تور تایلند جزیره فی فی- بهترین قیمت

راهنمای سفر به جزایر فی فی

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که مسافران در سفر به تایلند جزیره زیبای پوکت را برای اقامت خود انتخاب می‌کنند، دسترسی آسان آن به جزایر معروف فی فی است. به طوری که وقتی صحبت از طبیعت تایلند می‌شود تصاویری از جزایر فی فی که امروزه در صفحات مجازی انتشار شده‌اند به ذهن‌ها می‌رسد. پس اگر شما نیز عاشق بازدید از جزایر فی فی پوکت هستید و قصد سفر به کشور تایلند را دارید، توصیه می‌کنیم مطالب این مقاله را هرگز از دست ندهید. چرا که در این نوشته سعی کرده‌ایم به طور کامل و دقیق نحوه دسترسی به فی فی را برای مسافران پوکت مورد بررسی قرار دهیم.

نحوه دسترسی به جزایر فی فی پوکت

اگر با تور تایلند به مقصد پوکت سفر کرده‌اید، مطمئنا یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید انجام دهید بازدید از جزایر فی فی است. چرا که پوکت در نزدیک‌ترین نقطه به این جزایر قرار گرفته و امروزه به لطف استقبال توریست‌ها از این منطقه کشتی‌ها و قایق‌های تندرو متعددی برای دسترسی به آن تعبیه شده‌اند. اما چگونه می‌توان به این قایق‌ها دسترسی پیدا کرد و از آنجا به جزایر فی فی پوکت رفت. در حالت کلی همراه شدن با کشتی، محبوب‌ترین روش برای رسیدن به جزایر فی فی است که برای این منظور باید از پوکت حدود ۲ ساعت مسیر دریایی را طی کنید.

بندر اصلی برای سوار شدن به کشتی‌ها از پوکت، اسکله راسادا (Rassada) در شهر پوکت است که با فرودگاه پوکت حدود یک ساعت با ماشین فاصله دارد. البته این مدت زمان می‌تواند بسته به شرایط آب و هوایی و تلاطم دریا بیشتر یا حتی کمتر نیز شود. پس نیم ساعت اختلاف زمانی را در رسیدن به مقصد در این مسیر را نیز باید در نظر گرفت. کسانی که دوست دارند مستقیما از فرودگاه به سمت جزایر فی فی بروند، می توانند از فرودگاه تاکسی یا اتوبوس محلی کرایه کرده و به سمت اسکله راسادا حرکت کنند. البته توصیه می‌کنیم حتما از قبل برنامه‌های کشتی‌ها و قایق‌ها را بررسی کرده و برنامه سفر خود را مطابق با آن‌ها برنامه ریزی کنید.

دسترسی به جزایر فی فی پوکت با کشتی

پیشنهاد اول ما برای کسانی که دوست دارند از جزیره پوکت به سمت فی فی بروند، سوار شدن به کشتی‌های این مسیر است. کشتی‌هایی که به کوه فی فی می‌روند بسیار راحت هستند و با عرشه بزرگ خود امکان حمام آفتاب و لذت بردن از مسیر را نیز برای گردشگران ممکن می‌سازند. همچنین برخی از آن‌ها مجهز به اتاق‌هایی برای استراحت با سیستم تهویه مطبوع بوده و نوشیدنی‌ها یا تنقلاتی را در اختیار افراد قرار می‌دهند. توجه داشته باشید که کشتی‌ها می‌توانند در فصل‌های اوج گردشگری کمی شلوغ شوند که با پرداخت هزینه بیشتر و تهیه بلیط VIP  سفری راحت و باکیفیتی را تجربه کنید. خبر خوب اینکه معمولاً در سفرهای بعد از ظهر با برش‌های رایگان هندوانه از مسافران پذیرایی می‌شود.

نکته مهم دیگر اینکه هزینه سوار شدن به کشتی ۱۵ دلار بوده و تقریبا ۲ الی ۳ ساعت زمان می‌برد تا به جزایر فی فی پوکت دسترسی پیدا کنید. امتیازی که این کشتی‌ها دارند ارزان بودن آن‌ها بوده و در عوض باید توجه داشته باشید که در طول روز تنها ۳ کشتی به مقصد فی فی از پوکت حرکت می‌کند. همه کشتی‌ها از پوکت به جزیره فی فی از اسکله راسادا حرکت می‌کنند که باید بین ساعات ۹ صبح تا نهایت ۱:۴۵ ظهر در آن حضور داشته باشید.

دسترسی به جزایر فی فی پوکت با قایق‌های تندرو

از دیگر راه‌های دسترسی به جزایر فی فی از پوکت، سوار شدن به قایق‌های تندرویی است که در این مسیر حرکت می‌کنند. با انتخاب این گزینه در اصل شما یک قایق خصوصی را اجاره کرده و می‌توانید با انعطاف بیشتر در برنامه‌ریزی‌های خود راهی فی فی شوید. معمولا در تمامی روزهای سال می‌توان از قایق‌های تندرو برای رفتن به جزایر فی فی استفاده کرد اما بهتر است از سفر با آن‌ها در فصل باران‌های موسمی (از سپتامبر تا نوامبر) خودداری کنید. بدیهی است که قایق‌های تندرو گران‌تر از کشتی‌ها هستند؛ اما اگر به همراه دوستان و به صورت گروهی سفر می‌کنید ارزش آن را خواهد داشت.

هزینه کرایه قایق تندرو به مقصد جزایر فی فی پوکت، ۲۴ دلار آمریکا بوده و تقریبا به مدت زمانی در حدود ۱.۵ ساعت برای این منظور نیاز خواهید داشت. هر چند گران بودن قایق‌های تندرو در مقایسه با کشتی‌ها امتیاز منفی به حساب می‌آید اما به دلیل سرعت بالا و حرکت تقریبا ۱۰ قایق در روز به مقصد فی فی امتیاز مثبت قابل توجهی برای گردشگران است. همچنین با قایق تندرو می‌توانید اسکله‌های مختلفی را هم در پوکت و هم در فی فی برای سفر خود انتخاب کنید. البته مسیر اغلب قایق‌های تندرو برای رفتن به جزایر فی فی از اسکله راسادا به اسکله تون سای (Ton Sai) بوده که در بین توریست‌ها پرطرفدارترین مسیر هستند و در نتیجه قایق‌های بیشتری نیز دارند. ساعت حرکت اغلب قایق‌ها در این مسیر از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۲ ظهر هستند.

 

آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

اخذ ویزا بالی_بهترین قیمت

اخذ ویزای توریستی اندونزی برای اخذ ویزای توریستی اندونزی برای ایرانیان، شرایط و مدارک خاصی لازم است: پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه و دو صفحه

تورنتو کانادا

تورنتو کانادا  تورنتو کانادا وقتی سخن از چند فرهنگی بودن، کیفیت بالای زندگی و بناهای دیدنی می‌شود، چه کسی می‌تواند از تورنتو چشم پوشی کند؟ شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تور تایلند جزیره فی فی- بهترین قیمت

هلدینگ گردشگری پارسا گشت