برگزارکننده تور سریلانکا

تور سریلانکا

تورهای سریلانکا غالبا در شهرهای کندی، کلمبو و بنتوتا برگزار می‌شود. از تهران به شهرهای کندی، کلمبو و بنتوتا پرواز مستقیم نداریم و پرواز شما با یک توقف در پایتخت ایرلاین به مسیر خود ادامه می‌دهد. برای سفر به سریلانکا نیازی به اخذ ویزا ندارید، اما برای اقامت 30 روزه خود باید 40 دلار در فرودگاه پرداخت کنید.

شرایط اخذ ویزای سریلانکا؛ تا 30 روز اقامت لزومی به اخذ ویزا نیست!

برای سفر به سریلانکا، لزومی به اخذ ویزا نیست و ویزای شما به صورت فرودگاهی صادر می‌شود. شما با این ویزا می‌توانید تا 30 روز در سریلانکا اقامت داشته باشید. برای درخواست ویزای فرودگاهی سریلانکا باید گذرنامه با بیش از 6 ماه اعتبار ارائه کنید و هزینه آن در حدود 60 دلار آمریکا می‌باشد. در صورتی که بخواهید بیشتر از 30 روز در سریلانکا اقامت داشته باشید، باید درخواست ویزای خود را به صورت آنلاین به کنسولگری سریلانکا ارائه کنید.

بهترین زمان سفر به سریلانکا؛ هدف سفرتان را مشخص کنید!

بهترین زمان سفر به سری‌لانکا از نظر هزینه‌ها و آب‌و‌هوا متفاوت است. اگر آب‌و‌هوا برای شما اهمیت دارد، بهتر است در در فصل پائیز و زمستان به سری‌لانکا سفر کنید. در این بازه زمانی آب‌و‌هوای سریلانکا در مطبوع‌ترین حالت خود قرار دارد و تعداد گردشگران تا حد چشمگیری افزایش می‌یابد. اما در فصل تابستان آب‌و‌هوای سریلانکا تا حدودی گرم و خشک است، تعداد گردشگران کاهش یافته و به نسبت آن هزینه‌های اقامت نیز کاهش پیدا می‌کند!

اطلاعات ضمانت‌نامه بانکی تورهای سریلانکا؛ لزومی به ارائه ضمانت‌نامه نیست!

ضمانت‌نامه بانکی با هدف اعتماد به بازگشت متقاضیان و از سوی آژانس‌های مسافرتی دریافت می‌شود. چرا که اگر مسافر پس از مدت زمان تعیین شده برای اقامت به کشور خود بازنگردد، اعتبار آژانس مسافرتی در نزد سفارت‌خانه از بین می‌رود. با توجه به اینکه برای سفر به سری‌لانکا نیازی به اخذ ویزا ندارید، لزومی به ارائه ضمانت‌نامه بانکی نیست.

خدمات تور سریلانکا؛ در تور سریلانکا چه خدماتی به شما ارائه می‌شود؟

خدماتی که در ادامه به شما اعلام می‌شود، خدمات رایج تورهای سریلانکا می‌باشد و ممکن است در هر پکیجی متفاوت باشد. خدمات رایج تورهای سریلانکا عبارتند از:

  • اقامت در هتل 4 ستاره به همراه صبحانه
  • بلیط رفت و برگشت هواپیما
  • ترانسفر فرودگاهی
  • ترانسفر شهری
  • گشت شهری
  • راهنمای فارسی زبان
  • تور لیدر محلی
  • بیمه مسافرتی مطابق با تعداد روزهای اقامت در سریلانکا

قیمت تور سریلانکا؛ نحوه تعیین قیمت تورهای سریلانکا به چه شکل است؟

تعیین قیمت تورهای سریلانکا به 2 پارامتر بلیط رفت و برگشت هواپیما و هتل محل اقامت بستگی دارد. با توجه به اینکه از تهران به سمت سریلانکا پرواز مستقیم نداریم، ایرلاین‌های عمان‌ایر، ایرعربیا، قطر ایرویز و فلای دبی از تهران با یک توقف در پایتخت کشور ایرلاین به سمت سری‌لانکا ادامه مسیر می‌دهند. در مورد هتل محل اقامت نیز این نکته را در نظر داشته باشید که هتل شما هرچقدر به مرکز شهر نزدیک‌تر باشد، هزینه بیشتری برای اقامت باید پرداخت کنید و هرچه هتل شما از مرکز شهر دورتر باشد و یا حتی در حومه شهر واقع شده باشد، هزینه اقامت شما کاهش پیدا می‌کند. البته ناگفته نماند که در بعضی موارد، هزینه جابجایی از هتل‌های حومه شهر و یا هتل‌های دور از مرکز شهر با هزینه اقامت در یک هتل مرکز شهر یکسان است.

تور سریلانکا نوروز1403

تاریخچه سریلانکا

واژه سريلانکا در زبان سانسکريت به معنای جزيره باشکوه است. در ادبيات برهمنی نیز نام اين کشور به نام لانکا و در يونان و رم باستان به نام تاپ روبان و تاجران و دريانوردان نيز اين کشور را سيلان و اعراب اين جزيره را سرانديپ یا سرانديبيتی می ناميدند. سرانجام اين کشور در سال ۱۹۷۲ ميلادی به سريلانکا تغيير نام داد. در زمان های گذشته این سرزمین با نام سیلان مشهور بوده که در آن موقع تحت استعمار بریتانیا بوده است. از لحاظ تاریخی می توان با استناد به مدارک و جاذبه ها و آثار باستانی این منطقه چنین نتیجه گرفت؛ سریلانکا حدودا ۳۰ هزار سال قدمت دارد و انسان هایی در این منطقه سکونت داشته اند.

معرفی کشور سریلانکا

سریلانکا، کشوری در جنوب قاره آسیا در جوار اقیانوس هند است و به همین خاطر به سریلانکا لقب کشور سواحل بی انتها نیز داده شده است. این کشور زیبا دارای آثار تاریخی متعدد، مردمان مهمان نواز، جاذبه های طبیعی و گردشگری و غذاهای متنوع و لذیذی است که همگی دست در دست هم داده اند و سالانه میزبان گردشگران زیادی از سراسر جهان هستند؛ کشور سریلانکا می تواند به عنوان مقصدی زیبا و خاص برای گذراندن تعطیلات محسوب شود. از لحاظ جغرافیایی کشور سریلانکا به شکل جزیره است. کلمبو به عنوان بزرگترین شهر و پایتخت سریلانکا است؛ سپس به ترتیب بنتوتا و کندی از شهرهای مشهور این کشور هستند. اکنون جمعیت کشور سریلانکا نزدیک به جمعیت تهران است. فرهنگ بیش از ۲۰۰۰ ساله‌ سریلانکا در بقایای آثار تاریخی قابل مشاهده است، مخصوصا در صومعه‌ های افسانه‌ ای که با زیباترین حالت تزئین شده اند.
راهنمای سفر به سریلانکا | صفر تا صد سفر سریلانکا
سریلانکا از آن جمله کشورهایی است که می توانید حیات وحش را از نزدیک لمس کنید و همراه با تورهای سافاری به تماشای فیل‌ ها، بوفالوها، پلنگ‌ ها و هزاران پرنده‌ رنگارنگ و زیبا بروید. یکی دیگر از دلایل محبوبیت سریلانکا در میان توریست ها اینست که جاذبه های گردشگری در این کشور تقریبا در یکجا جمع شده اند یا اینکه فاصله بسیار اندکی با یکدیگر دارند؛ به همین دلیل به راحتی می توانید به همه جاذبه ها در فاصله های بسیار کم دسترسی داشته باشید، مثلا در سواحل زیبا آفتاب بگیرید، در معابد هزارساله مراقبه کنید، در دهکده‌ های ساکت گردش کنید، پرنده‌ ها و گل‌ های وحشی را تماشا کنید، غذاهای محلی را امتحان کنید و آثار باقی مانده از استعمار و جاذبه‌ های زیبا دیدن کنید. در یک کلام سریلانکا یک مقصد گردشگری فوق‌ العاده و در عین حال مقرون به صرفه است، ولی با این وجود هنوز در دنیا به طور کامل معرفی نشده است و گردشگران اطلاعات کمی در مورد زیبایی های این کشور دارند.
تفریحات ساحلی در مناطق استوایی شاید برایتان خسته کننده شده باشد که در این صورت بهتر است کمی هم به مناطق کوهستانی سر بزنید و از آب و هوای مطبوع و چشم‌ اندازهای بی نظیر آن ها لذت ببرید، یا اینکه اگر می‌ خواهید کوهپیمایی کنید و از طبیعت بکر لذت ببرید، مطمئنا سریلانکا مقصدی عالی برایتان خواهد بود؛ از لحاظ موج سواری، غواصی، ماجراجویی و هیجان باید در جریان باشید که همگی در Sri Lanka جمع شده اند. روز به روز بر شهرت این کشور در میان گردشگران افزوده می شود، پس شما نیز جزو اولین ها باشید و از طبیعت بکر و جاذبه های دیدنی این کشور قبل از اینکه مسافران زیادی به این منطقه سفر کنند به فکر خرید بلیط هواپیما باشید و سفری خاطره انگیز برای خود و خانواده تان رقم بزنید.

امکان داشتن سفری ارزان، یکی از دلایل سفر به کشور سریلانکا

یکی دیگر از دلایل سفر به کشور سریلانکا، امکان داشتن یک سفر ارزان و مقرون به صرفه است. مسافرانی که می خواهند یک سفر مقرون به صرفه به خارج داشته باشند، می توانند سریلانکا را در لیست گزینه های خود بگذارند. اولین و مهم ترین نکته برای داشتن سفری ارزان به سریلانکا، بازدید از جاذبه های گردشگری رایگان این کشور است. در سریلانکا جاذبه های گردشگری رایگان بسیاری وجود دارد. برخی از این تفریحات شامل کوهنوردی در قله های زیبای آدام، پیاده روی در جنگل های سرسبز و تفریحات آبی و تابستانی در سواحل سریلانکا می شود. بازدید از بسیاری از معابد و بناهای تاریخی سریلانکا هم کاملا رایگان است و مسافران نیازی به تهیه بلیت نخواهند داشت.

  •  صرفه جویی در هزینه ها اقامتگاها در سریلانکا

از جمله دیگر دلایل سفر به کشور سریلانکا و صرفه جویی در هزینه ها، وجود اقامتگاه های مختلف در این کشور است. اگر می خواهید در یکی از هتل های لوکس این کشور اقامت داشته باشید، بی شک باید هزینه بسیار زیادی پرداخت کنید. اما گزینه های دیگری هم پیش روی شما هستند. شما می توانید از بین کلبه های ساحلی و خانه های محلی سریلانکا یک گزینه را انتخاب کرده و هزینه کمتری بابت اقامتگاه خود پرداخت کنید. این اقامتگاه ها به طور معمول توسط مردم محلی اجاره داده شده و در تمامی مناطق سریلانکا در دسترس هستند. در ضمن ناگفته نماند که اقامت در این خانه ها نسبت به هتل هیجان انگیزتر بوده و می تواند شما را بیشتر با فرهنگ و طبیعت سریلانکا آشنا کند.

  • دکه غذاهای خیابانی ارزان

آخرین دلیل از دلایل سفر به کشور سریلانکا که مسافرت به این کشور را ارزان و مقرون به صرفه می کند، وجود انواع و اقسام دکه های غذاهای خیابانی در سریلانکاست. هزینه رستوران های لوکس در سریلانکا بسیار زیاد است، اما شما می توانید با تهیه غذای خود از دکه های خیابانی سریلانکا، هزینه بسیار کمتری پرداخت کنید. گفتنی است که طعم این غذاها نسبت به غذاهای رستوران بیشتر شبیه به غذاهای اصیل و محلی سریلانکاست. برخی از محبوب ترین غذاهای خیابانی سریلانکا شامل کوتو، روتی، وادی و توسای می شوند.

مشاهده شگفتی های طبیعت در سریلانکا – دلایل سفر به کشور سریلانکا

یکی از دلایل سفر به کشور سریلانکا برای دوست داران طبیعت، طبیعت جذاب و حیوانات وحشی این کشور است. بخش بزرگی از طبیعت سریلانکا بکر و دست نخورده باقی مانده است و هر ساله مسافران زیادی که عاشق حیوانات و طبیعت هستند به این کشور سر می زنند. سفر به سریلانکا به شما این امکان را می دهد که سوار یک سافاری گردش در پارک ملی و طبیعت محافظت شده این کشور شوید. در این سافاری می توانید بسیاری از حیوانات وحشی را در طبیعت خود مشاهده کنید. برخلاف بسیاری از کشورها که حیوانات را در باغ وحش و در اسارت نگه می دارند، در سریلانکا برای حیوانات قداست خاصی قائل شده و تنها از آن ها در برابر شکارچیان و تخریب های انسانی محافظت می کنند. شما می توانید در امن ترین حالت ممکن به این مناطق حفاظت شده رفته و از حیوانات زیبا در طبیعت وحشی دیدن کنید.

سواحل بسیار زیبای سریلانکا

همان طور که اشاره شد، سریلانکا یک جزیره زیبا در جنوب قاره آسیاست. بنابراین بدیهی است که سواحل بسیار زیادی در این کشور وجود داشته باشد. با این که برخی از بخش های این سواحل خصوصی هستند، اما دسترسی به بیشتر بخش های آن برای عموم مردم آزاد بوده و می توانند به صورت رایگان به این سواحل رفته و از تفریحات آبی سریلانکا لذت ببرند. سواحل سریلانکا تمیز بوده و امکانات تفریحی و رفاهی بسیاری دارند. در این سواحل می توانید از تفریحات لوکس مانند موج سواری و جت اسکی تا دکه های فروش غذاهای خیابانی و نوشیدنی های خنک را مشاهده کنید. اگر قصد سفر به سریلانکا در فصل گرما و تابستان را داشته باشید، سواحل این کشور می توانند یکی از دلایل سفر به کشور سریلانکا برای شما باشند. برخی از سواحل معروف سریلانکا شامل موارد زیر می شوند:

  • ساحل هیکادوا
  • ساحل اوناواتونا
  • ساحل میریسا
  • ساحل بنتوتا
  • ساحل نیلاولی
  • ساحلی کوگالا

سواحل بسیار زیبای سریلانکا - الی گشت

فستیوال ها و جشنواره های سریلانکا – دلایل سفر به کشور سریلانکا

اگر شما هم یکی از طرفداران جشن و شادی و مراسم های سنتی رنگارنگ هستید، پس قطعا یکی از دلایل سفر به کشور سریلانکا برای شما می تواند فستیوال ها و جشنواره های این کشور باشد. در سال ۲۰۲۳ انتظار می رود که ۱۶ فستیوال سنتی و مدرن در سریلانکا برگزار شود. این جشنواره ها شور و هیاهوی خاصی داشته و زمان برگزاری آن ها، کشور رنگ و روی شادی به خود می گیرد. در ادامه می توانید برخی از جشنواره های سریلانکا که در سال ۲۰۲۳ یا ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد را مشاهده کنید.

  • جشنواره دورتو پراهرا: جشن بزرگداشت سالگرد آمدن بودا به سریلانکا بعد از مبعث (۶ ژانویه)
  • جشنواره روز تایلند پونگال: جشن برداشت محصول و شکرگزاری (۱۵ ژانویه)
  • روز استقلال سریلانکا: جشن رهایی سریلانکا از استعمار انگلیس (۴ فوریه)
  • جشنواره ماه کامل نوام: جشنواره ای برای بزرگداشت و عبادت بودا (۵ فوریه)
  • جشنواره دیوالی: جشنواره ای برای پیروزی خیر بر شر (۱۲ نوامبر)
  • جشنواره نالور: جشنواره بزرگداشت لرد موروگان (در ماه آگوست و سپتامبر)

بیشتر این جشنواره ها، جشنواره هایی سنتی و دینی هستند. با وجود این که این جشنواره ها قداست خیلی زیادی برای پیروان آن دین دارند، اما افراد از سایر ادیان هم می توانند در این جشنواره ها شرکت کنند. علاوه بر جشنواره های فوق، فستیوال های دیگری در سریلانکا وجود دارد که مال مسیحیان و مسلمانان این کشور است. همان طور که پیش تر هم به این موضوع اشاره کردیم، سریلانکا یک کشور با ملیت و آداب و رسوم متفاوت بوده و آشنایی با این ادیان و فرهنگ های قدیمی می تواند یکی از دلایل سفر به کشور سریلانکا برای مسافران باشد.

دانستنی های کاربردی

ویزا: ویزای فرودگاهی برای ایرانیان.
واحد پول: روپیه
زمان محلی: ۵ ساعت و نیم جلوتر از تهران (۵+ GMT)
زبان رسمی: تامیل/ سینهالی
دین اکثریت مردم: بودایی و برهمایی
بهترین زمان سفر: همه ماه های سال
سبک تفریحات: گردش در سواحل زیبا و طبیعت همیشه سبز، ورزش های آبی، بازدید از پارک های جنگلی و حیات وحش، آثار باستانی، شرکت در مراسم و جشنواره های محلی
نوع برق شهری: ۲۳۰ ولت و ۵۰ هرتز
سوغاتی ها: ساری و سارونگ به عنوان لباس های محلی و سنتی، جواهرات و سنگ های قیمتی، پارچه های دستبافت، صنایع دستی چوبی، چای، ادویه و ماسک راکشا به عنوان بخش مهم در رقص های سنتی سریلانکا

آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

تور تونس بهترین قیمت

قیمت تور تونس خوشبختانه تور تونس جزو تورهای گران قیمت نیست و با هزینه‌ای معقول‌ می‌توانید به این کشور سفر کنید. برای سفر به تونس

تور ترکیبی کره جنوبی وژاپن

تور کره جنوبی پر طرفدار ترین تور بین ایرانیان کره جنوبی یک کشور مدرن صنعتی می باشد که در کمتر از نیم قرن تبدیل به

اخذ ویزا بالی_بهترین قیمت

اخذ ویزای توریستی اندونزی برای اخذ ویزای توریستی اندونزی برای ایرانیان، شرایط و مدارک خاصی لازم است: پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه و دو صفحه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برگزارکننده تور سریلانکا

هلدینگ گردشگری پارسا گشت