برگزارکننده تور مالدیو

 تور مالدیو

مشخصات جغرافیایی مالدیو

مالدیو همان طور که گفتیم ، در اقیانوس هند قرار گرفته است. جمعیت این سرزمین کمتر از چهارصد و پنجاه هزار تن است. سرتاسر این کشور را طبیعت بکر و آبی بیکران و درختان گرمسیری است. مالدیو کوچکترین کشور به لحاظ وسعت و کم جمعیت ترین در میان آسیایی هاست. کل مساحت این سرزمین برابر با ۲۹۸ کیلومترمربع است ! جمعیت هم حدوداً چهارصدو بیست و هفت هزار تن است.

چند نکته جالب محیط زیستی و جغرافیایی مالدیو

  • مالدیو در میان کشورهای دنیا ، کمترین ارتفاع را دارد. کمترین ارتفاع از سطح دریا یک متر و نیم و بلندترین ارتفاع هم دو متر و نیم است. با توجه به تغییر شرایط آب و هوایی زمین ، احتمال از بین رفتن مالدیو محتمل است.برای جلب نظر دنیا به این خطر، در سال ۲۰۰۹ میلادی، جلسه دولتمردان مالدیو زیر آب برگزار شد.این کار ابتکار نخست وزیر محمد ناشید بود تا توجه جهانیان را به خطر بالاآمدن آب اقیانوس جلب نماید.مساحت زیر آب کشور مالدیو در حدود ۹۹% است.

اقتصاد کشور مالدیو

اقتصاد کشور مالدیو را کشاورزی و صیادی و توریسم تشکیل می دهد. تولیدات این کشور بیشتر موارد زیر است ؛

  • ماهی
  • نارگیل
  • ذرت
  • دانه های ارزن
  • سیب زمینی شیرین
  • گوشت
  • میوه های گرمسیری

صنعت کشتی سازی مالدیو هم از اعتبار خوبی برخوردار است. صنایع دستی برای مردمان مالدیو جایگاه ویژه ای دارد. به طوری که تولیدات صنایع دستی هم جزئی از صادرات این کشور است.

ماله ، پایتخت مالدیو

پایتخت کشور مالدیو ، شهر ماله است. شهری کوچک ، سنی مذهب با حفظ شعائر اسلامی . اما در جزایر این کشور ، حفظ سئون اسلامی واجب نیست . مالدیو مرز دریایی مشترک با کشور سریلانکا دارد. ماله بزرگترین شهر مالدیو است . اما در تور مالدیو ، به عنوان مقصد شناخته نمی شود. در این شهر ، ساختمان های دولتی ، سازمان تامین اجتماعی ، اداره مالیات و … وجود دارد. فروشگاه ها و میادین خرید و فروش مدرن دارد.  فرودگاه بین المللی ماله ، روزانه پذیرای خطوط هواپیمایی بین المللی است.

ریشه نام و تاریخچه ماله

واژه ماله ، ریشه ای سانسکریتی دارد. نام این شهر از کلمه « مالاهای» به دست آمده است که معنای آن « خانه ای شکوهمند » است. در واقع این ترکیب « خانه ای شکوهمند » به کاخ پادشاهی اشاره دارد.

یوسف تبریزی نام ملای  ایرانی بوده است که به کشور مالدیو سفر می کند. بر اساس آنچه که از تاریخ به دست آمده ، وی مردمان این سرزمین را به اسلام دعوت نمود.

مالدیو ، برای کشتیرانان سرزمین ایران و اعراب ، با کلمه دیباجات شناخته میشد.

مسجد جامع ماله :

مسجد ماله ، در سال ۱۹۶۵ در این شهر ساخته شد. در واقع قدیمی ترین مسجد کشور مالدیو ، مسجد جامع ماله است. سازه از سنگ های مرجانی است. تذهیبهای قرآنی زیبایی دارد و در سال ۲۰۰۸ در فهرست میراث ماندگار یونسکو ثبت شد.

نکات مختلف در مورد مالدیو :

در انتهای مقاله چند نکته جالب و خواندنی در مورد مالدیو را با هم مرور می کنیم؛

نظام آموزشی کشور مالدیو :

نظام آموزش و پرورش این کشور ، برگرفته از نظام آموزشی انگلستان است. فقط دو درصد از کل جمیعت بی سواد هستند. اکثریت ۹۸ درصدی این کشور سواد دارند.

تحلیل پرچم کشور مالدیو:

سه عنصری که در پرچم مالدیو نظر را جلب می کند، هر کدام نماد خاصی است :

هلال : نماد سنتی دین اسلام است

رنگ سبز : اشاره به سرسبزی این کشور و نخل های باشکوهش

رنگ سرخ : اشاره به خون های در راه آزادی ریخته شده دارد.

تعطیلات در کشور مالدیو:

از آنجایی که این کشور، کشوری مسلمان و سنی مذهب است. جمعه ها و شنبه روزهای تعطیل هستند. در حالی که شنبه و یکشنبه در سرتاسر دنیا، روز تعطیل است.

سفر در امنیت تمام در تور مالدیو :

در تور مالدیو ، امنیت کامل مسافران فراهم شده است. از این لحاظ ، مالدیو یکی از امن ترین مقاصد توریستی دنیا معرفی شده است.

آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

تور ترکیبی کره جنوبی وژاپن

تور کره جنوبی پر طرفدار ترین تور بین ایرانیان کره جنوبی یک کشور مدرن صنعتی می باشد که در کمتر از نیم قرن تبدیل به

اخذ ویزا بالی_بهترین قیمت

اخذ ویزای توریستی اندونزی برای اخذ ویزای توریستی اندونزی برای ایرانیان، شرایط و مدارک خاصی لازم است: پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه و دو صفحه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برگزارکننده تور مالدیو

هلدینگ گردشگری پارسا گشت