رزرو هتل در سنگاپور نرخ ویژه

سنگاپور

سنگاپور (Singapore) یا به طور رسمی جمهوری سنگاپور، کشوری پیشرفته و زیبا در جنوب شرقی آسیا است. سنگاپور کشوری نوظهور با شتاب رشد زیاد است که به عنوان یکی از کشورهای توسعه یافته، مرفه و ثروتمند جهان شناخته می‌شود. سنگاپور کشوری کوچک است که تنها ۷۲۵ کیلومتر مربع مساحت دارد و بیش از ۵.۶ میلیون نفر را در خود جای داده است.

زبان، دین و واحد پولی سنگاپور

زبان های رسمی سنگاپور به سبب ساختار چندفرهنگی این کشور انگلیسی، مالایی، ماندارین و تامیل است. سنگاپور دین رسمی ندارد اما حدود ۳۰ درصد مردم این کشور را بودایی و باقی جمعیت ادیان متفاوت و متنوعی دارند. واحد پولی سنگاپور دلار سنگاپوری است.

تاریخچه سنگاپور

به عنوان کشوری در جنوب شرقی آسیا، گذشته‌ای بسیار شبیه کشورهای همسایه‌اش در این منطقه دارد. سنگاپور به طور رسمی در سال ۱۸۱۹ شکل گرفته است. سنگاپور دوران‌هایی از حضور استعماری بریتانیا، جنگ جهانی دوم و اشغال توسط ژاپن را پشت سر گذاشته است. پس از جنگ جهانی دوم، باز انگلیسی‌ها به این منطقه بازگشتند. سنگاپور سپس با مالزی ادغام شد. اما در سال ۱۹۶۵ میلادی، از مالزی جدا شده و با کسب استقلال، جمهوری سنگاپور به شکلی که امروز می‌شناسیم زاده شد. سنگاپور امروز کشوری دموکراتیک، با یکی از بازترین اقتصادهای جهان است.

جاهای دیدنی سنگاپور

کشوری به شدت سرسبز است و فضاهای سبز در همه جای این کشور شما را احاطه کرده است. همنشینی با دریا و سواحل زیبا، بخشی دیگر از جاذبه های این کشور است. اما جاذبه اصلی آن، جاهای دیدنی شهری آن مانند ساختمان های مشهور به Marina Bay Sands Singapore و چرخ و فلک سنگاپور است.

زمان مناسب برای سفر به سنگاپور

کشوری نزدیک به مدار استوا است و همواره بارندگی و رطوبت زیاد را در این کشور تجربه می‌کنید. هر چند دمای هوا معتدل است، ولی فصل بهار به سبب بارش‌های کمتر، زمان بهتری برای سفر به این کشور است.

 

محله های مهم سنگاپور

جزیره سنتوسا (Sentosa):

جزیره سنتوسا در جنوب کشور سنگاپور قرار دارد و به عنوان یکی از مکان های جذاب گردشگری محسوب می شود.

جالب اینجاست که جزیره سنتوسا در ابتدا روستا بوده، حتی تا سال ۱۹۶۷ از این جزیره به عنوان پایگاه نظامی استفاده می شده است. ولی امروزه دنیای زیر آب سنتوسا یکی از جاذبه های بی نظیر به شمار می رود. وقتی سوار تله کابین به سمت سنتوسا می‌شوید، منظره ای با شکوه از آسمان سنگاپور و بندر تجاری جهانی سنگاپور را مشاهده خواهید کرد.

مرکز سنگاپور (Singapore):

در مرکز شهر سنگاپور ساختمان های بلند تصویر زیبایی به وجود آورده اند. در این منطقه اقوامی از نژادهای چینی، مالایایی و هندی و ادیان مختلف بودایی، مسلمان، مسیحی و غیره را خواهید دید که به چندین زبان زنده دنیا تکلم می کنند.

آنگ مو کیو (Ang Mo Kio):

شهر آنگ مو کیو یکی از شهرهای مهم و زیبا در میان شهرهای کشور سنگاپور است و در شمال شرقی سنگاپور واقع شده که به این شهر به اختصار AMK گفته می شود. این شهر به عنوان هشتمین شهر پرجمعیت کشور سنگاپور در ابتدا به شکل روستا بوده که بعد از استقلال رفته رفته به یک شهر توسعه یافته تبدیل شده است.

بدوک (Bedok):

جزو مهم ترین بخش‌های سنگاپور بوده که در امتداد ساحل جنوب شرقی این کشور واقع شده است.

بوکیت (Bukit):

به زیباترین محله سنگاپور شهرت دارد و به صورت مختصر با نام Bt Batok شناخته می شود. از نظر جمعیت یازدهمین و از نظر مساحت بیست و پنجمین منطقه بزرگ سنگاپور است.

گیلانگ (Geylang):

در غرب رود بزرگ سنگاپور و شرق این کشور واقع شده است و از نظر تاریخی یکی از قدیمی‌ ترین مناطق در سنگاپور همین شهر است.

 

جاهای دیدنی سنگاپور

خلیج مارینا بی سندز (Marina Bay Sands)

یکی از جاهای دیدنی شهر سنگاپور شامل هتل، فروشگاه‌ های برند، موزه‌ آرت‌ ساینس و اسکای پارک است که جزو نقاط جذاب شهر به شمار می رود. از بالای اسکای پارک می توانید چشم انداز فوق العاده ای را تماشا کنید. همچنین مجتمع تفریحی مارینا بی سندز به عنوان قطب تفریح و سرگرمی سنگاپور مشهور بوده و طراحی زیبای مارینا بی سندز در هنگام شب بسیار زیباست، زیرا آبنماهای زیبا و نمایش رقص نور، موسیقی و آب در این مجموعه گردشگران را به سوی خود جذب می کند.

مجسمه مرلیون سنگاپور (Merlion Statue)

مجسمه مرلیون به عنوان نماد اساطیری سنگاپور با ۷۰ تن وزن به شکل سر شیر و بدن ماهی است که در گردشگری این شهر نقش اساسی دارد. مجسمه مرلیون جزو پرطرفدارترین مناطق سنگاپور سالانه پذیرای بیش از یک میلیون بازدید کننده است و از محوطه این مجسمه می توانید فضای دل انگیز تفرجگاه خلیج مارینا را تماشا کنید.

پرنده سنگاپور (Singapore Flyer)

به عنوان دومین چرخ‌ و فلک بزرگ جهان در شهر سنگاپور قرار دارد. با هر بار پرواز ۳۰ دقیقه هیجان و شهر را زیرپای خود لمس خواهید کرد.

باغ گیاه شناسی (Botanic Gardens)

در شهر سنگاپور به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است و در این مجموعه گونه‌ هایی از درختان کهنسال حفظ گردیده است و همچنین بیش از ۶۰ هزار گونه گیاه و حیوان در این باغ وجود دارد. جاذبه‌ های باغ‌ گیاه‌ شناسی عبارتند از بوم‌ باغ، بوم‌ دریاچه، باغ بونسای، مجسمه‌ های گوناگون. وقتی در این باغ بی نظیر قدم می گذارید به می توانید از باغ ارکیده ملی نیز بازدید کنید.

محله چینی ها (Chinatown)

یکی از موارد جالب در سفر به شهر سنگاپور بازدید از محله ای به نام محله چینی هاست، در این محله احساس خواهید کرد که گویی به چین رفته اید. از مغازه ها گرفته تا غذاهای محلی چینی. از جاذبه های دیدنی این محله مرکز میراث چین و معبد هندوی سری ماریامان و معبد بودا توث رلیک است که در هنگام صبح در آن مراسم طبل برگزار می شود.

کلیسا و موزه‌ چانگی (Changi Chapel and Museum)

نیز مانند دیگر شهرها در جهان تحت تاثیر جنگ جهانی دوم بوده و سال ها تحت اشغال ژاپنی‌ ها بوده است. در این موزه می توانید نامه‌ ها، عکس‌ ها، نقاشی‌ ها و وسایل شخصی‌ زندانیان را مشاهده کنید. کلیسای چانگی نیز در محوطه‌ فضای باز این موزه واقع شده است.

باغ وحش سنگاپور (Singapore Zoo)

نمونه‌ای از جنگل‌ های بارانی در دنیا است که بسیار چشم‌ نواز بوده و همواره به خاطر تمیزی و جذابی در میان گردشگران شهرت دارد. تماشای اورانگوتان‌ ها و حیواناتی مانند شامپانزه‌، گورخر، اژدهای کومودو، موش‌ صحرایی، ببر سفید، کانگورو و چندین موجود دیگر در این باغ‌ وحش بسیار جالب هستند. شما در حین بازدید می توانید به حیوانات غذا بدهید.

اسکله‌ کلارک (Clarke Quay)

این مرکز تجاری در قرن نوزدهم در سنگاپور ساخته شده و از آن روز مورد توجه خیلی از گردشگران قرار گرفته است. اسکله کلارک جزو مناطق توسعه‌ یافته در سنگاپور است که با معماری زیبای خود شامل انواع تفریحات مانند کلوب های شبانه، رستوران‌ ها و مناطق تفریحی جذاب است. همچنین در این بخش رستوران‌ های ساحلی دایر هستند که می توانید در چنین فضای بی نظیری غذا نوش جان کنید.

موزه‌ تمدن‌ های آسیایی (Asian Civilisations Museum)

اگر جزو افراد علاقه مند به تاریخ هستید، پیشنهاد ما بازدید از موزه ای بی نظیر در سنگاپور است که در سال ۱۸۶۵ به سبک نئوکلاسیک ساخته شده و نام ملکه ویکتوریا نیز بر روی این موزه نهاده شده است. در این موزه می توانید با فرهنگ‌ های آسیایی زیادی آشنا شوید که در شکل گیری شهر سنگاپور نقش داشته اند.

فرودگاه سنگاپور

یکی از برترین فرودگاه های آسیایی با نام فرودگاه بین المللی چانگی (Singapore Changi Airport) در شهر سنگاپور قرار دارد. این فرودگاه با استانداردهای خیلی عالی جزو بهترین فرودگاه های جهان انتخاب شده و به عنوان رابط میان قاره های مختلف فعالیت دارد. زیرا تمامی پروازها از این فرودگاه بین المللی است. فرودگاه چانگی با ۴ ترمینال به صورت شبانه روزی به فعالیت می پردازد.

راهنمای سفر به سنگاپور | صد تا صد سفر سنگاپور

آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

ویزا نمایشگاهی چین-بدون تمکن مالی

چین واقع در شرق آسیا، بعد از روسیه و کانادا سومین کشور وسیع و بعد از هند پرجمعیت ترین کشور دنیاست، ویزای چین و دریافت تور چین در میان ایرانیان

رزرو هتل تایلند- بهترین قیمت

برای تور تایلند چقدر باید هزینه کنیم؟ به همان نسبت که قیمت تور تایلند نسبت به سایر تورهای شرق آسیا پایین‌تر است، هزینه خورد و

ویزا هنگ کنگ بهترین قیمت

جزییات و اطلاعات کلی در صورتیکه عدم صدور ویزای هنگ کنگ بدلایلی خارج از قصور آژانس از جمله تعطیلی سفارت و یا اختلافات سیاسی و یا تشابه

تور بالی و سنگاپور بهترین قیمت

تور بالی و سنگاپور دلیل اختلاف قیمت تورهای بالی چیست؟ تور بالی با پرواز ایرلاین‌های خارجی برگزار می‌شود. بعضی از این پرواز‌ها ۱ توقف و

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رزرو هتل در سنگاپور نرخ ویژه

هلدینگ گردشگری پارسا گشت