اطلاعات گردشگری ارمنستان

ارمنستان

 

ارمنستان نام کشوری است در سرزمین قفقاز جنوبی که از شمال با دریای خزر، از شرق با گرجستان و جمهوری آذربایجان و از جنوب غربی با ایران و ترکیه هم مرز است.

با توجه به اینکه ارمنستان در گذشته جزو قلمرو ایران به شمار می رفته امروزه نیز بیشترین مرز مشترک با ایران را داراست. این کشور با مساحت 29800 کیلومتر مربعی در فاصله ای نه چندان دور از سواحل جنوب شرقی دریای سیاه آرمیده است.

موقعیت جغرافیایی

جمهوری ارمنستان سرزمینی است کوهستانی که اکنون تنها شامل بخش شمالی است. سطح ارمنستان را مجموعه‌ای از کوهستان‌های دارای چین خوردگی بسیار، آتش فشان‌های بزرگ، قله‌های مخروطی، دره‌های تنگ رودخانه‌ای، دریاچه‌ها، چاله‌ها و گودال‌ها فرا گرفته‌است.

حدود نود درصد اراضی ارمنستان در ارتفاعی بیش از هزار متر واقع شده‌اند. سطح اراضی ارمنستان از دیدگاه ساختاری به سه منطقه بخش می‌شود.

موقعیت جغرافیایی ارمنستان

شهر های ارمنستان

گوریس-ایروان-آشاتاراک-گیومری-ماسیس-وانادزور-اسپیتاک-چارنتساوان-سیسیان-ایجوان-آرارات-دیلیجان-اچمیادزین-هرازدان-آبوویان

آرتاشات-کاپان-آرماویر-گاوار

 

شهر های ارمنستان

ایروان

ریشه‌های غنی فرهنگی ارمنستان در همه جا نمایان است و اگر به پایتخت این کشور یعنی ایروان سفر کنید فرهنگ کشور شما را جذب خواهد کرد.

اکثر ساختمان‌های شهر متعلق به دوره شوروی هستند و آن شیوه معماری در آن‌ها استفاده شده است، همچنین برخی آثار پست‌مدرن نیز در سطح شهر دیده می‌شود. ایروان در طول سال‌ها به شهر صورتی شهرت پیدا کرده، چون سنگ‌های استفاده شده در اکثر ساختمان‌ها مایل به صورتی رنگ است.

گوریس (Goris)

گوریس یکی از جذاب‌ترین شهرهای کوچک جنوب ارمنستان است در مسیر رسیدن به ارتفاعات نارگونو قره‌باغ قرار دارد. در کنار شهر رودی جریان دارد و همچنین کل شهر توسط کوه‌ها احاطه شده است. چیزی که به این شهر کاراکتر و جذابیت می‌دهد و آن را از دیگر شهرها جدا می‌کند سنگ‌های عجیب و غریبی هستند که در حاشیه شهر قرار دارند.

گردشگران همچنین این امکان را دارند که به روستای کناری یعنی خندزورسک سر بزنند و از غار باستانی این روستا بازدید کنند؛ اما جذاب‌ترین مکان در این منطقه، صومعه تاتف است.

این صومعه بر روی صخره‌ای در ارتفاع 850 متری بنا شده و باید سوار طولانی‌ترین مسیر ماشین کابلی دنیا شوید تا بتوانید به این صومعه برسید. در راه رسیدن صحنه‌های زیبایی توجه شما را جلب خواهد کرد.

سوان

ارمنستان ممکن است دریا نداشته باشد اما جواهری طبیعی در فرم یک دریاچه در شهر سوان وجود دارد که شما را شگفت‌زده خواهد کرد. سوان مقصدی بسیار زیباست و در کنار دریاچه قرار گرفته است. این شهر 1905 از سطح دریا بالاتر است و اگر در طول یک ماه تابستانی و گرم به ارمنستان سر زده‌اید حتما به سوان بروید تا از آب و هوا لذت ببرید و کمی هم در دریاچه شنا کنید.

حتی زمانی که هوا برای شنا مناسب نیست هم می‌توانید از درست کردن یک باربیکیو کنار دریاچه لذت ببرید. در کنار این دریاچه، صومعه‌ای قدیمی و زیبا به نام سواناوانک در شهر سوان قرار گرفته است.

طراحی بیرونی این صومعه با سنگ‌های مشکی رنگ انجام شده و بسیار زیباست و همچنین محراب خود کلیسا هم توجه همگان را جلب خواهد کرد. کلیسا نمای خوبی به شهر و همچنین دریاچه دارد و می‌توانید از نمای پیش روی خود هم لذت ببرید.

دلیجان (Dilijan)

 شهری در استان تاووش است و برای چشمه‌های درمانی آب خود معروف است. این شهر در طی سال‌ها اخیر مقصد محبوبی بین محلی‌ها و گردشگران بوده است.

این شهر فضای سبز بسیار زیاد و زیبایی دارد و هتل‌ها و استراحت‌گاه‌های فراوانی در این شهر برای گردشگران طراحی شده و این امکان را به شما می‌دهد که از جاذبه‌های گردشگری شهر مانند پارک ملی لذت کامل را ببرید.

اهالی شهر گاهی دلیجان را به نام سوئیس کوچک یا سوئیس ارمنستان یاد می‌کنند.

همچنین داخل این شهر جنگلی با برخی معماری‌های سنتی ارمنستان نیز مواجه خواهید شد. این شهر برای دوچرخه‌سواری کوهستان، قدم‌زدن یا یک پیک‌نیک ساده بسیار مناسب است.

جرموک (Jermuk)

جرموک شهر بسیار کوچک و آرامش‌بخشی است که به خاطر آب و هوا، طبیعت خیره‌کننده و آب‌های معدنی درمانی‌اش معروف شده است. بسیاری از گردشگران برای اهداف درمانی به این شهر سر می‌زنند و همین باعث شده که این شهر به عنوان شهر شماره یک از لحاظ مراکز درمانی شناخته شود.

می‌توانید به ایستگاه‌های آب مختلف سر بزنید و آب‌ها در دماهای مختلف را امتحان کنید. به صورت کلی حدود 40 چشمه آب در جرموک وجود دارد. همچنین به جز این چشمه‌ها یکی دیگر از جاذبه‌های جرموک آبشار آن است که دومین آبشار بزرگ کشور است و آب از ارتفاع 68 متری به پایین سرازیر می‌شود.

ادزون (Odzun)

شهر ادزون در استان لوری (Lori) ارمنستان واقع شده و روستایی تاریخی، زیبا و همچنین بسیار مهم برای کشور است مناظر طبیعی این روستای نفس‌گیر و زیبا هستند و می‌توانید این مناظر را از بالای کلیسا روستا مشاهده کنید. کلیسای این روستا متعلق به قرن 5 میلادی است و یکی از جاذبه‌های اصلی روستاست.

این کلیسا یک بازیلیکا است و شکلی صلیب مانند دارد، همچنین گنبد آن نیز فوق‌العاده زیباست.

تساغکادزور

این شهر به داشتن اسپاهای خوب و یک تفریحگاه مجهز به پیست اسکی معروف است و در شمال ایروان قرار دارد. در تمامی فصول سال می‌توانید به این شهر سر بزنید و از گذراندن تعطیلات در آن لذت ببرید. در تابستان هوا آفتابی و ملایم است و گردشگران می‌توانند مشغول گشت و گذار در طبیعت و فضاهای سبز خیره‌کننده شوند. در سرمای زمستان هم می‌توانید تمام وسایل اسکی را کرایه کنید و به اسکی یا اسنوبرد بپردازید. همچنین برخی از بهترین هتل‌ها و رستوران‌های گردشگری ارمنستان در این شهر واقع شده است.

اشترک (Ashtarak)

اشترک یکی از باستانی‌ترین سکونت‌گاه‌های ارمنستان ات و برخی یادبودهای تاریخی و فرهنگی کشور در این شهر واقع شده و می‌توان برخی از سنت‌ها و شکل‌های قدیمی معماری در ارمنستان را می‌توان در این شهر مشاهده کرد. ابتدا در قرن 9 میلادی مردم در این شهر ساکن شدند. کلیساهایی قدیمی در این شهر بنا شده که هر کدام داستان خاص خود را برای تعریف کردن دارند. یکی از دیگر جاذبه‌های شهر پل کاساغ است که در قرن 17 میلادی ساخته شده و در کنار کلیسای زیبای سورپ سارکیس قرار دارد.

آرزاکان (Arzakan)

آرزاکان روستایی زیبا و کوچک است که در استان کوتایک واقع شده و میزبان سکونت‌گاه کوهستانی اگوران است. بسیاری از گردشگران برای استراحت و تنفس هوای کوهستان به اینجا سر می‌زنند. همچنین بازدیدکنندگان می‌توانند به خرابه‌های صومعه نگوتسی وانک که از قرن 10 میلادی برجای مانده هم سر بزنند. خرابه‌های یک صومعه دیگر به نام گوکی وانک هم در این شهر قرار گرفته و می‌توان از آن‌ها نیز بازدید به عمل آورد.

هتل های ارمنستان

هتل ماریوت ارمنستان

هتل ماریوت از هتل های زنجیره ای در سراسر دنیا است که شعبه ی ارمنستان آن در قلب شهر ایروان، در میدان جمهوری ایروان واقع است. هتل ماریوت ارمنستان از بهترین هتل های ارمنستان است که با معماری کلاسیک و خاص خود اقامت خاطره انگیزی برای شما به ارمغان می آورد.

موقعیت این هتل باعث می شود که هتل ماریوت از باقیهتل های ارمنستان  متمایز شود. هتل ماریوت ارمنستان با 4 نوع واحد اقامتی از اتاق های دلوکس تا تشریفاتی با تمامی امکانات اولیه پذیرای مسافران تور ارمنستان می باشد.

دارای   هتل ماریوت ارمنستان رستوران و کافه، سالن ورزشی،سالن ماساژ و اسپا و مرکز سلامت، خدمات گردشگری، خدمات ارزی، خدمات لاندری، سالن زیبایی، فروشگاه های خرید سوغات، ترنسفر فرودگاهی و امکان اجاره ی ماشین و دوچرخه، و غیره می باشد.

فاصله هتل ماریوت تا فرودگاه: 9 کیلومتر

هتل رادیسون بلو ارمنستان

 هتل رادیسون بلو ارمنستان از جمله هتل های لوکس و مجلل ارمنستان است که بر بلندای شهر ایروان در خیابان آزاتوتیان واقع است که این امر موجب می شود مسافران مقیم هتل رادیسون بلو در طی اقامت خود در این هتل از مناظر چشم نواز و خیره کننده ی شهر،پارک ویکتوری و کوه های آرارات لذت ببرند و مزه ی اقامتی با شکوه را بچشند.

 رادیسون بلو ایروان ارمنستان با دارا بودن 142 اتاق بزرگ ومجلل با دکوراسیون روشن، مبلمان با کیفیت و فرشهای زیبا دارای امکاناتی کامل و مجهز همچون تهویه مطبوع، تلویزیون و ماهواره، مینی بار، یخچال و… می باشد.

و از امکانات کلی هتل رادیسون بلو ارمنستان  می توان به سالن زیبایی، سالن ورزشی، استخر و سونا و جکوزی، سالن ماساژ، زمین تنیس، رستوران و بار و کافی شاپ با سرو انواع خوراکی های ارمنی، ایتالیایی، آمریکایی و اروپایی، wifi رایگان، خدمات لاندری، خدمات خانه داری روزانه، خدمات اجاره ماشین، شاتل فرودگاهی اشاره کرد و بسیاری خدمات دیگر که تا به این هتل نروید نمی توانید تجربه اش کنید.

فاصله هتل رادیسون بلو ارمنستان تا فرودگاه: 22 کیلومتر

هتل رویال تولیپ گرند ارمنستان

هتل 5 ستاره رویال تولیپ گرند در ایروان ارمنستان در نزدیکی میدان جمهوری ایروان، گالری هنر و سالن اپرا واقع است. هتل رویال تولیپ گرند از جمله مجهز ترین هتل های ارمنستان،دارای 104 واحد اقامتی با کلیه امکانات اولیه از جمله سیستم تهویه مطبوع، تلوزیون، وان حمام، صندوق امانات و… می باشد و از امکانات کلی هتل  رویال تولیپ گرند می توان به رستوران با سرو انواع غذاهای ارمنی و ایتالیایی و سنتی مدیترانه ای به بهترین شکل ممکن، کافی شاپ، بار، استخر روباز،سونا و جکوزی، سالن بدنسازی، سالن ماساژ و سولاریوم، سالن زیبایی، خدمات لاندری، خدمات گردشگری و ارزی، ترنسفر فرودگاهی و غیره میباشد.

 فاصله هتل رویال تولیپ گرند تا فرودگاه:12  کیلومتر

فستیوال های ارمنستان

جشن وارداوار (آب پاشان)

 جشن از قدیمی‌ترین جشن‌های ارمنیان محسوب می‌شود که در میان ایرانیان به عید آب ارمنیان شهرت دارد. ارمنیان در این روز به یکدیگر آب می‌پاشیدند، کبوترپرانی می‌کردند و مسابقات ورزشی ترتیب می‌دادند. بیشتر محققانی که در زمینه اعیاد ارمنیان پیش از مسیحیت تحقیق می‌کنند، این جشن را مربوط به الهه ی آستغیگ و الهه ی آناهید می‌دانند.

به موجب افسانه‌های ارمنی، آستغیگ، الهه زیبایی، باروری و حاصل‌خیزی بود و برگزاری این جشن در فصل تابستان به منظور طلب  باران و برکت بوده است. جشن آب پاشی از جشن‌های خاص اقوام آریایی است و ارتباطی با دین خاصی ندارد ولی ارمنیان از سده چهارم میلادی پیرایه‌هایی مذهبی برای آن فراهم کردند.

اکنون جشن وارداوار به عنوان یکی از اعیاد مسیحیت، نود و هشت روز پس از عید پاک، بین بیست و هشتم ماه ژوئن تا اول ماه آگوست  برگزار می‌شود این جشن در ایران از زمان مادها تا پایان دوره ی صفوی برگزار می‌شد

جشن ناواسارد

نخستین ماه سال در گاه شماری ارمنستان باستان ناواسارد نام داشت که به معنی سال نو است. در نخستین روز ماه ناواسارد جشن با شکوهی برپا می‌شد و همه مردم در این جشن شرکت می‌کردند. در روز عید پیکارهای ورزشی مانند دو، اسب سواری و ارابه‌رانی برگزار می‌شد. پهلوانان زورآزمایی می‌کردند و نوازندگان تازه‌ترین آهنگ‌های خود را می‌نواختند. برخی نیز به کبوترپرانی سرگرم می‌شدند.

 روز جشن مردم با انواع چهره‌پوش‌ها روی خود را می‌پوشاندند چرا که ارمنیان باستان بر این باور بودند که نقاب ارواح پلید را گریزان می‌کند. امروزه جشن ناواسارد در جوامع ارمنی روز یازدهم اگوست برگزار می‌شود.

 جشن تیم‌های ورزش ارمنیان در یکی از کشورها گرد هم آمده و با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و برندگان مسابقات پیروزمندان ناواسارد خوانده می‌شوند. در چند سال اخیر مسابقات ورزش ناواسارد در جمهوری ارمنستان برگزار می‌شود.

 پایان بایستی یادآور شد که جشن ناواسارد بر پایه بسیاری از منابع موجود دارای اصل و ریشه ایرانی است و مترادف با نوسرد است که از جمله کهن‌ترین اعیاد ایرانی بوده که در روزگار مادها برگزار می‌شده ولیکن امروزه به فراموشی سپرده شده است.

مرکز خرید های ارمنستان

دالما (Dalma)

یکی از بزرگترین و معروف ترین مراکز خرید کشور ارمنستان که در کشور ارمنستان قرار دارد، مرکز خرید آلما است. این مرکز خرید، از تعدادی فروشگاه لباس، کافه، رستوران، و سالن سینما تشکیل شده است و گردشگران زیادی به قصد تفریح و خرید به بازدید از این مرکز خرید می پردارند. تعدادی از انواع برندهایی که می توان در این مرکز خرید یافت، السی واکیکی، برشکا، زارا، و مانگو است.

ایروان مال (Yerevan mall)

دومین مرکز خرید معروف در کشور ارمنستان که آن هم در ایروان قرار دارد و به نام  مرکز خرید ایروان مشهور است، نمای زیبایی به شهر بخشیده و وجود انواع تفریحات، فروشگاه های لباس و فود کورت ها (مراکز تهیه غذا)، آن را به یک مرکز خرید پر تردد و دوست داشتنی و پرطرفدار تبدیل کرده است.

روسیا (Rossia)

یکی دیگر از مراکز خرید شهر ایروان که با مترو فاصله کمی دارد و می توانید به راحتی به آن دسترسی داشته باشید  روسیا است. این مرکز خرید از دسته فروشگاه های تازه و نو این کشور محسوب می شود و دارای فود کورت های جداگانه، فضای بازی، فروشگاه های لباس، لوازم آرایش و ورزشی است.

بازار ورنیساژ (Vernissage)

بازار سنتی ورنیساژ یکی از مکان های اصیل و زیبای ارمنی است و همه ساله گردشگران زیادی از سرتاسر دنیا به خود جلب می کند. اگر به دنبال انواع سوغاتی های ارمنستان هستید، این مکان را از دست ندهید. در این مکان با انواع مردم محلی و با انواع سوغاتی های کشور ارمنستان آشنا خواهید شد. این مکان به قدری بزرگ است که می توانید همه خریدهای سوغاتی خود را انجام دهید. این بازار به شکل خیابانی و در روزهای شنبه و یکشنبه برگزار می شود. در این بازار می توانید انواع فرش، صنایع دستی، یادگاری ها، پرچم کشورها، سفال، جواهرات، نقاشی، آثار چوبی، چاقو و بسیاری چیزهای دیگر را بیابید.

ایرلاین ها

ایر فرانس (AF) هواپیمایی اتریشی (OS)لوط پولیش ایرلاینز (LO)آرل ایرلاینز (U6) قطر ایرویز (QR) ایرفلوت (SU) بروسلس ایرلاینز (SN) اوکراین اینترنشنال ایرلاینز (PS) س۷ ایرلاینز (S7) یوتیر اویتین (UT)

راهنما جهت خرید بلیط

قیمت بلیط پروازهای ایروان در تاریخ های مختلف تفاوت دارد.

همچنین شما می توانید به وسیله چت آنلاین سایت و شماره تلفن های سایت و یا به وسیله اس ام اس و ایمیلبا کارشناسان ما در ارتباط باشید .

پس از آگاهی از قیمتو روزها و ساعت حرکت پروازهای مستقیم تهران ایروان ارمنستان تهران و شرایط پروازهای ایران آسمان و ماهان  میزان بار مجاز و شرایط کنسل کردن و تغییر تاریخ و ویزا ارمنستان و اقدام به رزرو و خرید بلیط نمائید…

ویزای ارمنستان

مسافرت شما به ارمنستان می تواند به دلایل مختلفی مثلا توریستی، اقامتی، کاری، الحاق به آشنایان و… باشد.

ویزای ترانزیتی

ترانزیتی در واقع یک نوع ویزای یک بار و یا چند بار ورود است که با آن می توانید ۳ روز و در حالت حداکثری چهار روز در ارمنستان بمانید.

ویزای دیپلماتیک

ویزای دیپلماتیک برای افرادی است که پاسپورت دیپلماتیک داشته باشند و یا در وضعیت دیپلماتیک باشند.

ویزای دولتی

این ویزا هم برای افرادی است که گذرنامه دولتی داشته باشند.

ویزاهای توریستی

ارمنستان در فرودگاه امام خمینی(ره) و مرز قابل دریافت می باشد.

فرودگاه های ارمنستان

فرودگاه گوریس ، فرودگاه شیراک ، فرودگاه استپاناوان ، فرودگاه بین المللی ژوارتنوتس ، فرودگاه اربونی

آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

کارگزار تور ژاپن

ژاپن ژاپن | کشور ژاپن ژاپن یا جزیره ژاپن کشوری واقع در آسیای شرقی و شمال غرب اقیانوس آرام است. از دیگر همسایگان ژاپن کره

جاهای دیدنی تایلند

جاهای دیدنی تایلند ر شرق آسیا، تایلند، کشور هزاران معبد و هزاران لبخند، به یکی از پرطرفداران‌ترین نقاط گردشگری جهان تبدیل شده است. کشوری که

تور ویتنام1403-02188487124

ویتنام سرزمینی افسانه‌ای است که زیبایی‌های طبیعی بی‌نظیری دارد. این سرزمین بلند و باریک که در جنوب شرقی آسیا و در کناره‌های دریای چین جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات گردشگری ارمنستان

هلدینگ گردشگری پارسا گشت