تور مالزی و سنگاپور نوروز1404

کوالالامپور-سنگاپور

معرفی اجمالی شهر کوالالامپور

کوالالامپور که به‌اختصار کی.ال (KL) نیز نامیده می‌شود، پایتخت کشور مالزی و یکی از پر گردشگرترین شهرهای جنوب شرقی قاره پهناور آسیا است. این شهر دیدنی با برخورداری از وسعتی برابر با ۲۴۳ کیلومترمربع، لقب بزرگ‌ترین شهر مالزی را از آن خود کرده و جمعیتی حدود ۱٫۵ میلیون نفر را در خود جای داده است. این شهر در سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری را در زمینه گردشگری داشته و با میزبانی از چیزی حدود چهارده میلیون گردشگر در سال (طبق آمار سال ۲۰۱۸) به یکی از قطب‌های اقتصادی جنوب آسیا مبدل گردیده است.

آب‌ و هوا و بهترین فصل

کوالالامپور، به دلیل قرار گرفتن در نزدیکی خط فرضی استوا، آب و هوایی گرم و شرجی دارد. تقریباً در تمامی ماه‌های سال (به‌جز ماه‌های مه و ژوئن که رطوبت هوا به شکل قابل‌توجهی کاهش میابد) در کوالالامپور باران می‌بارد. بنابراین اگر آب‌وهوا برای شما اهمیت زیادی دارد و قصد دارید بلیط هواپیما کوالالامپور را در زمانی مناسب خریداری کنید، بهترین زمان سفر به این شهر دیدنی، زمانی بین ماه‌های مه تا جولای است. البته ناگفته نماند که آب‌وهوای کوالالامپور از دیگر مناطق مالزی خنک‌تر است و دمای هوای این شهر بین ۲۹ تا ۳۵ درجه سانتی‌گراد در روز و ۲۶ تا ۲۹ درجه سانتی‌گراد در شب در نوسان است.

جاهای دیدنی و گردشگری شهر

برهیچ‌کس پوشیده نیست که کوالالامپور منزلگاه برخی از جذاب‌ترین اماکن گردشگری جنوب آسیا و مرتفع‌ترین برج‌های دوقلوی جهان است. این شهر با دنباله‌روی از کلان‌شهرهای موفق و پرگردشگری نظیر هنگ‌کنگ توانسته به‌تدریج جایگاه ارزشمندی را در میان پرطرفدارترین مقاصد جنوبی آسیا برای خود دست‌وپا کند و به یکی از شهرهای پرگردشگر و محبوب این قاره کهن مبدل گردد. وجود طیف وسیعی از جاذبه‌های گردشگری در این شهر شگفت‌انگیز موجب گردیده که سالانه بیش از سیزده میلیون جهانگرد برای تماشای دیدنی‌های بی‌شمار پایتخت مالزی، بلیط ارزان هواپیما پارساگشت را خریداری کنند. نکته حائز اهمیتی که باید بدان اشاره کرد، این است که اکثر جاذبه‌های گردشگری و جاهای دیدنی کوالالامپور در شمال شرقی مرکز این شهر، جایی که مثلث طلایی نام‌گذاری شده است، قرارگرفته‌اند.

مثلث طلایی از سه خیابان اصلی به نام‌های جالان راجا، جالان ایمبی و جالان سلطان اسماعیل تشکیل گردیده و سه منطقه پرگردشگر و محبوب محله چینی‌ها، کی ال سی سی و بوکیت بینتانگ را در برگرفته است. در ادامه با این سه منطقه و جاذبه‌های گردشگری مختلفی که در خود جای‌داده‌اند، آشنا خواهید شد.

برج کوالالامپور:

پیش از ساخت برج‌های دوقلوی پتروناس، نماد شهر تماشایی کوالالامپور محسوب می‌شد و اکنون در کنار برج‌های دوقلوی پتروناس، جزء برجسته‌ترین سازه‌های مرتفع و جاذبه‌های دیدنی مالزی به‌حساب می‌آید. این برج که ارتفاعی برابر با ۴۲۱ متر دارد، برجی مخابراتی بوده و از این حیث بسیار حائز اهمیت است، چراکه تعداد انگشت‌شماری برج مخابراتی با این ارتفاع در جهان وجود دارند. گفتنی است که برج کوالالامپور برای بسیاری از هم‌وطنان ما تداعی‌گر برج میلاد است؛ البته لازم است ذکر گردد که برج میلاد از نظر ارتفاع بیش از ده متر از این برج بلندتر است، اما از نظر معماری، شباهت این دو برج به یکدیگر انکارناپذیر است.

بی‌تردید تماشای شهر شگفت‌انگیز و زیبای کوالالامپور بر فراز این برج از لذت‌هایی است که هر گردشگری که بلیط هواپیما چارتر  را به مقصد کوالالامپور خریداری می‌کند، باید دست‌کم یک‌بار امتحان کند.

دیوان فیلارمونیک پتروناس مالزی:

به شنیدن موسیقی کلاسیک علاقه دارید؟ اگر پاسخ مثبت است، فرصت حضور در دیوان فیلارمونیک پتروناس مالزی را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید. این تالار موسیقی (به انگلیسی: Dewan Filharmonik PETRONAS) که به‌اختصار دی اف پی نیز نامیده می‌شود، از فضایی بسیار شیک و اکوستیک مجهز به امکاناتی نظیر تهویه مطبوع و ۹۲۰ صندلی راحتی که به شکل جعبه جواهرات طراحی گردیده‌اند، بهره جسته و برای میزبانی از شیفتگان موسیقی کلاسیک بهینه شده است. فیلارمونیک پتروناس مالزی یکی از برترین سالن‌های برگزاری کنسرت کلاسیک در جنوب شرقی آسیاست و تاکنون افتخار میزبانی از برخی نوازندگان برجسته موسیقی کلاسیک نظیر هری کاکنیک جونیور و مستیسلاف روستروپوویچ افسانه‌ای را در کارنامه خود دارد. یکی از متفاوت‌ترین ویژگی‌های این سالن، سقف مستور متحرکی است که این سالن را به مکانی مناسب برای برگزاری کنسرت‌های موسیقی مجلسی، ارکسترهای بزرگ و کنسرت‌های سازمحوری و آوازمحوری نیز مبدل کرده است.

پارک کی ال سی سی: 

نمونه بارز یک پروژه موفقیت‌آمیز است. این پارک وسیع که چون جواهری زمردین در قلب شهر کوالالامپور و در نزدیکی مرکز خرید سوریا کی ال سی سی می‌درخشد، تجسم بهشتی است که هنرمند برزیلی تباری به نام روبرتو مارکس سال‌ها در ذهن خود می‌پرورانده و بالاخره در سال ۱۹۹۸ بدان جامه عمل پوشانده است. این شاهکار دل‌فریب که از ۱۹۰۰ گیاه از ۷۴ گونه مختلف در فضایی به وسعت دویست و دو هزار مترمربع تشکیل گردیده، مناظری مسحورکننده را در خود جای داده است؛ مناظری شگفت‌انگیز و خارق‌العاده که با ترکیب طیف وسیعی از عناصر زیبای طبیعی نظیر گل‌هایی رنگارنگ، آبشاری باشکوه، دریاچه‌ای روح‌نواز و آب‌نماهایی که آب را به شکلی هارمونیک تا ارتفاع ۴۲ متر به آسمان پرتاب می‌کنند، جلوه متفاوت و حیرت‌انگیزی را از شهر دیدنی کوالالامپور، شهر صنعتی که آسمان‌خراش‌هایش مجال جولان را از طبیعت ربوده، پیش چشمان گردشگران و خریداران بلیط هواپیما ارزان سفرمارکت خلق کرده‌اند.

پارک کی ال سی سی مالزی

معبد کک لوک سی

زیبایی های مالزی

معبد کک لوک سی (Kek Lok Si) در شهر جرج تاون با پاگوداهایی ۷ طبقه و هزاران مجسمه برنزی، اگر نخواهیم بگوییم در سراسر جهان اما بی‌شک یکی از زیباترین معابد بودایی در کشور مالزی محسوب می‌شود.

کمرون هایلندز

سفر به مالزی

کمرون هایلندز در شهر پاهانگ، یکی از بزرگترین مزارع کشت چای در کشور مالزی را در خود جای داده است. چشم‌اندازی خیره‌کننده از تپه‌ها با برگ‌های سبز رنگ چای که از تماشای آنها لذت خواهید برد. کمرون هایلندز جایی است که در آن می‌توانید در میان باغ‌های پر از پروانه و مزارع توت‌فرنگی به گشت‌گذار بپردازید.

پارک دریایی تون‌ساکاران

جزایر مالزی

پارک دریایی تون‌ساکاران در فضایی به مساحت ۳۵۰ کیلومتر مربع قرار دارد. این پارک در جزیره بورنئو و ساحل شرقی ایالت صباح مالزی واقع شده و به دلیل مکان‎های فوق‌العاده که برای غواصی دارد بسیار مشهور است. صدف دوکفه‌ای غول‌پیکر، دلقک‌ماهی و لقمه‌ماهی از جمله آبزیانی هستند که اگر خوش‌شانس باشید، احتمالا آنها را در غواصی خود خواهید دید.

 

منطقه کوتا بهارو

بازار مالزی

منطقه کوتا بهارو در سواحل شرقی مالزی شبه‌جزیره‌ای قرار دارد. در این منطقه موزه‌ها، مسجدها و بازار معروف سیتی خدیجه (Siti Khadijah Market) گردشگران را به سمت خود جذب می‌کنند. در بازار سیتی خدیجه، زنان محلی انواع غذاهای سنتی مالزیایی، همچون سوپ و کوکی‌های مخصوص این کشور را برای فروش می‌آورند.

پارک کینابالو

طبیعت مالزی

پارک کینابالو در شمال برنئو و ایالت صباح واقع شده است. این پارک به دلیل قرار داشتن مرتفع‌ترین کوه مالزی در آن بسیار معروف است. کوه کینابالو ۴ هزار و ۹۴ متر طول دارد. اما پارک کینابالو نیز طیف گسترده‌ای از زیستگاه‌های گیاهی و جانوری را در خود جای داده است. این پارک از سال ۲۰۰۰ میلادی به عنوان میراث جهانی در سازمان یونسکو به ثبت رسید.

جزایر پرهنتیان

جزیره در مالزی

جزایر پرهنتیان در حقیقت گروهی از جزایر کوچک هستند که مابین شمال شرقی مالزی و کشور تایلند قرار دارند. این جزایر زیبا به علت داشتن شن‌های سفید در سواحل و صخره‌های مرجانی محافظت شده معروف هستند. علاقمندان به غواصی سطحی و غواصی اسکوبا از حضور در این مکان لذت خواهند برد. لاکپشت‌های دریایی و کوسه‌ها در آب‌های این منطقه بسیار زیاد دیده می‌شوند.

پل آسمان لنگکاوی

پل لنگکاوی

پیاده‌روی روی پلی با ۶۶۱ متر ارتفاع از روی زمین بسیار هیجان‌انگیز است. این پل در بالای کوه ماشینچانگ (Machinchang) قرار گرفته است و یکی از جاذبه‌های گردشگری لنگکاوی محسوب می‌شود. پل دارای یک مسیر پیاده‌روی است که انحنا داشته و کوه ماشینچانگ را به کوه مجاورش متصل می‌کند. این پل حدود ۱۲۵ متر طول دارد. جالب است بدانید بخش‌هایی از این پل بصورت کف شیشه‌ای ساخته شده که راه رفتن روی آن تجربه خاصی خواهد بود. شما می‌توانید از این قسمت از پل درختان زیر پایتان را تماشا کنید.

غارهای باتو

غارهای باتو مالزی

غارهای باتو در حقیقت مجموعه‌ای از سه غار آهکی بوده که البته چند غار کوچک دیگر را نیز درون خود جای داده‌اند. این غارها عبادتگاه‌هایی برای هندوها به شمار می‌آیند. غارهای باتو در شمال کوالالامپور واقع شده و تنها ۷ کیلومتر با مرکز این شهر فاصله دارند. این مکان به علت مجسمه عظیم‌والجثه مورگان معروف است. مورگان از خدایان هندو بوده و مجسمه وی نیز در کنار ورودی این منطقه با ۴۰ متر ارتفاع خودنمایی می‌کند.

شهر سمپورنا

سفر به مالزی

شهر سمپورنا در ایالت صباح یکی از بهترین مکان‌ها برای غواصی است. بسیاری از مردم در این منطقه از مالزی در روستاهای آبی زندگی می‌کنند. خانه‌ها در این نوع از روستاها بر روی چوب‌هایی بلند ساخته می‌شوند که این چوب‌ها به کف دریا چسبیده‌اند. هنوز هم زندگی محلی در شهر سمپورنا و جزایر اطراف آن جریان دارد. گردشگران نیز می‌توانند به‌وسیله قایق به از این خانه‌ها بازدید کنند.

ببرهای مالایایی

حیات وحش مالزی

گردشگران می‌توانند ببرهای مالایایی که در خطر انقراض هستند را در بخش‌های جنوبی و مرکزی مالزی شبه‌جزیره‌ای مشاهده کنند. تنها ۲۵۰ قلاده از این نوع ببرها در سراسر جهان باقی مانده است. پارک ملی تامان نگارا و جنگل‌های محافظت شده منطقه جلی کلانتان (Jeli) بهترین مکان برای پیدا کردن این نوع از ببرها هستند. البته باید بدانید که تور سافاری‌هایی برای تماشای آنها اجرا می‌شوند که می‌توانید با کمک آنها وارد محل زندگی این ببرها شوید و آنها را از نزدیک تماشا کنید.

غذاهای خیابانی

غذاهای مالزی

کوالالامپور یکی از بهترین شهرهای جهان برای امتحان کردن غذاهای خیابانی است. غذاهای ساده‌ای همچون روجاک (rojak)، سالادهای میوه و انواع سبزیجات، غذای سنتی لوک-لوک (lok-lok) و انواع خوراکی‌ها و گوشت‌ها در بازارهای این شهر به چشم می‌خورند. این خوراکی‌ها همچون تصویر بالا به سیخ کشیده می‌شوند و سپس سرخ شده و یا کباب شده برای مشتریان سرو خواهند شد. یک نکته مهم در مورد غذا خوردن در مالزی این است که اگر برنج بر روی برگ موز برایتان سرو شد، پس از تمام کردن غذا آن را تا نکنید. اینکار نشان می‌دهد که شما علاقه چندانی به غذا نداشتید و دیگر این مکان را برای غذا خوردن انتخاب نخواهید کرد.

جرج تاون

شهر جرج تاون مالزی

شهر جرج تاون که در حقیقت پایتخت ایالات پنانگ است، دومین شهر بزرگ در سراسر مالزی محسوب می‌شود. جرج تاون برای هنرهای خیابانی، معماری دوران استعماری بریتانیا و مکان‌های بی‌شمارش برای صرف نوشیدنی و وعده‌های غذایی بسیار شناخته شده است. مرکز تاریخی این شهر جایی که ساختمان‌های قدیمی کمپانی هند شرقی بریتانیا در آن قرار دارد به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این کمپانی با هدف یک مرکز تجاری از این ساختمان‌ها بهره می‌برد.

پارک ملی گانانگ مولو

پارک مالزی

پارک ملی گانانگ مولو (Gunung Mulu) از سال ۲۰۰۰ میلادی به عنوان میراث جهانی به ثبت رسیده است. گانانگ مولو بیش از هر پارک ملی دیگر در جهان توسط محققان مورد مطالعه قرار گرفته است. هزاران گونه از گیاهان، میلیون‌ها خفاش، غارها با مسیرهایی در هم پیچیده که شکاف‌های بزرگ و کوچک و ستون‌هایی آویخته از سقف از جنس آهک در آنها به چشم می‌خورد؛ از جذابیت‌های این پارک ملی هستند.

مسجد تنگه ملاکا

مسجد در مالزی

مسجد تنگه ملاکا در سال ۲۰۰۶ میلادی ساخته شده است. این مسجد در جنوب سواحل جزیره ملاکا قرار دارد. مسجد تنگه ملاکا دارای مناره‌ای در حدود ۳۰ متر است که از آن به عنوان فانوس دریایی نیز استفاده می‌شود. البته این مناره در تصویر قابل مشاهده نیست و کمی با آن فاصله دارد. از نکات جالب توجه مسجد این است که با بالا آمدن آب، بنظر می‌رسد مسجد روی آب شناور شده است.

رودخانه کینابتانگان

سفر به مالزی

رودخانه کینابتانگان (Kinabatangan River) با طول ۵۶۰ کیلومتر یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری مالزی است. این رودخانه در ایالت صباح قرار دارد و جاندارانی همچون تمساح آب شور، اورانگوتان بورنئویی، فیل بورنئو و بسیاری دیگر از حیوانات در آن زندگی می‌کنند.

قبل از سفر، فرم پیش ورود مالزی را پر کنید

بسیاری از مسافران تور مالزی نوروز 1404، پر کردن فرم پیش ورود و دریافت QR کد مربوط به آن‌ را به زمان سفر موکول می‌کنند. در حالی که بدون پر کردن این فرم در حین پرواز یا زمان ورود به مقصد به مشکل می‌خورید. حتی ممکن است در حین سفر به یکسری از اطلاعات لازم برای پر کردن فرم دسترسی نداشته باشید. به همین دلیل باید قبل از سفر فرم پیش ورود را پر کنید.

احتمال تغییر خدمات، پس از رزرو تور مالزی نوروز

احتمال خیلی کمی وجود دارد که پس از رزرو تور مالزی نوروز 1404، ساعت پرواز یا مدت اقامت‌تان تغییر کند. اما با این حال یک یا دو مورد تغییرات در پکیج‌های نوروزی داشته‌ایم. در صورت وجود چنین تغییراتی، کارشناسان به شما اطلاع رسانی می‌کنند.

اقامت کمتر از ۱۴ روز در مالزی، ویزا نمی‌خواهد

در صورت رزرو تور مالزی نوروز 1404 برای اقامت کمتر از ۱۴ روز می‌توانید بدون ویزا سفر کنید. اما برای اقامت بیشتر از دو هفته نیاز به ویزا توریستی مالزی دارید. آژانس‌ها نمی‌توانند ویزا مالزی برای شما تهیه کنند. در نتیجه برای دریافت ویزا باید به سفارت مالزی در تهران بروید. البته هزینه ویزا مالزی خیلی پایین است. همچنین در صورت نبود اشکال در مدارک‌تان، طی یک روز ویزا شما صادر می‌شود.

خدمات برای تور مالزی نوروز 1404

قبل از رزرو تور می‌توانید تمام سوالات‌تان درباره سفر را از کارشناسان ما در پارساگشت بپرسید. با رزرو تور مالزی نوروز 1404 خدمات زیر را برای سفرتان فراهم می‌کنیم:

  • بلیط هواپیما رفت و برگشت
  • هتل با صبحانه
  • ترانسفر فرودگاهی
  • ترانسفر بین شهری برای تورهای گروهی
  • گشت آپشنال در صورت درخواست مسافر
  • بیمه مسافرتی (با حداقل پوشش خدمات درمانی)
  • پشتیبانی ۲۴ ساعته

تور کوالالامپور سنگاپور؛ پرتقاضاترین تور ترکیبی مالزی

رزرو تور سنگاپور به صورت تکی هزینه‌ی زیادی روی دست مسافران می‌گذارد. علاوه‌بر آن تعداد پروازهای تهران سنگاپور کم‌تر از مسیر تهران کوالالامپور می‌باشد. به همین دلیل هم نهال گشت مانند سایر آژانس‌های گردشگری، امکان رزرو تور مالزی سنگاپور را برایتان فراهم کرده است. با رزرو این تور پروازها از تهران به کوالالامپور انجام شده و پس از چند روز اقامت در مالزی، می‌توانید با ترانسفر زمینی به سنگاپور بروید. با رزرو این تور هزینه‌های سفر شما به مراتب نسبت به تور تکی سنگاپور کم‌تر است.

 

سوالات متدوال

1. آیا می‌توان تور لحظه آخری مالزی نوروز رزرو کرد؟

خیر، به علت تکمیل ظرفیت پروازهای ماهان نمی‌توان تور لحظه آخری رزرو کرد. همچنین پرواز ایرلاین‌های خارجی لحظه آخری نمی‌شوند.

2. آیا می‌توان تور مالزی را به صورت ترکیبی با سایر شهرها رزرو کرد؟

بله، می‌توانید تور مالزی را با شهرهای کوالالامپور، پنانگ و لنکاوی یا با شهرهای سنگاپور و بالی رزرو کنید.

3. آیا می‌توان تور مالزی را به صورت تک مقصد برای یکی از شهرهای لنکاوی یا پنانگ رزرو کرد؟

بله، اما به دلیل بالا بودن قیمت این نوع تورها نسبت به تورهای ترکیبی، چنین سفری را به شما پیشنهاد نمی‌دهیم.

4. برای سفر با تور مالزی نوروز 1404 به ویزا نیاز داریم؟

در صورت اقامت کمتر از ۱۴ روز نیاز به ویزا ندارید و در غیر این صورت باید شخصا ویزا توریستی مالزی را از سفارت این کشور در تهران دریافت کنید.

آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

کارگزار سفارت تاجیکستان_02157749

درباره کشور تاجیکستان تاجیکستان کشوری از کشورهای جماهیر شوروی سابق که پس از فروپاشی به استقلال رسید. این کشور خوش آب و هوا و سرسبز

پیکاپ ویزا کانادا_02157749

هر آنچه باید در مورد پیکاپ ویزا کانادا بدانید! در چند سال اخیر بحث مهاجرت به کانادا بسیار رونق گرفته است. ایرانی‌ها به دلیل شرایط

تاییدیه مدارک از سفارت چین_02157749

ویزای چین چین واقع در شرق آسیا، بعد از روسیه و کانادا سومین کشور وسیع و بعد از هند پرجمعیت ترین کشور دنیاست،ویزای چین و دریافت تور چین در

تور لحظه آخری استانبول نوروز1404

تور لحظه آخری استانبول سفر به استانبول یکی از پرطرفدارترین سفرها در میان گردشگران است و هرساله تعداد زیادی از گردشگران از سراسر جهان به

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تور مالزی و سنگاپور نوروز1404

هلدینگ گردشگری پارسا گشت