اطلاعات گردشگری باتومی

راهنمای کامل سفر به باتومی،

تور باتومی دومین شهر بزرگ گرجستان

نقشه گرجستان-باتومی

اگر بخواهید درباره سفر به باتومی بیشتر بدانید، اینکه خانوادگی است یا به درد سفرهای رمانتیک می‌خورد، باید گفت هر دو به یک انداره درجه بندی می‌شوند.

باتومی شهری است که هم می‌توان در آن خوش‌گذرانی و زندگی شبانه را تجربه کرد و هم می‌توان از بخشی از تاریخ منطقه دیدن کرد و با فرهنگ بومی کشور آشنا شد.

حتی اگر از زندگی روزمره خسته شده‌اید و می‌خواهید چند روزی را در آرامش ساحل و دریا بگذرانید باز هم سفر به باتومی گزینه ایده‌آلی است.

به خصوص آنکه برای سفر به آن نیاز به گرفتن ویزا نیست و هر وقت اراده کنید برای سفر به این شهر پرواز و هتل به راحتی پیدا می‌شود.

 

آب‌ و هوای باتومی

باتومی مرطوب‌ترین شهر گرجستان است و تقریبا در هر فصلی از سال بارش باران دارد، اما خوشبختانه باران‌های سیل‌آسای شهرهای استوایی را ندارد. بهترین زمان سفر به باتومی اواسط بهار تا آخر مهرماه است و تا اوایل آبان هم می‌شود همچنان در دریای سیاه شنا کرد.

همچنین متوسط دما در تابستان ۲۵ درجه و در زمستان ۷ درجه بالای صفر است.

باتومی-پارسا گشت

 

جاذبه های گردشگری باتومی

بلوار باتومی

این بلوار در مجاورت دریا از زیباترین جاذبه‌ ها در سفر به باتومی است. این مسیر پیاده‌روی وسیع با درخت‌کاری و گل‌آرایی خاص با چشم‌انداز دریا و شهر در حالی‌که نسیم ملایمی می‌وزد، در طول روز جان می‌دهد برای سیاحت. علاوه بر درختکاری، بناهای زیبا، مجسمه‌ها و سازه‌های هنری، چرخ‌وفلک و آب‌نماهای موزیکال، منظره‌ی چشم‌نوازی از این بلوار ساخته‌اند. کافه‌ها و رستوران‌های فضای باز این بلوار در شب شور و حال خاصی دارند.

میدان اروپا

در واقع میدان اصلی شهر باتومی است و احتمالا در تور باتومی بارها از آن عبور می‌کنید. بسیاری از کنسرت‌های بزرگ خوانندگان مطرح خوزه کارراس، آندریا بوچلی، گروه بونا ویستا و انریکه ایگلسیاس در این میدان برگزار شده‌اند. مجاور این میدان پارکی است که در شب‌های گرم تابستان گردشگران و اهالی باتومی در آن استراحت می‌کنند.

میدان پیازا

از زیباترین معابر باتومی است و سبک‌ و سیاقی ایتالیایی دارد. دور تا دور این میدان را هتل و رستوران و کافه احاطه کرده است. بساط موسیقی خیابانی و در کافه‌ها موسیقی زنده هر شب به راه است.

مجسمه‌ مده‌آ

این مجسمه برای زنده نگه‌داشتن افسانه‌ مده‌آ در باتومی ساخته شده است. در اسطوره‌های یونانی مده‌آ زنی از اهالی کولخیس در گرجستان بوده است. یاسون که رهبر پهلوانان یونانی بوده، عازم سفری می‌شود تا بتواند به پدر خود برای پس‌ گرفتن تخت پادشاهی کمک کند. مده‌آ عاشق یاسون می‌شود و با او فرار و سپس ازدواج می‌کند. بعدها یاسون او را رها می‌کند و عاشق دختری دیگر می‌شود. مده‌آ از شدت خشم، معشوق جدید یاسون و فرزندان خود را می‌کشد.

آکواریوم باتومی

این آکواریوم تنها برای نمایش ماهی‌ها و آبزیان، مشهور نیست و به خاطر بنای بسیار مدرنش مشهور است که در طراحی آن از سنگریزه‌های ساحلی باتومی الهام گرفته شده است. نمای بیرونی آکواریوم باتومی شبیه چهار سنگ بزرگ است که در داخل هرکدام گونه‌های خاصی از آبزیان را به نمایش گذاشته‌اند.

مجسمه عشق

این مجسمه در واقع دو سازه فلزی است از شمایل یک زن و مرد هستند که در کنار دریا واقع شده است. این دو مجسمه نماد عشق پسری به نام علی اهل آذربایجان است که عاشق دختری گرجی و مسیحی به نام نینو می‌شود. طبق داستان خانواده‌ها با عشق آنان مخالفت می‌کنند و آن دو مجبور می‌شوند از هم جدا شوند ولی دوری هم را نمی‌توانند تحمل کنند و دق کرده و از دنیا می‌روند تا در دنیایی دیگر به هم برسند.

مجسمه عشق در سفر به باتومی

ویژگی این سازه مدرن این است که از  لایه‌هایی فلزی درست شده و هر ۱۰ دقیقه دو مجسمه به سمت هم حرکت کرده و بعد جسم آن‌ها در هم فرو رفته و به شکل یک تن در می‌آیند اما بعد از هم جدا شده و به طرف مخالف می‌روند و از هم دور می‌شوند.

مجسمه عشق بسیاری از گردشگران را از سراسر دنیا برای تماشا به باتومی می‌کشاند.

کلیسای جامع مادر مقدس باتومی

این کلیسای زیبا در خیابان باراتاشویلی، باشکوه‌ترین کلیسای باتومی است و معماری بیرونی و درونی آن بسیار زیباست. این بنا که به سبک گوتیک ساخته شده است دارای دو برج دوقلوی بلند، پنجره‌های شیشه ای رنگی، مجسمه‌های سنگی و نقاشی‌های دیواری زیباست.

تله کابین آرگو

این تله‌کابین با ارتفاعی ۲۵۰ متر بالاتر از سطح دریا، چشم‌انداز منحصربه‌فردی از شهر باتومی، دریای سیاه و کوه‌های احاطه‌کننده‌ آن دارد. همچنین در این مرکز تفریحی انواع رستوران‌، کافه‌ و فروشگاه‌ نیز وجود دارد و تراس لژِ سلطنتیِ آن منظره‌ زیبایی از شهر و تپه‌های اطراف را به معرض نمایش می‌گذارد.

جشنواره‌ی بین المللی دریای سیاه جاز

هر ساله در ماه جولای باتومی میزبان جشنواره‌ بین‌المللی جاز دریای سیاه است و سازمان‌دهندگان این فستیوال بهترین خوانندگان و نوازندگان موسیقیِ جاز را از سراسر دنیا به این جشنواره دعوت می‌کنند. در طول مدت این جشنواره تعداد زیادی از گروه‌های موسیقی و علاقه‌مندان موسیقی جاز گردهم می‌آیند و شهر حال‌وهوای خاصی پیدا می‌کند.

پ

در باتومی چه غذاهایی بخوریم؟

تنوع غذایی باتومی نیز مانند تفلیس است، تلفیقی از عادت‌های غذایی گرجی، ترکی و حتی ایرانی. در باتومی هم بخش بیشتر غذاها با گوشت، خمیر و سبزیجات پخته می‌شوند. علاوه بر این چون این شهر ساحلی است غذاهای دریایی در آن جایگاه خاصی دارند و می‌توان انواع غذاهای دریایی را در این شهر خورد.

آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

کارگزار تور ژاپن

ژاپن ژاپن | کشور ژاپن ژاپن یا جزیره ژاپن کشوری واقع در آسیای شرقی و شمال غرب اقیانوس آرام است. از دیگر همسایگان ژاپن کره

جاهای دیدنی تایلند

جاهای دیدنی تایلند ر شرق آسیا، تایلند، کشور هزاران معبد و هزاران لبخند، به یکی از پرطرفداران‌ترین نقاط گردشگری جهان تبدیل شده است. کشوری که

تور ویتنام1403-02188487124

ویتنام سرزمینی افسانه‌ای است که زیبایی‌های طبیعی بی‌نظیری دارد. این سرزمین بلند و باریک که در جنوب شرقی آسیا و در کناره‌های دریای چین جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات گردشگری باتومی

هلدینگ گردشگری پارسا گشت