تور آنتالیا تابستان1403

آشنایی با جاذبه های گردشگری آنتالیا

جاذبه های گردشگری آنتالیا، گردشگران زیادی را از سراسر جهان به این شهر می‌کشاند. در شهر زیبای آنتالیا، اماکن تاریخی بسیار زیادی وجود دارند که قدمت آن‌ها به خیلی سال قبل برمی‌گردد. علاوه‌بر اماکن تاریخی، اماکنی مثل دلفیناریوم، پارک ملی، ساحل‌های آرام، چشمه‌های جوشان، برج ساعت و بسیاری جاذبه‌ های دیگر میزبان شما خواهند بود تا خاطراتی به یادماندنی را برای شما رقم بزنند. اگر از دوست داران تاریخ هستید، از بناهای تاریخی آنتالیا دیدن کنید تا به فرهنگ غنی این شهر پرماجرا پی ببرید. اگر از عاشقان ساحل هستید،

۱. شهر باستانی (کالیشی)

پیاده‌روی در مسیرهای پرپیچ و خم شهر باستانی کالیشی، قطعا لذت بخش خواهد بود. عمارت‌های این شهر باستانی به دیواره‌های سفید و سقف‌های قرمز مزین شده‌اند که به هنگام قدم زدن در مسیرهای مارپیچ این محله، می‌توانید از نمای چشم نواز عمارت‌ها لذت ببرید. هم اکنون بسیاری از این عمارت‌ها به هتل، فروشگاه‌های سوغاتی، گالری‌های هنری و رستوران تبدیل شده‌اند تا به گردشگران خدمات ارائه دهند. در بازدید از این شهر باستانی، می‌توانید از جاذبه‌ های گردشگری کوچک آن نیز لذت ببرید و حسی متفاوت را تجربه کنید.

۲. بندرگاه قدیمی

بندرگاه قدیمی آنتالیا، قطب اصلی اقتصادی و یکی از مهم‌ترین  جاذبه های گردشگری آنتالیامی‌باشد. این بندرگاه در صخره‌ها واقع شده و هم اکنون بازاری از بوتیک‌ها و کافه‌های زیبا و فروشگاه‌ها می‌باشد. همچنین قایق‌های بادبانی که در مدیترانه شناور هستند، نمای زیبایی به این بندرگاه داده‌ است. از قرن دوم تا اواسط قرن بیستم این منطقه قطب اصلی اقتصادی آنتالیا بود و به عنوان بندر اصلی یاد می‌شد، چرا‌که تجارت در این بندرگاه بسیار رونق داشت.

بندرگاه قدیمی آنتالیا

۳. موزه آنتالیا

بهترین آثار کشف شده از مناطق ساحلی ترکیه در این موزه جای گرفته‌‌ است. حتی بخش فشن را هم می‌توانید در این موزه ببینید و به تاریخ غنی ترکیه پی ببرید. در بخش باستان شناسی موزه می‌توانید آثاری از عصر برنز تا بیزانس را ببینید که حتما حیرت زده خواهید شد. اگر به تاریخ علاقه‌مند هستید، حتما از موزه آنتالیا دیدن کنید.

۴. مناره ییولی

این مناره یکی از متمایزترین جاذبه های گردشگری آنتالیا می‌باشد. سلطان علاءالدین کیقباد سلجوقی، این مناره را به نشانی از معماری سلجوقیان ساخت. اساس این مناره، مربعی شکل است و هشت ضلعی‌هایی روی آن دیده می‌شود. در کنار این مناره زیبا و معماری چشم‌نوازش، مسجدی وجود دارد. این مسجد در قرن چهاردهم ساخته شده اما هنوز هم کاربری خودش را حفظ کرده‌ است. همچنین پس از بازدید از مناره ییولی می‌توانید از شهر باستانی نزدیک آن نیز دیدن کنید.

۵. دروازه هادریان

یکی از اصلی‌ترین دروازه‌های ورود به شهر باستانی کالیشی، دروازه هادریان است. این دروازه، دیوارهای بلند زیبایی دارد که به خوبی محافظت شده‌اند. این دروازه در سال ۱۳۰ بعد از میلاد به افتخار امپراتور هادریان ساخته شد و برج‌هایی در اطراف آن قرار گرفت که از این دروازه محافظت می‌کنند.

۶. قلعه رومی

قلعه رومی در قرن دوم ساخته شد و یک برج مراقبتی ۱۴ متری از این قلعه محافظت می‌کند. کسی نمی‌داند که کاربرد اصلی این قلعه چه بوده‌ است، اما اکثریت می‌گویند احتمالاً برای دیدبانی بندری که در نزدیکی آن است، استفاده می‌شد. هم اکنون کاربرد متفاوتی برای این قلعه به کار می‌رود و محل بسیار زیبایی برای تماشای غروب آفتاب است. اگر شما هم عاشق دیدن غروب آفتاب هستید، می‌توانید به بالای این قلعه بروید و از منظره چشم‌نواز آن لذت ببرید.

۷. آسپندوس

این منطقه در فاصله ۴۷ کیلومتری شرق آنتالیا واقع شده ‌‌است. در گذشته از این مکان باستانی به عنوان تماشاخانه رومی استفاده می‌شد، اما هم اکنون به عنوان یکی از مهم‌ترین جاذبه های گردشگری آنتالیا و جهان به‌شمار می‌رود و یکی از دلایل اصلی سفر بسیاری از گردشگران به آنتالیا می‌باشد. در طی قرن‌های دوم و سوم، این شهر باستانی روزهای باشکوهی داشته‌‌ است. شاید برایتان جالب باشد اما بیشتر خرابه‌هایی را که در این شهر باستانی می‌بینید، تازه داشتند ساخته می‌شدند.

۸. ترمسوس

این منطقه در فاصله ۳۴ کیلومتری شمال غربی آنتالیا واقع شده‌‌ است. نقطه حیرت انگیز این منطقه باستانی این است که رومی‌ها و یونانی‌ها هیچ‌کدام در گذشته نتوانسته‌ بودند مردم این شهر را شکست دهند، چرا‌که مردمان این شهر به خوبی در پشت دیوارهای باستانی دوام آورده‌‌ بودند. فرقی نمی‌کرد امپراتوری‌ها چند روز آنها را محاصره کنند، آنها همیشه جان سالم به در می‌بردند. این منطقه باستانی بسیار حیرت‌انگیز است و پس از آسپندوس، شهرت زیادی در میان گردشگران دارد.

۹. پرج

این منطقه در گذشته پایتخت پامفیلیای باستان بوده‌‌ است که در زمان امپراتوری یونان و روم به خوبی شکوفا شد. پرج دارای استادیوم پهناور و بزرگ، معابد نیمه ویران و پرتگاهی عظیم می‌باشد. خرابه‌های این منطقه در حدود ۱۷ کیلومتری آنتالیا واقع شده‌اند و به خوبی از آنها محافظت نشده‌ است. متاسفانه همین موضوع باعث شد که تعداد افرادی که به سراغ این منطقه می‌روند بسیار کم باشد و در میان گردشگران طرفداران زیادی نداشته‌ باشد، اما این منطقه به شدت زیبا و تاریخی است که حمام‌های رومی، دروازه‌های هلنی و آکروپولیس موجود در آن از زیبایی و جذابیت خاصی برخوردار هستند.

۱۰. الیمپوس و کیمرا

روستاهای الیمپوس و شیرالی در فاصله ۸۴ کیلومتری جنوب غربی آنتالیا واقع شده‎اند و در نزدیکی شهری باستانی هستند. خرابه‌های موجود در این روستاها، گردشگران زیادی را از سرتاسر جهان جذب کرده‌‌ است. جاذبه گردشگری کاملاً طبیعی و معروف این روستاها، کیمرا است. قطعا دیدن شعله‌های آتش که از صخره‌ها بیرون می‌آیند، به شدت شما را شگفت زده خواهد کرد. این منطقه برای افراد جوانی که به دنبال شب‌زنده‌داری هستند بسیار مهیج و جذاب است.

۱۱. ساحل کنیالتی

ساحل کونیالتی، از دیگر جاذبه های گردشگری آنتالیا است که در شرق مرکز شهر آنتالیا واقع شده ‌است. این ساحل زیبا، یکی از دو ساحل شنی آنتالیا به‌شمار می‌رود و در طی تابستان گردشگران زیادی از سراسر جهان دارد. اکثر گردشگران در کنار ساحل، سایبانی را اجاره می‌کنند و از چشم انداز دریای مدیترانه لذت می‌برند. اگر نیاز به قهوه یا  رستوران داشتید، دسترسی این ساحل به اماکن تفریحی بسیار خوب است و می‌توانید از این امکانات در کنار ساحل آرام کونیالتی استفاده کنید

۱۲. چشمه کارست

وقتی به خارج از آنتالیا می‌رویم، مناطق آهکی را می‌بینیم که در اطراف آنها، چشمه‌ها، چاله‌ها و آبشارهایی واقع شده‌اند. برای درست شدن ذخایر آهکی حاصل از این چشمه‌ها، بیش از ۲ میلیون سال زمان لازم است. این ذخایر آهکی برای ساخت تراس خانه‌های پاموکاله مورد استفاده قرار می‌گیرند. کیرگز و پینارباسی نیز چشمه‌هایی دارند که می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید و با صدای دلنواز آب روان، روحتان را جلا بخشید.

۱۳. ساحل لارا

ساحل لارا در جنوب مرکز شهر آنتالیا واقع شده ‌است. این ساحل به شن سفید و نرمش معروف است و برای عاشقانی که می‌خواهند در ساحل قدم بزنند بهترین گزینه می‌باشد. همچنین می‌توانید از رستورا‌ن‌ها و کافه‌هایی که در کنار ساحل واقع شده‌اند، استفاده کنید. شما می‌توانید جت اسکی اجاره کنید و از سایبان‌هایی که در ساحل وجود دارند لذت ببرید. این منطقه گردشگری برای اقامت نیز مناسب است. بهترین زمان سفر به این منطقه تابستان است، چرا‌که هر زمان دیگر احتمالاً به علت گرمای هوا اذیت خواهید ‌شد.

14.غار کوکاین

این غار در حدود ۴۵ کیلومتری شمال آسیا واقع شده‌ و در اعماق کوهستان‌های کارست جای گرفته ‌است. این غار نخستین بار توسط کی کوکتن، کشف شد. جالب‌است بدانید کی کوکتن کسی است که یافته‌های او، زندگی انسان را در دوره پیش از تاریخ ثابت کرده بود. در این غار می‌توانید استالاگمیت‌های فوق‌العاده زیبایی را ببینید که فضای غار را متفاوت اما بدبو کرده  است.  برای غارنوردی، حتما چراغ قوه و کفش مناسب هم ببرید وگرنه بدون امکانات لازم، شرایط جستجو در این غار زیبا برای‌تان وجود نخواهد داشت. غارهای کوکاین و کاراین، یکی از جالب‌ترین جاذبه های گردشگری آنتالیا می‌باشند، چرا‌که غارنوردی در این غارها، تجربه متفاوتی را برای گردشگران رقم می‌زند.

۱۵. غار کاراین

این غار در فاصله ۲۷ کیلومتری شمال غربی آنتالیا واقع شده است و ۴۰ دقیقه تا شهر فاصله دارد. غار کاراین در نزدیکی داس مالتی واقع شده‌ و در قسمت شرقی این غار کوهی قرار دارد. باستان شناسان پی بردند که انسان‌های نئاندرتال در گذشته‌های دور در این غار زندگی می‌کردند. همچنین یافته‌های خارج شده از این منطقه نشان می‌‌دهد که استخوان‌های موجود در آن مربوط به انسان‌های دوره نوسنگی است. برخی از این یافته‌ها به شکل حیرت‌انگیزی در موزه جمع‌آوری شده‌اند که عاشقان تاریخ می‌توانند از آنها دیدن کنند و اطلاعات جالبی درباره مردمانی که در گذشته در این غار زندگی می‌کردند، به دست آورند. اگر میخواهید در سفرتان به شهر زیبای آنتالیا تجربه غارنوردی داشته ‌باشید، حتما از غار کاراین دیدن کنید.

آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

اخذ ویزا بالی_بهترین قیمت

اخذ ویزای توریستی اندونزی برای اخذ ویزای توریستی اندونزی برای ایرانیان، شرایط و مدارک خاصی لازم است: پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه و دو صفحه

تورنتو کانادا

تورنتو کانادا  تورنتو کانادا وقتی سخن از چند فرهنگی بودن، کیفیت بالای زندگی و بناهای دیدنی می‌شود، چه کسی می‌تواند از تورنتو چشم پوشی کند؟ شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تور آنتالیا تابستان1403

هلدینگ گردشگری پارسا گشت