ویزا چین بهترین قیمت وفوری-02157749

ویزا چین

چین واقع در شرق آسیا، بعد از روسیه و کانادا سومین کشور وسیع و بعد از هند پرجمعیت ترین کشور دنیاست، ویزای چین و دریافت تور چین در میان ایرانیان بسیار پرتقاضا است. پایتخت و مهمترین شهر این کشور پکن است و بعد از آن شهرهای شانگهای و هنگ کنگ مهمترین شهرها و مراکز تجاری این کشور هستند.

چین با ۴.۱ میلیارد نفر خود را کشوری پرجمعیت و شلوغ معرفی کرده است و با هند در حال رقابت است. دریافت ویزای این کشور بسیار محبوب و پر تقاضا است.

 

 

ویزا چین -فوری /عادی     02157749

اخذ ویزا چین بدون حضور مسافر در سفارت به صورت کاملاvip

نرخ ویزای تک تجاری چین

ویزاچین با دعوت نامه+ بلیط

ویزاچین بدون دعوت نامه+بلیط

185دلار

120دلار

ویزاچین با دعوت نامه

ویزاچین بدون دعوت نامه

195دلار

140دلار

ایرانیان برای ورود و سفر به چین باید ویزای این کشور را دریافت کنند که یکی از معتبرترین ویزاهای دنیاست و اعتبار خوبی به پاسپورت شما می دهد. برای دریافت ویزای این کشور باید دارای شرایط و مدارکی باشید. نقص و یا کمبود در مدارک شما ممکن است منجر به رد درخواست ویزا شود و اصطلاحا ریجکت شوید. ایرانیانی که به هر منظوری اعم از تحصیل، کار، تجارت و یا حتی زندگی که قصد ورود به چین را دارند باید ویزا دریافت کنند.

انواع ویزای چین

با هر هدفی که به چین سفر می کنید باید ویزای متناسب و مخصوص به خود را دریافت کنید. ویزای این کشور در انواع زیر صادر می شود:

نوع ویزاتوضیحات ویزا
Fاین ویزا برای افرادی که به قصد فعالیت‌های غیرتجاری مانند فعالیت‌های آموزشی، فناوری و فرهنگی و یا شرکت در یک سمینار و یا سخنرانی قصد سفر به چین را دارند صادر می شود
Mافرادی که قصد بیزنس و تجارت در چین را دارند باید ویزای M  دریافت کنند. مدت اعتبار این ویزا معمولا محدود و مشخص است
Q1برای آن دسته از افرادی که یکی از اعضای خانواده آنها در چین  اقامت دائم دارند صادر می شود. با دریافت این ویزا اجازه اقامت 6 ماهه در چین را دارید
Q2افرادی که یکی از اعضای خانواده درجه یک آنها در چین زندگی می کند با دریافت  ویزای  Q2 چین با اعتبار 30 تا 180 روز  می توانند در چین حضور داشته باشند
S1اعضای خانواده افرادی که در چین به کار یا تحصیل مشغول هستند با دریافت ویزای S1 می توانند اقامت کمتر از 180 روز داشته باشند
S2همان ویزای S1 است با این تفاوت که اجازه اقامت بیشتر از 180 روز را خواهید داشت
Zهمان ویزای کاری است و برای افرادی صادر می‌شود که از طرف یک کارفرما در چین به کار دعوت شده اند
Gویزای ترانزیت چین است
Cویزای ترانزیت زمینی است و برای خدمه خارجی هواپیما، قطار و کشتی و رانندگان وسایل نقلیه صادر می‌شود
X1برای تحصیل بیش از 6 ماه
X2جهت تحصیل در دوره های زیر 6 ماه
Rویزای استعداد درخشان این کشور است
J1ویزای خبرنگاران و کارمندان مطبوعات برای حضور بیش از 6 ماه  ارائه می‌شود
J2همان ویزای J1 است با اعتبار 180 روزه
Dجهت اقامت دائم در چین
Lویزای توریستی چین که مهمترین ویزای این کشور است و برای افرادی که قصد بازدید کوتاه مدت از این کشور را دارند صادر می شود

 

ویزای توریستی چین

مانند هر کشور دیگری افرادی که قصد سفر کوتاه مدت به چین یا بازدید از خانواده و اقوام خود را دارند باید ویزای توریستی این کشور را دریافت کنند که با اخذ آن اجازه اقامت 30 روزه در چین را خواهند داشت.

دریافت ویزای توریستی چین یا ویزای L گاهی شرایط سختی دارد. برای مثال دریافت این ویزا نیاز به مصاحبه ندارد اما ممکن است از شما برای مصاحبه دعوت شود و افسر از شما سوالاتی بپرسد.

از مهمترین شرایط دریافت ویزا تمکن مالی است. متقاضی باید حدودا 8 هزار دلار در حسابش به عنوان تمکن مالی داشته باشد و اثبات کند که از عهده هزینه های سفر خود برمی آید.

این ویزا در دو نوع ویزای فوری و ویزای عادی صادر می شود. طبیعتا صدور ویزای فوری هزینه بیشتری خواهد داشت. ویزای توریستی چین به صورت گروهی صادر می شود(حداقل ۵ نفر) و در حال حاضر به صورت تک نفره صادر نمی‌شود. 

مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی چین

همانند دریافت هر ویزای دیگری برای دریافت روادید کشور چین دارا بودن یک سری مدارک و شرایط از ضروریات است. پیش از دریافت ویزا از مدارک مورد نیاز برای اخذ این ویزا مطلع شوید و همگی را به طور کامل جمع آوری نمایید. چرا که نقص در مدارک ممکن است منجر به ریجکتی ویزا شود.

  • گذرنامه با 6 ماه اعتبار و دو صفحه خالی
  • 1 قطعه عکس 4 در 6 زمینه سفید و از رو به رو و واضح
  • بیمه مسافرتی
  • رزرو بلیط  
  • دعوتنامه توریستی
  • فرم تکمیل و امضا شده
  • تمکن مالی 8000 دلار 

 

ویزای تجاری چین 

ویزای تجاری چین یا ویزای M برای افرادی صادر می شود که به منظور شرکت در فعالیت‌های تجاری و بازرگانی در کشور چین قصد سفر به این کشور را  دارند. این نوع ویزا به صورت یکبار ورود یا سینگل، دوبار ورود یا دبل و چند بار ورود یا مولتی (۱ ساله و ۶ ساله) صادر می شود. در صورتی که قصد حضور طولانی مدت در این کشور را داشته باشید باید از طریق کنسولگری درخواست تمدید مدت ویزا را داشته باشید. یکی از مهمترین مدارکی که برای دریافت ویزای تجاری چین نیاز دارید دعوتنامه از سوی شرکت دعوت کننده یا آن نمایشگاهی است که قصد شرکت در آن را دارید. دعوتنامه در دریافت ویزای تجاری چین بسیار حائز اهمیت است و می توان گفت از ملزومات دریافت ویزاست. 

زمان پردازش و صدور ویزای تجاری چین نیز بستگی به نوع خدمات انتخاب شده و حداکثر ۵ روز کاری زمان می‌برد. 

مدارک لازم برای دریافت ویزای تجاری چین 

  •  اصل پاسپورت با اعتبار ۶ ماه 
  • ۱ قطعه عکس ۶ در ۴ رنگی با پس زمینه سفید
  • ارائه فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  •  دعوت‌نامه رسمی از شرکت دعوت‌کننده در چین
  • نامه تمکن مالی به مقدار حداقل 8000 دلار
  • رزرو بلیط رفت و برگشت هواپیما

تمکن مالی ویزای چین 

مانند اخذ هر نوع ویزایی جهت دریافت ویزای چین هم می بایست یکسری مدارک و شرایط داشته باشید. مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا را در بالا ذکر کردیم. اما یکی از مهمترین آنها تمکن مالی ویزای چین است. تمکن مالی حداقل مبلغ 8000 دلار یا حدود 400 میلیون است. درخواست تمکن مالی به این جهت است که از این طریق اعلام می کنید هزینه و توانایی مالی برای حضور در کشور مقصد را دارید و نگرانی ازین بایت متوجه سفارت نیست. 

دریافت وقت سفارت چین

تمامی افراد برای دریافت ویزا باید اطلاعات خود را در سایت سفارت این کشور به ثبت برسانند. در روزی که سفارت برای شما تعیین کرده و وقت سفارت دریافت کرده اید با در دست داشتن مدارک باید به محل سفارت چین واقع در خیابان اقدسیه تهران مراجعه نمایید. فراموش نکنید فرم تکمیل و امضا شده را همراه با سایر مدارک خود همراه داشته باشید. در روزی که برای شما تعیین شده و درست سر وقت مشخص شده در محل سفارت حضور داشته باشید.

آدرس سفارت چین

سفارت چین در تهران به آدرس خیابان اقدسیه، خیابان موحد دانش، پلاک 73 واقع شده است. ساعت کار سفارت 8:30 تا 12:30 و 14:30 تا 16:30 است. سفارت همه روزه به جز جمعه و شنبه باز است و آماده دریافت مدارک می باشد. اگر با روند دریافت ویزا آشنایی ندارید بهتر است دریافت ویزای خود را به کارشناسان و متخصصان دریافت ویزا بسپارید. کارشناسان ما درپارساگشت  از صفر تا صد مراحل ویزا در کنار شما عزیزان هستند. 

مراحل دریافت ویزا

برای دریافت ویزا باید در ابتدا نوع ویزای خود (توریستی، کاری، تحصیلی و … ) را مشخص کرده و بر اساس آن مدارک خود را تهیه کنید.

فرم درخواست ویزای خود را تکمیل و پر کنید

وقت سفارت دریافت کنید

در روز تعیین شده همراه با مدارک در سفارت حاضر شوید

منتظر جواب ویزا شوید (‌جواب ویزا معمولا تا 5 روز کاری اعلام می شود)

پیشنهاد می کنیم 1 ماه قبل از زمان سفر خود برای دریافت وقت سفارت و ویزا اقدام نمایید.

اعتبار ویزای چین

با دریافت ویزای چین از هر نوعی شما فقط می توانید تا پایان اعتبار ویزا در این کشور حضور داشته باشید.

اعتبار ویزای توریستی چین برای ایرانیان ۹۰ روز است اما متقاضی مجاز است تنها برای ۳۰ روز در این کشور حضور داشته باشد. به خاطر داشته باشید این ویزا برای اهداف گردشگری و توریستی برای شما صادر شده و اجازه هیچ گونه فعالیت دیگری اعم از تجاری را ندارید. ویزای توریستی چین به صورت یکبار ورود و یا چندبار ورود صادر می شود.

ویزای تجاری چین یا همان ویزای M برای افرادی که با هدف تجارت و بیزینس به این کشور سفر می کنند صادر می شود. اعتبار این ویزا معمولا با توجه به مدت اعتبار دعوتنامه متغیر است. ویزای تجاری هم مانند ویزای توریستی به صورت یکبار ورود و یا چندبار ورود صادر می شود.

اعتبار ویزای کاری چین اما بستگی به طول مدت قرارداد متقاضی دارد. در قرارداد میان کارمند و کارفرما ذکر می شود که برای چه مدت متقاضی می تواند نزد کارفرما و در محل ذکر شده به فعالیت مشغول باشد. بدیهی است که پس از پایان مدت قرارداد کاری متقاضی باید چین را ترک کرده و یا اقدام به تمدید ویزای خود نماید.

مدت اعتبار ویزای تحصیلی چین همانند ویزای کاری وابسته به طول مدت تحصیل است. اعتبار ویزای تحصیلی چین با توجه به مقطع و مدت تحصیل معتبر است.  

شهر شانگهای

شهر شانگهای که به اختصار شهر هو نیز نامیده می شود، کلان شهری است مدرن و دیدنی با آسمان خراش هایی خوش تراش و باشکوه که در نزدیکی طولانی ترین رودخانه آسیا، رودخانه تماشایی یانگ تسه آشیانه ساخته است. این شهر تماشایی که مرکز فرهنگی و قطب شرقی اقتصاد و داد و ستد در کشور پهناور چین به حساب می آید، با زیبایی های مسحورکننده مناظر طبیعی خود و جلوه شگفت انگیز معماری خاص و منحصربفردی که از ترکیب دو معماری متفاوت مدرن و سنتی حاصل گردیده، توانسته است لقب پاریس شرق و مروارید خاور زمین را به خود اختصاص دهد

چرا بازدید از شانگهای پیشنهاد می شود؟

• بدلیل داشتن انبوهی از اماکن باستانی و جاذبه های تاریخی، مکان بسیار مطلوبی برای شیفتگان مقاصد باستانی به حساب می آید.
• تنوع فرهنگی موجود در شانگهای موجب پدیدار شدن گونه متفاوت و منحصربفردی از ادبیات و هنر شده و این شهر را به شهری متنوع و رنگارنگ مبدل ساخته است.
• از معماری خیره کننده و شگفت انگیزی برخوردار بوده و برخی از بلندقامت ترین سازه های جهان را در خود جای داده است.
• وجود وسایل حمل و نقل عمومی ارزان و باکیفیت امکان گشت و گذار در این شهر را با صرف کمترین هزینه امکان پذیر ساخته است.

بهترین زمان برای بازدید از شانگهای

بهترین زمان برای بازدید از شانگهای به این امر بستگی دارد که چه هدفی را از خرید بلیط هواپیما شانگهای و سفر به این شهر دنبال می کنید: چنانچه محدودیت زمانی و مالی ندارید و برای گردش و تفریح از این شهر دیدنی بازدید می کنید، فصل بهار برای سفر به شانگهای بسیار مناسب است. شانگهای در این فصل از سال بسیار تماشایی و جذاب بوده و از هوایی مطبوع و دلپذیر برخوردار است. اما به خاطر داشته باشید که فصل بهار از فصول پرتردد برای سفر به شانگهای به حساب می آید و برای افرادی که بودجه محدودی برای سفر به این شهر دیدنی دارند، چندان مطلوب نیست. از دیگر زمان های مناسب برای سفر به شانگهای، فصل پاییز است. شانگهای در پادشاه فصل ها، جلوه شگفت انگیز و خیره کننده طبیعت هزار رنگ و دلفریب خود را به نمایش می گذارد و چشمان شیفتگان طبیعت را از مناظر رویایی و مسحورکننده خود لبریز می کند. سفر به شانگهای در این فصل از سال نه تنها بسیار مقرون بصرفه است، بلکه بدلیل کاهش ازدحام گردشگران، فرصت بازدید از جاذبه های گردشگری شانگهای را بدون انتظار در صف های طولانی امکان پذیر می سازد.

برخی از دیدنی ترین امکان گردشگری این شهر شگفت انگیز عبارتند از:

• منطقه توریستی و تاریخی دی باند (The Bund)
• مرکز هنری پروپاگاندا پوستر (Propaganda Poster Art Centre)
• شهر باستانی و هزار ساله کیبائو (Qibao)
• پارک فوکسینگ (Fuxing Park)
• باغ گیاه شناسی یو (Yu Garden)
• بازار گل ها و پرندگان کائوجیادو (Caojiadu Flower and Bird Market)
• موزه علوم و تکنولوژی شانگهای (Shanghai Science and Technology Museum)
• معبد لونگهوا (Longhua Temple)
• جزیره چونگ مینگ (Chongming Island)
• کلیسای جامع زوجیاهوی (Xujiahui Cathedral)

باغ یو (باغ یویوان) در منطقه هوانگ پو شانگهای

در نقطه ای در محدوده شهر قدیمی واقع شده است. این تنها باغ کلاسیک چینی در منطقه مرکز شهر است و زمانی باغی خصوصی برای مقامات سلسله مینگ بود. این باغ تقریباً دو هکتار را شامل می شود و شامل مسیرهای متلاطم مختلف، غرفه های متعدد و گیاهان باستانی است. این باغ مکان خوبی برای فرار از شهر شلوغ و مدرن است. به صدها پلاک و کتیبه نوشته شده توسط افراد مشهور و همچنین مجموعه ای از حکاکی های سنگی پارک توجه داشته باشید. بازار یویوان، واقع در نزدیکی Yu Garden، برای خرید عتیقه جات و سوغاتی بسیار خوب است. اعتقاد بر این است که باغ یو بیش از ۴۰۰ سال پیش در سلسله مینگ ساخته شده است. چیدمان عالی، مناظر زیبا و سبک هنری معماری باغ ، باغ را به یکی از نقاط برجسته شانگهای تبدیل کرده است. 

چرا بازدید از باغ یو پیشنهاد می شود؟

• این باغ یکی از مکان های محبوب برای عکاسی است.
• باغ یو بزرگ ترین باغ در چین و یکی از محبوب ترین مکان های گردشگری در شانگهای است.
• معماری کلاسیک چینی و طراحی چشمگیر این باغ چشم ها را خیره می کند.
• برای کسانی که به دنبال نگاهی گذرا به چین باستان هستند، همان طور که در فیلم ها و کتابها نشان داده شده است، این مکان گزینه بسیار مناسبی است.

معبد جید بودا

در قسمت غربی شانگهای، شهری بسیار مدرن و پررونق، معبد جید بودا وجود دارد. این معبد که در وسط شانگهای واقع شده است و معبد یوفو نیز نامیده می‌شود، سالانه بیش از ۲ میلیون بازدید‌کننده را به خود جذب می‌کند. این معبد به واسطه دو مجسمه مشهور بودا شناخته می‌شود. مجسمه اول بودای نشسته است که با سنگ‌های گران‌بها و زمرد تزئین شده است. مجسمه دوم بودای دراز کشیده است که از سنگ‌های مرمر و یشم سفید ساخته شده و با گوهرهای قیمتی تزئین شده است.

مرکز تجارت جهانی شانگهای | Shanghai World Financial Center

شانگهای یکی از قطب های مهم اقتصادی جهان است و به همین دلیل، در این کلانشهر آسمان خراش ها و مراکز تجاری و بازرگانی فراوانی وجود دارند. مرکز تجارت جهانی یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری شانگهای است که با معماری بی نظیر و مدرنش در چشم انداز شهر کاملا مشخص است. این آسمان خراش ۴۹۲ متری از ۱۰۱ طبقه تشکیل شده که موسسات و شرکت های مالی بین المللی، مراکز خرید بزرگ و هتل های مشهور در همین آسمان خراش قرار دارند. یکی از جذاب ترین بخش های این اسمان خراش برای توریست ها و گردشگران سکوی مشاهده شیشه ای است که در بالاترین قسمت این آسمان خراش قرار گرفته است. بازدیدکنندگان با آسانسور می توانند در چند ثانیه به این سکوی بازدید شیشه ای برسند و از آن جا چشم انداز فوق العاده به شهر داشته باشند.

موزه شانگهای | Shanghai Museum

موزه ها همیشه بهترین مکان برای آشنا شدن با فرهنگ و تاریخ یک منطقه به حساب می آیند. یکی از جاذبه های گردشگری شانگهای موزه این شهر است که در سطحی جهانی و هم رده با موزه های مشهور جهان قرار می گیرد. موزه شانگهای در ساختمانی مدرن و در میدان مردم واقع شده و در پنج طبقه مجموعه ای ارزشمند و بی نظیر از تاریخ چین باستان را در معرض نمایش عموم قرار می دهد. سکه های باستانی، نقاشی ها و تصویرنگاره های هنرمندان چین باستان، صنایع دستی و ظرف و ظروف سرامیکی نفیس و باارزش و ابزارآلات برنزی و … از جمله اشیاء دیدنی در موزه شانگهای هستند. موزه شانگهای در مجموع بیش از ۱۲۰۰۰۰ شیء و اثر تاریخی را در ۱۱ گالری جداگانه به نمایش گذاشته است.

برج مروارید خاور | Oriental Pearl Tower

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری شانگهای باز هم یک آسمانخراش مشهور و بلندمرتبه است. برج مروارید خاور یا اورینتال پرل مشرف به رودخانه هوآنگ پو و در منطقه جدید و مدرن پودونگ ساخته شده است و در چشم انداز شهر خودنمایی می کند. این برج مخابراتی با ۴۶۸ متر ارتفاع در زمان ساختش در دهه ۱۹۹۰ بلندترین ساختمان در شانگهای به حساب می آمد. برج اورینتال پرل ششمین برج رادیو و تلویزیونی در دنیاست و ۱۵ سکوی مشاهده و یک رستوران گردان در ارتفاع ۲۶۴ متری دارد. یکی از جذاب ترین و هیجان انگیزترین بخش های این برج، سکوی مشاهده فضای باز است که با کف شیشه ای، تجربه ای منحصربه فرد را به بازدیدکنندگان ارائه می کند.

پارک دیزنی لند شانگهای | Shanghai Disneyland Park

دو شرکت دیزنی آمریکا و شندی شانگهای با همکاری یکدیگر، پارک تفریحی و موضوعی را در این شهر ساخته اند که مکانی برای تفریح و شادی کودکان و خانواده های این شهر باشد. همچنین گردشگران خارجی که به اینجا می آیند، نه تنها در شهربازی دیزنی لند سرگرم می شوند؛ بلکه تلفیقی از هنر چین و دیزنی را هم خواهند دید. اگر می خواهید در میان جاذبه های گردشگری شانگهای به دیدن دیزنی لند بروید، باید به محله پادانگ در اینجا بروید. برای دسترسی بهتر به این پارک تفریحی و شهربازی هم، ایستگاه مترویی با ۵ دقیقه پیاده روی تا پارک وجود دارد.  از ویژگی های منحصر به فرد این پارک دیزنی، داشتن بزرگ ترین قلعه دیزنی در دنیاست.

درباره پکن

پکن (Peking) که بیجینگ (Beijing) هم نامیده می‌شود، پایتخت کشور چین یا به طور رسمی جمهوری خلق چین است. پکن سومین شهر پرجمعیت جهان است و در شمال کشور چین جای گرفته است. پکن در حال حضر بالغ بر ۲۱ میلیون نفر جمعیت دارد و این جمعیت انبوه را در منطقه‌ای به مساحت ۱۶ هزار کیلومتر مربع جای داده است.
پکن اکنون یکی از مهمترین پایتخت‌های جهان به شمار می‌رود و به جز اقتدار اقتصادی این کشور، تاریخ غنی از فرهنگ، ادبیات و هنر دارد. پکن پس از شانگهای دومین شهر پرجمعیت چین است و مرکز سیاسی و علمی این کشور است.
جاهای دیدنی پکن

پکن از جمله شهرهای گردشگر پذیر و مشهور جهان است. از جمله مشهورترین جاهای دیدنی پکن می‌توان به شهر ممنوعه، معبد بهشت، کاخ تابستانی، معابد مینگ و دیوار بزرگ چین اشاره کرد. شهر سنتی سیهیون که ساختار سنتی خود را حفظ کرده است دیگر جاذبه شهری پکن است.

زمان مناسب برای سفر به پکن

چین کشور گسترده‌ای است و مناطق شهرهای مختلف آن گاه تفاوت‌های زیادی با هم دارد. اما چین به سبب موقعیت جغرافیایی که دارد، دارای پاییز و زمستان زیبایی است. هر چند بهار و تماشای شکوفه‌های بهاری هم فصل بدی برای سفر به پکن نیست.

درباره شهر ممنوعه و دیدنی های آن

شهر ممنوعه مجموعه‌ای از قصرهای سلطنتی در قلب شهر پکن است. تا سال ۱۹۱۲ میلادی، ورود به این قصر برای مردم ممنوع بود و حتی خانواده سلطنتی اجازه محدود داشتند. در واقع فقط شخص امپراتور می‌توانست وارد تمام بخش‌های این شهر شود. در حال حاضر شهر ممنوعه به عنوان یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی پکن خوشامدگوی بازدیدکنندگان از سراسر جهان است

چرا بازدید از شهر ممنوعه را پیشنهاد می‌کنیم؟

• شهر ممنوعه بزرگ‌ترین قصر امپراتوری جهان بوده و از پربازدیدترین جاهای دیدنی پکن است.
• شهر ممنوعه به مدت ۴۹۲ سال کاخ امپراتوری چین بوده و ۲۴ امپراتور در آن زندگی کرده‌اند.
• این بنا در سال ۱۹۸۷ به دلیل اهمیت و معماری منحصربه‌فردش در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.
• بیش از یک میلیون اثر هنری کمیاب و ارزشمند در موزه قصر شهر ممنوعه وجود دارد.

پارک بیهای در نزدیکی شهر ممنوعه | Beihai Park

این پارک سلطنتی تاریخی که به دوران قرن ۱۰ میلادی بازمی گردد، در کنار دریاچه بیهای (دریاچه شمالی) ساخته شده است و منظره های بی نظیری را به گردشگران و تماشاچیانش نشان می دهد. پس از اینکه بازدید خود را از شهر ممنوعه تمام کردید و از دروازه شمالی شهر بیرون آمدید، می توانید به پارک بیهای در آن نزدیکی بروید.

در این پارک بزرگ می توانید جاذبه های دیدنی و تماشایی بسیاری پیدا کنید؛ از گلدان های سفالی تاریخی مربوط به قرن دوازدهم میلادی تا ساختمان هایی مربوط به سال ۱۶۹۰ میلادی! آرامگاه ها و بناهای یادبود هنرمندان و افراد مشهور تاریخ چین را هم در اینجا خواهید یافت. بنابراین پیشنهاد می دهیم برای گردشی در عصر و صرف غذاهای چینی به این پارک بروید.

 بازارهای سنتی پکن

بازارهای سنتی پکن نه تنها فرصت خرید سوغاتی کمیاب و گرانبها را با صرف هزینه ای اندک برای خریداران بلیط هواپیما چین فراهم می سازند، بلکه با فضای رنگارنگ و دلنشین خود، سرزندگی و نشاط را به بازدیدکنندگانی که حتی قصد خرید هیچ کالایی را ندارند، می بخشند. در واقع بازارهای سنتی پکن خود، از تماشایی ترین جاهای دیدنی پکن محسوب می شوند و عدم بازدید از آن ها در سفر به پکن، شما را از فرصت کم نظیر تماشای صنایع دستی منحصربفرد مردم این منطقه و همچنین جریان پویای زندگی در این شهر خوش آب و هوا محروم خواهد ساخت. در این مطلب شما با چند مورد از برترین و جذاب ترین بازارهای سنتی پکن که در خیابان هایی مشهور برپا شده اند، آشنا خواهید شد.

بازار گولو دونگ داجیه

چنانچه دوست دارید در میان اجناس ساخته شده در سال های ۱۹۲۰ تا ۱۹۸۰ غوطه ور شوید، سری به بازار گولو دونگ داجیه (به انگلیسی: Gulou Dong Dajie) واقع در خیابان گولوی شرقی بزنید. این بازار که در محله کهن هوتونگ واقع شده، با دکان های متعدد و متنوع کهنه فروشی های خود، چون ماشین زمانی شما را به چندین دهه قبل می برد و گذشته را پیش چشمان شما زنده می کند. از پوشاک قدیمی گرفته تا اسباب بازی ها، مجلات، پوسترها و بازی ها، گستره وسیعی از اجناس کهنه و قدیمی در این بازار گردهم آمده اند تا دوران خوش گذشته را بازآفرینی کرده و حس نوستالژی را به شما منتقل کنند.

بازار فرهنگی بائوگوسی

برخلاف سایر بازارهای پکن، بازار بائوگوسی کالچر (Baoguosi Culture Market) درست در قلب معبدی بودائی دایر شده است. گفتنی است که این معبد در زمانی در دوران حکمرانی دودمان دیائو (زمانی بین سال ۹۱۷ تا ۱۱۲۵) احداث گردید و به سرعت به بازاری محبوب برای فروش گل و گیاه و کتاب مبدل گردید. گرچه این مکان هنوز ارزش فرهنگی و تاریخی خود را به عنوان معبدی خوش نقش و نگار و کهن حفظ کرده، اما امروزه این معبد به مکانی برای خرید و فروش اجناس کهن و عتیقه مبدل شده است. اگر به جمع آوری سکه، تمبر، کتاب و اسکناس های کهن علاقه دارید، بازدید از بازار فرهنگی بائوگوسی را به هیچ وجه از دست ندهید.

میدان تیان آنمن پکن

اگر هنگام خرید بلیط هواپیما پکن و سفر به پایتخت زیبای چین، نام میدان تیان آنمن پکن را بارها بشنوید، اصلا نباید تعجب کنید. چراکه Tiananmen Square قلب سنگی پکن و یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر است. در واقع، میدان تیان آنمن پکن با مساحتی بالغ بر ۴۴۰ هزار متر مربع، نه تنها جزو بزرگترین میادین شهر محسوب می‌شود، بلکه گذر تاریخ در این میدان باعث شده که چینی‌ها آن را به عنوان مکانی خاص و منحصر به فرد به گردشگران خود معرفی کنند.

چرا بازدید از میدان تیان آنمن پکن پیشنهاد می‌شود؟

میدان تیان آنمن جزو جاهای دیدنی پکن و یکی از مهم‌ترین میادین این شهر و به نوعی یکی از نمادهای پکن است.
این میدان گنجایش ۶۰۰ هزار نفر را داشته و به همین دلیل معمولا میزبانی مراسم‌های بزرگ پکن را بر عهده دارد.
این میدان صحنه کشتار بسیار بزرگی در تاریخ بوده و به همین دلیل اهمیت تاریخی فراوانی دارد.
در گوشه و کنار میدان تیان آنمن می‌توان چندین جاذبه گردشگری بسیار مهم را تماشا کرد

کاخ تابستانی | The Summer Palace

برای اینکه از مرکز شهر پکن به کاخ تابستانی برسید، باید مسافتی نیم ساعته را با اتوبوس، تاکسی یا ماشین طی کنید. این کاخ و پارک طبقاتی اطرافش یکی از پربازدیدترین جاذبه های گردشگری پکن هستند که به قرن ۱۲ میلادی بازمی گردند و مساحتی بیش از ۷۰۰ هکتار دارد. هنگامی که وارد این فضای سرسبز و شاداب می شوید، با دریاچه و باغی بزرگ روبرو می شوید که در ۷۰۰ سال پیش ساخته شده اند.

پیشنهاد می دهیم که با راهنمای ماهری برای بازدید از کاخ تابستانی بروید تا مکان های مختلف آن را به شما نشان دهد و تمام جاذبه های کاخ تابستانی پکن را ببینید. جاذبه هایی مانند:

  • کشتی شیفانگ مرمرین به سبک غربی
  • ساختمان حال خوب و عمر طولانی (لشو تانگ)
  • سالن تئاتر بزرگ مربوط به قرن نوزدهم
  • مغازه هایی با صنایع دستی چینی در خیابان سوژو در همان نزدیکی
  • سوار شدن به قایق هایی به شکل اژدها

اطلاعات عمومی شهر هانگژو

هانگژو (به چینی: 杭州 به انگلیسی: Hangzhou) شهری در شرق کشور چین است. این شهر در استان ژجیانگ قرار گرفته است و مرکز این استان است. هانگژو درواقع به‌نوعی مرکز سیاسی، فرهنگی و اقتصادی این استان نیز به شمار می‌آید. هانگژو شهری توریستی است و جاذبه‌های طبیعی فراونی برای گردشگران دارد. معروفترین گردشگاه طبیعی آن دریاچه غرب است که در مرکز این شهر قرار گرفته است.

شهر هانگژو در دوران سلسله Song جنوبی (۱۱۲۷-۱۲۷۹) پایتخت کشور چین بوده است. این شهر در گذشته به نام‌های “بهشت روی زمین”، “شهر ابریشم” و “پایتخت چای چینی” نیز شناخته می‌شد. امروزه کیفیت بالای زندگی و بهره‌مندی از بهترین امکانات تفریحی، این شهر را به یکی از بهترین نقاط زندگی در کشور چین تبدیل کرده است.

 

طبیعت زیبای هانگژو و صنعت دریایی

هانگژو شهرت و محبوبیتش را مدیون طبیعت زیبا و اماکن تاریخی است که در دل خود نهفته دارد. شهری با قدمت تاریخی که مارکوپولو هم در سفرنامه‌هایش به زیبایی فوق‌العاده آن اشاره داشته است. اگر تابستان (اواخر خرداد تا اوایل شهریور) را برای سفر به هانگژو انتخاب می‌کنید از همین حالا خود را برای آب‌وهوای بشدت مرطوب و شرجی این شهر آماده کنید. گفتیم که مارکوپولو هم در سفرنامه خود این شهر را زیباترین و باشکوه‌ترین شهر دنیا توصیف کرد. دریاچه مشهور غرب (وست) نیز از ژوئن ۲۰۱۱ در لیست میراث جهانی یونسکو ثبت شد.

از سال ۱۱۲۷ تا سال ۱۲۷۶ که مغول‌ها به چین حمله کنند هانگژو مرکز جنوبی سلسله سونگ (Song Dynasty) بود. با توجه به جمعیت حدود یک میلیونی هانگژو در زمان حمله مغول، می‌توان این شهر را یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای دنیا در آن برهه از تاریخ دانست. هانگژو اما در بخش تجارت و صنعت دریایی به خاطر رسوب‌گذاری و آبرفت آرام بندرگاهش تسلیم شانگهای شده است. اما هانگژو باوقار و نجیب تمام این سختی‌ها را پشت سر گذاشته و هنوز هم ۸٫۷ میلیون نفر سکنه دارد و جزو بهترین مقاصد گردشگری چین بشمار می‌آید.

جغرافیای شهر هانگژو

هانگژو در بخش شمال غربی استان ژجیانگ در انتهای جنوبی طولانی‌ترین کانال چین (Grand Canal) واقع‌شده است. این کانال طولانی که از پکن شروع می‌شود قدیمی‌ترین و طولانی‌ترین رودخانه مصنوعی دنیا بشمار می‌آید. هانگژو از غرب به مناطق کوهستانی استان آن هویی (Anhui) و از شرق به دشت کوهستانی نزدیک خلیج هانگژو می‌رسد. مرکز شهر حول بخش‌های شمالی و شرقی دریاچه غرب شکل‌گرفته و از جنوب به رودخانه کیانگ تانگ (Qiantang) می‌رسد.

آب و هوای هانگژو

این شهر ازنظر آب‌وهوایی شباهت زیادی با شانگهای دارد اما رطوبت هانگژو کمی بالاتر است. زمستان‌های هانگژو تقریبا مرطوب با میانگین دمایی بین ۲ تا ۹ درجه سانتی‌گراد هستند. شاید شانس بیاورید و دریکی از زمستان‌هایی که به هانگژو سفر می‌کنید برف هم ببارد، اما به‌طورکلی در زمستان‌های این شهر زیبا خبری از برف نیست و حتی اگر برف هم ببارد معمولا بیشتر از دو سه ساعت روی زمین نمی‌نشیند.

در مواقع بسیار نادر گاهی بوران و کولاک شدید هم می‌آید، بهتر است دعا کنید که هم‌زمان با اقامت شما در هانگژو نباشد چراکه مردم شهر زیاد به این رویداد عادت نداشته درنتیجه شهر هیچ آمادگی برای مواجهه با بحران ندارد و شاید سیستم حمل‌ونقل عمومی هم از کار بیفتد. اصولا زمستان‌های سرد و به‌طورکلی فصل سرما زیاد در هانگژو اتفاق نمی‌افتد، پایین‌ترین دمای ثبت‌شده برای فصول سرما در این شهر منفی ۹٫۶ درجه سانتی‌گراد است.

اما تابستان‌های هانگژو مثل سایر شهرهای جنوب آسیا بسیار داغ و سوزان و البته شرجی است. از بارندگی مداوم و رعدوبرق هم که دیگر نگوییم. دمای هوا معمولا تا ۳۴ درجه سانتی‌گراد می‌رسد که برای تابستان زیاد هم گرم و سوزان نیست اما رطوبت و شرجی بودن هوا به‌قدری در هانگژو بالا است که دمای هوا را بیشتر نشان می‌دهد. فکر هرگونه وزش باد یا نسیم از سمت اقیانوس را هم از سر بیرون کنید، حتی اگر هم خرده نسیمی از سمت دریا بوزد تا به شهر برسد به درودیوار و ساختمان‌های بلند شهر برخورد کرده و تفاوتی در هوای شهر ایجاد نمی‌کند. بالاترین دمای ثبت‌شده هانگژو ۴۲٫۱ درجه سانتی‌گراد است، البته جای نگرانی نیست چراکه در هانگژو خبری از موج‌های گرمایی نیست. گاهی طوفان‌های موسمی هم می‌وزند که شاید روی هانگژو تاثیر بگذارند.

با توجه به آب‌وهوای هانگژو می‌توان گفت که بهترین زمان برای سفر به هانگژو و سایر شهرهای بزرگ چین با آب‌وهوای مشابه مثل شانگهای و سوجو (Suzhou) فصل بهار است بخصوص اوایل و اواسط بهار که هم بارندگی زیاد نیست و هم دمای هوا مطبوع و خوشایند است.

باورهای مذهبی در هانگژو

مذاهب چینی

هانگژو هم مانند بیشتر شهرهای چین پر است از پیروان مذهب بودا، تائو و دین محلی سنتی چین. مذاهبی که هرکدام معابد و پاگودا (بتکده) های زیادی در این شهر برای خود ساخته‌اند مثل معبد لینگین و غار زیرزمینی فیلای فنگ که در کنار همین معبد واقع‌شده است.

یهودیت

روایت است که بازگشایی جاده ابریشم پای یهودیان را به چین بازکرده است. هانگژو در اواخر قرن سیزدهم و اوایل قرن هفدهم مقر کانونی یهودیان چینی بود و جامعه یهودی-چینی کایفنگ (Kaifeng) در همین شهر متولد شد. درگذشته کنیسه‌هایی (معبدگاه یهودیان) در نینگبو (Ningbo) و هانگژو دیده می‌شدند اما امروزه دیگر اثری از آن‌ها باقی نمانده است و تنها چیزی که از آن‌ها به یادگار مانده همان جامعه یهودی کایفنگ است.

مسیحیت

هانگژو جایی است که دو رکن از سه رکن مذهب کاتولیک چینی ازاینجا شکل گرفت. استان ژجیانگ مقر بنیادگرایی مذهبی بود به‌طوری‌که به آن «کمربند انجیل» می‌گفتند، و بزرگ‌ترین کلیسای چین با ظرفیت ۵۰۰۰ نفر در این شهر واقع‌شده است. ظاهرا اوایل قرن بیست و یکم به خاطر تشکیل دولت آتئیست (کافر) چین، مسیحیان ‌هانگژو مورد آزار و اذیت از سوی این دولت قرار گرفتند.

اسلام

در سال ۱۸۴۸ در دوران سلطنت سلسله کینگ می‌توانستید چند مسجد با کتیبه‌های عربی را در هانگژو ببینید، این شهر همچنین به مقر و پایگاه اسلام در کشور چین معروف است. دو مورد از مهم‌ترین مسجدهای این شهر مسجد جامع هانگژو و مسجد سیمرغ هستند.

زبان و گویش مردم شهر هانگژو

ساکنین بومی و محلی هانگژو مثلا اهالی جیانگ سو جنوبی و ژجیانگ به لهجه وو (Wu) سخن می‌گویند که گویش هانگژویی نام دارد. زبان چینی با لهجه وو در نواحی مختلف به شکل‌های متفاوتی به کار می‌رود، بنابراین گویش و لهجه هانگژو با مناطق جنوبی جیانگ سو و ژجیانگ جنوبی فرق می‌کند. البته دولت مرکزی چین، زبان ماندرین را رسمی این کشور اعلام کرده است. این شهر ۲۲۰۰ ساله در طول ۵ سلسله مختلف، یعنی همان دورانی که مردم بسیار زیادی از شمال به شهر هانگزو مهاجرت می‌نمودند، پایتخت دولت Wu بوده است. به علاوه عناصر زیادی از گویش Wu در زبان رسمی این کشور نیز وجود دارند. اگرچه گویش مردم هانگزو در مناطق مختلف، متفاوت است اما زبان ماندارین همچنان زبان غالب این مردم محسوب می‌شود.

 
روی دریاچه غرب شناور شوید
(دریاچه وست/West Lake)
هانگژو شهری زیبا است که چیزهای زیادی برای عرضه دارد. اما اگر به دنبال آرامش و سکوت می‌گردید باید بگوییم بهترین انتخابی که می‌توانید داشته باشید دریاچه غرب است. دریاچه آب شیرین که با سه جاده به پنج بخش تقسیم می‌شود. معابد زیبا اطراف دریاچه، بتکده‌های غار شکلی جذاب و باغ‌های چینی در کنار بوی خوش و منظره دلنواز طبیعت قطعا خاطره خوشی را در ذهنتان ثبت خواهند کرد. این دریاچه باشکوه چهار جزیره کوچک دارد که سه جزیره آن مصنوعی و ساخت دست خود چینی‌ها است.
اگر به شهر زیبای هانگژو سفر کردید، اولین جایی که باید ببینید دریاچه بی نظیر West است. این دریاچه که از سه طرف به وسیله تپه‌های پوشیده از درخت محاصره شده، به سه گذرگاه آب شیرین Su Di, Yanggong Di, Bai Di تقسیم می‌شود. از دیگر نکات جالب این دریاچه، متفاوت بودن مناظر آن در روز و شب و در فصول مختلف سال است. این دریاچه ثبت میراث فرهنگی جهانی یونسکو شده است پس خیالتان راحت باشد که اگر از هرجای دنیا مسافت دوری را طی کردید تا به این دریاچه برسید ارزشش را دارد.
در اطراف این دریاچه معابد، بتکده و باغ‌های بسیار زیادی وجود دارند که معروف‌ترین آنها، بتکده Leifeng است. این بتکده در سال ۲۰۰۱ به طور رسمی در فهرست آثار باستانی یونسکو به ثبت رسید.
 
 
مشهورترین افسانه شهر هانگژو

مشهورترین افسانه شهر هانگژو، داستان مار سفید است. داستان از این قرار است که: در دوران سلسله Song، پسرک چوپانی مار سفیدی را از مرگ نجات می‌دهد. صدها سال بعد، این مار سفید به بانوی زیبایی به نام Bai Suzhen تبدیل می‌شود و پسر آن چوپان را پیدا می‌کند. Bai Suzhen با این پسر که Xu Xian نام داشت ازدواج می‌کند اما یک راهب بودایی به نام Fa Hai که معتقد بود انسان نباید با روح شیطان یکی شود، با این ازدواج مخالفت کرد. این راهب تمام تلاش خود را انجام داد تا مار سفید یا همان بانو Bai Suzhen را داخل چاه معبد Leifen بیندازد و از شر او خلاص شود. این معبد که در ساحل دریاچه غربی (west lake) قرار دارد، امروزه یکی از مقدس ترین عبادتگاه‌های بودایی است.

 

به تماشای نمایش Impression West Lake بروید

Impression West Lake نام نمایش هنری است که هر شب در شهر هانگژو روی صحنه می‌رود. نکته جالب توجه این نمایش، صحنه اجرای آن است که حدود ۳ سانتی‌متر پایین تر از آب دریاچه قرار گرفته و هر شب یکی از داستان‌های کهن و افسانه‌های چین باستان روی آن به اجرا در می‌آید. این نمایش با اجرای فوق العاده بازیگران، کارگردانی حرفه‌ای و فضای خاص اجرا، بیننده را به دوران کهن می‌برد.

 

غذاهای شهر هانگژو را امتحان کنید

غذاهای شهر هانگژو برگرفته از یکی از مشهورترین و معتبرترین مدارس آشپزی کشور چین، یعنی Zhejiang هستند. ویژگی بارز این غذاها تازگی، طراوت، نرمی و بوی خوش آن‌هاست. از جمله غذاهای این منطقه می‌توان به Dongpo Rou (گوشت خوک)، beggar’s chicken، میگوی Longjing و ماهی دریاچه غرب (West Vinegar Lake)در سرکه اشاره کرد. پیشنهاد می کنیم که حتما یکی از این غذاها را امتحان کنید.
 
 

چای لانگ جینگ، چای هانگژویی

شهرت شهر هانگژو تنها به زیبایی دریاچه West محدود نمی‌شود بلکه؛ یکی از مهشورترین و با کیفیت‌ترین چای‌های سبز جهان به نام Xi Hu Long Jing نیز در همین منطقه کشت می‌شود. این چای خوش‌عطر و طعم که در کوه‌های اطراف دریاچه West می‌روید، قهرمان انواع چای‌های کشور چین محسوب می‌شود. شهر هانگژو این چای مشهور و منحصر به فرد را از دوران سلسله Tang به یادگار دارد.
اگر اهل چای باشید حتما می‌دانید که چای سبز انواع مختلفی دارد. خبر خوب برای چای خورها اینکه هانگژو یکی از بهترین نوع چای‌های چینی یعنی چای لانگ جینگ یا چای Dragon Well را دارد. این چای بیش از ۱۲۰۰ سال است که در نواحی اطراف دریاچه وست کشت می‌شود. به خاطر طعم شیرین و رایحه زیاد این چای به آن لقب «ملکه سبز» (Green Queen) یا «ورق طلا» (Golden Card) داده‌اند. روستاییان چای لانگ جینگ را در زمین‌های حاصلخیز روستا می‌کارند. دلیل شادابی زمین‌ها و مراتع هانگژو، آب‌وهوای دوست‌داشتنی و مطبوع این منطقه است که در حصار کوه‌های مرتفع واقع‌شده است.

نوشیدن چای در چایخانه‌های هانگژو

ساکنین شهر هانگژو علاقه خاصی به چایخانه‌ها دارند. گذران وقت و خوش وبش با اهالی در حین نوشیدن یکی از بهترین چای‌های جهان یکی از تفریحات محبوب مردم این منطقه به شمار می‌رود. بر اساس تحقیقات به عمل آمده، بیش از ۷۰۰ چایخانه در این شهر وجود دارند که در بسیاری از آن‌ها، مشتریان می‌توانند مراحل آماده‌کردن این چای را از نزدیک آموزش ببینند. در برخی دیگر از این چایخانه‌ها، مانند چای خانه مشهور Heji نمایش‌های سنتی نیز اجرا می‌شوند. نوشیدن چای در یکی از چای‌خانه‌های کلاسیک شهر، بهترین راه برای رفع خستگی یک روز طولانی است. این چایخانه‌ها معمولا در امتداد دریاچه و یا روی کوه‌ها قرار گرفته و فضایی دنج و راحت برای مشتریان خود فراهم می‌کنند و میزی از انواع میان وعده‌های سنتی به همراه میوه به مشتریان خود عرضه می نمایند.

 

شهر گوانگجو چین | Guangzhou

بندر گوانگجو که کانتون (CANTON) یا گوانگژو و یا شهر گوانگجو چین نیز نامیده می شود، مرکز استان گوانگ دانگ است. این بندر در جنوب چین، در مجاورت رودخانه مروارید و در شمال غربی هنگ کنگ و شمال شرقی ماکائو قراردارد و از محبوبترین مقاصد گردشگری در تورهای مسافرتی به چین است. در مجله ی گردشگری الی گشت بیشتر راجع به این شهر پر گردشگر صحبت خواهیم نمود. رودخانه مروارید (Pearl)، سومین رود بزرگ چین، باعبور از میان گوانگجو به دریای جنوبی می ریزد و راه ارتباطی این شهر با دریا است.

قرار گرفتن شهر گوانگجو چین در این موقعیت جغرافیایی مناسب باعث شده تا در کنار سایر القاب، مانند شهر گل، به آن لقب دروازه جنوبی چین نیز داده شود. گوانگجو بعد از شانگهای و پکن، سومین شهر بزرگ چین و بزرگترین شهر در چین جنوبی است. این شهر و حومه آن با مساحت ۳۸۴۳ کیلومتر مربع در سال ۲۰۱۲ بعنوان یکی از ۱۳ کلان شهر چین شناخته شد. این شهر از نظر مساحت و جمعیت سومین شهر بزرگ چین است. پنجاه و دو نژاد مختلف در گوانگژو زندگی می کنند که اکثر آن ها از نژاد هان هستند.

آب و هوای شهر گوانگجو

گوانگجو با وجود اینکه مقصدی مناسب برای گردشگران است، اما از نقاط ضعفی نیز رنج می برد. هوای این شهر بسیار آلوده است و ترافیک آن حتی از شهرهای بزرگی مثل نیویورک، پاریس و هنگ کنگ نیز سنگین تر است.

شهر گوانگجو چین شهری شلوغ و پر رونق است. مردم در طول روز سخت کار می کنند و انتظار دارند که از اوقات بیکاری خود لذت ببرند. شاید به همین دلیل است که این شهر در شب شلوغ و پررفت و آمد هستند. اما این تنها سرگرمی شبانه مردم گوانگجو نیست. سفری دریایی بر رودخانه مروارید در هنگام شب، می تواند یکی از زیباترین خاطرات هر فرد چینی یا گردشگر را رقم زند.

حمل و نقل در گوانجو

در این شهر، انواع وسایل حمل و نقل عمومی و امکانات مختلف وجود دارد. در شهر و اطراف آن، جاده ها و اتوبان متعددی برای مسیرهای مختلف احداث شده است.

در شهر گوانگجو چین صدها مسیر اتوبوس وجود دارد. در سال ۲۰۱۰ شبکه وسیع سامانه اتوبوس های تندرو در آن راه اندازی شد. این شبکه با مسافت ۵/۲۲ کیلومتر، شبکه ای وسیع است و در روز حدود هشتصد هزار مسافر را جابه جا می کند.

گوانگجو از نظر استفاده از گاز مایع به عنوان سوخت اتومبیل، در جهان دارای رتبه اول است و در سال ۲۰۰۷ روزنامه پاینا دیلی اعلام کرد که تا سال ۲۰۱۰ تمام اتوبوس ها و تاکسی های این شهر گاز سوز خواهند شد. از آغاز ۲۰۰۷ استفاده از موتور سیکلت در مرکز شهر ممنوع شد که تاثیر فراوانی در بهبود وضع ترافیک شهر داشت.

  • جاهای دیدنی گوانجو یا گوانگجو چین

  • بسیار جذاب و چشمگیر هستند. زیرا این شهر بزرگ، صنعتی و کهن چین، می‌تواند هر ساله به جز شمار زیاد ساکنان خود، تعداد زیادی از گردشگران خارجی را نیز مجذوب خود کند.
    در اینجا شماری از معروف ترین جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی گوانجو را به شما معرفی می‌کنیم تا زمانی که به این شهر زیبای چین سفر کردید، حتما به آنها سر بزنید:
  • برج کانتون

    برج کانتون نامش را از اسم دیگر گوانجو یعنی «کانتون» گرفته است. برج کانتون به مانند برخی برج‌های مشهور شهرهای بزرگ جهان مانند برج سی ان تورنتو هم نقش گردشگری دارد و هم به عنوان گیرنده مخابراتی عمل می‌کند. برج ۶۰۰ متری کانتون، در سال ۲۰۱۰ و به مناسبت بازی‌های آسیایی گوانجو آغاز به کار کرد.

  • شهربازی بهشت چیملونگ

    شهربازی بهشت چیملونگ (Chimelong Paradise) بزرگترین پارک تفریحی و شهر بازی گوانجو و کشور چین است. ترن هوایی (رولر کستر) این شهربازی یکی از پرهیجان‌ترین ترن هوایی‌های حال حاضر جهان به شمار می‌رود.

    پارک حیات وحش چیملونگ

    یکی دیگر از مجموعه مکان های گردشگری گوانجو که توسط شرکت گردشگری چیملونگ مدیریت می‌شود، پارک حیات وحش یا Chimelong Safari Park است. این پارک حیات وحش برای آشنایی گردشگران با حیات وحش چین و به طور خاص خرس‌های پاندا مشهور چین است.

    تالار یابود یا آکادمی چن کلان

    تالار یادبود چن کلان (Chen Clan) یک معبد آموزشی است که خاندان چن از آن را برای آموزش اعضای جوان خاندان سلطنتی چینگ استفاده می‌کردند. این مکان بعدها به یک آکادمی صنعتی تبدیل شد و اکنون موزه هنرهای شفاهی گوانگدونگ است.

    معبد درخت شش بانیان

    معبد بودایی درخت شش بانیان (Temple of the Six Banyan Trees) که به نام معبد لورنگ هم شناخته می‌شود در سال ۵۳۷ میلادی ساخته شد. بخش اصلی این معبد سازه مقدس رنگارنگ و مرتفع آن است که به نام گل پاگودا هم شناخته می‌شود.

  • مرکز خرید خیابان شانگژو

    خیابان Shangxiajiu خیابانی است که خودرو در آن حرکت نمی‌کند و یکی از مناطق تجاری و از مراکز خرید شهر گوانجو چین است. این خیابان که در سال ۱۹۹۵ ساخته شد ۱.۲ کیلومتر طول دارد و بیش از ۳۰۰ مغازه را در خود جای داده است.

    پارک سافاری زیانگ جیانگ | Xiangjiang Safari Park

    پارکی وسیع در چین با سافاری یکی از بزرگترین پارک های سافاری در آسیا به شمار می رود. در این منطقه ی حفاظت شده حدود ۲۰ هزار حیوان در ۴۵۰ گونه متنوع زندگی می کنند. در سال ۲۰۰۶، این پارک توانست مسئولیت نگهداری از ۶ کوآلاهای استرالیایی را بدست آورد که موفقیت چشمگیری در سطح جهان بود. همچنین در آن صد قلاده ببر سفید نگهداری می شود که از این نظر بالاترین رتبه را در چین بخود اختصاص داده است. علاوه بر ببر در این پارک فیل و زرافه هم زیست می کنند و مردم می توانند به آنها غذا بدهند و اوقات خوشی را تجربه کنند. برای بازدید از این پارک برای بزرگسالان ۲۵۰ یوان و برای کودکان ۱۷۵ یوان هزینه دارد.

راه های سفر به گوانجو

۱. مسافرت به گوانجو با قطار

گوانجو دارای چهار ایستگاه اصلی قطار است  بنابراین در زمان سفر با قطار اطمینان حاصل کنید که شما در ایستگاه درست قطار هستید.

  • ایستگاه راه‌آهن شرق گوانجو: از بین ایستگاه‌های گوانجو و هنگ‌کنگ هوم در کولوون، قطارهای شهری در بین گوانجو و شنزن. خط یک مترو در این ایستگاه به پایان می‌رسد.
  • ایستگاه راه‌آهن گوانجو: برای قطارهای عادی که به لهاسا، هاربین، شاگوئان و ژیائوکینگ می‌روند (خط‌های ۲ و ۵ مترو).
  • ایستگاه راه‌آهن جنوب گوانجو: برای قطارهای سریع‌السیر به مقصد پکن، چانگشا، گینکوئان، ووهان (خط دو مترو).
  • ایستگاه راه‌آهن شمال گوانجو: بیشتر قطارهای سریع‌السیر از ایستگاه راه‌آهن جنوب گوانجو در ایستگاه راه‌آهن شمال گوانجو توقف می‌کنند.

۲. سفر زمینی به گوانژو

چهار ایستگاه اتوبوس‌های بین‌شهری در گوانجو وجود دارند که گوانجو را به تمام اماکن مهم در استان گواندانگ و دیگر شهرهای اصلی در چین متصل می‌کنند.

  • ایستگاه اتوبوس دوربرد گواندانگ (省汽车客运站)، در سمت راست ایستگاه راه‌آهن گوانجو
  • ایستگاه مسافر فانگکون (芳村客运站) مترو ۱ کنگکو خروجی B.
  • ایستگاه مسافر تیانهه (天河客运站站) (خط سه مترو) این ایستگاه خدمات دوربرد به شهرهای اصلی چین را ارائه می‌دهد.
  • ایستگاه اتوبوس شرق گوانجو (广州东站客运站)، دقیقاً پشت ایستگاه راه‌آهن شرق گوانجو قرار دارد.

خدمات حمل‌ونقل داخل شهری نیز مورداستفاده قرار می‌گیرند تا مسافران را از فرودگاه بین‌المللی هنگ‌کنگ به مکان‌های مختلفی در گوانجو ببرند مانند دانشگاه جینان (暨南大学)، گرند هتل (花园酒店) و هتل چین (中国大酒店).

۳. سفر به گوانجو با هواپیما

خطوط هواپیمایی جنوب چین دارای دفتر مرکزی در گوانجو است. این شرکت دارای پروازهای اصلی به شهرهای مهم چین است که عبارت‌اند از پکن، شانگهای، گویلین و چنگدو. همچنین این شرکت چندین پرواز بین‌المللی به بانکوک، هوشه مین سیتی، جاکارتا، کوالا لامپور، لوس‌آنجلس، ملبورن، اُساکا، پاریس، پنانگ، سنگاپور و سیدنی دارد. اگر قصد خرید بلیط هواپیما گوانجو را دارید، با تماس با نیل گشت می‌توانید از بهترین پروازها و قیمت‌ها مطلع شوید.

آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

ویزا تاجیکستان-بهترین قیمت

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تاجیکستان تاجیکستان کشوری است که در آسیای مرکزی و پایتخت آن شهر دوشنبه می باشد. زبان رسمی مردم و

ویزا چین بهترین قیمت

ویزای چین چین واقع در شرق آسیا، بعد از روسیه و کانادا سومین کشور وسیع و بعد از هند پرجمعیت ترین کشور دنیاست، ویزای چین و دریافت تور چین در

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویزا چین بهترین قیمت وفوری-02157749

هلدینگ گردشگری پارسا گشت