اطلاعات گردشگری کلمبو

کلمبو

درباره شهر کلمبو

کلمبو، پایتخت و بزرگ ترین شهر در کشور سری لانکا است که در ساحل غربی این کشور قرار دارد و از زمان های گذشته دارای اهمیت زیادی بوده است؛ تا حدی که جهانگردان پرتغالی از قرن شانزدهم میلادی به جزیره سری لانکا رفت و آمد می کردند و پس از آن ها نیز نیروهای هلندی در قرن هفدهم و نیروهای بریتانیایی در اواخر قرن هجدهم به کلمبو آمده اند.

شهر کلمبو مرکز تجاری و کسب و کار در سریلانکا به حساب می آید و ترکیبی از ساختمان های قدیمی، هتل ها و ساختمان‌ های بلند است.

شهر کلمبو بیش از ۲۰۰۰ سال پیش برای تاجران رومی، عرب و چینی به عنوان یک بندر طبیعی شناخته می شد.

زرگترین شهر سریلانکا تا پیش از سال ۱۹۸۰ به عنوان پایتخت سیاسی کشور بود. در شهر کلمبو بناهای تاریخی با معماری‌ های مربوط به سبک دوران استعمار، سواحل زیبا، رستوران‌ ها و مراکز خرید مورد توجه گردشگران قرار می گیرد.

 

تاریخچه شهر کلمبو

نخستین بار در سال ۱۵۰۵ میلادی مطرح شده است. کلمه کلمبو از نام سنتی سینهالی کولون توته (Kolon thota) به معنی درگاه رود کلانی گرفته است.

این واژه نیز از نام سینهالی کولا-آمبا-توته به معنی بندری از درختان پربرگ انبه گرفته شده است. کلمبو شهری شلوغ و پرجنب و جوش است که ترکیبی از زندگی مدرن و ویرانه‌ های استعماری به چشم می خورد.

در سال ۱۵۹۳ پرتغالی‌ ها کنترل سواحل غربی سریلانکا را در دست گرفتند و شهر کلمبو را به عنوان پایتخت خود انتخاب نمودند، پس از آن ها حکومت به هلندی‌ ها رسید که در سال ۱۶۳۸ این شهر به عنوان پایتخت مستعمرات و مهمترین شهر هلندی ها به شمار رفت، سپس هندی ها وارد عمل شدند و بخشی از حکومت هند شرقی در این شهر برپا بود.

 

جاذبه های گردشگری کلمبو

کلمبو دارای جاذبه های گردشگری طبیعی و فرهنگی زیبا و بی شماری است و برای انواع توریست ها و گردشگران با سلیقه های متفاوت گزینه ای عالی به شمار می رود؛ بهتر است در سفرتان به این شهر حتما از این جاذبه ها بازدید کنید؛ در ادامه به معرفی برخی از مهم ترین جاهای دیدنی کلمبو می پردازیم.

کلمبو
نمای زیبا کلمبو-پارسا گشت

کلمبو فورت Colombo Fort

این منطقه در بین بندر کلمبو و دریاچه برا قرار دارد و به عنوان قلب کلمبو می در میان همگان شناخته شده است. در قرن ۱۶ میلادی با تصرف پرتغالی ها این قلعه ساخته شده است که بعدها توسط هلندی ها اشغال گردیده و در نهایت بریتانیایی ها این قلعه را از بین بردند و امروزه بازمانده های قلعه به عنوان جاذبه گردشگری شهر به شمار می رود تا حدی که در این حوالی مراکز تجاری و چندین هتل بین المللی ساخته شده است .

در این قلعه جاذبه های دیدنی زیادی مانند برج ساعت، کاخ ریاست جمهوری، ساختمان سلطنتی نئوکلاسیک وجود دارند. برج ساعت به عنوان فانوس دریایی بوده که امروزه به یکی از مهم ترین جاذبه های دیدنی شهر کلمبو تبدیل شده است.

معبد گانگارامایا Gangaramaya Temple

یکی دیگر از جاذبه های شهر کلمبو معبد بودائی گانگارا مایا است که مهمترین معابد شهر کلمبو به شمار می رود. این معبد بی نظیر با معماری منحصر به فرد خود بازدیدکنندگان را به سوی خود جذب می کند.

بودایی گانگارامایا شامل یک معبد اصلی، سالن گردهمایی راهب ها، محل اقامت راهب ها، موزه، کتابخانه، سالن های آموزشی و مجموعه ای از هدایای گران قیمت اهدا شده به این معبد است، همچنین چندین مجسمه رنگی، عتیقه جات و اشیای گران قیمتی در این معبد وجود دارند.
ساعت بازدید: ۶ صبح تا ۱۰ شب

موزه ملی National Museum

بزرگ ترین موزه سریلانکا به عنوان موزه ملی شناخته می شود و در سال ۱۸۷۷ توسط ویلیام هنری گریگوری تاسیس شده است. موزه ملی کلمبو دارای معماری به سبک ایتالیایی است و محلی برای نگه داری اشیای سلطنتی مربوط به پادشاهان کندیان است.

اطلاعات مفیدی در مورد کشور سری لانکا در اختیارتان قرار می دهد، به طوری که می توانید اطلاعات جالبی در مورد فرهنگ، عقاید و تاریخ آن کشور به دست آورید.

در این موزه، کتابخانه ای نیز دایر است که شامل مجموعه وسیعی از کتاب های تاریخی و فرهنگی است و در مردم شناسی و انسان شناسی نقش مهمی ایفا می کند.

کلمبو
موزه ملی National Museum

بازار پتا Pettah

یکی از بهترین جاهای کلمبو محسوب می شود و عاشقان خرید بهتر است به این بازار سر بزنند. بازار پتا در شرق منطقه فورت قرار دارد و در این بازار می توانید پارچه، طلا و نقره، عتیقه جات، ادویه، میوه و سبزیجات، لوازم الکتریکی، لباس و کفش تهیه کنید.

قیمت های بسیار عالی این بازار همه را شیفته خود می کند؛ البته علاوه بر خرید می توانید برای تفریح و گشت و گذار به این بازار سر بزنید.
ساعت بازدید: ۸ صبح تا ۱۰:۳۰ شب

بازار پتا Pettah

مسجد سرخ Red Masjid

سرخ در شهر کلمبو دارای معماری زیبایی است و جزو جاذبه های گردشگری شهر به شمار می رود. این مسجد دارای قدمت زیادی است و توسط هندی های مسلمان ساخته شده است.

ساخت بنای اصلی این مسجد فقط یک سال طول کشیده است که در سال های بعد مورد استفاده دریانوردان قرار گرفته است. ساختمان مسجد از لحاظ رنگ آمیزی دیوارها بسیار زیبا و جذاب بوده و بر اساس معماری متفاوت هندو اسلامی است.
ساعت بازدید: ۹ صبح تا ۵ عصر

مسجد سرخ کلمبو
مسجد سرخ Red Masjid

موزه هلندی Colombo Dutch Museum

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی کلمبو موزه هلندی ها است که در قرن ۱۷ میلادی در خانه سابق فرمانداری هلند ساخته شده است وجزو معدود ساختمان های باقی مانده از حکومت هلندی ها به شمار می رود. این موزه در نزدیکی بازار پتا قرار دارد و در اطراف آن بازارها و مغاره های قدیمی زیادی دیده می شوند.

کابری این موزه در طی سال ها تغییرات زیادی داشته است؛ به طوری که به عنوان موزه، بیمارستان، ایستگاه پلیس، اداره پست مورد استفاده قرار گرفته است.

در این موزه مجموعه هایی از سکه، اسلحه، سفال و مبلمان دوره هلندی وجود دارند که بازدید از این موزه به همه گردشگران توصیه می شود.
ساعت بازدید: ۹ صبح تا ۵ عصر

کلمبو

معبد کلانیا راجا ماها ویهارایا Kelaniya Raja Maha Viharaya

کلانیا راجا ماها ویهارایا به عنوان معبد بودایی با قدمتی بیش از ۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح در هفت کیلومتری شهر کلمبو قرار دارد. این معبد بر روی تپه ای در آب های رودخانه کلانی قرار گرفته است. معبد کلانیا راجا ماها ویهارا مجسمه های بودایی و نقاشی های سریلانکایی همواره مورد توجه گردشگران واقع شده است.
ساعت بازدید: ۹ صبح تا ۴:۳۰ عصر

میدان استقلال Independence Square

استقلال نمادی از قدرت و استقلال سریلانکا است که مورد توجه گردشگران قرار می گیرد، اگر جزو افراد علاقه مند به تاریخ و فرهنگ هستید، بازدید از این میدان به شما توصیه می گردد. میدان استقلال در واقع محوطه بزرگی است و شامل امکاناتی برای استراحت و پیاده روی و دوچرخه سواری است.
ساعت بازدید: شبانه روزی

 

فرودگاه کلمبو

شهر کلمبو به عنوان دروازه ای برای ورود به کشور سریلانکا است که فرودگاه بین المللی کشور نیز در این شهر قرار دارد و روزانه پروازهای منظمی به خیلی از کشورهای آسیایی و اروپایی دارد. فرودگاه حدودا با شهر نیم ساعت فاصله دارد که از طریق اتوبوس یا تاکسی‌ های فرودگاه می توانید به مرکز شهر رفت و آمد کنید.

کلمبو

آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

تور ژاپن بهار وتابستان1403

تور ژاپن بهترین جاهای دیدنی ژاپن کدام‌اند؟ کوه فوجی، کاخ امپراتوری، موزه یادبود صلح هیروشیما، قلعه شوری، چهارراه شیبویا، پارک میمون‌های برفی، جنگل بامبو آراشیاما،

تور لحظه آخری تفلیس-02188487124

تور تفلیس یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین تورهای گردشگری در گرجستان است. پرواز تفلیس یکی از آن دسته پروازهایی است که گردشگران و مسافران

تور لحظه آخری باتومی

باتومی نحوه برگزاری تور باتومی به‌صورت مستقیم در گذشته تور باتومی گرجستان فقط با پروازهای غیر مستقیم انجام می‌شد. در حال حاضر یک خط پروازی

تور ارزان چین_02188487123

تورچین چین کشور پهناور و تاریخی است که سفر به آن می تواند دنیای دیگری را به شما نشان دهد. نکته جالبی که در این

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات گردشگری کلمبو

هلدینگ گردشگری پارسا گشت