یکی از کشورهایی که در سال های گذشته مورد استقبال بسیاری از ایرانیان قرار گرفته، آذربایجان است. کشوری که رنگ و لعاب شرقی را با فرهنگ غرب آمیخته است. در واقع در بخش های فرهنگی، اجتماعی، گردشگری و حتی آشپزی نیز مسافران شاهد ترکیب دو فرهنگ شرق و غرب هستند. در کنار این موضوع با توجه به موقعیت جغرافیایی این کشور و نزدیکی به ایران و با وجود پایتخت پیشرفته و جذاب این کشور یعنی باکو، اکنون به یکی از مقاصد جذاب برای سفر ایرانیان تبدیل شده است. در ادامه همراه ما باشید تا جزئیات سفر به آذربایجان را برای شما شرح دهیم.

معرفی آذربایجان

این کشور در غرب آسیا و در مجاورت دریای خزر قرار گرفته است. آذربایجان از جنوب با ایران، از غرب با ارمنستان و ترکیه، از شمال با گرجستان و روسیه هم مرز است. جمعیت آن بیش از 10 میلیون نفر است و اکثریت آنان یعنی 98 درصد مسلمان هستند. آب و هوای این کشور تحت تاثیر اقلیم قاره ای است. یعنی در تابستان ها هوا گرم و در زمستان ها سرد است. در تابستان ها دمای هوا بین 20 تا 30 درجه سانتی گراد می باشد. در این فصل امکان بارش باران نیز وجود دارد. زبان مردم این کشور ترکی است و مردمان بسیار خونگرم و صمیمی هستند و همچنین در زمان دیدار سعی می کنند با یکدیگر دست دهند و روبوسی کنند.

اقتصاد آذربایجان

این کشور در سال های گذشته توانست رشد اقتصادی 12 درصدی را تجربه کند و از سمتی با وجود تولیدات نفتی در این کشور باعث شد سرمایه گذاری های زیادی در این کشور صورت بگیرد. آذربایجان به صورت روزانه 450 هزار بشکه نفت تولید می کند که یکی از عمده ترین منابع درآمد این کشور محسوب می شود. از طرف دیگر مجاورت این کشور با دریای خزر باعث شده است که در بخش ماهیگیری و شیلات نیز از منابع درآمدی خوبی برخوردار باشد. بیش از 30 درصد درآمد این کشور از کشاورزی تامین می شود. صنعت نیز 40 درصد از سهم درامد این کشور را به خود اختصاص داده است.