راهنمای سفر به کلمبو در سریلانکا

 سفر به کلمبو در سریلانکا

کلمبو کجاست؟ کلمبو مرکز فرهنگی و پایتخت سریلانکا است، جزیره ای مسحور کننده که در بخش جنوبی کشور هند قرار دارد. کلمبو به طول 50 کیلومتر در امتداد ساحل غربی جزیره در یک تنگنای شهری طولانی و بی شکل کشیده شده است که اکنون خانه حدود سه میلیون نفر است.
در این جزیره گرمسیری زیبا گردشگران می توانند از جنگل ها، کوه ها، مزارع چای و خط ساحلی بهشت عبور کنند. برای جابجایی در کلمبو همچنین گردشگران می توانند از وسایل حمل و نقل از جمله اتوبوس، توک توک، موتور و یا تاکسی استفاده کنند.

وقتی به کلمبو در سریلانکا سفر می کنید، از خود می پرسید که در کلمبو چه باید کرد و از کجا باید شروع کنیم ؟

1. تور اتوبوس شهری کلمبو

سوار رنگارنگ ‌ترین و هیجان ‌انگیزترین اتوبوس روباز کلمبو شوید و از گردش در داخل شهر کلمبو لذت ببرید. سوار شدن تور اتوبوس شهر یکلمبو یکی از جذاب ترین راه ها برای کشف میراث غنی پایتخت سریلانکا است.

2. خرید در بازار پتا 

جذاب ترین منطقه کلمبو، بازار پتا است، یک منطقه بازار پرهیاهو که هنوز تجارت پر جنب و جوش خود را دارد. شبکه ای از خیابان های باریک پر از کالاهای رنگارنگ و متنوع از برندهای داخلی و بین المللی را خواهید دید.
برخی از خیابان ‌های این بازار به اقلام خاصی واگذار شده است، یکی از خیابان ‌های آن به فروش کالاهای چرمی، دیگری به اجناس خانگی و غیره اختصاص دارد.
قدیمی‌ ترین و جالب‌ ترین ساختمان‌ های کلمبو در میان مغازه‌ ها و خیابان‌ های پرجمعیت پنهان شده‌ اند. در خیابان دوم این بازار ساختمان پتا و مسجد جامی ‌الالفار قرار دارد، که در سال 1909ساخته شده است رنگ این مسجد با راه‌ راه قرمز و سفید مانند کیک لایه ‌ای تمشک با مناره‌ های آب نباتی شکل است.

3. کلوب رویال گلف کلمبو

بازی گلف در قدیمی ترین باشگاه گلف سریلانکا یکی از بهترین کارهایی است که در شهر کلمبو می توانید انجام دهید. این زمین گلف 18 سوراخه که در زمین گلف اندرسون واقع شده است، چه آماتور باشد و چه حرفه ای، مکانی عالی برای گذراندن یک روز آرام در قلب پایتخت است.

4. پارک ویهاراماهادیوی کلمبو

یکی از مفرح ترین کارهایی که می توانید در کلمبو انجام دهید، بازدید از پارک معروف کلمبو پارک ویهاراماهادیوی است. این پارک  با داشتن یک باغ وحش بزرگ و غنی و یک پارک در محوطه خود مکانی عالی برای گذراندن یک روز رضایت بخش با دوستان و خانواده است.
شما می توانید به همراه دوستان و خانواده در این پارک به پیک نیک بپردازید و از آبشار ها، درمسیر های پیاده روی  لذت ببرید. این پارک در روز های دوشنبه تا یکشنبه 7 صبح تا 6 بعد از ظهر به روی عموم باز می باشد.

5. موزه ملی کلمبو

انتهای جنوبی پارک ویهاراماهادیوی، خانه موزه ملی قرار دارد. این موزه یک سازه استعماری سفید و زیبا می باشد، که در سال 1877 ساخته شده است.
این مجموعه یک نمای کلی از هنرها و صنایع دستی سریلانکا را ارائه می دهد، که با بودای آهکی از آنورادهاپورا شروع می شود، که در سر تا سرا این موزه نشسته است.

6. معبد بودایی گانگارامایا

برای آنهایی که در فکر این هستند که یک روز در کلمبو چه کاری انجام دهند، معابد کافی است تا شما را برای یک روز کامل مشغول نگه دارند. و از میان تمام معابد سریلانکا، تجربه یک تور از معبد معروف بودایی گانگارامایا کلمبو تجربه ای عالی برای بازدیدکنندگانی است، که با تهیه تور سریلانکا به این کشور دیدنی سفر کرده اند.
این معبد که به عنوان نمونه ای از درخشش معماری در نظر گرفته می شود، تلفیقی از طرح های هندی، چینی و تایلندی را منعکس می کند.

7. باغ وحش دهیوالا در کلمبو

حومه جنوبی کلمبو باغ وحش وسیع دهیوالا میزبان طیف وسیعی از حیات وحش و حیات پرندگان بین المللی است. در این باغ وحش می توانید جیوانات متنوعی از جمله سه نوع میمون محلی، سامبور و گوزن خالدار، خرس تنبل و پلنگ، و همچنین طیف گسترده ای از حیات پرندگان را ببینید.

8. دریاچه بیرا در کلمبو

بازدید از دریاچه معروف و آرام بیرا هنگام سفر به کلمبو یکی از کارهایی است که می توانید انجام دهید. قایق سواری با قایق قو در دریاچه بیرا که درست در قلب شهر قرار دارد، بسیار لذت بخش است.
در میان آب ‌های درخشان این دریاچه قایق سواری کنید و از مناظر دیدنی مانند معبد Seema Malaka دیدن کنید.

9. ساحل کوه لاوینیا در کلمبو

کوه لاوینیا در استان غربی کلمبو واقع شده است، این نوار ساحلی با تعداد زیادی رستوران و کافه احاطه شده است. مکانی عالی برای لذت بردن از برخی از بهترین غذاهای دریایی و همچنین غذاهای خیابانی است.

10. اسپای آیورودا

زمانی که به سریلانکا سفر می کنید به هیج وجه نباید اسپای آیورودا را از دست بدهید. تعادل کامل بین سلامت روحی و جسمی در درمان آیورودا در کلمبو آرامش کاملی را به شما می دهد.

11. غواصی در کلمبو

در آب های شفاف یکی از بهترین کارهایی است که می توان در کلمبو، سریلانکا انجام داد. برخی از بهترین مکان‌ ها برای غواصی عبارتند از Medhufaru، Cargo Wreck، Nilgiri Drug و Palagala می باشند. مراکز غواصی در کلمبو دارای گواهینامه هستند و بنابراین غواصی ایمن است.

 

 

آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

تور لحظه آخری پکن

تور لحظه آخری پکن پکن پکن بزرگترین شهر کشور پهناور چین و پایتخت این کشور پرجمعیت آسیایی است، شهر پکن جاذبه‌های گردشگری بسیاری را در

تور دبی نمایشگاهی

نمایشگاه های دبی سال 2024 دبی یک شهر بسیار مدرن و فوق العاده است که این روزها مورد توجه بسیاری از تاجران و سرمایه گذاران

نمایندگی فروش ماهان_02157749

هواپیمایی ماهان هواپیمایی ماهان یا ماهان ایر از شرکت‌های هواپیمایی خصوصی ایرانی است که در سال ۱۳۷۱ فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرده

ویزا مولتی چین_ تجاری

ویزا چین چین واقع در شرق آسیا، بعد از روسیه و کانادا سومین کشور وسیع و بعد از هند پرجمعیت ترین کشور دنیاست، ویزای چین و دریافت تور چین در

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنمای سفر به کلمبو در سریلانکا

هلدینگ گردشگری پارسا گشت