اطلاعات گردشگری ویتنام

ویتنام

ویتنام سرزمینی است که طبیعت خاص آن برای تمامی گردشگران بینظیر است. سالانه گردشگران بسیاری به این سرزمین پای می گذارند. سواحل سبز و زیبا و هتلهای بینظیر همگی به استقبال مسافران می آیند. ویتنام برای خرید منسوجات وسایل ورزشی هم شهرت بسزایی دارد.

سرزمین ویتنام

ویتنام ، سرزمینی کمونیستی در جنوب شرق آسیا است. نوع نظام سیاسی این کشور ، جمهوری سوسیالیستی است. همسایگان این کشور عبارتند از :

لائوس

چین

کامبوج

زبان مردمان ویتنام ، ویتنامی است و تعداد جمیعت به 97میلیون تن میرسد. کل مساحت این کشور 332 هزار کیلومتر مربع است. اما وسعت آبهای ویتنام را هم باید ذکرکنیم .

واحد پول رایج این کشور ، دونگ ویتنامی است. متاسفانه واحد پولی کم ارزش . اما فعالیتهای اقتصادی این کشور باعث شده است که اوضاع ویتنام رو به رشد باشد.

کمی در مورد تور ویتنام بدانیم

در تور ویتنام ، دانستن مشخصات کلی ویتنام بسیار اهمیت دارد. سرزمین ویتنام برای گردشگران مختلفی جاذبه محسوب می شود. کافی است بگویید برای یک مسافرت ، چه چیزی را می طلبید.

در سرتاسر ویتنام، از تاریخ و فرهنگ و زیبایی طبیعت و فرهنگ غذایی همه چیز میابید.

در تور ویتنام ، آنچه که به چشم می آید ، مذهب مردم و احترام آنها به آیینشان است .

مردمان ویتنامی ، بودایی هستند. در گوشه گوشه این پهنه ، معابد فوق العاده ای را خواهید دید. مردمان ویتنام ، به مذهب خود پایبند هستند و مناسک را بجا می آورند. روزانه بودایی ها ، نذورات خود را به محضر بودا تقدیم می کنند.

چه زمانهایی به ویتنام سفر کنیم

در تور ویتنام همچون سایر تورها، دانستن فصل سفر اهمیت دارد. ویتنام در منطقه مرکزی زمین و خط استوا واقع شده است. در طول سال، تغییرات دمایی زیادی را تجربه نخواهید کرد.

در کل سال، دمای هوا گرم است و مرطوب. برای عاشقان تفریحات آبی، پاییز و زمستان به این سرزمین سفر کنید. اما در فصول تابستان و بهار، بارشها شروع میشود. قاعدتا در این فصل تعداد مسافران کم میشود. قیمتها هم پایین میآید. در فصول مختلف ، تور ویتنام را با هم بررسی می کنیم؛

بهار و تور ویتنام

از فروردین ماه تا خرداد ماه، جو کلی ویتنام برای سفر مناسب است. از فروردین ماه تا اردی بهشت ماه، هوا آفتابی است و ابری در آسمان نیست. بهترین زمان برای تفریحات آبی است.

آرام آرام در خرداد ماه ، ابرهای باران زا به آسمان ویتنام می آیند. بارانهای موسمی در این ماه شروع به ریزش می کند.

تابستان و تور ویتنام

تیرماه تا شهریورماه ، بارانهای موسمی همچنان می بارند. هوا شدیدا شرجی میشود. تحمل این هوا برای ما سخت می شود. تفریحات آبی در این ماه ها طرفدار چندانی ندارد. قیمتها در این ماهها پایین تر میآید.

پاییز و تور ویتنام

مهرماه تا آذرماه ها خنک میشود. از شدت بارانهای موسمی رو به کاهش میگذارد. اینجاست که فصل سفر ویتنام شروع میشود. تفریحات آبی به رونق بازمی گردد. قیمتها بالا می رود و ویتنام شلوغ میشود.

زمستان و تور ویتنام

دیماه تا اسفند ماه ، زمانی مناسب برای سفر است. از ریزش برف و باران خبری نیست. قرار نیست برف ببارد. فصل زمستان، جشنهای باشکوهی برگزار می شود.

همین باعث میشود در کنار آب و هوای خوب، تور ویتنام برگزار شود. نهایتا ، همه اینها باعث میشود که نرخ تورها در فصل زمستان بالا رود.

muine6

در تور ویتنام به چه شهرهایی سفر کنیم ؟

آژانس پلیکان پرواز آسیا ، بعنوان مجری تخصصی، مهمترین شهرها را معرفی میکند. برای دانستن این شهرها از طریق سایت آسیاگردی با ما همراه باشید.

شهر هوشی مینه

هوشی مینه ، یکی از مهمترین شهرهای ویتنام است. شهر هوشی مینه، مهم ترین بندر جنوبی ویتنام است. به افتخار هوشی مینه ، رهبر آزادیبخش ویتنام، نام قبلی این بندر تغییر یافت. نام پیشین شهر هوشی مینه ، سایگون بوده است.

هنوز هم این نام را در جای جای این شهر می بینید. شهر هوشی مینه ، نقش بسیار مهمی در اقتصاد ویتنام دارد. در کنار پیشرفت این شهر، زیباییهای طبیعی هوشی مینه بینظیر است. میتوان گفت چهل درصد از GNP ویتنام از این شهر نشات گرفته میشود.

جاذبه های توریستی شهر هوشی مینه :

بصورت فهرست وار ، مهم ترین جاذبه های توریستی شهر هوشی مینه عبارتنداز :

کلیسای جامع نوتردام

معبد امپراطور

برج بلند بیتسکو

ساختمان اداره پست

خیابان زیبای دانگ خویی

موزه های شهر هوشی مینه

شهر هانوی

هانوی شهری دوست داشتنی در شمال این کشور است. پایتخت سیاسی کشور ویتنام این شهر است. شهرت شهر هانوی به دلیل دریاچه هایش است. دریاچه های شهر هانوی هجده عدد است . زیباییهای هانوی را دریاچه هایشان چندین برابر کرده است.

از آنجایی که ویتنام تحت استعمار فرانسویها بود، گوشه و کنار شهر، آثارش را میبینید. به جز آن، نفوذ فرهنگ چینیها را خواهید دید. این نمودها در معماری شهر کاملا مشهود است.

آب و هوای هانوی در تور ویتنام

muine7

 

هانوی ، آب و هوایی استوایی دارد. هوا همیشه گرم و مرطوب است. تفاوت دمایی و رطوبتی به آن صورت وجود ندارد. اما با این حال از مرداد ماه تا مهرماه، آب و هوا عالی میشود. بهترین زمان برای سفر گردشگران در این ماههاست.

شهر هوی آن

شهر هوی آن یکی از شهرهای بندری ویتنام است. شهری زیبا و خاص برای پذیرایی مسافران . زیبایی این شهر را رود هوی آن دو چندان نموده است. در هوی آن یکی از بهترین جاذبه های گردشگری ، بخش باستانی این شهر است.

گردشگرانی که به این شهر پای می گذارند، به دیدن معماریهای قدیمی میروند. معماریهای زیبای پلها . فروشگاههای چینی و ساختمانهایش بی اندازه بینظیر است. اینجا بهترین جا برای خرید سوغاتیهای خاص هوی آن است. فروشگاه های زیبای هوی آن ، برای گردشگران بسیار جذاب هستند.

جاذبه های توریستی شهر هوی آن

پل سرپوشیده مردمان ژاپنی

ساحل زیبای کوآ دای

معبد بودایی وان دوک

موزه تاریخ و فرهنگ

منطقه زیبای ساحلی هوی آن

شهر ناترنگ

شهر ناترنگ ، ساحلی زیبا در منطقه میانی و جنوب مرکز ویتنام است. نوار ساحلی شهر ناترنگ ، شش کیلومتر است. اینجا شما با ساحلی زیبا و شنی سفید روبرو خواهید شد.

در ناترنگ شما، تابلوی زیبای طبیعت را جلوی چشمانتان نظاره گر خواهید بود. سواحل شنی سفید، کوههای سبزرنگ، دریای زلال و شیشه ای و آبزیان زیبا. اینها بخشی از زیباییهای شهرناترنگ است. ناترنگ علاوه بر زیباییهای طبیعی ، شهری مدرن است.

برای مسافرانی که علاقه به گشت و گذار و خرید کردن هستند، ناترنگ را پیشنهاد می دهیم.

جاذبه های توریستی شهر ناترنگ

کلیساهایی قدیمی

معابد بودایی

چشمه های آب گرم

دشتهای نمک

آبشارهای پرخروش

آکواریوم ناترنگ

موزه های ناترنگ

بازار سنتی ناترنگ

پارک های آبی

مهمترین سواحل شهر ناترنگ

از میان سواحل ناترنگ ، سه ساحل از همه مشهورترند ؛

بای دای

بای دونگ

داک لت

هالونگ بی

از زییاترین خلیجهای کل دنیا، هالونگ بی است. از درون خلیج تعداد بسیاری کوه از جنس سنگ آهک از میان آب سربرآورده اند. در میان جریان متنوع خلیجی ، تماشای زیباییهای طبیعی لطف دیگری دارد. زمانی که همکاران ما در آژانس پلیکان پرواز آسیا در مورد تور ویتنام صحبت می کنند. یکی از جاذبه های گردشگری که به شما معرفی می کنند ، هالونگ بی است. این فرصت مغتنم را از دست ندهید.

برای رسیدن به هالونگ بی ، کافی است یکصد و هفتاد کیلومتر به شرق هانوی بروید. آنچه که به شما پیشنهاد می دهیم ، اقامت یک یا دو شب روی این خلیج است. اقامت روی خلیج ، از تمامی تجربه های شما متفاوت تر است. از این اقامت لذت تمام ببرید.

تعداد این قله ها ، 1960 قله است. سن این صخره ها را پانصد میلیون سال تخمین زده اند.

muine2

جزیره های هالونگ بی

تعداد جزیره های هالونگ بی را 1960 جزیره نام بردیم . خیلی از این جزیره ها نامی برای خود ندارند. اما آنهایی که نامی از خود دارند به دلیل شباهت به چیزی است. برای مثال جزیره وُی ، به معنای فیل است. چرا که شباهت به فیل دارد.

فان تی یت

یکی از زیباترین شهرها در جنوب ویتنام، فان تی یت است. نام پیشین این شهر زیبا ، مویینه است. فاصله این شهر با شهر هوشی مینه ، دویست کیلومتر است.

نام جدید فان تی یت به افتخار فرمانده چام ، پو تی یت نامگذاری شد. شهرت فان تی یت به دلیل سواحل زیبایش هم هست. زیبایی این سواحل باعث شد که فان تی یت از شکل روستایی خارج شود.

هم اکنون بهترین فروشگاه ها و هتلها در کنار ساحل ساخته شده اند.

مهم ترین سواحل فانی تی یت عبارتند از :

مویینه MUI NE

کِگا KE GA

تییِن تان THIEN THANH

هام تییِن HAM TIEN

muine1

شهر دالات

شهر دالات شهری جوان است. در دهه 1980این شهر توسط غیربومیها ساخته شد. فرانسویهایی که به این قسمت از ویتنام آمده بودند، آب و هوای آن را بی نظیر یافتند. آب و هوای دالات بسیار ملایم است. همین باعث شد تا فرانسویها برای ساخت یک شهر زیبا اقدام نمودند.

جاذبه های گردشگری شهر دالات

دریاچه ها

آبشار های دالات

قلعه تابستانی امپراطور بائو دای

معابد بودایی شهر

شهر دانانگ

شهر دانانگ یکی از شهرهای مهم ساحلی ویتنام است. دانانگ همچنین ، بندری مهم برای این کشور به حساب می آید. زیبایی سواحل دانانگ ، باعث شهرتی بین المللی شد. دانانگ یکی از شهرهای پیشرفته این کشور محسوب میشود. دقیقا خلاف آنچه که در هانوی وجود دارد . زیبایی سواحل این شهر، باعث شده است که عنوان بهترین سواحل منطقه جنوبشرق آسیا را داشته باشند.

آب و هوای دانانگ در تور ویتنام

دانانگ آب و هوایی معتدل دارد. در طول سال به طور متوسط دمای دانانگ ، 26 درجه است. از شهریورماه تا آبانماه ، بهترین زمان برای سفر است. اما در ماههای شهریور و آبان بارانهای بسیار می بارد.

از دی ماه تا مردادماه ، بارانها نمی بارند. اما دمای هوا پایین تر میآید.

بهترین زمان سفر برای تور دانانگ ، فروردین ماه و اردی بهشت ماه است. باران در این ماهها کمتر می بارد. برای همین ، بهترین زمان برای تفریحات آبی است.

 جاذبه های توریستی شهر دانانگ

با کسب اطلاعات کافی از همکاران آسیاگردی در آژانس پلیکان پرواز آسیا. لیستی از بهترین جاذبه های گردشگری شهر دانانگ بدست می آورید.

پل دستان خدا (GOLDEN BRIDGE)

ساحل مای خه (MY KHE )

پل اژدها (DRAGON BRIDGE)

ساحل نُن نوک (NON NUOC)

منطقه نین بین

در مناطق شمالی ویتنام ، منطقه فوق العاده زیبا به نام نین بین وجود دارد. نین بین ، مرکز ایالت نین بین است. وسعت این استان زیبا ، چهل و هشت کیلومتر مربع است. تعداد مردمان این منطقه ، 130 هزار نفر است. اگر بخواهید به نین بین برسید ، دو ساعت زمان لازم دارید تا از هانوی به این منطقه برسید .

چه موقع از سال فصل سفر به نین بین است

همچون سایر مقاصد تور ویتنام ، دانستن فصل سفر اهمیت دارد. معمولا از مهرماه تا اوایل ماه اردی بهشت ، می توان به این منطقه سفر نمود. در واقع فصل سفر به نین بین ، بین همین ماه هاست. بیشترین دما در این منطقه به سی و شش درجه خواهد رسید.

شما چنانچه در ماههای آذر ، دی و بهمن ماه به نین بین سفر کنید. هوای خنک تری را تجربه خواهید نمود. حداکثر دما در این موقع از سال به پانزده درجه می رسد.

دیدنی های توریستی نین بین

دره و غار ترانگ آن (TRANG AN)

غار موآ (MUA)

تام کوک (TAM COC)

رودخانه نین بین (NINH BINH)

 

آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

تور لحظه آخری بدروم-02188487124

تور لحظه آخری بدروم بهترین زمان سفر به بدروم بهار ترکیب رطوبت و دما در فصل بهار باعث شده که فصل بهار بدروم آب و

تور ارزان بدروم-02188487124

تور ارزان بدروم به دلیل سرد بودن بیش از حد هوا در فصول پاییز و زمستان فقط در دو فصل ابتدایی سال تور بدروم برگزار

تور لوکس بدروم

تور بدروم به دلیل سرد بودن بیش از حد هوا در فصول پاییز و زمستان فقط در دو فصل ابتدایی سال تور بدروم برگزار می‌شود؛

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات گردشگری ویتنام

هلدینگ گردشگری پارسا گشت