اطلاعات گردشگری انگلستان

انگلستان

 

کشور انگلستان یا به طور مصطلح‌تر انگلیس یکی از مجموع 4 کشور بریتانیای کبیر می باشد؛ می توان گفت که انگلیس مهم ترین و البته بزرگترین کشور بریتانیا محسوب می شود. انگلیس در دسته کشورهایی است که دارای دو مرز زمینی و آبی می باشد، و از قسمت های مختلف از طریق این مرزها با کشورهای دیگر و دریاها همسایه است.

انگلستان در قسمت شمالی با اسکاتلند و در قسمت غربی با ولز همسایه است، و از جمله مرز های آبی آن می توان به  دریای ایرلند در شمال غربی، دریای سلتی یا سلتیک در جنوب غرب و دریای شمال در شرق این کشور اشاره کرد.

در قسمت جنوب انگلستان با کانال مانش هم مرز است که این کانال مسیر مستقیم بین انگلیس و فرانسه است؛ و این کشور را از قاره ی اروپا جدا می کند. در ادامه اطلاعات جامعی در رابطه با کشور انگلیس در اختیار شما قرار خواهیم داد.

 

کلیات کشور انگلیس

انگلستان یکی از موفق‌ترین کشورها از نظر اقتصادی در جهان است. جمعیت این کشور در سال 2019 حدود 63 میلیون نفر تخمین زده شده است. بیشترین تراکم جمعیت در انگلستان است که حدود 53 میلیون نفر را شامل می‌شود.

مساحت این کشور 245000 کیلومتر مربع تخمین زده می‌شود که شامل سواحل اسکاتلند تا جزایر سیلی در جنوب انگلیس است و بلندترین کوه انگلیس در منطقه اسکاتلند 1340 متر است.

انگلیس در زمینه جذب سرمایه گذاری به اتحادیه اروپا رتبه نخست را در عرصه بین‌المللی دارد.

این کشور بهترین تولیدکننده در اروپا است و دارای صنایع بزرگی در زمینه‌های علمی از جمله زیست شناسی است و خلاقیت‌های زیادی را در زمینه علوم در برابر رقبای خود نشان می‌دهد.

زبان‌های مختلفی در این کشور رایج است، از جمله انگلیسی، ولزی و اسکاتلندی.

نظام حکومتی انگلیس پادشاهی است و ملکه بالاترین مقام رسمی را در این کشور دارد.

طبق قانون اساسی، ملکه بر کشور انگلیس حکومت نمی‌کند، اما بسیاری از مراسم و وظایف توسط خانواده سلطنتی انجام می‌شوند.

دولت در انگلیس یک دموکراسی پارلمانی است. به همین دلیل دولت توسط مردم انتخاب می‌شود و این انتخابات هر 5 سال یکبار برگزار می‌شود.

شهرهای مهم انگلیس

از جمله شهر های مهم انگلستان می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • لندن
  • بیرمنگام
  • منچستر
  • لیورپول
  • لیدز
  • ناتینگهام
  • کمبریج
  • برایتون
  • ساوت همپتون
  • دوور
  • شفیلد
  • یورک
  • بریستول
  • نیوکاستل
  • هال

اسامی برخی از مهم ترین شهرهای انگلستان را برای شما نام بردیم و حالا قصد داریم توضیحات مختصری در رابطه با برخی از این شهر ها که مهم تر و مشهورتر از بقیه هستند را برای شما بدهیم.

شهر لندن

این شهر پایتخت کشور انگلستان است و بزرگترین و پر جمعیت ترین شهر این کشور می باشد. این شهر، شهری است با قدمت بسیار زیاد در حدود 2000 هزار سال که ابتدا رومی ها در آن ازندگی می کرند، و در آن زمان نام این شهر لوندونیوم بود.

شهر لندن کرسی پادشاهی کشور انگلستان می باشد که بسیاری از دپارتمان های دولتی مثل نخست وزیری و غیره در این شهر قرار دارد.

آب و هوای لندن معتدل اقیانوسی است و دارای تابستان های گرم و زمستان های سرد است.

شهر لندن دارای تنوع فرهنگی بسیار بالایی است و قومیت های متفاوت با فرهنگ های مختلفی در کنار هم در آن زندگی می کنند، و البته جالب است بدانید اکثر افراد ثروتمند از سراسر دنیا در این شهر زندگی می کنند.

اگر بخواهیم این شهر را از لحاظ سیستم حمل و نقل بررسی کنیم باید گفت که سیستم اتوبوسرانی این شهر پیشرقته است و به شکل مجهز در اختیار مردم قرار گرفته است و اگر بخواهیم سیستم مترو را در لندن بررسی کنیم باید گفت قدیمی ترین مترو جهان متعلق به شهر لندن است.

یکی دیگر از سیستم های حمل و نقل که در این شهر وجود دارد سیستم تراموا است که قطار های سبک شهری هستند که به وسیله ی برق کار می کنند.

شهر لندن شهری بسیار مهیج و مفرح می باشد و شما می توانید در آن تجربه های بسیار جدیدی را کسب کنید، چرا که این شهر دارای انواع جاذبه های گردشگری متنوع است از جمله جاذبه های قدیمی با قدمت های تاریخی بسیار زیاد مثل موزه های متنوع و نگارخانه ها و یا جاذبه های مدرن امروزی مثل چشم لندن و مثال هایی دیگر از این قبیل.

این بناها هر ساله پذیرای جمعیت زیادی از گردشگران می باشد و لندن یکی از پر بازدیدترین شهر های اروپا شناخته می شود. لازم به ذکر است که شهر لندن از لحاظ تجارتی و مالی نیز یکی از بزرگترین مراکز در دنیا می باشد.

آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

تور لحظه آخری بدروم-02188487124

تور لحظه آخری بدروم بهترین زمان سفر به بدروم بهار ترکیب رطوبت و دما در فصل بهار باعث شده که فصل بهار بدروم آب و

تور ارزان بدروم-02188487124

تور ارزان بدروم به دلیل سرد بودن بیش از حد هوا در فصول پاییز و زمستان فقط در دو فصل ابتدایی سال تور بدروم برگزار

تور لوکس بدروم

تور بدروم به دلیل سرد بودن بیش از حد هوا در فصول پاییز و زمستان فقط در دو فصل ابتدایی سال تور بدروم برگزار می‌شود؛

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات گردشگری انگلستان

هلدینگ گردشگری پارسا گشت