس یکی از 5 کشور برتر آفریقا با بیشترین تعداد پارک ملی است. تونس، 17 پارک ملی با حیات وحش متنوع دارد. معروف‌ترین پارک ملی آن، «پارک ملی ایچکول» است. این پارک جزو یکی از هشت میراث یونسکو است. دریاچه ی این پارک هرساله میزبان پرندگان مهاجر است. در طول این مهاجرت، می‌توانید غازها، فلامینگوها و اردک‌های زیادی را در میان بسیاری از پرندگان باشکوه دیگر مشاهده کنید. مهاجرت این پرندگان همیشه در فصل زمستان، از نوامبر تا فوریه طول می‌کشد. بنابراین اگر می‌خواهید تماشای این پدیده طبیعت را از دست ندهید، برنامه سفرتان را با این زمان هماهنگ کنید.

حقایق جالب در مورد فرهنگ مردم تونس

در تونس از زنان به خوبی حمایت می‌شود و قوانین بسیاری به نفع آنهاست. مثلا زنان در تونس حق دارند، تابعیت خود را به فرزندان خود منتقل کنند.

خشونت خانگی در تونس یک جنایت بزرگ است. بنابراین اولین  قانونی که دولت تونس در این زمینه تصویب کرد، قانون حذف خشونت علیه زنان بود. این قانون هر نوع آزار خانگی را جرم تلقی می‌کند.

آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

تور لحظه آخری پکن

تور لحظه آخری پکن پکن پکن بزرگترین شهر کشور پهناور چین و پایتخت این کشور پرجمعیت آسیایی است، شهر پکن جاذبه‌های گردشگری بسیاری را در

تور دبی نمایشگاهی

نمایشگاه های دبی سال 2024 دبی یک شهر بسیار مدرن و فوق العاده است که این روزها مورد توجه بسیاری از تاجران و سرمایه گذاران

نمایندگی فروش ماهان_02157749

هواپیمایی ماهان هواپیمایی ماهان یا ماهان ایر از شرکت‌های هواپیمایی خصوصی ایرانی است که در سال ۱۳۷۱ فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرده

ویزا مولتی چین_ تجاری

ویزا چین چین واقع در شرق آسیا، بعد از روسیه و کانادا سومین کشور وسیع و بعد از هند پرجمعیت ترین کشور دنیاست، ویزای چین و دریافت تور چین در

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تور لحظه آخری تونس_02157749

هلدینگ گردشگری پارسا گشت