رزرو هتل در تایلند با بهترین قیمت

معرفی کشور تایلند

کشور تایلند یکی از کشورهای آسیایی است. این کشور از شرق و شمال شرق با کشور لائوس، از غرب و شمال غرب با کشور میانمار یا برمه، از جنوب شرق با کشور کامبوج و از جنوب با کشور مالزی همسایه است. این کشور از جنوب به خلیج تایلند و از جنوب غربی به دریای آندامان محدود می‌شود. وسعت کشور تایلند ۵۱۳۱۱۵ کیلومترمربع است.
پایتخت کشور تایلند، شهر بانکوک است. جمعیت این کشور در سال ۲۰۲۰، حدود ۶۹ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بوده‌است. زبان رسمی مردم کشور، «تایلندی» یا«تای» است.
از سال ۱۹۳۲، کشور تایلند یک کشور مشروطه سلطنتی محسوب می‌شود. این کشور به دست نخست‌وزیر و پارلمان کشور اداره می‌شود. مقام پادشاهی در این کشور عزت و احترام زیادی در میان مردم تایلند دارد. تصویر پادشاه تایلند را می‌توانید بر روی اسکناس‌های این کشور ببینید.
نکته‌ی جالب‌توجه درباره‌ی کشور تایلند این است که در مدارس آن زبان انگلیسی آموزش داده می‌شود و در بیشتر هتل‌ها، فروشگاه‌ها و رستوران‌های این کشور می‌توانید به زبان انگلیسی با مردم صحبت کنید.

دین مردم

دین اکثریت مردم تایلند، بودایی است و در این کشور معابد بودایی بسیار زیادی وجود دارد. توهین به مقدسات مردم مجازات دارد و اگر مرتکب این عمل شوید، شما را به زندان می‌برند.

آب و هوا

آب‌وهوای کشور تایلند بسیار غیرقابل‌پیش‌بینی است و در بخش‌های مختلف و شهرهای مختلف این کشور آب‌وهوای متنوعی را می‌توانید تجربه کنید. به طور مثال، در ماه ژانویه آب‌وهوای مناطق مختلف کشور تایلند معتدل است و هرچقدر به سمت شمال کشور بروید هوای خنک‌تری را تجربه خواهید کرد. با شروع ماه فوریه در بخش‌های شرقی این کشور، بارش باران را شاهد هستیم؛ اما بقیه بخش‌های تایلند، آب‌وهوای گرم و خشکی دارند.

بهترین زمان سفر به تایلند

بهترین زمان سفر به کشور تایلند از نظر وضعیت آب‌وهوا، ماه نوامبر تا فوریه (اواسط آبان‌ماه تا اواسط اسفند ماه) هست. در این زمان آب‌وهوای کشور تایلند، در بهترین حالت خود قرار دارد.

زمان محلی کشور تایلند

زمان محلی کشور تایلند +۰۷:۰۰ است. به این معنی که این کشور ۷ ساعت از ساعت هماهنگ جهانی جلوتر است. برای بهتر متوجه شدن زمان محلی کشور تایلند، باید بدانید که زمان محلی کشور ایران +۰۳:۳۰ است. به این معنی که زمان کشور تایلند، حدود ۳ ساعت و نیم جلوتر از زمان محلی ایران است.

شهرهای مهم و گردشگری شهر تایلند

بانکوک

یکی از دیدنی‌ترین شهرهای کشور تایلند، شهر بانکوک (Bangkok) نام دارد. بانکوک، پایتخت کشور تایلند است و یکی از جذاب‌ترین شهرهای توریستی این کشور به حساب می‌آید. در شهر بانکوک بازارهای مختلفی وجود دارد. در این شهر، می‌توانید از آرامگاه‌ها و معابد مختلف دیدن کنید. اگر اهل شکم گردی هستید، حتما باید به شهر بانکوک سفر کنید و غذاهای متنوع و لذت‌بخش تایلندی را امتحان کنید. راهنمای سفر به بانکوک را هم ببینید، قطعاً کمکتان خواهد کرد.
حتما در سفر خود به این شهر تا پاسی از شب را در خیابان‌ها سپری کنید و از زندگی شبانه‌ی این شهر نهایت لذت را ببرید. همچنین از جاده خائو سان (khao san) دیدن کنید.

پاتایا

یکی از معروف‌ترین شهرهای توریستی کشور تایلند شهر پاتایا (Pattaya) است. شهر پاتایا یکی از مفرح بخش‌ترین شهرهای کشور تایلند است. در این شهر می‌توانید ماساژ تایلندی بگیرید و تمام شب را مشغول موسیقی و رقص شوید. پاتایا در گذشته تفرجگاه ساحلی برای سربازان آمریکایی ای بوده‌است که در طول جنگ ویتنام به این منطقه اعزام شدند.
می‌توانید مدت‌ زیادی را در مراکز خرید و جاهای دیدنی پاتایا سپری کنید و از تجربه بازارگردی‌تان نهایت لذت را ببرید یا به مکان‌های تفریحی این شهر بروید و اوقات خوشی را در این مکان‌ها سپری کنید. هزینه‌های این شهر نسبت‌ به شهرهای دیگر تایلند کمتر است. اگر به‌دنبال شهری می‌گردید که سفر به آن هزینه کمتری داشته باشد، شهر پاتایا گزینه مناسبی برای شما است

آیوتایا

یکی از دیدنی‌ترین شهرهای تاریخی کشور تایلند، شهر آیوتایا (Ayutthaya) نام دارد. این شهر دیدنی در زمان گذشته به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شهرهای جهان شناخته می‌شد. امروزه بسیاری از بخش‌های آن ویران شده‌است. اما بقایای این شهر بزرگ و تاریخی، هنوز هم گردشگران زیادی را راهی این شهر می‌کند تا عظمت و بزرگی این اثر تاریخی را از نزدیک ببینند. علاوه بر دیدن جاذبه‌های تاریخی شهر آیوتایا، می‌توانید تجربه رفتن به بازار شناور تایلند را نیز در این شهر امتحان کنید.

 

غذاهای معروف تایلند

کشور تایلند غذاهای بسیار خوشمزه و متنوعی دارد. یکی از لذت‌بخش‌ترین و خاطره‌انگیزترین بخش‌های سفر به تایلند امتحان کردن غذاها و خوراکی‌های تایلندی است. در ادامه قصد داریم معروف‌ترین غذاهای تایلندی را معرفی کنیم.

توم یونگ گونگ
یکی از غذاهای معروف کشور تایلند سوپی خوش‌طعم و خوشمزه بنام توم یونگ گونگ (Tom Yum Goong) است. ‌مهم‌ترین ماده غذایی که در این سوپ استفاده می‌شود، میگو است. اگر به میگو علاقه دارید و عاشق غداهای دریایی هستید، حتما در سفر خود به کشور تایلند این سوپ خوشمزه را امتحان کنید. در این سوپ مقداری برگ لیمو ریخته می‌شود. این سوپ به دو صورت تند و معمولی سرو می‌شود و اگر از خوردن غذاهای تند دوری می‌کنید، حتماً بگویید که نوع ملایم آن را برای شما درست کنند.

پد تای
یکی از غذاهای معروف و خوش طعم کشور تایلند پد تای (Pad Thai) یا رشته‌فرنگی سرخ‌شده است. پد تای یکی از غذاهای محلی کشور تایلند است و معمولاً در غذاخوری‌های که غذاهای محلی تایلند سرو می‌شود، می‌توانید این غذا را پیدا کنید. پد تای می‌تواند با غذای دریایی یا مرغ یا حتی به شکل کاملاً گیاهی سرو شود. طعم این غذا ترش و شیرین است.

سام تام
یکی از غذاهای خوشمزه‌ی کشور تایلند سام تام (Som Tam) نام دارد. در این غذا ترکیبی از طعم‌های ترش، شیرین، نمکی و تند را می‌توانید امتحان کنید. در پخت این غذا از ادویه های زیادی استفاده می‌شود. سام تام، درواقع یک نوع سالاد است. این غذا تقریباً در همه غذاخوری ها، به‌خصوص غذاخوری های خیابانی کشور تایلند سرو می‌شود. درست کردن این غذا آسان است و به شکل‌های مختلفی طبخ می‌شود. در برخی از انواع آن سس ماهی تخمیر شده یا تخم‌مرغ را در نمک می‌خوابانند و به آن اضافه می‌کنند.

آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

ویزا نمایشگاهی چین-بدون تمکن مالی

چین واقع در شرق آسیا، بعد از روسیه و کانادا سومین کشور وسیع و بعد از هند پرجمعیت ترین کشور دنیاست، ویزای چین و دریافت تور چین در میان ایرانیان

رزرو هتل تایلند- بهترین قیمت

برای تور تایلند چقدر باید هزینه کنیم؟ به همان نسبت که قیمت تور تایلند نسبت به سایر تورهای شرق آسیا پایین‌تر است، هزینه خورد و

ویزا هنگ کنگ بهترین قیمت

جزییات و اطلاعات کلی در صورتیکه عدم صدور ویزای هنگ کنگ بدلایلی خارج از قصور آژانس از جمله تعطیلی سفارت و یا اختلافات سیاسی و یا تشابه

تور بالی و سنگاپور بهترین قیمت

تور بالی و سنگاپور دلیل اختلاف قیمت تورهای بالی چیست؟ تور بالی با پرواز ایرلاین‌های خارجی برگزار می‌شود. بعضی از این پرواز‌ها ۱ توقف و

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رزرو هتل در تایلند با بهترین قیمت

هلدینگ گردشگری پارسا گشت