ویزا توریستی چین _عادی/فوری

ویزای توریستی چین

برای گرفتن ویزای چین لازم نیست خودتان به سفارت بروید. سفارت چین برای ویزا با متقاضی مصاحبه نمی‌کند، به همین دلیل می‌توانید مدارکتان را به وکیل یا کارگزار بدهید که از طرف شما برای گرفتن ویزا اقدام کند. ناخدای سفر کارگزار ویزای چین است.

انواع ویزا چین

ویزای عادی چین به چهار نوع تقسیم می‌شود؛

  1. ویزای تجاری چین (M) با ۳ ماه اعتبار ورود به چین و ۱ ماه اعتبار اقامت برای تجارت با چین
  2. ویزای تجاری (F) برای بازدید، تحقیق، سخنرانی، تجارت ، مبادلات در زمینه های علمی، فن‌آوری و فرهنگ، مطالعه پیشرفته یا کارآموزی صادرمی شود واعتبار آن حداکثر برای ۶ ماه است.
  3. ویزای دانشجویی (X) این نوع ویزا جهت مطالعه، مطالعات پیشرفته و یا کارآموزی که برای مدت بیش از ۶ ماه نیز صادر می‌شود.
  4. ویزای کار (Z) به منظور اجرای برنامه های تجاری و کاری یا مبادلات دانشگاهی، همچنین برای همسرمتقاضی/ همسر و فرزندان صغیر وی صادر می‌شود.
  5. ویزای خدمه (C) برای خدمه قطار بین المللی، هواپیمای مسافربری یا کشتی و… جهت ورود به چین صادر می‌شود.
  6. ویزای روزنامه نگاری (J-1، J-2 ):
  •  J 1- ویزایی است که برای یک روزنامه نگار خارجی مقیم در چین وهمسر همراه او و فرزندان صغیروی صادر میشود.
  • J-2 ویزایی است که برای یک روزنامه نگار خارجی جهت بازدید ازچین برای پوشش خبری به طور موقت صادر میشود.

7. ویزای ترانزیت (G ) برای عبور از طریق چین به یک کشور ثالث صادر می‌شود در شرایطی که متقاضی به مدت بیش از ۲۴ ساعت در فرودگاه چین اقامت دارد یا مجبور به ترک فرودگاه است.

8. اقامت دائم (ویزای D) جهت شهروند خارجی که مجاز به اقامت دائم در چین است، صادر می‌شود.

9.ویزای توریستی ( L) برای یک اقامت کوتاه برای هدف گردشگری، ملاقات با خانواده و یا سایر امور شخصی صادر می‌شود.


اخذ ویزای توریستی چین

یکی از پرجمعیت‌ترین کشورهای جهان کشور چین می‌باشد که جمعیت آن حدود یک میلیارد و چهارصد میلیون نفر می‌باشد و ایرانیان زیادی به این کشور به قصد گردشگری سفر می‌کنند، همچنین از نظر اقتصادی کشور چین کشور پیشرفته می‌باشد و گاهی سفر به این کشور به قصد فعالیت‌های تجاری می‌باشد.
اما چنانچه  به قصد گردشگری به این کشور سفر می‌کنید، ابتدا باید برای اخذ ویزای توریستی چین اقدام نمایید که با اخذ این ویزا می‌توانید، در بازه زمانی ۶ ماهه به مدت ۹۰ روز در این کشور اقامت داشته باشید، البته مدت زمان اقامت در کشور چین، توسط افسر سفارت چین تعیین می‌شود و ممکن است مدت زمان اقامت کاهش پیدا کند.

برای اخذ ویزای توریستی برای چین، شما نیاز به انجام مراحل زیر دارید.

۱- تهیه فرم درخواست ویزا

ابتدا باید فرم درخواست ویزای توریستی چین را دریافت و تکمیل کنید. این فرم را می توانید از طریق آژانس مربوطه دریافت نمایید.

۲- جمع آوری مدارک مورد نیاز

شما باید مدارکی مانند اصل پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار باقیمانده، فرم درخواست ویزا، یک عکس رنگی با سابقه کمتر از 6 ماه و به اندازه 33×48 میلی‌متر، بلیط هواپیما و رزرو هتل را آماده کنید.

۳- مراجعه به سفارت یا کنسولگری چین

پس از تکمیل فرم درخواست و جمع آوری مدارک، باید به سفارت یا کنسولگری چین در کشور مراجعه کرده و درخواست خود را تحویل دهید. ممکن است بخشی از مراحل را آنلاین نیز انجام دهید.

اخذ ویزای توریستی چین

 

۴- پرداخت هزینه ویزا

بعد از تحویل درخواست، شما باید هزینه ویزای توریستی را پرداخت کنید. هزینه ویزا ممکن است متغیر باشد و بسته به کشور و نوع ویزا تغییر کند.

۵- انتظار برای بررسی ویزا

بعد از تحویل درخواست و پرداخت هزینه، باید صبر کنید تا درخواست شما بررسی شود. معمولاً این فرایند تا چند هفته طول می‌کشد، پس بهتر است به موقع و با توجه به برنامه سفرتان درخواست ویزای توریستی را انجام دهید.

۱- مطالعه الزامات و نوع ویزا

قبل از شروع فرآیند، الزامات و نوع ویزای مورد نیاز برای سفر به چین را مشخص کنید. ویزای توریستی، تجاری یا تحصیلی از جمله نوع‌های معمول ویزاهای چین هستند. همچنین مطمئن شوید که تمامی مدارک لازم برای درخواست ویزا را در اختیار دارید.

۲- جمع آوری مدارک

جمع آوری تمامی مدارک لازم برای درخواست ویزا، شامل اصل پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار باقیمانده، فرم درخواست ویزا، عکس‌های رنگی با سابقه کمتر از 6 ماه و به اندازه 33×48 میلی‌متر، بلیط هواپیما و رزرو هتل است.

۳- تکمیل فرم درخواست

فرم درخواست ویزا را به دقت تکمیل کنید. این فرم شامل اطلاعات شخصی، مسافرتی و اقامتی شما است. اگر مطمئن نیستید چگونه فرم را تکمیل کنید، می‌توانید به سفارت یا کنسولگری چین در کشورتان مراجعه کرده یا اطلاعات بیشتری از وبسایت رسمی آنها دریافت کنید.

۴- پرداخت هزینه ویزا

هزینه ویزای چین را بررسی کنید و هزینه مربوطه را به روش‌های مورد قبول پرداخت کنید. هزینه ویزا ممکن است متغیر باشد و بسته به نوع ویزا و ملیت شما متفاوت باشد.

آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

ویزا بالی _کارگزار سفارت اندونزی

ویزا بالی _کارگزار سفارت اندونزی اندونزی از جمله کشورهایی است که برای سفر به آن باید ویزای توریستی دریافت کرد و این کار از طریق سفارتخانه اندونزی در

تور روسیه بهترین هتل ها

تور لحظه آخری روسیه

تور روسیه تابستان 1403 تور ویژه    7 شب ساعت رفت: 09:00 ساعت برگشت: 14:00 19,500,000تومان 450دلار تور سنت پترزبورگ + مسکو تابستان 1403 تور

تور تایلند کریسمس2025

  تور تایلند یک مقصد گردشگری مهم در سراسر جهان است که هر ساله پذیرای میلیون ها بازدید کننده است. تایلند از سواحل بکر گرفته تا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویزا توریستی چین _عادی/فوری

هلدینگ گردشگری پارسا گشت