اطلاعات گردشگری مالدیو

مالدیو

مالدیو را به سواحل بی‌نظیر، جزایر مرجانی، دنیای زیر آب و تجملی باورنکردنی می‌شناسند. این کشور دارای طبیعتی باشکوه و زیبا است. با داشتن ۱۲۰۰ جزیره و ۲۶ جزیره مرجانی، آب‌های شفاف و جذاب، سواحل شنی، صخره‌های باشکوه و ورزش‌های آبی، هرساله گردشگران زیادی را از سراسر جهان به سوی خود جلب می‌کند.

جزایر مالدیو در طی سال‌های گذشته دست‌خوش تغییرات زیادی شده است. بیشتر جزایر مالدیو دارای ویلاهای مجلل و نخلستان‌هایی بی‌پایان هستند که چشم‌ها را به خود خیره می‌کنند. مالدیو با ترکیبی از رنگ‌های سبز، آبی و سفید در طبیعت خود بهشتی واقعی روی زمین است.

جزایر مالدیو

کشوری واقع در اقیانوس هند و جنوب غربی سریلانکا است. مالدیو هم از نظر جمعیت و هم از نظر مساحت کوچک‌ترین کشور قاره آسیا محسوب می‌شود. به‌طور متوسط، ارتفاع کشور مالدیو از سطح دریا در حدود ۱٫۵ متر است که به همین جهت، به‌عنوان کم‌ارتفاع‌ترین کشور جهان نیز شناخته می‌شود.

بلندترین نقطه این کشور فقط ۲٫۴ متر ارتفاع دارد. ماله پایتخت کشور مالدیو، به‌طور سنتی محل تاج‌گذاری و اقامت شاهان این سرزمین بوده است و امروز با حدود ۱۵۰ هزار شهروند، یکی از کم جمعیت‌ترین پایتخت‌های دنیا محسوب می‌شود. ماله معروف‌ترین جزیره مالدیو به پادشاه جزایر نیز شهرت دارد.

آیا سفر به مالدیو نیاز به ویزا دارد؟

تور مالدیو - تورمالدیو نوروز1402-پارساگشت
تورمالدیو-پارساگشت

 

از جمله مقاصد گردشگری است که نیازی به تهیه ویزا در کشور مبدا خود ندارد و شما می‌توانید از ویزای فرودگاهی در سفر به مالدیو استفاده کنید.

برای تهیه ویزای فرودگاهی، فقط کافی است با ورود به این کشور فرم دریافت ویزا را پر کنید و مدارک لازم خود را به ماموران فرودگاه ارائه دهید.

شما باید پاسپورت معتبر خود را به‌همراه ۵۰ تا ۷۰ دلار به‌همراه داشته باشید تا بدون هیچ دغدغه‌ای، مهری روی پاسپورت شما درج شود. با وجود ساده بودن صدور ویزای فرودگاهی، بهتر است به چند نکته مهم در دریافت آن دقت کنید.

 

  • پاسپورت شما باید حداقل هفت ماه اعتبار داشته باشد.
  • هنگام ورود به فرودگاه برگه رزرو هتل خود و بلیط رفت و برگشت هواپیما را همراه داشته باشید.
  • به‌ازای هر روز اقامت در مالدیو، باید ۵۰ دلار نقد همراه شما باشد.
  • یک قطعه عکس تمام رخ همراه داشته باشید.
  • ویزای صادر شده برای شما به‌مدت ۳۰ روز اعتبار دارد.
  • کارت واکسن تب زرد را به‌همراه داشته باشید.
  • ارائه کارت واکسن کرونا نیاز نیست؛ اما تست PCR تا ۹۶ ساعت قبل از سفر الزامی است.

 

جاذبه های گردشگری مالدیو

ماجدهی ماگو

یکی از جاذبه‌های دیدنی مالدیو، «خیابان ماجدهی ماگو» (Majeedhee Magu Road) است که فرصتی برای خرید خیابانی محسوب می‌شود. خرید خیابانی فعالیتی است که همه مردم از  از کودکان تا بزرگسالان از آن لذت می‌برند.

اگر به مالدیو می‌روید حتما باید از خیابان ماجدهی ماگو دیدن کنید تا تجربه پیاده‌روی دلچسبی را در خیابان اصلی پایتخت، به دست بیاورید.

خیابان طیف وسیعی از غذاهای محلی و جدیدترین لباس‌های مد روز در انتظار شما هستند؛ اما بهترین چیزهایی که در اینجا می‌توانید به‌عنوان هدیه یا سوغات با خود ببرید.

اقلام دست‌سازی هستند که توسط محلی‌ها ساخته می‌شوند. شما می‌توانید در هر زمانی بین ساعت ۹ صبح تا ۱۱ شب به خیابان ماجدهی ماگو بروید تا پیش از بازگشت به خانه، یادگاری از مالدیو با خود به‌همراه داشته باشید.

ماجدهی ماگو

 

موزه ملی

موزه ملی ساختمانی عجیب و غریب است که در ماله قرار دارد. این موزه مجموعه بزرگی از آثار تاریخی را در خود جای داده است که برخی از آن‌ها به دوره شکل‌گیری جزایر مالدیو تعلق دارد. ساختمان موزه ملی بخشی از کاخ سلطنتی قرن هفدهم است و همچنین در پارکی عمومی با نام پارک سلطان جای گرفته است.

در این موزه با ستون‌ها و آثار تاریخی محافظت‌شده‌ای روبه‌رو می‌شوید که اطلاعات زیادی در مورد کشور مالدیو به شما می‌گویند.

مالدیو هر ساله شاهد بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان به هنر است. هنگامی که در مالدیو در حال گشت‌وگذار هستید، بازدید از این کاخ زیبا را از دست ندهید. سرسنگ مرجانی لرد بودا، تخته چوبی قرن سیزدهمی و قطعه قرن یازدهمی از آلیفو تاد (Alifu Todd)، از جمله آثاری هستند که در موزه ملی مالدیو خواهید دید.

موزه ملی
موزه مالی پارسا گشت

زیردریایی نهنگ

(Whale Submarine) فرصتی استثنایی برای تجربه تور ۴۵ دقیقه‌ای زیر آب اقیانوس هند است.

تجربه هیجان‌انگیز را می‌توان به گشت‌وگذار در باغی تشبیه کرد؛ با این تفاوت که برخلاف همیشه شما در فضایی قفس مانند در زیر آب هستید و دنیای زیر آب در حالی که کشتی شما از میان آن عبور می‌کند، تماشاگر شما خواهد بود.

زیردریایی نهنگ یکی از نقاط جذاب گردشگری مالدیو است که شما را به تماشای شیرماهی، کوسه‌های سفید صخره‌ای، لاک‌پشت‌های عظیم، ماهی‌های زرد و قرمز و جعبه‌ماهی زرد می‌برد.

برای کسب این تجربه می‌توانید از ساعت ۹ صبح تا هشت شب به این جاذبه مراجعه کنید.

زیردریایی نهنگ
دریاچه Dhadimagi Kilhi دومین دریاچه آب شیرین کشور است

پل دوستی چین و مالدیو

اگر به تماشای پل دو کیلومتری دوستی چین و مالدیو نروید، گشت‌وگذار و سفر شما به مالدیو به پایان نرسیده است؛ پلی که ماله را به جزیره فرودگاهی در چین به نام «هولهوله» (Hulhule) متصل می‌کند. این پل که به پل «سینماله» (Sinamale) نیز شهرت دارد.

بخشی از جاده‌ای بود که توسط کشور چین ساخته و در سال ۲۰۱۸ افتتاح شد. این پل اولین پل مرزی دریایی مالدیو محسوب می‌شود. در باور بسیاری پل سینماله روابط بین دو کشور را تقویت کرد و تحکیم بخشید. مردم می‌توانند از طریق این پل در عرض پنج دقیقه خود را از یک جزیره به جزیره دیگر برسانند.

مسجد جمعه ماله

یکی از قدیمی‌ترین مساجد باقی‌مانده در مالدیو، مسجد جمعه است که از جمله نقاط گردشگری شناخته شده محسوب می‌شود. این مسجد که به نام  «هوکورو میسکی» (Hukuru Miskiy) نیز شهرت دارد، در سال ۱۶۵۸ ساخته شده است.

معماری متمایز مسجد جمعه و کنده‌کاری‌های دقیق روی دیوارها، فوق‌العاده خیره‌کننده است. همین جزییات منجر شد تا این مسجد در سال ۲۰۰۸ به‌عنوان یکی از میراث فرهنگی جهانی در فهرست یونسکو قرار بگیرد. مسجد جمعه از تخته سنگ‌های مرجانی و در طول دو سال ساخته شده است.

این مسجد به‌عنوان یکی از بهترین سازه‌های مرجانی جهان شناخته می‌شود. برای بازدید از مسجد جمعه ماله می‌توانید از ۹ صبح تا پنج عصر به آن مراجعه کنید.

مسجد جمعه ماله
مسجد هوکورو میسکی یکی از میراث فرهنگی جهانی در فهرست یونسکو است

بنای یادبود سونامی

همان طور که از نام آن مشخص است، بنای یادبود سونامی (Tsunami Monument)، یادواره قربانیان سونامی سال ۲۰۰۴ در جزیره Boduthakurufaanu Magu در جنوب شرقی ماله است. این بنای تاریخی یادبودی برای ۷۴ شهروند مالدیوی است که در حادثه تلخ سونامی از بین رفتند.

یادبود سونامی همچون چراغ امیدی پس از یک تراژدی تلخ ایستاده است. اگر به دانستن حقایق تاریخی علاقه‌مند هستید، باید از این مکان تاریخی دیدن کنید. ۲۰ گوی فولادی که بنای یادبود سونامی را احاطه کرده‌اند، نمادی از جزایر مرجانی مالدیو هستند و ستون‌های برآمده از آن امواج سونامی را نشان می‌دهند. این مکان گردشگری ایدئال نزدیک ساحلی است که برای موج‌سواری محبوبیت بالایی دارد و می‌توانید در دیدن از بنای یادبود سونامی به آنجا هم سر بزنید.

یادبود سونامی
بنای یادبود سونامی

بازار ماهی ماله

بازار ماهی ماله در امتداد بندر داخلی، در سمت شمالی جزیره و در غرب میدان جمهوری قرار دارد. رفتن به بازار ماهی یکی از بهترین راه‌ها برای برقراری ارتباط با مردم محلی و تماشای زندگی رومزه مردم مالدیو است.

بهترین زمان برای بازدید از این بازار بعدازظهر و اوایل عصر است که ماهی‌گیران با صید تازه وارد بازار می‌شوند. محبوب‌ترین ماهی که در بازار ماهی ماله خریدوفروش می‌شود، ماهی تن است و گردشگران می‌توانند برای درست کردن یک شام خوشمزه و اصیل مالدیوی از این بازار ماهی و میوه تازه خریداری کنند.

بازار ماهی ماله

کاخ مولی آگه

ساختمان کاخ «مولی آگه» به سبک استعماری و در مرکز تاریخی ماله واقع شده است. این بنا در سال ۱۹۰۶ توسط سلطان محمد شمس‌الدین سوم به‌منظور اقامت پسر وی ساخته شد؛ اما به‌دلیل سرنگونی این حاکم مالدیو، امکان استفاده از آن هرگز برای او فراهم نشد.

کاخ مولی آگه اکنون به‌عنوان اقامتگاه شخصی رئیس‌جمهوری مالدیو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

امکان بازدید از فضای داخلی این بنا وجود ندارد؛ اما حکاکی‌های سفید پیچیده در نمای بیرونی منظره‌ای زیبا را فراهم آورده است که بسیار از گردشگران را جذب می‌کند.

کاخ مولی آگه

 

آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

کارگزار تور ژاپن

ژاپن ژاپن | کشور ژاپن ژاپن یا جزیره ژاپن کشوری واقع در آسیای شرقی و شمال غرب اقیانوس آرام است. از دیگر همسایگان ژاپن کره

جاهای دیدنی تایلند

جاهای دیدنی تایلند ر شرق آسیا، تایلند، کشور هزاران معبد و هزاران لبخند، به یکی از پرطرفداران‌ترین نقاط گردشگری جهان تبدیل شده است. کشوری که

تور ویتنام1403-02188487124

ویتنام سرزمینی افسانه‌ای است که زیبایی‌های طبیعی بی‌نظیری دارد. این سرزمین بلند و باریک که در جنوب شرقی آسیا و در کناره‌های دریای چین جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات گردشگری مالدیو

هلدینگ گردشگری پارسا گشت