تور باتومی | ارزان و لحظه آخری

تور باتومی

با شهر باتومی بیشتر آشنا شوید

شهر باتومی دومین شهر بزرگ گرجستان است و نقش مهم و کلیدی در جذب توریست این کشور دارد که به سبب امکانات زیاد و در دسترسی که ارائه داده، عنوان پایتخت توریستی گرجستان را از آن خود کرده است. باتومی از طرفی در کناره دریای سیاه و جنوب غربی کشور قرار دارد و از طرفی دیگر در دامنه رشته کوه‌های قفقاز واقع شده است. موقعیت جغرافیایی این شهر باعث شده تا آب و هوای معتدلی داشته باشد. به همین جهت پوشش گیاهی متنوعی از گل‌ها و گیاهان و درختان در این شهر به چشم می‌خورد. یکی از دلایل محبوبیت شهر باتومی آب و هوای دلپذیر و چهارفصل آن است، به طوری که در طی فصول گرم سال، اقامتگاه‌های ساحلی شهر به زودی پر از گردشگر می‌شوند و در طی فصول سرد سال و هوای برفی نیز از تعداد مسافرانش چندان کم نمی‌شود.

رشد قابل توجه و سریع باتومی در معماری شهری نیز بسیار جلب توجه می‌کند. به گونه‌ای که در طی چند سال، سازه‌های چشمگیر و تغییرات بسیاری در این شهر به وجود آمد. البته تغییرات شهری باتومی تنها به ساخت سازه‌های مدرن محدود نمی‌شود و در بخش باستانی شهر نیز بازسازی‌هایی صورت گرفته است.

۱-باتومی شهری بسیار امن

در باتومی می‌توانید بدون کوچکترین نگرانی نسبت به امنیت در خیابان‌ها قدم بزنید. شما در شهر باتومی می‌توانید در نیمه‌های شب تاکسی بگیرید و در امنیت کامل به گردش در حومه شهر بپردازید.

میدان پیازا

۲- فرهنگ مردم باتومی

در فرهنگ گرجستانی‌ها نوعی شیوه غذا خوردن به نام سوپرا وجود دارد که برایش اهمیت زیادی قائل هستند. هر کجا که بروید در نهایت حد توانشان به شما غذا می‌دهند. گاهی اوقات هنگامی که تمام افراد خانواده سیر هستند یک دیس غذای نو شما را حیرت زده خواهد نمود. سوپرا یعنی پر کردن سفره با ظروف غذا، هرچقدر از آن‌ها بخواهید که کارشان را متوقف نمایند دست بردار نخواهند بود.

باتومی در گرجستان

۳- مجسمه علی و نینو

اگر مسافر شهر باتومی هستید، حتما از مجسمه علی و نینو دیدن فرمایید، چرا‌که نماد یکی از عاشقانه‌ترین و زیباترین داستان‌های جهان است. قصه علی و نینو داستان عشق نافرجامی است که رمان آن به قلم قربان سعید نوشته شده است. در پارک ساحلی میراکل در باتومی مجسمه این دو عاشق که نمادی از مهر و محبت در درون آنهاست وجود دارد.

۴- بلوار باتومی را از دست ندهید

بلوار باتومی را می‌توان قدیمی‌ترین و مهم‌ترین جاذبه پایتخت توریستی گرجستان دانست. ساخت این بلوار در سال ۱۸۸۱ با هدف ساخت باغی بزرگ در ساحل شهر قدیمی باتومی، آغاز شد. امروزه بلوار باتومی وسعتی در حدود ۷ کیلومتر دارد و تقریبا می توان آن را به دو بخش جدید و قدیم تقسیم کرد. پارک اصلی و زیبای بلوار هنوز هم پابرجاست. به‌علاوه آن که مجسمه‌ها، نیمکت‌ها و آبنماهای جدید به بلوار باتومی اضافه شده‌اند. همچنین در بخش شمالی بلوار یک چرخ و فلک بزرگ خواهید دید. اگر اهل امتحان کردن غذاهای محلی هم باشید، بلوار باتومی بهترین محل برای رفتن به کافه‌ها و رستوران‌های دنج با منوی مخصوص گرجی است.

۵- قلعه گونیو شهر باتومی

قلعه گونیو جزو قلعه‌های رومی کشور گرجستان است که در نزدیکی دریای سیاه ساخته شده و قدمتی حداقل ۲ هزار ساله دارد. گونیو به دست رومیان ساخته شد و بعدها به دست امپراتوران بیزانس و روم شرقی افتاد. یک دوره نیز حاکمان عثمانی آن را تصاحب کردند، تا آن که روسیه و جماهیر شوروی بر کشور گرجستان تسلط یافتند. برای رسیدن به این قلعه باید به ۱۵ کیلومتری جنوبی باتومی بروید.

۶- اسکی در حومه باتومی

جالب است بدانید که بلندترین قله اروپا تنها ۲۰۰ کیلومتر با باتومی فاصله دارد و باتومی به وسیله کوه‌ها احاطه شده است و اسکی در این شهر بسیار رایج است. هنگام فرود آمدن در شهر آن چه از بالا میبینید شامل ساحل، شهر و کوه‌ها هستند. در واقع اسکی یکی از رایج‌ترین دلایل سفر به باتومی در فصل زمستان است.

اسکی در باتومی

۷- سفر با تله کابین

اگر مقالات قبلی در خصوص سفر به باتومی را خوانده باشید، به این نکته پی برده‌اید که در تمامی مطالب مربوط به شهر باتومی راجع به تله کابین جذاب آن صحبت کرده‌ایم. به هیچ وجه تله کابین سواری در باتومی را از دست ندهید. در این سواری شما تمام شهر راه می‌بینید و از بالای خانه ها رد می‌شوید در ایستگاه آخر چشم اندازی زیبا از شهر و آسمان خواهید داشت. بلیط رفت و برگشت تله کابین ۱۰ لاری برای هر فرد است.

 

۸- دریاچه نوریگلی باتومی

یکی از مناطق دیدنی شهر باتومی که رفتن به آنجا آرامش خاصی به انسان می‌دهد، دریاچه  نوریگلی است. این دریاچه بسیار زیبا از آب‌های زیرزمینی تشکیل شده است و در کنار دریاچه می‌توانید دوچرخه سواری کنید و از مناظر زیبای آن لذت ببرید. ترکیب رنگ آبی این دریاچه با رنگ لاجوردی آسمان، درخت‌های سبز رنگ اطراف دریاچه و وجود گونه‌های مختلف پرندگان و زیبایی‌های دیگر این دریاچه شما را مجاب خواهد کرد که بر آبی لاجوردی آسمان چند دور قایق سواری کنید و برای چند ساعت هم که شده از هیاهوی و شلوغی دور شوید.

بهترین هتل های باتومی

۹- جشنواره‌های شهر باتومی

هرساله در شهر باتومی جشنواره‌های معروف و هیجان‌انگیز متنوعی برگزار می‌شود که در این بخش به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت. از محبوب‌ترین جشنواره‌های باتومی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جشنواره بین‌المللی موسیقی جاز دریای سیاه

 جشنواره جاز دریای سیاه یکی از ایونت‌های بین‌المللی شهر باتومی است و هر ساله در ماه جولای (تیر) در این شهر برگزار می‌شود که طرفداران بسیاری هم دارد. سالانه بسیاری از خوانندگان و گروه‌های جاز برای شرکت در جشنواره جاز به باتومی سفر می‌کنند و چند روزی از هم‌نشینی با موسیقی و دریا لذت می‌برند.

  •  جشنواره بین‌المللی فیلم باتومی

 جشنواره فیلم شهر باتومی ایونت معتبری است که هر ساله در همین شهر و در ماه سپتامبر (شهریور) برگزار می‌شود و بسیاری از کشورها مانند کشور ما در این جشنواره شرکت می‌کنند.

  • جشنواره باتومی موزیک فست

جشنواره موسیقی کلاسیک و موسیقی فولکلور گرجی است که هر ساله برگزار می شود. زمان برگزاری این جشنواره در سال ۲۰۱۸  بین ۱۱ تا ۲۱ شهریور است.

  •  جشنواره تابستانه باتومی

هر سال شهر باتومی در نیمه اول ماه ژوئن (از اواسط خرداد) میزبان جشنواره تابستانه‌ای در ساحل شهر است. رقابت‌های ورزشی و هیجانی متفاوت با خوراکی‌هایی در کافه‌های ساحلی، از جمله جذابیت‌های این جشنواره تابستانی هستند.

  • جشنواره بین‌‌المللی پرنده باتومی

این جشنواره رویداد مهمی است که هر ساله در ماه مارس (اسفند) در باتومی برگزار می‌شود و مسافران خارجی بسیاری برای پرنده‌نگری به این منطقه می‌آیند.

فستیوال های باتومی

۱۰- مامان های گرجستانی

مانند دیگر فرهنگ ها، خانواده مهم ترین نقطه در زندگی گرجستانی ها است. افراد خانواده همیشه به هم کمک میکنند و همه یک پسرعمو! دارند که مشکلشان را حل کند.

۱۱- برای سوپرا | Supra آماده باشید

در فرهنگ گرجستانی ها نوعی شیوه غذا خوردن به نام سوپرا وجود دارد که برایش اهمیت زیادی قائل هستند. هر کجا که بروید در نهایت حد توانشان به شما غذا می دهند. گاهی اوقات هنگامی که تمام افراد خانواده سیر هستند یک دیس غذای جدید شما را حیرت زده خواهد کرد. سوپرا یعنی پر کردن سفره با ظروف غذا هرچه قدر از آن ها بخواهید که کارشان را متوقف کنند دست بردار نخواهند بود.

غذاهای معروف تفلیس

۱۲- پیتزای گرجستانی ها خاچاپوری

این غذای سنتی ظرفی از نان است که روی آن با پنیر پوشیده شده است، گاهی در آن از تخم مرغ هم استفاده می کنند. در باتومی رستورانی هست که می توانید در آن خودتان خاچاپوری خود را درست کنید.

۱۳- کشوری ارزان

برای سفر به باتومی لازم نیست حساب بانکی شما پر از پول باشد. گرجستان برای سفر کشوری ارزان به حساب می آید. برای اطلاع از قیمت هتل ها و رزرو هتل باتومی به این صفحه بروید.

۱۴- هزینه‌های سفر در باتومی

برای خوردن یک وعده غذای کامل همراه با دسر در باتومی پرداخت ۱۰ تا ۱۲ لاری کافی است. در شهر باتومی امکان دسترسی به مترو وجود ندارد اما تاکسی در این شهر مقرون‌به‌صرفه است. برای یک مسافت ۱۰ دقیقه‌ای تنها ۵ لاری پرداخت خواهید کرد. می‌توانید یک ماشین همراه با راننده را برای یک روز کامل با قیمت ۲۵ دلار کرایه کنید، حتی می‌توانید دو برابر این مبلغ را پرداخت کنید و راننده به راهنمای گردش شهری شما تبدیل خواهد شد و مکان‌های دیدنی باتومی را به شما معرفی خواهد کرد.

هزینه‌های سفر در باتومی

۱۵- متوسط درآمد

در گرجستان متوسط درآمد بین ۷۰۰ تا ۹۰۰ لاری در ماه است یعنی کمی بیش از ۲۵۰ دلار آمریکا.

۱۶- انعام دادن

سرویس دررستوران های باتومی عالی است. انعام دادن کاملا دل به خواهی است و امری اجباری نیست. می توانید میزبانی گرم آن ها را در هر رستورانی ببینید.

آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

اخذ ویزا بالی_بهترین قیمت

اخذ ویزای توریستی اندونزی برای اخذ ویزای توریستی اندونزی برای ایرانیان، شرایط و مدارک خاصی لازم است: پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه و دو صفحه

تورنتو کانادا

تورنتو کانادا  تورنتو کانادا وقتی سخن از چند فرهنگی بودن، کیفیت بالای زندگی و بناهای دیدنی می‌شود، چه کسی می‌تواند از تورنتو چشم پوشی کند؟ شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تور باتومی | ارزان و لحظه آخری

هلدینگ گردشگری پارسا گشت