تور استانبول بهترین قیمت

استانبول

استانبول یکی از بزرگترین شهرهای کشور ترکیه است که تقریبا در تمامی روزهای سال مملو از توریست‌های خارجی است که برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری این شهر عازم شهر استانبول شده‌اند، استانبول در واقع یک بندر بزرگ است و کشتی‌های تفریحی و تجاری بسیاری به صورت روزانه از سواحل این شهر زیبا و همیشه بیدار عبور می‌کنند. استانبول معروف ترین شهر کشور ترکیه در بین گردشگران ایرانی هم است و اغلب ایرانی‌ها برای خرید و تفریح به شهر استانبول سفر می‌کنند. البته در سال‌های اخیر بسیاری از هموطنان هم به این شهر مهاجرت کرده‌اند و در حال حاضر ایرانی‌ها زیادی ساکن شهر پر رمز و راز استانبول هستند.
وجود بازارهای متنوع و مراکز خرید بزرگ از جمله دلایل اصلی سفر به استانبول برای گردشگران ایرانی محسوب می‌شود. شهر بزرگ استانبول در مجاورت ساحل بسفر واقع شده است، بناهای تاریخی بسیاری هم در این شهر وجود دارد و بسیاری از گردشگران برای تماشای معماری شگفت انگیز بناهای تاریخی مشهور این شهر به استانبول سفر می‌کنند. استانبول بدون تردید مدرن ترین شهر کشور ترکیه است و به‌همین‌دلیل هزینه گشت‌و‌گذار در این شهر اندکی نسبت به شهرهای دیگر کشور ترکیه متفاوت است.

تور استانبول لحظه آخری

اگر شما هم قصد سفر به شهر استانبول در کشور ترکیه دارید ولی بودجه شما برای سفر کافی نیست، باید از ترفندهای کاهش هزینه‌‌های سفر همچون خرید تور استانبول لحظه آخری برای مدیریت مخارج سفر خود استفاده کنید تا هم هزینه‌ها کاهش یابد و هم مسافرت متناسب با معیارهای مورد نظر شما انجام شود. توجه داشته باشید که خدمات تور استانبول لحظه آخری هیچ تفاوتی با سایر تورها ندارد و مسافران همگی با خدمات یکسان عازم شهر استانبول در کشور ترکیه می‌شوند.

درباره استانبول

استانبول بزرگترین و مشهورترین شهر ترکیه است و به مانند خود کشور ترکیه، به دو بخش اروپایی و آسیایی تقسیم می‌شود. استانبول به وسیله رود بسفر به دو نیمه تقسیم شده است و پل گالاتا دو جهان شرقی و غربی استانبول را به هم پیوند می‌زند.
استانبول به عنوان یک شهر پرسابقه، دارای جاذبه‌های تاریخی کهنی است. در عین حال استانبول شهری مدرن و نوگرا است که نمودهای برجسته‌ای از زندگی و دنیای مدرن را به شما عرضه می‌کند به دلیل همین ویژگی دو سویه، شما در استانبول، طیفی متنوع از اماکن تاریخی و دیدنی‌های مدرن است.
مسجد و موزه ایاصوفیه یا حقیا صوفیا را شاید بتوان نماد استانبول و تاریخ آن دانست. این مسجد که زمانی کلیسای جامع این شهر در دوران حکومت امپراتوران بیزانسی بوده، پس از ورود عثمانیان، تبدیل به یکی از مهمترین مسجدهای ترکیه شده است.
مسجد آبی دیگر مسجد مشهور استانبول است که به واسطه طراحی و معماری چشمگیرش مشهور است. این مسجد که در زمان حکومت سلطان احمد ساخته شده، به نام این سلطان عثمانی نیز شناخته می‌شود.
کاخ توپکاپی از دیگر یادگارهای دوره عثمانی است که ساخت آن به دستور سلطان محمد فاتح آغاز شد. این کاخ موزه روزگاری محل زندگی و فرمانروایی سلاطین عثمانی بوده است.
کاخ دلمه‌باغچه در بخش اروپایی استانبول، به دستور سلطان عبدالمجید یکم ساخته شده است و در ساحل رود بسفر جای دارد.
برج گالاتا، آب انبار باسیلیکا، کلیساها، بازار بزرگ استانبول و جزایر پیرامونی استانبول از دیگر جاهای دیدنی شهر زیبای استانبول ترکیه هستند.
استانبول ترکیه به عنوان شهری گردشگرپذیر در مقیاس جهانی، دارای طیف متنوع و گسترده‌ای از هتل‌ها برای انواع سلایق، بودجه‌ها و نیازها است. از هاستل‌های استانبول تا هتل‌های ۵ ستاره استانبول آماده هستند تا ارزانترین یا لوکس‌ترین خدمات اقامتی را به مهمانانشان عرضه کنند. این هتل‌ها و واحدهای اقامتی در استانبول در مناطق مختلف این شهر قرار گرفته‌اند و بنا به اینکه می‌خواهید از کدام مناطق بیشتر دیدن کنید یا هدفتان از سفر به استانبول، کاری، گردشگری و غیره است، می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید.
استانبول دارای مراکز خرید متعدد و متنوعی است که نیاز گردشگران به خرید سوغات، اقلام یادگاری، لباس و زیورآلات را برطرف می‌کنند. طبیعتا مراکز خرید استانبول نسبت به دیگر مراکز خرید ترکیه، دارای تعدد و تنوع بیشتری هستند و می‌توانید در آنها برندهای مشهور جهان و ترکیه را پیدا کنید.
تفریحات استانبول به دلیل وسعت و ساختار این شهر ترکیه، متنوع و گسترده هستند. بازدید از مراکز دیدنی و فرهنگی، رفتن به شهربازی، آکواریوم و باغ وحش مشهور استانبول، گردش در پارک‌ها و پارک‌های جنگلی استانبول و صرف وعده‌های غذایی در رستوران‌های استانبول از شناخته‌شده‌ترین تفریحات و سرگرمی‌های استانبول هستند. اما روی دیگر سکه، تفریحات شبانه استانبول است که تازه از پاسی از شب گذشته آغاز می‌شود و لذتی ۲۴ ساعته را برای گردشگران ایجاد می‌کند.

نقشه مراکز دیدنی و تفریحی استانبول

بنابراین اگر می‌خواهید در های سیزن توراستانبول خریداری کنید ما هتل‌های زیر را به شما پیشنهاد می‌دهیم. هتل‌های سه ستاره استانبول اکثرا کیفیت نامطلوبی دارند و ما با این پیش فرض که شما برای گردش و استراحت قصد خرید تور استانبول را دارید، هتل‌های چهار ستاره به بالا را پیشنهاد می‌دهیم، زیرا هتل‌های سه ستاره واقعا کیفیت خوبی ندارند.

مکان های تاریخی استانبول | از ایاصوفیه تا توپکاپی

جاهای دیدنی ترکیه هر ساله گردشگران را از سرتاسر جهان به این کشور می‌کشاند. شهرهای توریستی از استانبول گرفته تا آنتالیا، ازمیر، کوش آداسی، آلانیا و… هرکدام برای گردشگران جذابیت خاص خود را دارند، اما استانبول رنگ و بوی دیگری برای سفر دارد. از تاریخ باشکوه تا تفریح، خرید و شبگردی، دیدنی های استانبول شما را به یک سفر متفاوت دعوت می‌کند. مختلف آن اگر از علاقمندان به تاریخ هستید، حتما جاهای دیدنی تاریخی استانبول را در فهرست بازدید خود قرار دهید.

مسجد ایا صوفیه استانبول |  Hagia Sophia Mosque

خیلی‌ها استانبول را با نام مسجد ایاصوفیه (حاجیا سوفیا) می‌شناسند. اغراق نیست اگر بگوییم مسجد ایاصوفیه یکی از مهم‌ترین و معروف‌ ترین جاهای گردشگری استانبول بوده و به عنوان نمادی از این شهر معرفی می‌شود. این بنای مذهبی در اصل یک کلیسا بوده و از یادگاری‌های دوره امپراتوری بیزانس در این شهر است.

مرکز خرید ونیزیا استانبول

مرکز خرید ونیزیا استانبول (Venezia Mega Outlet) یک مجتمع ساختمانی گسترده است که ترکیبی است از واحدهای تجاری برای استفاده عموم و واحدهای مسکونی. همانطور که از نام این مکان پیداست، در طراحی این مرکز خرید استانبول از شهر ونیز ایتالیا و معماری این شهر الهام گرفته شده است. به دلیل همین جذابیت دیداری، خیلی از کسانی که به این مرکز خرید می‌روند، صرفا برای خرید نیست و گاهی بازدید و تماشای آن انگیزه‌ای برای مراجعه گردشگران است. در این مرکز خرید حتی فضای رودخانه‌ای مثل ونیز فراهم شده و قایق‌های مخصوص شهر ونیز (گوندولا) با قایق‌رانانی با همان لباس‌ها! مسافران را به گردش می‌برند. البته این قایق‌سواری ایتالیایی ۳۰ لیر ترکیه برای شما هزینه دارد.
به این مرکز خرید مگا اوتلت‌ هم گفته می‌شود که اشاره به مقیاس بزرگ آن و عرضه کالاها از تولید به مصرف در آن با قیمت مناسب است. البته همه فروشگاه‌ها و برندهای حضار در این مرکز خرید، اوت لت نیستند و برخی شعبه‌های اصلی برندهای مشهور هستند و طبیعتا قیمت‌های اصلی و بالایی دارند. به همین دلیل برخی از مشتریان این مرکز خرید از قیمت‌های بسیار مناسب برخی برندها راضی‌اند و بعضی نه! پس در این مرکز خرید هم باید خوب بگردید و بررسی کنید. اگر به دنبال خرید ارزان‌اید، مقاله مراکز خرید ارزان استانبول را حتماً بخوانید.
در این مرکز خرید، بهترین رستوران‌ها و کافه‌ های استانبول شعبه دارند و خدمات رفاهی برای بازدید چندساعته از آن را فراهم می‌کنند. از جمله کباب ترکی‌های معروف ترکیه را می‌توانید در همین مرکز خرید تجربه کنید. فضای زیبای این مجموعه و خدمات آن موجب شده است، ونیزیا یکی از مراکز خرید استانبول برای سفر گروهی و فامیلی باشد.

مسجد رستم پاشا؛ جواهر پنهان استانبول


مگر می شود فهرستی از جاهای دیدنی ترکیه استانبول تهیه کرد و مسجد رستم پاشا، شاهکار هنری معمار سینان بزرگ را در آن جای نداد. این مسجد که به جواهر پنهان استانبول شهرت دارد، به دستور یکی از بانفوذترین و قدرتمندترین وزرای دوران عثمانی، رستم پاشا و به دست ماهرترین استاد معماری دوره عثمانی، معمار سینان در سال ۱۵۶۱ میلادی احداث گردید. با نگاهی سرسری به نمای بیرونی مسجد رستم پاشا ممکن است این تصور در ذهن گردشگران نقش بندد که چه چیزی این مسجد را به جاذبه‌ای متفاوت مبدل ساخته است، اما جادوی این مسجد در نمای درونی آن نهفته است: معماری تماشایی و فضای نیلگون داخل مسجد چنان گیراست که هر گردشگری را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد و دکوراسیون جذاب و طرح های پیچیده و هندسی منقوش بر کاشی های نیلگون آن هر هنردوستی را مجذوب خود خواهد ساخت. و اما نکته جالب این است که تماشای این همه زیبایی بدون هیچ هزینه ای برای شما میسر خواهد شد.

آب انبار باسیلیکا؛ زیرزمین اسرارآمیز یک کلیسا

بزرگ‌ترین آب انبار زیرزمینی استانبول اینجاست؛ جایی که با طراحی پیچیده و حیرت انگیز خود، اوج هنر و مهندسی دوران بیزانس را به نمایش گذاشته است. این بنا به دست بردگان در زیرزمین کلیسایی ساخته شده است. در آب انبار باسیلیکا می‌توانید با شخصیت‌های برجسته دوران گذشته آشنا شوید و از نزدیک شاهد یکی از شاهکارهای ساخته‌شده بدست بشر باشید. گفتنی است آب انبار باسیلیکا ۱۴۰ متر طول دارد و از بخش‌های مختلف و بسیار جذابی نظیر سرستون‌های مدوسا و ستون چشم مرغ تشکیل شده است. ناگفته نماند که این مکان به خوبی برای حضور بازدیدکنندگان نورپردازی و بهینه و همچنین به امکانات مختلفی نظیر کافی شاپ مجهز شده است.

میدان تاریخی هیپودروم؛ بنایی به قدمت کشور ترکیه

شاید ندانید اما قدمت برخی از جاهای دیدنی استانبول به بلندای تاریخ کشور ترکیه است؛ تاریخ تلخی که بخش بزرگی از آن در جنگ و خونریزی و قیام و بی‌عدالتی گذشت و از آن چیزی جز ویرانه‌هایی باستانی بر جای نماند. یکی از مکان های دیدنی استانبول که بیش از دیگر جاهای تاریخی این کشور، شاهد قساوت قلب و بی‌رحمی آدمی بوده، میدان تاریخی هیپودروم است. این مکان که در میدان مسجد کبود قرار گرفته، در گذشته شاهد درگیری‌‌های خونین و مبارزات گلادیاتورها برای تفریح و سرگرمی پادشاهان بوده است. گفتنی است که این بنا برای نخستین بار در سال ۳۳۰ میلادی توسط کنستانتین بزرگ احداث گردید و اندکی بعد به مرکز تجمعات و تفریحات مردم مبدل گشت. با وجود اینکه امروزه از این مکان باشکوه چیزی جز ویرانه‌ای برجای نمانده، اما بازدید از آن به شیفتگان تاریخ و فرهنگ ترکیه شدیدا پیشنهاد می‌شود.

میدان تکسیم در ترکیه

مگر می‌شود به استانبول سفر کرد و از میدان تکسیم دیدن نکرد؟ البته قبل از هرچیز بد نیست تا درباره تاریخچه آن بدانیم. سرگذشت این میدان مشهور به زمان سلطان محمود اول برمی‌گردد؛ یعنی زمانی که از این منطقه انشعاب‌هایی برای انتقال آب درست شد و کل شهر استانبول را پوشش داد. به همین دلیل مهم‌ترین میدان شهر استانبول به تکسیم (تقسیم) معروف شد و حالا جزلاینفک دیدنی‌های این دیار به شمار می‌آید. امروزه این میدان به خیابان استقلال منتهی می‌شود و همگان آن را به عنوان جذاب‌ترین بخش توریستی شهر می‌شناسند. دور تا دور میدان تکسیم را مراکز تجاری و جاهای دیدنی استانبول پر کرده و خوب است تا با بهترین آن‌ها آشنا شوید.
میدان تکسیم و خیابان استقلال

یادبود جمهوریت

اصلی‌ترین جذابیت میدان تکسیم و خیابان استقلال استانبول یادبود جمهوریت است که در وسط میدان قرار گرفته است. این مجسمه مشهور که در سال ۱۹۲۸ ساخته شده است، تندیس مصطفی کمال آتاترک را نشان می‌دهد که بنیان‌گذار جمهوری ترکیه بود و نزد مردم این کشور محبوبیت فراوانی دارد. در دو سمت این مجسمه تندیس چند سرباز قرار دارد که پرچم ترکیه را در دست گرفته‌اند و ابهت آن را چند برابر کرده‌اند. تندیس جهوریت که توسط پیترو کانونیکا مجسمه‌ساز ایتالیایی ساخته شده است، در واقع نماد آزادسازی ترکیه است و ارزش معنوی فراوانی دارد. امروزه این یادبود به عنوان نمادی از شهر استانبول شناخته می‌شود و هرساله گردشگران زیادی از آن بازدید می‌کنند و در کنار این تندیس عکس یادگاری می‌گیرند.

مرکز فرهنگی آتاتورک

در نزدیکی میدان تقسیم استانبول ساختمانی بزرگ وجود دارد که به مرکز فرهنگی آتاتورک مشهور است. این بنای وسیع محل برگزاری کنسرت‌ها، نمایش‌ها و فستیوال‌های مختلفی است و هرساله جشن‌های متعددی در آن برگزار می‌شود. حتی گردشگران زیادی برای تماشای موسیقی محلی و اپرا به مرکز فرهنگی آتاتورک می‌روند و لحظات دلنشینی را در آنجا سپری می‌کنند. ناگفته نماند که سالن‌های اپرای این بنای باشکوه نیز مکانی عالی برای تماشا انواع موسیقی‌اند و حسابی شما را سرگرم می‌کنند.

خیابان استقلال

علاوه بر میدان تکسیم استانبول خیابان استقلال نیز خود جذابیت بی‌نظیری است. این خیابان سنگ فرش در همه ساعات شبانه‌روز جنب و جوش دارد و گویی که خواب در آنجا معنا ندارد. خیابان استقلال در ضلع جنوبی میدان تکسیم قرار گرفته جان می‌دهد برای ماجراجویی و تفریح! اگر علاقه‌مند به کافه‌گردی و یا صرف یک خوراکی عالی در فضایی جادویی هستید، خیابان استقلال رستوران‌ها و کافه‌های محشری را در خود جای داده است. پس بد نیست که حتما سری به آنجا بزنید. همچنین در آنجا کلاب‌ها و مراکز خرید نیز به وفور یافت می‌شوند که با هر سلیقه‌ای که باشید شما را راضی نگه می‌دارند. از فضای خیابان نیز هرچه بگوییم کم است! نوزاندگان خیابانی و نواهای دلفریب همگی جزئی از جذابیت خیابان استقلال استانبول شده‌اند و حسابی شما را به وجد می‌آورند. خوب است بدانید که دستفروش‌های آنجا نیز خوراکی‌های لذیذ محلی را عرضه می‌کنند و بد نیست تا طعم آن‌ها را بچشید. زیبایی‌های خیابان استقلال کم نیست و اگر دوست داشته باشید می‌توانید خود را در آنجا به یک بستنی لذیذ و یا باقلوای ترکی مهمان کرده و از تک تک لحظاتتان در استانبول رویایی لذت ببرید.

مسجد رستم پاشا | Rustem Pasha Mosque

رستم پاشا، صدر اعظم دولت عثمانی بود و مسجد رستم پاشا که از جاهای دیدنی استانبول است، به دستور او ساخته شده است. این مسجد را می‌توان به عنوان یکی از شاهکارهای معماری عثمانی معرفی کرد. تزئینات داخلی و کاشی‌‌کاری‌های پر نقش و نگار دیواره‌های مسجد، تماشایی هستند. در میان نقش‌های کاشی‌ها، علاوه بر رنگ آبی و فیروزه‌ای، رنگ سبز و همچنین قرمز هم به چشم می‌خورد که تا پیش از آن در نقاشی کاشی‌ها استفاده نمی‌شد. این مسجد، در طول تاریخ طعمه آتش و همچنین زلزله شده است، اما بعد از سه سال بازسازی، امروزه همچنان باشکوه پابرجاست.

کاخ توپکاپی؛ معماری خیره‌کننده شرقی


همانند کاخ دلمه باغچه، کاخ توپکاپی نیز جزء مراکز مدیریتی و حکومتی دوران امپراتوری عثمانی بشمار می‌رفت و محل زندگی برخی از پادشاهان مشهور عثمانی بود. امروزه به اعتقاد بسیاری از گردشگران، بازدید از کاخ توپکاپی که جزء محبوب‌ترین و بزرگ‌ترین جاذبه های تاریخی استانبول بشمار می‌رود، خود به تنهایی دلیلی است کافی برای سفر به شهر دیدنی استانبول. گفتنی است که این کاخ وسیع از چندین حیاط و بخش‌های مختلفی نظیر حرمسرا و ساختمان شورای امپراتوری تشکیل شده است. معماری خیره‌کننده شرقی کاخ و استفاده از کاشی‌کاری‌ها و اشعار زیبای مولانا در تزئینات داخلی آن سبب شده است که حس بازدید از جاذبه‌ای وطنی به بازدیدکنندگان ایرانی دست دهد و لذت تماشای زیبایی های بی حد و حصر آن برای هموطنان عزیزمان دو چندان گردد.

برج دختر استانبول؛ تماشای شهر از بنایی هزارساله


بسیاری از افرادی که عازم استانبول هستند، دوست دارند بدانند که از کدام نقطه این شهر می‌شود نمای شگفت انگیز و زیبایی را با دوربین عکاسی از استانبول شکار کنند. در پاسخ باید گفت که بهترین مکان برای تماشای شهر باشکوه استانبول، برج دختر است. برج دختر استانبول، نگهبانی خوش منظره که قدمتی هزار ساله دارد، نه تنها از ارزش تاریخی بالایی برخوردار است، بلکه با نمای حیرت انگیز و مسحورکننده‌اش، مکان تفریحی بسیار مناسبی برای گذراندن عصری بیادماندنی بر فراز تنگه شگفت‌انگیز بسفر محسوب می‌گردد. بی‌شک نوشیدن قهوه در کافی‌شاپ دنج و دل انگیز این برج و یا صرف غذایی لذیذ و محلی در رستوران شیک و مجلل آن، تجربه‌ای است تکرارناشدنی که تا ابد در ذهن هر گردشگری ماندگار خواهد شد.
نشانی: Salacak, Uskudar Salacak Mevkii, 34668 Uskudar/Istanbul, Turkey
هزینه بازدید: 30 لیر
جاهای دیدنی استانبول ترکیه؛ از اماکن تاریخی تا طبیعت بکر

معرفی مهم‌ترین موزه های استانبول


علاوه بر زیبایی‌های جاهای گردشگری استانبول، موزه‌های این شهر را نیز نباید فراموش کنید. موزه‌ها یکی از تفریحات زمستانی استانبول محسوب می‌شوند. در ادامه چند موزه را معرفی می‌کنیم که دید تازه‌ای از ترکیه به شما می‌دهد.

موزه هنرهای مدرن استانبول


تماشای بی وقفه آثار باستانی استانبول ممکن است برای برخی کسل کننده باشد، از این رو برای تنوع هم که شده، بد نیست سری به برخی از موزه های هنر مدرن این شهر بزنید تا با آثار برجسته هنرمندان معاصر استانبول آشنا شوید. در این مورد، ما بازدید از موزه هنرهای مدرن استانبول را به شما پیشنهاد می کنیم. این موزه که در یکی از خوش آب و هوا و خوش منظره ترین نقاط استانبول قرار گرفته، کلکسیون منحصربفرد و ارزشمندی از شاهکارهای هنری برخی از هنرمندان صاحب نام استانبول را برای عاشقان فرهنگ و هنر به معرض نمایش گذاشته است. گفتنی است که موزه هنرهای مدرن استانبول از سال ۲۰۰۴ تاکنون در حوزه های مختلفی نظیر عکاسی، معماری، سینما، هنرهای تجسمی و … به فعالیت مشغول است و با ایجاد فضایی صمیمی سعی دارد که با نمایش حاصل تفکر و دست هنرمندان خلاق ترکیه و برگزاری نمایشگاه های هنری مختلف با جامعه جهانی هنر، ارتباط تنگاتنگی برقرار کند.
نشانی: Asmali Mescit, Mesrutiyet Cd. No:99, 34430 Beyoglu/Istanbul, Turkey
هزینه بازدید: 72 لیر
جاهای دیدنی استانبول ترکیه؛ از اماکن تاریخی تا طبیعت بکر

موزه هنرهای ترکی و اسلامی استانبول


این موزه که در کاخ وزیر وقت سلطان سلیمان یکم، ابراهیم پاشا قرار گرفته، از جاهای دیدنی استانبول برای دوستداران هنر ترکی و اسلامی محسوب می‌‌شود. همان‌طور که از نام آن نیز قابل حدس است، در این بنا از موزه‌ های استانبول، مجموعه آثار گرانبهای هنر دست استادان ترک و اسلامی نگهداری می‌ شود. گردشگران با بازدید از موزه هنرهای ترکی و اسلامی استانبول می‌‌توانند از کلکسیون ارزشمند فرش‌های ترکی و ایرانی دیدن کنند و به تماشای برخی آثار بجا مانده از قرن نهم میلادی که ظروف سرامیکی منقوش و وسایل چوبی حکاکی شده را شامل می ‌شود، بنشینند.
نشانی: Binbirdirek, Atmeydanı Cd. No:12, 34122 Fatih/İstanbul, Turkey
هزینه بازدید: برای بزرگسالان ۵۰ لیر و برای کودکان زیر ۸ سال رایگان
جاهای دیدنی استانبول ترکیه؛ از اماکن تاریخی تا طبیعت بکر

موزه فرش و گلیم استانبول


برای بسیاری از گردشگران سفر به استانبول بدون بازدید از موزه فرش، سفری کامل نخواهد بود. این موزه که از برترین جاذبه‌های دیدنی و اماکن فرهنگی استانبول بشمار می‌رود، مجموعه ارزشمندی از مرغوب ‌ترین و نفیس‌‌ترین فرش‌های تاریخی دنیا را در خود جای داده است. گفتنی است که موزه فرش و گلیم استانبول متشکل از بخش‌‌های مختلف و جذابی است که فرش‌‌ها و گلیم‌‌های بافته‌شده در سه دوره تاریخی مختلف را در معرض نمایش بازدیدکنندگان قرار داده است. بازدید از بخش‌ های مختلف این موزه و تماشای فرش‌ های پرنقش و نگار آن به مثابه سفری به تاریخ فرش‌‌بافی در ترکیه است؛ سفری که نه تنها شما را با فرهنگ غنی مردم ترکیه آشنا خواهد ساخت، بلکه لذت تماشای زیباترین و خوش نقش و نگارترین قالی‌‌ها و گلیم‌‌های ترکیه را پیشکش شما خواهد کرد.
نشانی: Alemdar, Foundations Regional Directorate Carpet Museum Sultanahmet Mosque, 34122 Courtyard/İstanbul, Turkey
هزینه بازدید: ۲۲۰ لیر
جاهای دیدنی استانبول ترکیه؛ از اماکن تاریخی تا طبیعت بکر

موزه راحمی کوچ؛ آشنایی با دنیای ارتباطات و حمل‌ونقل


این موزه با مساحتی حدود 27 هزار مترمربع شما را به سفری ماجراجویانه به دل تاریخ خواهد برد و تاریخچه حمل و نقل، ارتباطات و صنعت را برای شما بازگو خواهد کرد. خوب است بدانید که موزه راحمی کوچ از دو ساختمان مجزا تشکیل شده است: کارخانه کشتی‌سازی هاسکوی (Haskoy) و بنای باستانی لنگرهان (Lengerhane). گردشگران با بازدید از این دو بخش و شرکت در تور جذاب علمی و آموزشی موزه راحمی کوچ، از ماکت انواع مختلف وسایل نقلیه گذشته دیدن خواهند کرد و اطلاعات بسیار ارزشمندی را در زمینه ارتباطات و حمل و نقل خواهد آموخت.
نشانی: Piri Pasa, Haskoy Cd. No:5 D:No:5, 34445 Beyoglu/Istanbul, Turkey
هزینه بازدید: ۱۸ لیر
جاهای دیدنی استانبول ترکیه؛ از اماکن تاریخی تا طبیعت بکر


موزه مومی مادام توسو استانبول؛ دنیای پیکره‌های مومی


در این موزه ستارگان دنیای ورزش، موسیقی و سینما به شکلی خارق‌‌العاده و باور‌نکردنی با موم طراحی شده‌اند. پیکره‌‌های شگفت‌انگیز افراد مشهور این موزه چنان ظریف و استادانه ساخته شده‌اند که هر گردشگری را مات و مبهوت می‌کنند. گفتنی است که این موزه از ۵ گالری مجزا و ۶۰ پیکره شبیه‌‌سازی شده سلبرتی‌‌های مشهور فرهنگی و هنری نظیر اینشتاین، استیو جابز، برد پیت، آتاتورک، جانی دپ و… تشکیل شده است. ایستادن در کنار شخصیت‌های مشهور روی فرش قرمز و زیر نورافکن و ثبت تصاویری جذاب از خود می‌تواند بازدید از استانبول را به سفری خاطره‌‌انگیز برای شما مبدل سازد.
نشانی: Huseyinaga, Grand Pera, Istiklal Cd. no: 56/58, 34440 Beyoglu/Istanbul, Turkey
هزینه بازدید: ۸۰ لیر
جاهای دیدنی استانبول ترکیه؛ از اماکن تاریخی تا طبیعت بکر


موزه اتومبیل‌های کلاسیک اورال آتامان


اگر شیفته خودروهای کلاسیک هستید، بازدید از این موزه را به هیچ وجه از دست ندهید. موزه اتومبیل‌های کلاسیک اورال آتامان از اماکن کم نظیری در استانبول است که با نمایش طیف وسیعی از ۶۰ خودروی کلاسیک از دوران مختلف تاریخی، اطلاعات بسیار مفیدی را در زمینه چگونگی پیشرفت اتومبیل ها و تغییر شکلشان به خودروهای امروزی در اختیار بازدیدکنندگان قرار خواهد داد. از آنجایی که در این موزه کلکسیونی از اشیاء و وسایل خاطره انگیز و عتیقه نیز نگهداری می‌شود، بازدید از آن حتی به افرادی که تمایلی به تماشای خودروهای کلاسیک ندارند نیز توصیه می‌گردد.
نشانی: Ferahevler, Nuri Pasa Cd. No:107, 34457 Sariyer/Istanbul, Turkey
هزینه بازدید: ۳۸۰ لیر
جاهای دیدنی استانبول ترکیه؛ از اماکن تاریخی تا طبیعت بکر

موزه اسباب‌ بازی‌ های استانبول


این موزه نه تنها بهشتی برای کودکان است، بلکه با اسباب ‌بازی‌ های خاطره ‌انگیز خود، بزرگسالان را نیز به دوران کودکی می‌برد و تحت تاثیر قرار می‌ دهد. کلیه اسباب ‌بازی ‌های موجود در این مکان از حراجی ‌ها و کهنه ‌فروشی‌ های سراسر جهان (بیش از ۴۰ کشور) در طول زمانی حدود ۲۰ سال جمع‌ آوری شده‌اند تا حس خوش دوران کودکی را برای بزرگسالانی که از این مکان بازدید می‌ کنند، بازآفرینی کنند. البته این مکان جنبه آموزشی نیز دارد، زیرا اطلاعات بسیار مفیدی از پیشرفت علمی و صنعتی بشر با اسباب ‌بازی ‌هایی که در دوران مختلفی از تاریخ ساخته شده‌اند، به بازدیدکنندگان منتقل می‌کند.
نشانی: Goztepe Mah. Omerpasa Cad, Doktor Zeki Zeren Sokak No:17, 34730 Kadikoy/Istanbul, Turkey
هزینه بازدید: ۱۳ لیر
جاهای دیدنی استانبول ترکیه؛ از اماکن تاریخی تا طبیعت بکر


جاهای تفریحی استانبول


در کنار بازدید از جاهای تاریخی، بد نیست کمی تفریح کنید. جاهای تفریحی استانبول کم نیستند و امکانات زیادی دارند که پیشنهاد می‌کنیم حتماً آن را امتحان کنید. در ادامه شما را با برخی از این اماکن جذاب و دیدنی آشنا خواهیم ساخت.

شهربازی ویالند استانبول؛ تفریحی خاص و جذاب


قرار است به اتفاق خانواده به استانبول سفر کنید و برایتان سخت است که بین شهربازی های استانبول کدام را انتخاب کنید؟ اگر چنین است، این مکان باید در راس جاذبه‌های دیدنی که قرار است از آن بازدید کنید، جای گیرد. دیزنی لند استانبول از اماکن شگفت ‌انگیزی است که برای هر گردشگری با هر سلیقه ‌ای چیزی در آستین دارد: از وسایل تفریح کودکان گرفته تا مراکز خرید رنگارنگی که به چراغ‌‌های زیبای نئون مزین شده‌اند، هرآنچه برای گذراندن شبی فراموش‌ نشدنی بدان نیاز دارید، در این شهربازی خواهید یافت. ویالند با وسعتی بیش از ۶۰۰ هزار متر مربع، به سه بخش مجزای تفریحی، تاریخی و ماجراجویی تقسیم شده است و هر بخش با امکانات مفرح خود، کودکان و بزرگسالان را غرق شادی و هیجان خواهد کرد.
نشانی: Yesilpinar, Sht. Metin Kaya Sk. No: 11/1, 34065 Eyup/Istanbul, Turkey
هزینه بازدید: ۲۵۹ لیر
جاهای دیدنی استانبول ترکیه؛ از اماکن تاریخی تا طبیعت بکر

آکواریوم سی لایف (زندگی آبزیان) استانبول؛ سفر به زیر آب


برای تماشای بزرگ‌ترین کلکسیون آبزیان استانبول باید به محله کوکاتپه، جایی که یکی از جذاب‌ترین اماکن گردشگری استانبول را در خود جای داده است، بروید: آکواریوم سی لایف استانبول؛ مکانی برای کشف زیبایی‌‌های دنیای زیر آب و تماشای گونه‌های مختلف آبزیان از نمایی نزدیک. چیزی حدود پنجاه هزار موجود دریایی در این آکواریوم گرد هم آمده‌اند تا دنیایی شگفت ‌انگیز در پشت شیشه‌‌های وسیع آکواریومی تماشایی برای بازدیدکنندگان خلق کنند. این مکان نه تنها جاذبه‌ای تفریحی به حساب می‌آید، بلکه اطلاعات بسیار مفیدی را در مورد آبزیان در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌‌دهد.
نشانی: Kocatepe, Pasa Cd 5/5, 34045 Bayrampasa/Istanbul, Turkey
هزینه بازدید: ۵۵ لیر
جاهای دیدنی استانبول ترکیه؛ از اماکن تاریخی تا طبیعت بکر

شهربازی لگولند دیسکاوری استانبول؛ آجرهای کوچک دوست‌داشتنی


یکی از اسباب‌‌بازی‌‌های سرگرم ‌کننده‌ای که هنوز هم با وجود انواع و اقسام گجت‌های هوشمند، محبوبیت خود را از دست نداده و جایگاه خود را در نزد کودکان حفظ کرده است، قطعات آجری کوچک لگوست. این قطعات که -برخلاف اکثر بازی‌ های کامپیوتری امروزی- سبب پرورش قوه تخیل، ابتکار و خلاقیت کودکان می‌شوند، در مکان وسیع و بزرگی در استانبول جمع‌ آوری شده‌اند تا دنیایی سرشار از تفریح، شادی و نشاط را به کودکان و حتی بزرگسالان تقدیم کنند: شهربازی لگولند دیسکاوری استانبول، مکانی که خاطرات کودکی شما را احیاء کرده و شما و کودکان عزیزتان را غرق لذتی وصف ‌ناشدنی خواهد کرد. شما در این مکان می ‌توانید خانه، کاخ، قلعه و حتی امپراتوری بزرگی با استفاده از قطعات آجری لگو بسازید و لحظاتی شیرین را با کودکان خود سپری کنید. ناگفته نماند که این مکان از بخش‌ هایی چون کارخانه لگولند، مینی لند و لگوشاپ تشکیل و به امکاناتی از قبیل سینمای چهار بعدی لگو مجهز شده است. این شهربازی یکی از بهترین تفریحات استانبول برای کودکان محسوب می‌شود؛ پس اگر می‌خواهید برای فرزندتان خاطره‌ای فراموش‌نشدنی از استانبول بسازید، حتماً سری به لگولند بزنید.
نشانی: Photo of Pasa, Forum Istanbul, No: 3 Kocatepe Mah. , 34045 Istanbul, Turkey
هزینه بازدید: ۷۱ لیر برای بزرگسالان و ۵۵ لیر برای کودکان
جاهای دیدنی استانبول ترکیه؛ از اماکن تاریخی تا طبیعت بکر

آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

اخذ ویزا بالی_بهترین قیمت

اخذ ویزای توریستی اندونزی برای اخذ ویزای توریستی اندونزی برای ایرانیان، شرایط و مدارک خاصی لازم است: پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه و دو صفحه

تورنتو کانادا

تورنتو کانادا  تورنتو کانادا وقتی سخن از چند فرهنگی بودن، کیفیت بالای زندگی و بناهای دیدنی می‌شود، چه کسی می‌تواند از تورنتو چشم پوشی کند؟ شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تور استانبول بهترین قیمت

هلدینگ گردشگری پارسا گشت