اطلاعات گردشگری مالزی

کشور مالزی

فریت بار به مالزی و کوالالامپور - جهان کالا کارگو
مالزی-پارساگشت

 

کشور در جنوب شرق آسیا واقع شده و شامل دو بخش مالزی غربی (peninsular) مشتمل بر 11 ایالت به انضمام کوالالامپور و بخش شرقی که شامل ایالات صباح و ساراواک و یک جزیره کوچک به نام لابوان در خارج از جزیره صباح می باشد.

مالزی به معنای مجمع الجزایر ملایو می باشد. پایتخت این کشور شهر کوآلالامپور می باشد .

موقعیت جغرافیایی

تایلند در شمال و سنگاپور در جنوب همسایگان این کشور به شمار می آیند. دو ایالت شرقی مالزی هم با جزیره کالیمانتان اندونزی هم مرز هستند. این کشور 329758 کیلومتر مربع وسعت جغرافیایی دارد. مالزی در نزدیکی خط استوا قرار دارد و دارای آب و هوای استوایی، گرم و مرطوب است.

آشنایی با کشور مالزی
موقعیت جغرافیایی مالزی-پارساگشت

بلیط مالزی

شما خواهید توانست با بلیط مالزی، خدمات دیگری را هم دریافت نمایید درواقع با یک تیر خواهید توانست چند نشان دیگر هم بزنید. البته این عامل در هنگام استفاده شما از تورهای مسافربری به مالزی هست که در اینجا هم باید به این نوع خدمات دقت کافی داشته باشید.

ازجمله این خدمات می‌توانیم به بیمه مسافرتی، ترانسفرهای بین‌شهری، تشریفات فرودگاهی و … اشاره کرد که تورهای مختلف، خدمات مختلفی هم دارند که در هنگام تهیه بلیط و شرکت در تور مالزی باید به این نکته دقت لازم را داشته باشید.

توجه به توقف در بلیط مالزی

معمولاً در زمان تهیه بلیط مالزی باید به تعداد توقف هواپیما نیز توجه داشته باشید که سفر شما بیش‌ازحد طولانی و خسته‌کننده نشود. اتفاقی که معمولاً در سفرهای هوایی به مالزی رخ می‌دهد، این است که هواپیماها در فرودگاه‌های دبی امارات یا دوحه قطر یک توقف را دارند.

یا اینکه ممکن است هواپیما مستقیماً به مالزی برود اما به‌جای اینکه شما را در فرودگاه مقصد پیاده نماید، ممکن است در یک فرودگاه دیگر در مالزی یک توقف را داشته باشد و سپس به مسیر خودش ادامه دهد.

نگران نباشید چراکه هواپیماهای بدون توقف نیز داریم که حدوداً همان زمان 7 ساعته را برای مسیر در نظر میگیرند که شما می‌توانید آن‌ها را انتخاب نمایید.

ایرلاین ها

چنانچه قصد سفر به کوالالامپور را دارید بهترین پروازها  پروازهای مستقیم ماهان و هواپیمایی ایران ایر و هواپیمایی آسمان و ایر آسیااز تهران به کوالالامپور مالزی می باشند.

ویزای مالزی

 مالزی انواع مختلفی مثل ویزای توریستی، ویزای تحصیلی، ویزای ترانزیت و ویزای کاری و تجارت دارد که اخذ هر کدام از آنها بستگی به این دارد که برای چه چیزی می خواهید به آن سفر کنید.

ما در این جا می خواهیم به شما شرایط اخذ ویزای توریستی را توضیح دهیم.

در صورتی که بخواهید به قصد گردش و تفریح به مالزی سفر کنید، نیاز به ویزای توریستی آن دارید. قبلا مدت ویزای تریستی برای ایرانیان، ۳ ماه بود که حالا شرایط تغییر کرده است و مدت آن به ۲ هفته تغییر پیدا کرده است، این تغییر از سال ۲۰۱۳ اعمال شده است.

 اخذ ویزای توریستی مالزی نیازی نیست به سفارت بروید و زمانی که به فرودگاه مالزی وارد شوید، مهری در پاسپورت تان زده می شود که این مهر همان اجازه ی ورود به مالزی است.

اما برای اخذ این نیاز به مدارکی است که در زیر می توانید ببینید:

پاسپورتی که حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد، همراهتان باشد

از آنجاییکه ویزای مستقلی به شما داده نمی شود و در واقع مهر درون پاسپورت به منزله ی ورود به مالزی است. این ویزا هزینه ای ندارد.

همانطور که در بالا گفته شد، مدت این ویزا توریستی 14 روز است اما در صورتیکه بخواهید بیشتر از 14 روز در مالزی بمانید، باید مدارک زیر را تحویل مسافر بدهید:

اصل پاسپورت

 2 قطعه عکس ۴*۳

حساب بانکی با بیشتر از ۸ میلیون در آن و ارائه ی پریسنتی از این حساب به سفارت

 رزرو بلیط و هتل

شهر های مالزی

کوآلالامپور

شهر کوآلالامپور یکی از زیباترین شهرهای مالزی و پایتخت همیشه فعال آن می باشد. کوالالامپور  به “شهر آسمان خراش ها” معروف است و به سه منطقه اصلی به نام مثلث طلایی مالزی تقسیم می شود که به نام های منطقه بوکیت بینتانگ منطقه کی ال سی سی ، چیتاتوون می باشند. برج های دوقلوی پتروناس در منطقه کی ال قرار دارد.

کوالالامپور-پارساگشت

هتل های کوالالامپور

هتل گرند سیزن کوالالامپور

هتل گرند سیزنز
هتل گرند سیزن کوالالامپور+پارساگشت

هتل Grand Seasons، در Jalan Pahang واقع و 15 دقیقه با ماشین، تا Times Square و Batu Caves فاصله دارد.

 

هتل، 5 رستوران و تریا را به همراه یک استخر روباز به میهمانان ارائه میدهد. اتاق ها، به سیستم تهویه مطبوع، مینی بار، چای و قهوه ساز، سشوار، حمام اختصاصی با وان و دوش مجهز میباشند.

 

 

 

 

 

هتل رویال کوالالامپور

هتل رویال کوالالامپور-پارساگشت

هتل رویال در مرکز منطقه بوکیت بینتانگ کوالالامپور قرار دارد. این هتل دارای دو غذاخوری ، یک استخر روباز و یک سالن ‏ورزشی می باشد. ‏

هتل رویال کوالالامپور 5 دقیقه تا مراکز خرید همانند لات10 و ‏Sungei Wang‏ فاصله دارد.

برج های دوقلوی پتروناس و خیابان ‏پتالینگ 10 دقیقه از این هتل فاصله دارند.‏ اتاق های این هتل دارای کفپوش موکت می باشند.

مجهز به تهویه کننده هوا ، تلویزیون ، ماهواره ، صندوق امانات و چای یا ‏قهوه ساز هستند.

حمام اختصاصی هر اتاق نیز مجهز به تمام امکانات بهداشتی می باشد. ‏ میهمانان هتل می توانند از تجهیزات مرکز بدنسازی استفاده کنند.

همچنین برای افرادی که قرارهای ملاقات دارند نیز سالن ‏کنفرانس مجهز وجود دارد. خدمات خشکشویی نیز ارائه می گردد.

‏ در کافی هاوس ‏Makan2‎‏ انواع غذاها به صورت بوفه سرو می شود و در لابی هتل نیز انواع قهوه و غذاهای سبک را می ‏توانید میل کنید.‏ منطقه بوکیت بینتانگ برای افرادی که علاقه مند به خرید و غذاهای محلی هستند گزینه مناسبی می باشد. ‏

 

 

 

 

هالیدی این اکسپرس کوالالامپور سیتی سنتر

هالیدی این اکسپرس کوالالامپور سیتی سنتر

 

هتل هالیدی این اکسپرس در قلب شهر کوالالامپور واقع شده است ، این هتل دارای یک رستوران و مرکز ورزشی می باشد و 600 متر از مرکز خرید ، گالری استارهیل و 800 متر از برج های دوقلوی پتروناس و سوریا KLCC فاصله دارد. اینترنت Wi-Fi در سراسر این هتل به صورت رایگان در دسترس است.

 

 

لیست جشنواره های کوالالامپور

جشنواره خرید مالزی Malaysia Mega Sale

مراسم خرید مالزی 2 بار در سال برگزار می شود که اولین جشنواره در نیمه اول سال یعنی ماه های جولای و آگوست برگزار می شود که شامل حراج های70 درصد است که گردشگران زیادی برای خرید مناسب و خوب درتابستان به این کشور فوق العاده سفر می کنند.

مغازه ها و فروشگاه های محلی نیز برای خرید کردن هیجان انگیز و وسوسه انگیز هستند و شامل جوایز و مسابقات نیز هستند. این حراجی های فوق العاده در همه جای مالزی برگزار می شود و موقعیت بسیار مناسبی برای خرید است.

علاوه بر اینها، به خریداران از طرف شرکت های مختلف تولید کننده کارت های اعتباری و بانکی، پیشنهاد ویژه می شود. برای مثال به دارندگان کارت های مسترکارت که بیشتر از 300 رینگت مالزی را در طول جشنواره خرید کنند، جابزه های بسیار مهیج مثل گذراندن تعطبلات عالی و خاص در مالزی به صورت رایگان ارائه می شود.

جشنواره موسیقی Good Vibes

جشنواره ، همراه با سبک های مختلف موسیقی در تعطیلات آخر هفته آگوست برگزار می شود. جشنواره شاد و جذاب و پرهیجانی که توسط هنرمندان مالزیایی برگزار می شود که شامل انواع مختلف موسیقی مانند هیپ هاپ ومتال و… اجرا می شود.

 جشنواره موسیقی گود وایبز در ارتفاعات گیتینگ برگزار می شود که علاقمندان می توانند بلیط های آن را از زمان ارائه شدن یعنی 2 روز قبل از اجرا، تهیه نمایند. با 1 ساعت رانندگی از مرکز شهر کوالالامپور به محل برگزاری این جشنواره خواهید رسید، همچنین برای رفاه حال مهمانان و مسافران، هتل هایی برای اقامت در این ارتفاعات وجود دارند.

فستیوال میان پاییز Mid-Autumn Festival

فستیوال میان پاییز یا فستیوال کیک ماه، یا فستیوال فانوس در تاریخ 4 سپتامبر برگزار می شود.

تاریخ این جشنواره به جنگی بازمی گردد که در قرن چهاردهم در چین اتفاق افتاد. چینی ها در کشورهای مختلف این رویداد را با آداب و رسوم مختلفی اجرا می کنند، ولیکن همگی موافق هستند که این فستیوال برای بزرگداشت فصل و زمان برداشت محصولات تابستانی به دست نیاکان آنها و همینطور مراسم یادبود سقوط سلاطین مغول در چین، بعد از شورش موفقیت آمیز مردم، برگزار می شود.

رهبران شورش در آن روز، صدها کیک را به خانه های مردم در تمامی نقاط شهر فرستادند که داخل هر کدام از کیک ها، نامه ای قرار داشت که زمان و مکان شورش را مشخص کرده بودند.

چینی ها در مالزی با خرید و مصرف کیک با طهم های متفاوت و حتی طعم های عجیب و غیر عادی، این فستیوال را برگزار می کنند. حتی هتل ها و اقامتگاه ها در سرتاسر مالزی برای نشان دادن کیک با هم رقابت می کنند. در شب جشنواره، کودکان فانوس های کاغذی به شکل های مختلف مثل حیوانات و ماشین های متفاوت، و یا فانوس های سنتی چینی را در دست می گیرند و به خیابان ها می آیند.

روز ملی هاری مردکا Hari Merdeka

مردیکا به معنای مستقل است و با اینکه مالزی بیش از 50 سال پیش از بند استعمار آزاد شده ، این جشن همچنان یک رویداد سالانه با شکوه با موضوعات و برنامه های مختلف در 31  آگوست هر سال برگزار می شود.

در این روز باشکوه مالزی، بخش های مختلف دولتی و خصوصی در مقابل رهبران کشور و نخست وزیر و شهروندان از گوشه و کنار کشور راهپیمایی می کنند.

این یکی از بهترین زمان ها است تا شاهد وحدت جامعه مالزی باشید، چرا که مردم از تمام نژادها و مذاهب  به تماشای این رژه می نشیند.

مراسم آغازین جشن مردکا در دریاچه ی پوتراجایا برگزار می شود و در پی آن، آتش بازی و اجراهای با شکوه موسیقی  وکنسرت ها، مسابقات و بازی های بین المللی و همچنین بازار مواد غذایی خواهد بود.

مالزی لنکاوی

لنکاوی لقب بهشت مالزی را به خود اختصاص داده است و در زبان مالایی به معنای”عقاب قهوه ای” می باشد. جزایر لنکاوی در محل برخورد تنگه مالاکا با آبهای دریاهای آندامان قرار دارد و از بیش از صد جزیره تشکیل شده است.

 مناطق دیدنی لنکاوی می توان به جزیره پولائو لنکاوی، پل هوایی لنکاوی، باغ پرندگان لنکاوی، آبشار لنکاوی، باغ برنج لامان لنکاوی، مسجد آل هانا لنکاوی و البته سوغاتی معروف آن یعنی کریستال لنکاوی اشاره کرد.

جزیره پولائو پایار لنکاوی

طبیعت منحصر به فرد، مناظر چشم نواز و سواحل شنی زیبا، بخش اصلی جاذبه های گردشگری لنکاوی را به خوداختصاص داده اند. پارک دریایی پولائو پایار لنکاوی در میان دیدنی های این جزیره شاخص بوده و با زیبائی های نفسگیر و امکانات متنوع برای هر گردشگری جذاب خواهد بود.

 پارک دریایی بیش از ۳۰ سال است که جز مناطقحفاظت شده به شمار می آید و بخش شیلات مالزی بر آن نظارت دارد.

این منطقه دارای منابع غنی گیاهی و جانوری استو دنیای زیر آب آن تلفیقی از رنگ های زیبا و شگفت انگیز می باشد. پولائو پایار با وسعتی بیش از ۲ مایل دریایی ازجاذبه های گردشگری مالزی محسوب می گردد و تردد به آن با قایق های چوبی و یا سریع السیر امکان پذیر می باشد

پارک دریایی پولائو

پایار لنکاوی با پوشش گیاهی فوق العاده، سواحل زیبا و تفریحات مهیج در فاصله ۳۰ کیلومتری جنوب جزیره لنکاوی قرار گرفته و شامل ۴ جزیره پولائو پایار، پولائو لمبو، پولائو سگانتانگ و پولائو کاس می باشد که در میان این جزایر پولائو پایار از بقیه بزرگتر و معروف تر است.

 

گردشگران تور مالزی برای رفتن به این پارک می توانند در لنگرگاه کواه به قایق، کشتی و یا لنج سوار شده و با گذشت مدت زمانی ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعته به مقصد خود برسند.

آنان می توانند در طول راه از زیبائی های طبیعی لذت ببرند و چشم اندازهایی فوق العاده را مشاهده نمایند. بهتر است برای سوار شدن بر قایق های چوبی، از یک روز قبل بلیت بگیرید در اینجا از هر مسافر عوارض ورود به جزیره گرفته می شود که این به جز قیمت بلیت می باشد، این عوارض برای بزرگسالان ۵ رینگیت و برای کودکان ۲.۵ رینگیت مالزی است.

وجود مرجان های رنگی به دنیای زیر آب پارک دریایی پولائو پایار مالزی جذابیت بخشیده و بر زیبایی آن افزوده است.

این پارک به دلیل داشتن آب های زلال و شفاف برای غواصی مناسب بوده و گردشگران می توانند غواصی عمیق و سطحی را تجربه کنند و یا به شنا در آب بپردازند.

همچنین در مسافت اندکی از ساحل دریا جایی وجود دارد که در آن می توانند با غذا دادن به کوسه ها تفریح نمایند. ماهیگیری که یکی دیگر از تفریحات این جزیره است با کسب اجازه از مقامات امکانپذیر می باشد.

پل هوایی لنکاوی Langkawi Sky Bridge

یکی از معروف ترین پل های کابلی در جهان است که در نزدیکی تله کابین  جزیره لنکاوی در غرب مالزی واقع شده است. ارتفاع پل 700 متر از سطح دریا و طول آن 125 متر و عرض پیاده روی آن 1.8 متر است.

هرچند ظاهری رعب آور دارد اما از ایمنی بالایی برخوردار است. وجود دو ورودی مثلثی شکل بر روی پل استراحتگاهی است که عابران می توانند مناظره اطراف را بیشتر ببینند و از این طبیعت زیبا و همیشه سبز لذت ببرند.

باغ پرندگان لنکاوی

از بهترین مراکز تفریحی مالزی، باغ پرندگان لنکاوری است. قسمتی از منطقه ای به نام دریاچه ی گاردنس است.

این منطقه ی دل ربا و قشنگ در محدوده ی 60 هکتاری بنا شده و در سال 1888 به بهره برداری رسیده است. این منطقه به کمربند سبز کوالالامپور مبدل شده است.

 

ابشار لنکاوی در مالزی

ارتفاع آن به 67 متر می رسد.این آبشار با آب خنکی که دارد در سه طبقه می ریزد و مکان واقعا روح افزایی را به وجود می آورد.

موقعیت این آبشار در امتداد جاده داتای می باشد.این آبشار از جنبه دیگری نیز منحصر به فرد است و آن اینکه یک مسیر 50 متری درون غاری دارد.

در حین رانندگی در داخل تونل شما می توانید آبشارهای کوچکی را ببینید که مناظر دل انگیز گیاهان اطراف را تکمیل می کنند.

پنانگ مالزی

یکی از استان های کشور مالزی و نام جزیره تشکیل دهنده آن است که جز مقاصد اصلی گردشگران خارجی محسوب می شود. موقعیت جغرافیایی پنانگ بسیار ویژه و خاص است تا جایی که آن را مروارید شرق نیز نامیده اند.

جنگل های استوایی این جزیره زیبا بهشت ماجراجویان است و ماسه های طلایی در سواحل آن هر بیننده ای را جادو می کند.

پنانگ با تهران در حدود 4’.30” فاصله زمانی دارد و فاصله هوایی آن نیز بر پایه 7 ساعت محاسبه می شود. اختلاف ساعت مذکور تا حدودی مشکلاتی را برای گردشگران بدنبال خواهد داشت اما نهایتا به راحتی با شرایط زمانی جدید کنار خواهید آمد.

فرودگاه های پنانگ

فرودگاه بین المللی پنانگ در منطقه “بایان لپاس” در جنوب این جزیره قرار گرفته است. این فرودگاه یکی از پرترافیک ترین فرودگاههای کشور مالزی به شمار می رود.

غذاهای پنانگ

جزیره برای طرفداران “غذا” مکانی ایده آل و کم نظیر محسوب می شود. انواع غذاهای مالایی، چینی، هندی و … در آن ارائه می شود. غذاهای جزیره تند و پرادویه هستند که در کنار برنج ترکیبات خوشمزه و رنگارنگی ایجاد می کنند.

ناسی لماک، رندانگ، خرچنگ چیلی و لاکسا پیشنهادات مناسبی برای وعده غذایی هستند. توصیه می کنیم باک چور می و پوپیا را نیز امتحان کنید. آیام گورنگ نیز غذای محبوب مالایی ها است که از مرغ سرخ شده مزه دار و ادویه فراوان تشکیل شده است.

 گردش در شهر امکانات مناسبی فراهم است. علاوه بر تاکسی و اتوبوس می توانید از ریکشای رکابی یا همان سه چرخه هایمعروف استفاده کنید. این وسیله به شدت مورد توجه گردشگران قرار دارد و هزینه هر ساعت استفاده از آنها در حدود 15 رینگیتاست.این جزیره از مراکز خرید بسیار پیشرفته با گستره وسیعی از کالا برخوردار است. از بهترین مراکز خرید می توان به  اشاره کرد.Komtar، Gurney Plaza، Chowrasta Bazzar و Night Market

سواحل شنی با آفتاب گرم ترکیب بی نظیری را در اختیار گردشگران قرار می دهد.

خانه تاریخی Khoo Kongsi

در این خانه‌ی تاریخی زیبا می‌توانید فرهنگ بومی چینی را تجربه کنید. این خانه دو قرن پیش به عنوان اقامتگاه خاندان خوو  ساخته شده است.

بخش‌های مختلفی این مجموعه‌ی تاریخی را تشکیل می‌دهد، از جمله استیج اپرا، تالار پذیرایی، معبد، فروشگاه و امکانات آموزشی. این عمارت تاریخی یکی از متمایزترین نمونه‌های خانه‌های خاندان‌های چینی مالزی است.

موزه اسباب بازی

موزه مجموعه‌ای از اسباب‌بازی‌های قدیمی است و حال و هوایی نوستالژیک و جذاب دارد. این اسباب‌بازی‌ها در دسته‌بندی‌های مختلف در موزه به نمایش درآمده‌اند.

بازدید از این موزه هم برای بچه‌ها و هم برای بزرگترها، تفریحی جذاب و سرگرم‌کننده است.

 

 

 

عمارت تاریخی Peranakan

 

 

در این عمارت تاریخی می‌توانید فرهنگ و معماری مالزیایی آمیخته با فرهنگ چینی را نظاره کنید. صاحبان اصلی این عمارت، خاندان بودند و این خانه، سبک زندگی خاص این خاندان را نشان می‌دهد و نمادی از معماری مالایی با تاثیراتی از معماری اروپایی است.

 

 

 

 

خانه تاریخی Suffolk

این خانه‌ی تاریخی بیش از ۲۰۰ سال پیش ساخته شده و محل اقامت حکمران سابق پنانگ بوده است.

 گردشگران و اهالی منطقه زیاد از آن بازدید می‌کنند، ولی از طریق خیابان اصلی قابل دسترسی نیست.

البته در فضای داخلی خانه چیز زیادی برای بازدید وجود ندارد، ولی یک رستوران عالی دارد که نباید از دست بدهید. در این رستوران، ترکیبی از آشپزی شرقی و غربی را تجربه خواهید کرد.

آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

تور لحظه آخری بدروم-02188487124

تور لحظه آخری بدروم بهترین زمان سفر به بدروم بهار ترکیب رطوبت و دما در فصل بهار باعث شده که فصل بهار بدروم آب و

تور ارزان بدروم-02188487124

تور ارزان بدروم به دلیل سرد بودن بیش از حد هوا در فصول پاییز و زمستان فقط در دو فصل ابتدایی سال تور بدروم برگزار

تور لوکس بدروم

تور بدروم به دلیل سرد بودن بیش از حد هوا در فصول پاییز و زمستان فقط در دو فصل ابتدایی سال تور بدروم برگزار می‌شود؛

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات گردشگری مالزی

هلدینگ گردشگری پارسا گشت