اطلاعات گردشگری فرانسه

فرانسه

فرانسه یکی از زیباترین کشورهای گردشگری جهان شناخته می‌شود. این کشور یکی از اعضای اتحادیه اروپا است و پس از آلمان، دومین کشور پر جمعیت اروپایی محسوب می‌شود.

کشور فرانسه با سواحل خیره‌کننده در جنوب، مکان‌های مناسب کوهنوردی و اسکی در کوه‌های آلپ و قلعه‌های افسانه‌ای در شمال، برای هر سلیقه‌ای جذابیت دارد.

همچنین چهارمین کشور دارای بیشترین میراث جهانی در یونسکو است و دارای ۴۴ مکان تاریخی است که می‌توانید در طول سفر به فرانسه از آنجا دیدن کنید.

مرتباً در لیست ۱۰ کشور برتر برای مهاجرت قرار می‌گیرد. چه در پاریس زندگی کنید و چه در شهر ساحلی و زیبای نیس، مناظر زیادی برای دیدن، کارهای زیادی برای انجام دادن و غذاها و نوشیدنی‌های لذیذی برای مصرف وجود دارد! ۷۸ درصد از مهاجران در فرانسه از زندگی خود در این کشور راضی هستند.

آشنایی با کشور فرانسه - دارالترجمه کرمانشاه - دارالترجمه رسمی کرمانشاه

تاریخچه کشور فرانسه

قدمت سکونت انسان در فرانسه به قرن دوم پیش از میلاد مسیح برمی‌گردد که مردم گُل در آنجا اقامت داشتند. در اواخر قرن پنجم میلادی فرانک‌ها وارد این خاک شدند و با شکست فرماندار رومی سرزمینِ گل، حکومت به سرزمین فرانسه را شروع کردند. حتی نام کنونی این کشور نیز در زبان لاتین به معنای سرزمین فرانک‌ها است و فرانک در زبان‌های ژرمنی به افراد آزاد اطلاق می‌شود.

حکومت فرانک‌ها با همه‌ی فراز و فرودهایش تا نیمه اول قرن ۱۴ میلادی که فرانسه و انگلیس وارد جنگ شدند ادامه داشت. این جنگ‌ها که به جنگ‌های صد ساله معروف شدند، تا سال ۱۴۵۳ ادامه پیدا کرد و مسئله اصلی بر سر مالکیت سواحل مانش بود.پس از این جنگ‌ها فرانسه با کشورهایی از جمله اسپانیا و ایتالیا هم درگیری داشت و پیدایش طاعون و جنگ‌های مذهبی، هم اوضاع را تیره‌تر کرد.

پایتخت فرانسه

شهر پاریس، پایتخت کشور فرانسه است و در ناحیه‌ی شمالی ایل دو فرانس قرار دارد. نام پاریس برای بسیاری از گردشگران آشنا است، اما اهمیت این شهر تنها به زمینه گردشگری محدود نمی‌شود.

پاریس در فرهنگ، هنر، علم، مد، تحصیل و اقتصاد هم یکی از مهم‌ترین شهرهای جهان محسوب می‌شود. برای نشان داد اهمیت اقتصادی پاریس باید گفت این شهر، پنجمین میزان تولید ناخالصی ملی را در سطح شهرهای جهان دارد و ۵۳۳ میلیارد یورو سرمایه تولید کرده است.

در این شهر ۱۰۵ کیلومتر مربعی، بیش از ۲ میلیون نفر زندگی می‌کنند و با احتساب جمعیت کلان‌شهری، این میزان به بیش از ۹ میلیون نفر هم می‌رسد. از این‌ها گذشته وجود جاذبه‌های مختلفی از جمله موزه لوور، شانزلیزه، کلیسای نوتردام، پارک لوکزامبورگ و حتی گورستان پرلاشز آن را دیدنی‌تر هم کرده است.

مهم‌ترین شهرهای فرانسه

از پاریس که بگذریم در این کشور شهرهای مهم دیگری نیز وجود دارند که نمی‌توان برای معرفی فرانسه از آن‌ها چشم‌پوشی کرد؛ بوردو یکی از همین شهرها است. این شهر در ناحیه آکیتن قرار دارد و زادگاه کسانی چون مونتسکیو و میشل دومونتنی است. شهر بعدی مارسی است. این شهر پس از پاریس، بیشترین جمعیت را در فرانسه دارد. همچنین در این شهر، دومین بندر دریای مدیترانه قرار گرفته که آن را به قطب صنعت و خدمات فرانسه تبدیل کرده است. یکی دیگر از شهرهای مهم فرانسه لیل نام دارد که در ناحیه شمالی نور-پا-دو-کاله واقع شده و بیش از ۲۲۸٬۰۰۰ نفر جمعیت دارد. لیون نیز سومین شهر بزرگ این کشور محسوب می‌شود و به‌عنوان یکی از قطب‌های اقتصاد فرانسه در حال فعالیت است. همچنین این شهر با داشتن بیش از ۱۵۵٬۰۰۰ دانشجو از مهم‌ترین مراکز دانشجویی اروپا محسوب می‌گردد.

البته توجه داشته باشید شهرهای مهم فرانسه به این لیست محدود نمی‌شوند و می‌توان شهرهای مون‌پلیه، نانسی، استراسبورگ، نانت، تولوز، گرونوبل و نیس را هم به آن افزود.

جمعیت مردم فرانسه

طبق آخرین آمارها بیش از ۶۵ میلیون نفر در فرانسه زندگی می‌کنند و همین امر ای کشور را به سومین کشور پرجمعیت قاره اروپا تبدیل کرده است. از بین این جمعیت حدود ۱۷.۵ درصد زیر ۱۴ سال، ۶۱.۵ درصد بین ۱۵ تا ۶۴ سال و ۲۱ درصد بیش از ۶۵ سال سن دارند. همچنین نرخ امید به زندگی بین مردان فرانسوی تا ۷۹.۲ سال و بین زنان این کشور ۸۵.۲ سال است.

زبان و مذهب مردم فرانسه

زبان رسمی و اداری کشور فرانسه، فرانسوی بوده و ریشه آن به زبان لاتین برمی‌گردد. با این حال، در برخی مناطق این کشور صبحت به زبان‌های مختلفی از جمله آلمانی، باسک و… هم رواج دارد. از نظر مذهبی نیز فرانسه کشوری سکولار است و آزادی مذهبی در آنجا حکمفرما است، اما در بین جمعیت این کشور بیش از همه مذهب کاتولیک رواج دارد. پس از آن مسیحیان پروتستان، یهودیان و در آخر هم مسلمانان بیشترین جمعیت را دارند.

فرهنگ و آداب و رسوم مردم فرانسه

در تاریخِ هنر، مد و ادبیات، فرانسه بسیار مهم و تأثیرگذار بوده و هنرمندان و ادبیان زیادی تربیت کرده است؛ وجود بناهای تاریخی، موزه‌ها، سالن‌های سینما و نمایش در این کشور اثبات این ماجرا خواهد بود. مردم فرانسه، بسیار مبادی آداب هستند و هنگام مواجه با افراد غریبه از لفظ «شما» استفاده می‌کنند. همچنین صدا زدن افراد غیرصمیمی با نام کوچک، نزد مردم این کشور ناپسندیده است.

مسئله مهم دیگر نزد فرانسویان آشپزی است و در هر منطقه، باتوجه به مواد اولیه‌ی در دسترس غذاهای مختلفی طبخ می‌شود و سرو آن‌ها هم پیرو رسوم خاصی است. استفاده از عطر و ادکلن نیز در میان فرانسویان جایگاه خاصی دارد. در واقع این موضوع به‌قدری مهم است که فرانسه را به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان عطر در جهان تبدیل کرده است.

آب و هوای کشور فرانسه

آنجایی که هر بخش از فرانسه مختصات جغرافیایی مختلفی دارد، در این کشور شاهد چند اقلیم مختلف هستیم؛ بخش‌های غربی فرانسه دارای آب‌وهوای اقیانوسی هستند و به‌رغم میزان بارش زیاد، تابستان‌های گرم و زمستان‌های متعادلی دارند. در آن سو، از آنجایی که شرق این کشور با کوه‌های آلپ همجوار است، آب‌وهوا آن منطقه هم کوهستانی است. بخش‌های شمالی و جنوبی فرانسه هم به ترتیب، دارای آب‌وهوای متعادل و مدیترانه‌ای هستند.

بهترین شهرهای فرانسه برای گردشگری کدام است؟

۱. پاریس

پاریس با بیش از ۴۵ میلیون بازدید‌کننده در سال یکی از پربازدیدترین مقاصد گردشگری جهان است. این شهر که به شهر عشاق هم شهرت دارد، چهار انقلاب، ۱۸ پادشاهی لوئی و دو دوره اشغالگری توسط بیگانگان را از سر گذرانده است.

بسیاری از پاریسی‌ها به پاریسی بودن خود به طرز شگفت‌آوری افتخار می‌کنند. شاید اگر بخواهیم آماری به این قضیه نگاه کنیم حدود ۲.۲ میلیون نفر از ساکنان پاریس با افتخار زیادی می‌گویند، پاریسی هستند. شاید کمی عجیب باشد ولی برج ایفل یک ستاره سینماست. این برج در ۶۵ فیلم نقش اصلی را به عنوان نمادی از سبک زندگی فرانسوی، بازی کرده است.

حدود ۲۰ درصد از ساکنان پاریس مهاجرانی از سراسر جهان هستند و همین سبب شده این شهر به یکی از بزرگ‌ترین مراکز چند فرهنگی اروپا تبدیل شود. هنر، فرهنگ، موسیقی، مد و حتی غذا در این شهر از ملیت‌های مختلف نشات می‌گیرد. هر محله از پاریس ویژگی متمایزی دارد که ناشی از فرهنگ‌های مختلف ساکنان آنجاست.

موزه‌ها، کاخ و کلیساهای تاریخی پاریس با رتبه‌های برتر مانند شگفتی‌های پنهانی در سراسر این شهر یافت می‌شود. کلیسای نوتردام، کلیسای سکره کور، معبد پانتئون، کلیسای سنت شاپل، موزه انولید، موزه اورسای، موزه هنرهای زیبا، کاخ ورسای، کاخ اُپرا گارنی، پَله رویال پاریس و قلعه کونسیرژری از دیدنی ‌های پاریس هستند.

رستوران‌های زیبا و بوتیک‌های مد روز، در گوشه‌وکنار شهر در جاهایی مثل خیابان شانزه لیزه، محله مون مارت و محله لاتین پاریس جا خوش کرده‌اند. سالن‌های اجرای باله، اپرا و اجرای موسیقی کلاسیک هم سفری مجلل را برایتان می‌سازد.

می توانید روی نیمکت پارک‌ها و میدان‌های زیبا مثل پارک شان دو مارس، باغ تویلری، باغ گیاهان، باغ لوکزامبورگ، میدان کنکورد، میدان باستیل و میدان جمهوری بنشینید و به اجرای نوازندگان خیابانی روی پل رودخانه سن گوش دهید.

 ۲. نیس (Nice)

پنجمین شهر بزرگ فرانسه است. ‌این شهر هم مانند پاریس مجموعه‌های هنری چشم‌نوازی دارد و هم آفتاب و مناظر خیره‌کننده ریویرا را. نیس شهری ساحلی و شیک است که از سال ۱۸۲۰ گردشگران را به خود جلب کرد. قرار گرفتن در دامنه کوه‌های آلپ و همجواری با دریای مدیترانه سبب شده این شهر در لیست گردشگران در سفر به فرانسه قرار گیرند.

شهر قدیمی نیس با بافت قدیمی و کوچه‌های باریک، شهری بسیار جذاب و دیدنی بین شهرهای فرانسه است. هنوز هم می‌توانید اغذیه‌فروشی‌ها، رستوران‌های قدیمی و بوتیک‌ها را در کوچه و خیابان‌های شهر قدیمی نیس پیدا کنید. قدیمی‌ترین بخش شهر قدیمی نیس، کورس سلیا (Cours Saleya) در فصول گردشگری پر از جمعیت است. کلیسای جامع نیس و کلیسای چاپل دو میسکورده (Chapelle de la Miséricorde) به معنای نمازخانه رحمت و موزه موسیقی پالائیس لاسکاریس (Palais Lascaris) در این منطقه قدیمی از شهر نیس قرار گرفته‌اند.

موزه ماتیس (Musée Matisse)، می‌توانید صدها اثر از هنرمند مشهور فرانسوی، هنری ماتیس را ببینید و موزه هنرهای معاصر نیس هم آثار مختلفی مثل هنر پاپ آمریکایی، مینیمالیسم آمریکایی و رئالیسم جدید اروپایی را به نمایش گذاشته است.کلیسای ارتدوکس روسی سنت نیکلاس با طراحی به سبک روسی، جلوه شهر را متمایز کرده است.

کلیسای نوتردام نیس هم به سبک نئوگوتیک ساخته شده که نمای بیرونی آن با سنگ سفید و تزئینات طلایی جلوه‌ای خاص دارد.

پارک فونیکس یکی از بزرگ‌ترین گلخانه‌های اروپا در شهر نیس است که انواع گونه‌های گیاهی در آن وجود دارد. باغ آلبرت اول هم یکی از قدیمی‌ترین باغ‌های عمومی نیس محسوب می‌شود که با درختان نخل، گونه‌های گیاهی مختلف از سراسر جهان، چرخ و فلک سنتی و محلی برای کنسرت تابستانی، جذابیتی خاص دارد.

تفرجگاه انگلیسی شهر نیس در قرن ۱۸ بنا شده و محلی برای تفریحات ساحلی گردشگران است. سیمیز (Cimiez) هم بخشی قدیمی از شهر نیس است که دو هزار سال قدمت دارد. ویرانه‌های این بنا جای خوبی برای آشنایی با نحوه زندگی رومی‌ها است.

۳. لیون (Lyon)

لیون پایتخت غذا در فرانسه است. علاقه‌‎مندان به آشپزی برای چشیدن غذاهای اصیل فرانسوی به این شهر تاریخی سرازیر می‌شوند و انواع غذاهای محلی فرانسوی را امتحان می‌کنند.

با وجود اینکه لیون یکی از بزرگ‌ترین و شلوغ‌ترین شهرهای فرانسه است، هنوز جذابیت‌های قدیمی خود را حفظ کرده است. خیابان‌های سنگفرش باریک و کوچه‌پس‌کوچه‌های سر پوشیده و بوتیک، کافه و رستوران و… امکان ماجراجویی را در لیون فراهم می‌کند.

به دلیل میراث فرهنگی غنی و اهمیت تجاری، لیون پایتخت دوم فرانسه نامیده می‌شود. این شهر پر از جاذبه گردشگری است. طولانی‌ترین ترابول (کوچه سرپوشیده) در منطقه ویوکس لیون قرار دارد. این ترابول از محله سنت جان شروع می‌شود و تا محله دو بوف ادامه دارد. در جنگ جهانی دوم، مردم با استفاده از این معابر مخفی از حمله نازی‌ها فرار می‌کردند.

کلیسای نوتردام فورویر (Basilica of Notre-Dame de Fourvière)، یکی از منحصربه‌‌فردترین کلیساهای فرانسه و کلیسای جامع سنت جان باتیست (Primatiale Cathédrale Saint-Jean Baptiste) هم در لیون قرار دارند.

تئاتر رومی فورویر لیون (Theatres Romains de Fourviere)، قدیمی‌ترین تئاتر در فرانسه است. این تئاتر در نزدیکی تپه فورویر در زمان سلطنت رومی‌ها، بنا شده است.

۴. بوردو

به دلیل داشتن میراث فرهنگی غنی و وجود گنجینه‌های معماری، کل شهر تاریخی بوردو توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی تعیین شده است. این شهر زیبا دارای بیش از ۳۰۰ بنای تاریخی بوده که در قلب آنها کلیسای جامع و دو قلعه واقع شده‌اند.

بوردو از دوران روم باستان به عنوان شهری بندری معروف بود. در قرن هجدهم این شهر به اوج شکوه خود رسید و پس از آن پر رونق‌تر شد. طوری که امروزه انبوهی از ساختمان‌های نئوکلاسیک در جای‌جای شهر خودنمایی می‌کنند.

تئاتر بزرگ بوردو بخش مرکزی قصر de la Comédie است؛ بخشی که از تمدن روم به‌جای مانده است. ۱۲ ستون عظیم و مجسمه‌هایی که نشان‌دهنده نه اسطوره و خدایانی مانند جونو، ونوس و مینروا هستند، زیبایی این بنا را چند برابر کرده‌اند. موزه ناحیه آکیتن در شهر بوردو جایی است که شما می‌توانید آثار بی نظیری مثل سکه‌های طلا گالیک، مجسمه قرن سومی هرکول،‌ مجسمه شوالیه کورتون و قبر مونتنی را آنجا ببینید.

شهرهای فرانسه

میدان Place des Quinconces بزرگ‌ترین میدان اروپا در شهر بوردو قرار دارد. تماشای مجسمه‌های زیبای لویی هجدهم در این میان در کنار فواره ها و رقص آب، لذت خاصی دارد.

La Grosse Cloche یکی از معدود ساختمان‌های قرون وسطایی است که در بوردو سالم باقی مانده‌ است. این ساختمان روی باقی مانده‌های ساختمان دیگری که مربوط به یک دروازه در قرن سیزدهم بود ساخته شده و زنگ مرکزی آن شهرت فراوانی دارد.

پارک جاردین در بوردو به سبک انگلیسی ساخته شده و پر از درخت‌های قدیمی، مجسمه‌ها،‌ فضاهای سبز، چشمه و آب ‌نماهای مختلف است.

۵. مارسی (Marseille)

مارسی، از قدیمی‌ترین و بهترین شهرهای فرانسه است که میراثی متعلق به ۲۶۰۰ سال پیش دارد. از نظر جمعیت، مارسی دومین کلانشهر بزرگ فرانسه محسوب می‌شود.

مارسی به دلیل وسعت بندر و موقعیت عالی آن در مدیترانه، بندری مهمی به شمار می‌رود. این شهر را پلی میان اروپا و آفریقای شمالی می‌نامند.

در بندر قدیمی یا Vieux رستوران‌های فراوانی وجود دارند که انواع غذاهای دریایی عالی را سرو می‌کنند. بندر Vieux چشم‌اندازهای دیدنی از دریا و تپه Basilique Notre-Dame de la Garde، نمادین‌ترین نقطه عطف مارسی را دارد.«محله قدیمی» (Le Panier) یا همان پَنیه، در دامنه تپه‌ای بالاتر از بندر قدیمی قرار دارد و کوچه‌های پر پیچ‌وخم، باریک، شیب‌دار و خانه‌های رنگارنگ آن، جنبه‌ مختلف شهر مارسی را به نمایش می‌گذارد.

 

کلیسای جامع نوتردام دولاگارد (Notre-Dame de la Garde)، مهم‌ترین بنای شهر مارسی است. این بنا بالای تپه‌ گارد قرار دارد و از دوردست‌ها قابل مشاهده است. کلیسای جامع دولا ماژور (Cathédrale de la Major) بزرگ‌ترین کلیسای مسیحیت است که در قرن ۱۹ میلادی بنا شد. این کلیسا به همراه دو برجش ۱۶ متر ارتفاع دارند.

پارک ملی کلانک، قلعه ایف، کاخ لونشان، موزه تمدن‌های اروپایی و مدیترانه، خیریه قدیمی و صومعه سنت ویکتور هم از دیگر مناطق گردشگری در این شهر فرانسه هستند.

۶. لیل (Lille)

این شهر جذاب و تاریخی در شمال فرانسه و در منطقه فلاندر (Flanders) یکی از مهم‌ترین کلانشهر‌ها در این منطقه از فرانسه است. این منطقه از فرانسه با بلژیک مرز و میراث فرهنگی مشترک دارد. معماری و غذاهای دلپذیر این شهر تاثیر فنلاندی را در خود نشان می‌دهند.

در دانشگاه لیل فرانسه در حدود ۲۰ رشته تحصیلی به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. به همین دلیل لیل یکی از شهرهای فرانسه است که برای مهاجرت تحصیلی انتخاب می‌شود. از طرفی لیل به دلیل نزدیکی با شهرهای مهم اروپایی دیگر هم مورد توجه است. به عنوان مثال لیل در فاصله سه ساعتی با شهر کلن، دو ساعتی با شهر لندن، یک ساعتی با شهر پاریس و ۳۸ دقیقه‌ای با بروکسل قرار گرفته است.

جاذبه‌های دیدنی آن هم جایگاه خود را دارند. یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های لیل، گراند پلاس (Place du Général de Gaulle) است جایی که سبک معماری باروک فنلاندی آن، گردشگران را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. همچنین موزه Palais Beaux-Arts، مجموعه‌ای استثنایی از هنرهای زیبا است که در یک ساختمان زیبا از قرن نوزدهم نگهداری می‌شود. کلیسای جامع لیل (Lille Cathedral ) کلیسایی متعلق به کاتولیک روم است که بنایی جذاب شبیه صلیب دارد. دروازه پاریس (Porte de Paris) در شهر لیل یادبودی از تصرف این شهر توسط لویی شانزدهم است که با نام طاق پیروزی در قرن هفدهم بنا شد.

۷. ایکس آن پروونس (Aix-en-Provence)

شهر ایکس آن پرووانس نمادی از فرهنگ جنوبی شهرهای فرانسه است. این شهر جذاب با داشتن بازارهای رنگارنگ در فضای باز و کافه‌های پیاده‌روی شاد، به گردشگران فرصتی برای لذت از آفتاب پرووانس را می‌دهد.

این شهر ۱۲۵ سال قبل از میلاد توسط رومی‌ها بنا شد، ولی بعدها ویزیگوت‌ها، لومباردها، فرانسوی‌ها و سایر کشورها بر آن حکمرانی کرده‌اند. Fontaine des Quatre Dauphins متعلق به قرن هفدهم و نیز Cours Mirabeau است از دیدنی‌های ایکس آن پروونس است.

پرجنب‌وجوش‌ترین خیابان این شهر Cours Mirabeau است که شهرهای قدیم و جدید را از هم جدا می‌کند. این خیابان گردشگران را به صرف نوشیدنی و غذا در کافه‌های فضای باز خود دعوت می‌کند. خیابان‌های سنگفرش شده شهر قدیمی هم محل مناسبی برای قدم زدن‌های عاشقانه است.

میادین

میادین، چشمه‌ها و فواره‌های آن هم از جاذبه‌های شهر است. بازار شهر در روزهای مختلف هفته بر پاست اما بازار گل در Place de l’Hotel de Ville و بازار غذا در Place Richelme در روزهای شنبه برگزار می‌شود و گردشگران را به این شهر فرانسه جذب می‌کند.

علاقه‌مندان به هنر هم می‌توانند از موزه گرانت که مجموعه‌ای عالی از هنرهای زیبا، از جمله نقاشی‌های قرن ۱۴ تا دوره مدرن را به نمایش می‌گذارد، دیدن کنند.

کارهای پل سزان هم در استودیوی هنری او به نام آتلیه د سزان و همچنین پارک (Terrain des Peintres) که نقاشی‌های فضای باز او در آن بوده، به نمایش گذاشته شده‌اند.

۸. روئن (Rouen)

روئن یک شهر قرون وسطایی در نرماندی با کلیساهای نفیس با سبک معماری گوتیک و خانه‌های نیمه‌چوبی عجیب است. در قلب شهر قدیمی یکی از بزرگ‌ترین کلیساهای به سبک گوتیک بین شهرهای فرانسه قرار دارد که به آن کلیسای جامع نوتردام می‌گویند. دروازه مرکزی و برج‌های دو قلوی آن سوژه اصلی سری نقاشی‌های معروف مونه بوده است.

صومعه سنت اوون (Abbatiale Saint-Ouen) صومعه‌ای قدرتمند مربوط به قرن ۱۴ است که به دلیل تاج نرماندی در بخش بالایی آن، به عنوان شاهکار معماری دوران گوتیک شناخته می‌شود.

موزه هنرهای زیبای شهر روان یکی از مهم‌ترین موزه‌های هنری بین شهرهای فرانسه است. در این موزه انواع نقاشی‌ها، مجسمه‌ها، نقاشی‌ها و اقلام هنری از قرن ۱۵ تا قرن بیست و یکم را می‌توانید ببینید.

Joan of Arc هم جایی است که گردشگران شهر روئن می‌توانند محلی را که مادر اورلئان در سیاه چاله زندانی شد و سپس به شهادت رسید، ببینند.

جاذبه های گردشگری فرانسه

۹. آمیین (Amiens)

آمیین شهری در شمال فرانسه است که تمام ویژگی‌های یک شهر فرانسوی را دارد. از کلیساهای باشکوه گرفته تا کافه‌های خیابانی و موزه‌های جذاب. اما گنجینه اصلی این کاتدرال نوتردام است که در فهرست یونسکو هم ثبت شده؛ این کلیسا، بزرگ‌ترین کلیسای جامع گوتیک فرانسه است.

یکی از برترین موزه‌ هنر شهرهای فرانسه را می‌توانید در آمیین ببینید. موزه پیکاردی شاهکارهای نقاشی و مجسمه‌سازی فرانسوی را در یک ساختمان باشکوه مربوط به امپراتوری دوم به نمایش می‌گذارد. محله قرون وسطایی در Quartier Saint-Leu با داشتن رستوران‌ها، کافه‌ها، گالری‌های هنری و بوتیک‌ها منطقه‌ای مناسب برای قدم زدن است.

۱۰. تولوز (Toulouse)

تولوز یکی از بزرگترین کلان شهرهای فرانسه با بخش‌های مهم تجاری است. با وجود این می‌توانید احساس آرامش را در این شهر تجربه کنید. تولوز از نظر صنعت و علم اهمیت بسیاری دارد. شعبه‌ اصلی کمپانی ایرباس، شعبه‌ اروپایی کمپانی اینتل و بزرگ‌ترین مرکز فضایی اروپا در تولوز قرار دارند. دانشگاه تولوز از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های اروپا است که در سال ۱۲۲۹ تاسیس شد و چهارمین دانشگاه بزرگ فرانسه محسوب می‌شود.

تولوز مرکز جذابیت گردشگری جنوب غربی فرانسه هم است. با آب‌وهوای دلپذیر، کافه‌هایی که در فضای آزاد هستند و غذاهای هیجان‌انگیز گردشگران را به خود جلب می‌کند. معماری تولوز آن را از سایر شهرهای جنوب فرانسه متمایز می‌کند. ساختمان‌هایی با آجر قرمز سبب شده به شهر لقب شهر صورتی (La Ville Rose) بدهند. چون نور ملایم صبح و اواخر ظهر آنها را به رنگ گل رز در می‌آورد.

تولوز و دیدنی های آن

دو کلیسای مهم Basilique Saint-Sernin و Couvent des Jacobins هم از برجسته‌ترین کلیساها بین شهرهای فرانسه هستند. هر دو کلیسا هم نمای آجری قرمز دارند.

موزه آگوستین که موزه هنرهای زیبا در شهر تولوز است، کارهای هنری بسیاری از هنرمندان در این زمینه را به نمایش عموم می‌گذارد و مورد استقبال بسیاری از هنر دوستان است. پل ونت نوف، روی رودخانه اصلی شهر قرار دارد و از قدیمی‌ترین جاذبه‌های شهرهای فرانسه در تولوز است. قدمت آن به قرن شانزدهم میلادی بر می‌گردد و نمای زیبای آن مناسب عکاسی هنری است.

۱۱. مون پلیه (Montpellier)

مون پلیه شهری چندفرهنگی و دانشجویی است که وجود این دانشجوها حال‌وهوا و انرژی خاصی به شهر می‌دهد. این شهر در منطقه لانگدوک قرار دارد و می‌توان گفت هنوز توسط گردشگران کشف نشده، ولی این شهر جاهای زیادی برای گردشگری دارد.

میدان کمدی (Comédie) و مناطق زیبای اطرافش یکی از مهم‌ترین مناطق گردشگری در مون پلیه است. مرکز تاریخی شهر، معروف به L’Écusson، پر از کافه‌ها و رستوران‌هایی است که در کوچه‌های هزارتوی سنگفرش شده قرون وسطایی قرار دارند.

 

جاذبه های گردشگری فرانسه

کلیسای جامع سن پیر (St Pierre) مهم‌ترین بنای گوتیکی مون پلیه است و دقیقا در میانه محله قدیمی قرار دارد. بسیاری از شاهکارهای نقاشی اروپایی اساتید قدیمی هم بر دیوارهای موزه فابر (Fabre) شهر مون پلیه آویزان شده‌اند.

یکی از اصیل‌ترین بناهای معماری شهر به نام کاخ فلوژرگ (Flaugergues) در حومه شهر قرار دارد و باغ‌ها زیبای اطراف آن، زیباییش را دو چندان می‌کند.

۱۲. دیژون (Dijon)

هر چند که دیژون یک شهر کوچک است، ولی اهمیت فرهنگی زیادی دارد. این شهر به عنوان یکی از مراکز تاریخی در فهرست یونسکو ثبت شده و گنجینه‌های معماری اشرافی زیادی را در خود دارد.

در قلب شهر دیژون، Cathédrale Saint-Bénigne و کاخ Ducs، که محل سکونت دوک‌های Burgundy در قرون وسطی بود، قرار دارند. این بناها در قرن هجدهم، به سبک نئوکلاسیک بازسازی شد. دیژون به دلیل سبک متمایز خردل که قرن‌ها در این شهر تولید می‌شود، مشهور است. Maison Maille و Edmund Fallot به ترتیب از سال ۱۷۴۷ و ۱۸۴۰ خردل بسیار لذیذی به فروش می‌رسانند.

دیژون و دیدنی های آن

کلیسای نوتردام دیژون در بین سال‌های ۱۲۳۰ تا ۱۲۵۰ میلادی ساخته شد و همراه با ساعت روی برجش تبدیل به یکی از نماهای برجسته دیژون شده است.

موزه مردم شناسی بورگوندی (Musée de la Vie Bourguignonne) بهترین محل برای آشنایی با تاریخچه و فرهنگ منطقه بورگوندی است. شما می‌توانید انواع لباس‌ها و اشیای قدیمی مربوط به قرن نوزدهم را در این موزه ببینند.

۱۳. نانت (Nantes)

نانت پایتخت قرون وسطایی منطقه بریتنی فرانسه است. این شهر جاذبه‌های فرهنگی فراوانی دارد. در حالی که امروزه نانت به شهری مدرن بین شهرهای فرانسه تبدیل شده، باز هم محله‌های تاریخی آن پر از جذابیت‌های باستانی است.

کلیسای جامع شهر نانت در قرن ۱۵ ساخته شده و کلیسایی رومن کاتولیک در قلب شهر است. یک قلعه بزرگ در مرکز نانت قرار دارد که به عنوان کاخ دوک‌‌های بریتنی در سال ۱۲۰۷ ساخته شدند. این کاخ‌ها به عنوان محل استقرار دولت‌مردان بریتنی تا سال ۱۹۴۱ مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

جاذبه های گردشگری فرانسه

تئاتر گرالن (Graslin) در اواخر قرن ۱۸ به سبک ایتالیایی ساخته شد. سر در ورودی هشت ستون دارد که تندیسی از نماد اساطیر یونانی بالای آن ستون‌ها دیده می‌شوند.

لماشین دو لیل (Les Machines de l’Ile) یک پروژه هنری بی‌سابقه است که در آن سازه‌های ماشینی ثابت بزرگ و نوآورانه به نمایش گذاشته شده‌اند. دو هنرمند به نام‌های فرانسوا دولاروزیر (François Delarozière) و پیر اورفیس (Pierre Orefice) با الهام از آثار ژول ورن و داوینچی این سازه‌های را ساختند.

۱۴. نانسی (Nancy)

نانسی یکی از شهرهای فرانسه است که با داشتن معماری‌های قرن هجدهم، ظرافت و زیبایی شهرسازی فرانسه قدیم را به نمایش گذاشته است.

پر از پارک‌ها، باغ‌ها و فضاهای سبز است. استنیلاس، پادشاه پیشین لهستان و دوک لوران تعدادی از این پارک‌ها را ساخته‌اند. پارک‌هایی مانند Pépinière، Jardin Dominique Alexandre Godron، Water garde، Blondlot Park، Citadelle park

Place Stanislaus، یکی از مکان‌های ثبت شده در میراث جهانی یونسکو است که دارای کاخ‌های باشکوه نئوکلاسیک بوده و بین سال‌های ۱۷۵۲ و ۱۷۶۰ ساخته شده است.

همچنین دارای موزه‌های عالی از جمله Musee des Beaux-Arts است که دارای بسیاری از شاهکارهای نقاشی اروپایی است و Musée de l’Ecole de Nancy، مجموعه‌ای از سرامیک‌های هنر نو، منسوجات، جواهرات و مبلمان.

نانسی و دیدنی های آن

آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

تور لحظه آخری تفلیس-02188487124

تور تفلیس یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین تورهای گردشگری در گرجستان است. پرواز تفلیس یکی از آن دسته پروازهایی است که گردشگران و مسافران

تور لحظه آخری باتومی

باتومی نحوه برگزاری تور باتومی به‌صورت مستقیم در گذشته تور باتومی گرجستان فقط با پروازهای غیر مستقیم انجام می‌شد. در حال حاضر یک خط پروازی

تور ارزان چین_02188487123

تورچین چین کشور پهناور و تاریخی است که سفر به آن می تواند دنیای دیگری را به شما نشان دهد. نکته جالبی که در این

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات گردشگری فرانسه

هلدینگ گردشگری پارسا گشت