بهترین جاهای دیدنی سن پترزبورگ

بهترین جاهای دیدنی سن پترزبورگ

سن پترزبورگ معروف به پتروگراد و لنینگراد، دومین شهر بزرگ کشور روسیه و پایتخت سابق این کشور است.

امپراتوری این شهر که در سال 1703 تأسیس شد، قدیمی نیست، اما بافت تاریخی سن پترزبورگ تاکنون به خوبی حفظ شده است. مرکز شهر سن پترزبورگ جزایر متعددی از دلتای رودخانه نوا را اشغال می‌کند که توسط آبراهه‌ها تقسیم شده و با پل‌های متحرک بزرگ به هم متصل شده‌اند.

بسیاری از روس‌ها این شهر را با نام پیتر می‌شناسند که مختصر نام سن پترزبورگ است.

شهر سن پترزبورگ گنجینه‌ای واقعی از جاذبه‌ها و دیدنی‌ها است. از کاخ‌های باشکوه تزاری گرفته تا موزه‌هایی با مهمترین آثار تاریخی، از سفر با قایق در کنار رودخانه‌ها و کانال‌های باشکوه شهر تا پیاده‌روی در مسیر ردپای بزرگان ادبی و هنری سن پترزبورگ.

در واقع، جاذبه های سن پترزبورگ به قدری زیاد است که بازدیدکنندگان را برای هفته‌ها یا حتی ماه‌ها سرگرم کند. یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها برای مسافران در سفر با تور سن پترزبورگ این است که چگونه برای بازدید از این همه زیبایی برنامه‌ریزی کنند، به خصوص که سن پترزبورگ یکی از بزرگترین شهرهای اروپا است که مرکز تاریخی آن به تنهایی چندین کیلومتر مربع را پوشش می‌دهد و بسیاری از جاهای دیدنی سن پترزبورگ را در خود جای داده است.

1. موزه هرمیتاژ، کاخ زمستانی (The Hermitage ,The Winter Palace)

بدون شک معروفترین جاهای دیدنی سن پترزبورگ که به عنوان یکی از بزرگترین گنجینه‌های هنر و آثار باستانی جهان شناخته می‌شود، موزه هرمیتاژ (ارمیتاژ) است. این موزه در سال 1764 توسط کاترین کبیر راه اندازی شده است و در حال حاضر با داشتن بیش از سه میلیون اثر هنری، بزرگترین کلکسیون نقاشی در جهان محسوب می‌شود. موزه هرمیتاژ چندین بخش را در برمی‌گیرد، اما برای اکثر بازدیدکنندگان، کاخ زمستانی مهمترین بخش آن است که جزء ضروری هر برنامه سفر برای مسافران شهر سن پترزبورگ است. در اینجا، نه تنها قرن‌ها هنر اروپایی و مجموعه‌ای غنی از آثار باستانی یونانی و رومی به نمایش در آمده است، بلکه در بازدید از آن می‌توانید اتاق‌های دولتی قرن 18 و 19 خانواده امپراتوری روسیه را هم مشاهده کنید.

  • ساعات کاری موزه هرمیتاژ سن پترزبورگ: سه شنبه تا یکشنبه: 10:30 صبح تا 6 بعد از ظهر (چهارشنبه و جمعه تا ساعت 9 شب). دوشنبه ها تعطیل است.
  • قیمت ورودی موزه هرمیتاژ: بازدید قصر زمستانی 300 روبل. بازدید از کاخ زمستانی و سایر ساختمان‌های موزه هرمیتاژ 700 روبل و کودکان و دانش آموزان ورود رایگان.

2. کاخ پترهوف (Peterhof)

وقتی صحبت از جاهای دیدنی سن پترزبورگ به میان می‌آید، این شهر به کاخ‌های امپراتوری و پارک‌های حومه شهر و موزه‌ها و کاخ‌های مرکز شهر معروف است. در این میان، پترهوف از مواردی است که یکی از بی‌نظیرترین آن‌ها به شمار می‌آید، به‌ویژه در تابستان که مجموعه‌ای باورنکردنی از فواره‌های پارک آن در حال فعالیت است. این پارک که تا حدی از کاخ ورسای الگوبرداری شده بود و کمی هم با ذائقه و علایق خاص پیتر مطابق بود، تحت نظارت دختر پیتر، امپراتور الیزابت، توسعه یافت تا از نظر گستره و عظمت تا حد زیادی از پیشینیان فرانسوی خود پیشی بگیرد. پترهوف در تنوع و طیف جاذبه‌هایش، یک بنای خارق‌العاده است. باغ‌ها و موزه‌هایی که در ساختمان‌های مختلف این ملک مستقر شده‌اند از جاذبه‌های گردشگری سن پترزبورگ هستند.

  • ساعت کاری کاخ پترهوف: هر روز از ساعت 10:30 تا 18:00 و روزهای دوشنبه تعطیل
  • قیمت ورودی کاخ پترهوف: 1500 روبل
  • آدرس کاخ پترهوف: سن پترزبورگ، رازودنایا اولیتسا

4. قلعه پیتر و پائول (The Peter & Paul Fortress)

قلعه پیتر و پائول دژ اصلی شهر سن پترزبورگ محسوب می‌شود که توسط پتر کبیر در سال 1703 عملیات احداثش آغاز شد. این قلعه طی یک سال ساخته شده است، ولی نتوانست از لحاظ نظامی مقاومت کند، بنابراین از سال 1706 دوباره با بدنه‌ای سنگی بازسازی شد. از سال 1720، این قلعه به عنوان پادگان شهر و همچنین زندانی برای زندانیان درجه بالا یا سیاسی به کار گرفته شد. این قلعه در واقع جایی است که شهر سن پترزبورگ از آنجا شروع شد. پیتر و پائول محل دفن تمام امپراتورهای رومانوف، یک زندان سیاسی و محل آزمایش‌های کلیدی در توسعه فناوری موشکی شوروی بود و اکنون یکی از جاهای دیدنی سن پترزبورگ محسوب می‌شود.

  • ساعت کاری قلعه پیتر و پائول: جزیره زایاچی: همه روزه از ساعت 6:00 الی 21:00، ورود به قلعه پیتر و پل: همه روزه از ساعت 10:00 تا 20:00، زندان: 10:00 تا 18:00، قلعه ساعت 21:00 تعطیل می‌شود.
  • قیمت ورودی قلعه پیتر و پائول: ورود به کلیسا: 550 روبل، ورود به زندان: 250 روبل، ورود به موزه اکتشافات فضایی و فناوری موشکی: 200 روبل، موزه علم و فناوری و موزه سرامیک‌: 200 روبل، ورود به دنیای هنر نو: 250 روبل، ورودیه کل قسمت‌ها: 750 روبل
  • آدرس قلعه پیتر پائول: سن پترزبورگ، جزیره زایاچی

5. کلیسای ناجی در خون (Church of Our Saviour on Spilled Blood)

کلیسای ناجی در خون یکی از برجسته‌ترین مکان های دیدنی سن پترزبورگ است. معماری پر شور و رنگارنگ این بنا به آن جلوه‌ای خاص بخشیده است. کلیسای رستاخیز که به نام «ناجی خون ریخته شده» هم شناخته می‌شود، به یاد اسکندر دوم که در سال 1881 ترور شد، ساخته شد. این کلیسا دقیقاً در جایی قرار دارد که یک بمب توسط مرد جوانی به داخل کالسکه‌اش پرتاب شد. الکساندر دوم یکی از بزرگترین تزارهای روسیه بود که یکی از دستاوردهای اصلی او رهایی رعیت بود که به بردگی عملی دهقانان روسیه، پنج سال قبل از آزادی بردگان در ایالات متحده پایان داد.

کلیسای جامع منجی در خون با پنج گنبد پیازی خود که به شکلی باشکوهی تزئین شده و با مینایی از جواهر پوشانده شده است، بازدیدکنندگان شهر سن پترزبورگ را به خود جذب می‌کند. این کلیسا نمایی مشابه کلیسای جامع سنت باسیل در مسکو را دارد و طراحی بیرونی رنگارنگ عجیب و غریب آن باعث شده است به یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری سن پترزبورگ تبدیل شود.

  • ساعات کاری کلیسای ناجی در خون: پنجشنبه تا سه شنبه ساعت 10:30 صبح تا 6 بعد از ظهر
  • قیمت ورودی کلیسای ناجی در خون: بزرگسالان 250 روبل، کودکان 50 روبل و افتتاحیه عصر کلیسای جامع فقط در تابستان 400 روبل
  • آدرس کلیسای ناجی در خون: سن پترزبورگ، خاکریز کانال گریبایدوف

6. خیابان نوسکی (Nevsky Avenue)

در سن پترزبورگ هیچ جایی بهتر از خیابان نوسکی نیست. شکی نیست که نوسکی یکی از بزرگترین خیابان‌های جهان است. خیابان نوسکی که تا صومعه الکساندر نوسکی در شرق کشیده شده است، یک ساختمان مربوط به سال 1917 را در خود جای داده است. بسیاری از جاهای دیدنی سن پترزبورگ مانند ساختمان باشکوه هنر نو، کاخ باروک استروگانوف، کلیسای جامع کازان، مجسمه‌های اسب روی پل آنیچکوف و پاساژ خرید قرن هجدهم در این خیابان قرار دارد.

lastsecond.ir-nevsky street.jpg

امروزه، منحصر به فردترین منطقه خرید سن پترزبورگ در انتهای شرقی نوسکی قرار دارد. با این حال، خیابان نوسکی علاوه بر ساختمان‌های شاخص و بوتیک‌های لوکس، جوی رویایی و تاریخی نیز دارد، به خصوص در تابستان که بسیار شلوغ و پر همهمه است. حضور تعداد زیادی کافه‌ در فضای باز فرصت خوبی برای لذت بردن از تماشای تئاتر زنده این خیابان بی‌نظیر به شما می‌دهد.

7. اسب سوار برنزی (Bronze Horseman)

معروف‌ترین بنای تاریخی سن پترزبورگ، مجسمه سوار برنزی که برای یادبود پتر کبیر به دستور کاترین کبیر ساخته شده است. ملکه کاترین دوم، از حامیان پتر کبیر بود و به نشانه افتخار و احترام تصمیم گرفت بنای یادبودی را در شهر نصب کند. به ملکه توصیه شد که از خدمات مجسمه ساز فرانسوی اتین فالکون استفاده کند.

پایه این بنای یادبود(سنگ رعد)، ظاهراً بزرگ‌ترین پایه‌ای است که تاکنون توسط انسان جابه‌جا شده است. پایه گرانیتی که ترکیب مجسمه روی آن نصب شده است در فاصله تقریبی 9 کیلومتری از محل نصب قرار داشت و وزن اولیه آن 1600 تن بود. نزدیک به 5 ماه طول کشید تا پایه به ساحل رودخانه نوا در نزدیکی میدان سنا برسد. این بنای تاریخی به مناسبت صدمین سالگرد سلطنت پیتر کبیر و در تابستان 1782 افتتاح شد. امروزه این مجسمه از مهم‌ترین جاهای دیدنی سن پترزبورگ است. بازدید از این جاذبه هر زمان از شبانه روز امکان‌پذیر است.

  •  آدرس مجسمه اسب سوار برنزی: سن پترزبورگ، میدان سنا
آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

اخذ ویزا بالی_بهترین قیمت

اخذ ویزای توریستی اندونزی برای اخذ ویزای توریستی اندونزی برای ایرانیان، شرایط و مدارک خاصی لازم است: پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه و دو صفحه

تورنتو کانادا

تورنتو کانادا  تورنتو کانادا وقتی سخن از چند فرهنگی بودن، کیفیت بالای زندگی و بناهای دیدنی می‌شود، چه کسی می‌تواند از تورنتو چشم پوشی کند؟ شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهترین جاهای دیدنی سن پترزبورگ

هلدینگ گردشگری پارسا گشت