اطلاعات گردشگری اسپانیا

اسپانیا

دومین کشور جهان با بیشترین شهرهای ثبت شده در میراث جهانی یونسکو و سومین کشور از نظر مناطق طبیعی است که ذخایر زیست کره ای زیادی دارد.

سواحل شنی وسیع آن در دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس، و همچنین دو مجمع الجزایر آن (جزایر بالئاری و جزایر قناری) برای چندین دهه بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب کرده است.

در فرهنگ اسپانیایی، مردم به بهترین شکل زندگی می کنند. اسپانیایی‌ها معمولاً وقت خود را صرف قدردانی از جهان و افراد اطراف خود می‌کنند و تا دیروقت در شهرهای سرزنده و جذاب کشور خود پرسه می زنند.

چه وسط روز و چه شب، اسپانیا خانه فرهنگ خیابانی پر جنب و جوش است. تصور کنید همسایه‌ها در اطراف خانه هایشان قدم می‌زنند، افراد مسن‌تر در پیاده‌روها چکرز بازی می‌کنند و نوجوانان در میدان‌ها پاتوق می‌کنند. علاوه بر وجود چنین هنر، معماری، ادبیات، آشپزی، تاریخ و … برای کاوش، اسپانیا تجربیات فرهنگی زیادی برای لذت بردن دارد.

مانند هر جای دنیا، همه خانواده ها در اسپانیا شبیه هم نیستند. اما، اکثر آنها معمولاً گرم، خوش‌آمدگو و مهربان هستند. بسیاری از خانواده ها ناهار و شام را با هم می خورند.

کشور اسپانیا جزو کشورهای اتحادیه اروپا است و جزو امن‌ترین و زیباترین کشورهای جهان محسوب می‌شود. کشور اسپانیا عضو کشورهای پیمان شنگن است. اخذ اقامت در اسپانیا امتیازات زیادی نه تنها در این کشور بلکه در محدوده اروپا به همراه دارد. این کشور در قرن پانزدهم میلادی به‌صورت یک پادشاهی یکپارچه و متحد درآمد.

جمعیت اسپانیا در سال 2022 حدود 46.792.300 میلیون نفر بوده است. کشور اسپانیا بیش از ۷۰% جمعیت آن مسیحی کاتولیک هستند، مابقی از دین‌های یهودیت، هندو، اسلام و بودائی تشکیل داده‌اند.

این کشور به خاطر داشتن طبیعت بسیار زیبا و داشتن شهرهای تاریخی و آداب‌و رسوم خاصش یک مقصد جذاب نام‌گذاری شده است. کشور اسپانیا بر اساس قانون اساسی به ۷۱ ایالت مستقل تقسیم بندی شده است

آب‌وهوا اسپانیا

قسمت شمالی کشور اسپانیا معتدل بوده و بخش مرکزی، جنوبی و شرقی دارای آب و هوای مدیترانه‌ای است. آب‌وهوای اسپانیا در فصل بهار دارای آب‌وهوای بسیار ملایم و خنکی دارد اما در تابستان‌ها آب‌وهوای بسیار گرم و خشک می‌شوید.

اقتصاد اسپانیا

اسپانیا از بزرگ‌ترین تولیدکننده روغن زیتون است. اسپانیا از سال 1892 به کشورهای اتحادیه اروپا پیوست. اسپانیا کشوری توسعه‌یافته است و نهمین قدرت اقتصادی دنیا و پنجمین قدرت اقتصادی اروپا را کسب کرده است. بندر بارسلونا نیز سهم بزرگی در واردات و صادرات این کشور دارد.

زندگی در اسپانیا

کشور اسپانیا در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا و کشورهای پیمان شینگن قرار دارد. برای اقامت اسپانیا اگر بتوانید اقامت دانشجویی را دریافت کنید می‌توانید به راحتی و بدون نیاز به ویزا و کنترل پاسپورت به بسیاری از کشورهای اروپایی سفر کنید.

هزینه زندگی در بارسلونا به دلیل این که شهر کاملا بزرگ و توریستی به حساب می‌آید و دارای امکانات بسیاری می‌باشد نسبت به سایر کشورهای اروپایی کمتر است. برای یک اتاق در منطقه خوب بارسلونا که منطقه دانشگاهی است همراه با هزینه آب، برق و گاز تقریبا بین ۲۵۰تا ۳۰۰یورو در ماه است. هر فردی در طول ماه به طور میانگین بین ۱۵۰تا ۲۰۰یورو هزینه خوراک و پوشاکش می‌شود. در مجموع هزینه یک نفر در بارسلونا تقریبا ۵۰۰ یورو است که با این مبلغ یک نفر به راحتی می‌تواند زندگی‌اش را تامین کند.

مهم ترین اطلاعات کلی کشور اسپانیا هزینه ها در این کشور است. کشور اسپانیا جزء مقرون‌به‌صرفه ترین کشورهای دنیاست. شهر بارسلونا با اینکه شهر بزرگ و توریستی است در مقایسه با کشورهای دیگر اروپا بسیار هزینه پایینی را دارا است. یک اتاق خوب در یک منطقه دانشگاهی با هزینه آب، برق و گاز در ماه حدود ۲۵۰ یورو است و هزینه پوشاک به‌طور متوسط ۱۵۰ یورو است.

کل هزینه یک شخص در شهر بارسلونا با امکانات یک شهر بزرگ حدوداً ماهیانه ۵۰۰ یورو است؛ و دانشجویان حق کار بین ۴ الی ۶ ساعت دارند که مبلغ دریافتی برای این ساعت کاری حدوداً ۶۰۰ یورو است. ‘

گردشگری اسپانیا

شهر مادرید پایتخت کشور اسپانیا گفتنی های بسیاری وجود دارد. اگر دنبال تماشای آثار هنری هستید می‌توانید از موزه دل پرادو و رینا سوفیا بازدید کنید. فوتبال شهر مادرید از معرف‌ترین رشته‌های ورزشی این شهر است و در کنار فوتبال می‌توان از بازی گاوبازی اشاره کرد. اگر طرف دار معماری هستید پیشنهاد می‌شود کاخ‌های سلطنتی و باغ‌های هم‌جوار سباتینی دیدن کنید.

والنسیا به دلیل درختان پرتقال و ورزش‌های ساحلی یکی از مراکز تفریحی اسپانیا است. جالب است بدانید بزرگ‌ترین آکواریوم جهان است

اوئسکا شهری است در منطقه آراگون، از جاذبه‌های دیدنی این شهر قلعه لارور، یا سفرهای اسکی در کوه‌های پیرنه است.

سانتیانا دل مار به خاطر قدیمی بودن که به تاریخ قرون وسطا برمی‌گردد معروف است و در استان کانتابریا در شمال کشور اسپانیا قرار دارد.

سالامانکا در مرکزیت کشور اسپانیا قرار دارد و شهری است پر از معماری‌های تاریخی مثل کلیسای جامع بیخا و خانه‌ی کنچاس.

شهر گرانادا در پایه کوه‌های سیرا نواداو شهری در جنوب اسپانیا واقع شده است. شهری است پر از آثار اسلامی. شما در شهر گرانادا دو جاذبه که در یونسکو ثبت شده است را می‌توانید بازدید کنید:

الحمرا: قلعه‌های عظیم، باغ‌های اسلامی و …

البیازین: محله که قبایل ایبرین در آن اقامت داشتند.

زمستان این شرایط مهیاست تا ورزش‌هایی مانند اسکی را در سیرا نوادا را تجربه کنید.

شهر بارسلونا دومین شهر بزرگ اسپانیا در شمال شرقی کشور اسپانیا و کنار دریای مدیترانه است. بارسلونا به طرز عجیبی دارای معماری شهری‌اش معروف است. در بارسلونا خانه‌ها که با معماری معمار معروف آنتنیوگاودی ساخته‌شده است مشهور شده است. همچنین بارسلونا یک منطقه ساحلی با آب‌وهوای ملایم ست.

غذایی اسپانیا

کشور اسپانیا بسیار متنوع است و هرچه از غذاهای اسپانیا تعریف کنیم بسیار کم گفته‌ایم. از غذاهای محلی اسپانیا گرفته تا سوپ لوبیا و ماهی سرخ‌شده که مخصوص جنوب اسپانیا است. از غذای سنتی و معروف اسپانیا می‌توان به Pealla اشاره کرد، Pealla شامل یک بشقاب برنج، با غذای دریایی سرو می‌شود.

مهم‌ترین مکان‌های دیدنی اسپانیا

جمله کشورهایی است که از جاذبه‌های گردشگری زیادی برخوردار بوده و سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. یکی از مکان‌های دیدنی اسپانیا، کاخ الحمرا (The Alhambra) است که این کاخ دارای معماری عربی بوده و بر روی یک تپه واقع شده است. این کاخ یکی از محبوب‌ترین مکان‌های توریستی اسپانیا به حساب می‌آید. کاخ الحمرا شامل برج‌ها، طاق‌ها، حیاط‌ها و معماری بی‌نظیری است که این کاخ یکی از برجسته‌ترین معماری‌های دوره‌ی رنسانس اسپانیا به حساب می‌آید.

ساگرادا فامیلیا

یکی دیگر از مکان‌های جذاب و دیدنی در اسپانیا، بنای ساگرادا فامیلیا (Sagrada Familia) است. از سال ۱۸۸۳ ساخت این بنا آغاز شده و هنوز به پایان نرسیده است. براساس احتمالات این بنا تا سال ۲۰۲۶ تکمیل خواهد شد اما اکنون هم برای گردشگران بسیار جذاب بوده است.

موزه‌ی گوگنهایم

 گوگنهایم (The Guggenheim) در سال ۱۹۹۷ در اسپانیا به راه افتاد و از همان سال با توجه به معماری مدرنش نظر بسیار از گردشگران را به خود جلب کرد. طراحی این بنا به شکل یک قایق بسیار بزرگ بوده و تماما از شیشه و تیتانیوم ساخته شده است.

کاخ سلطنتی مادرید

 سلطنتی مادرید (Royal Palace, Madrid) بزرگترین کاخ سلطنتی غرب اروپا به حساب می‌آید و یک معماری فوق‌العاده را به نمایش گذاشته است. این کاخ بی‌نظیر برای مراسمات خانواده‌ی سلطنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد اما مردم نیز می‌توانند از این کاخ بازدید کنند و برای عموم باز است.
دیگر مکان‌های بی‌نظیر و دیدنی اسپانیا می‌توان به مثلث طلایی مادرید، مسجد کوردوبا، قصر و کلیسای جامع سویل، شهر علم و هنر والنسیا، پارک رتیرو، کانال سگوویا، کلیسای جامع سانتیاگو د کامپوستلا، موزه‌ی هنر پرادو، سان لورنزو ال اسکوریال، میدان پلارا مایور و سواحل زیبای این کشور اشاره کرد. به طور کلی این کشور مکان‌های دیدنی زیادی دارد و برای گشت و گذار در این کشور باید زمان زیادی را صرف کنید.

توریستی ترین شهرهای اسپانیا کدامند؟

آن دسته کشورهایی است که جاذبه های گردشگری و زیبایی های طبیعت بکرش، تمامی ندارد! جاذبه های گردشگری شهری مانند بارسلونا، آثار تاریخی مادرید، پایتخت اسپانیا و حتی طبیعت کم نظیر شهر مایورکا همگی باعث شده اند تا در تمامی دنیا اسپانیا را کشوری فوق العاده برای مهاجرت و یا سفر تفریحی بدانند. اما به طور کلی اگر بخواهیم شهرهای توریستی این کشور زیبای قاره سبز را خدمتتان معرفی کنیم باید شهرهای زیر را به یاد بسپاریم:

  • بارسلونا
  • مادرید
  • گرانادا
  • مایورکا
  • مالاگا
  • والنسیا
  • اوئسکا
  • سانتیانا دل مار
آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

تور لحظه آخری مالزی

مالزی مالزی یکی از کشورهای توسعه یافته و مسلمان نشین قاره آسیا می‌باشد که در شرق این قاره واقع شده است. طبیعت بکر و جنگل‌های

تور لوکس ژاپن

تور ژاپن ژاپن (Japan) یک کشو جزیره‌ای در سواحل شرقی آسیا بوده که رشته بزرگی از جزایر را در امتداد یک کمان شمال شرقی به

تور لوکس برزیل

شاید بسیاری از ذهنیت‌هایی که در مورد تور برزیل دارید اشتباه باشد! به طور مثال اگر تابستان به برزیل بروید آب و هوا استوایی و

تور آلانیا بهترین قیمت

تور آلانیا ترکیه کشوری زیبا و توریستی است. در اغلب روزهای سال این کشور مملو از جمعیتی است که با خرید بلیط هواپیما از همه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات گردشگری اسپانیا

هلدینگ گردشگری پارسا گشت