ویزا چین نمایشگاه کانتون فیر مهرماه

درباره گوانجو

آب و هوای گوانجو

آب‌وهوای گوانجو مانند بیشتر شهرهای اطرافش آب و هوایی نیمه استوایی و شرجی است و بادهای موسمی آسیای شرقی به‌شدت روی آن تاثیر می‌گذارند. به خاطر همین اقلیم است که معمولا گوانگجو در کل سال بارندگی زیادی دارد میانگین بارندگی سالانه آن حدود ۱٫۷۳۶ میلی‌متر است.

زمستان‌های گوانجو هم معتدل هستند و میانگین دما در ماه ژانویه که معمولا سردترین ماه این شهر نیز هست ۱۳٫۹ درجه سانتی‌گراد است. به‌خاطر قرار گرفتن کوه‌ها در شمال شهر، توده‌هوای سیبری نمی‌تواند به شهر وارد شود و این یعنی خبری از زمستانی سرد و سخت نیست. هرچند که توده‌هوای سیبری معمولا نمی‌تواند از سد کوه‌های مرتفع شمال گوانگجو بگذرد اما گاهی بخش کوچکی از این توده‌هوا به شهر رسیده و شاید دمای هوا را کاهش داده و تا ۵ درجه سانتی‌گراد برساند.

اما زمستان‌های گوانجو هرگز دمای کمتر از ۵ درجه به خود ندیده‌اند. البته این به آن معنی نیست که می‌توانید زمستان‌ها در گوانجو با تی‌شرت و شلوارک در خیابان بچرخید؛ بادهای مرطوب همراه با بادهای سرد شدیدی که در زمستان‌های گوانگجو می‌وزند باعث شده که سوز سرمای زمستانی را احساس کنید.

اگر قصد دارید با امید دیدن برف راهی گوانگجو شوید باید بگوییم که تا دیر نشده شهر دیگری را برای برف‌بازی انتخاب کنید، چراکه خود اهالی گوانگجو زمستان‌های زیادی است که برف ندیده‌اند، آخرین باری که در گوانگجو برف بارید ۲۴ ژانویه ۲۰۱۶ بعد از ۸۷ سال بود.

مانند سایر شهرهای جنوبی چین، تابستان‌های گوانجو بسیار داغ و سوزان، شرجی و مرطوب است. با توجه به اینکه رطوبت شهر در جولای ۸۲ درصد است و میانگین دمای بالا به ۳۲ درجه سانتی‌گراد می‌رسد، هوا بشدت گرم شده و جو واقعا ناخوشایند و غیرقابل‌تحملی ایجاد می‌کند. گاهی گرمای هوا به حدی در طول روز زیاد شده که دما تا بیشتر از ۳۵ درجه هم می‌رسد.

چه زمانی به گوانجو سفر کنیم؟

گوانجو دارای آب و هوایی نیمه استوایی مرطوب است که از آب‌وهوای بارانی آسیا تأثیر می‌گیرد (از ماه ژوئن تا سپتامبر). تابستان مرطوب و گرم است (جولای و اوت). زمستان هم معتدل و خشک است. بهترین فصل برای سفر به گوانگجو بین ماه‌های اکتبر و نوامبر است. آوریل و ماه می با توجه به آب‌وهوا می‌توانند گزینه‌های خوبی باشند. از سفر به گوانجو در طول مدت نمایشگاه کانتون از میانه‌ی ماه آوریل تا میانه‌ی ماه مه و از میانه‌ی ماه اکتبر تا اوایل نوامبر اجتناب کنید. رزرو کردن هتل در این ایام سخت و گران خواهد بود.

راه های سفر به گوانجو

۱. مسافرت به گوانجو با قطار

گوانجو دارای چهار ایستگاه اصلی قطار است  بنابراین در زمان سفر با قطار اطمینان حاصل کنید که شما در ایستگاه درست قطار هستید.

  • ایستگاه راه‌آهن شرق گوانجو: از بین ایستگاه‌های گوانجو و هنگ‌کنگ هوم در کولوون، قطارهای شهری در بین گوانجو و شنزن. خط یک مترو در این ایستگاه به پایان می‌رسد.
  • ایستگاه راه‌آهن گوانجو: برای قطارهای عادی که به لهاسا، هاربین، شاگوئان و ژیائوکینگ می‌روند (خط‌های ۲ و ۵ مترو).
  • ایستگاه راه‌آهن جنوب گوانجو: برای قطارهای سریع‌السیر به مقصد پکن، چانگشا، گینکوئان، ووهان (خط دو مترو).
  • ایستگاه راه‌آهن شمال گوانجو: بیشتر قطارهای سریع‌السیر از ایستگاه راه‌آهن جنوب گوانجو در ایستگاه راه‌آهن شمال گوانجو توقف می‌کنند.
آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

تور لحظه آخری پکن

تور لحظه آخری پکن پکن پکن بزرگترین شهر کشور پهناور چین و پایتخت این کشور پرجمعیت آسیایی است، شهر پکن جاذبه‌های گردشگری بسیاری را در

تور دبی نمایشگاهی

نمایشگاه های دبی سال 2024 دبی یک شهر بسیار مدرن و فوق العاده است که این روزها مورد توجه بسیاری از تاجران و سرمایه گذاران

نمایندگی فروش ماهان_02157749

هواپیمایی ماهان هواپیمایی ماهان یا ماهان ایر از شرکت‌های هواپیمایی خصوصی ایرانی است که در سال ۱۳۷۱ فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرده

ویزا مولتی چین_ تجاری

ویزا چین چین واقع در شرق آسیا، بعد از روسیه و کانادا سومین کشور وسیع و بعد از هند پرجمعیت ترین کشور دنیاست، ویزای چین و دریافت تور چین در

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویزا چین نمایشگاه کانتون فیر مهرماه

هلدینگ گردشگری پارسا گشت