تور ترکیبی فی فی وکراپی و پوکت

سفر به کرابی

یکی از استان های خوش آب و هوای تایلند که چندین سال است طبیعت بکر و دست نخورده ی آن، عامل اصلی در جذب گردشگری است، استان کرابی است. سفر به کرابی برای آن دسته از افرادی که به دنبال طبیعت بکر و زیبا، آب و هوای مطلوب و خوش، سواحل شنی تمیز وسیع، آب های شفاف، کوه های پوشیده از درخت و حیات دریایی دیدنی هستند، بهترین انتخاب است. این ها فقط مروری کوتاه از دیدنی های این منطقه ی زیبای تایلند بود پس تعجبی ندارد که گردشگری آن تا این اندازه خواهان داشه باشد.

هزینه های کلی در سفر به کرابی

هزینه اقامت در هتل و هاستل: با توجه به توریستی بودن کرابی، در آن محل های اقامتی زیادی را می توانید پیدا کنید. اگر بخواهید در هاستل هایی با اتاق های چند نفره اقامت کنید، باید هزینه ای برابر ۱۵۰ تا ۳۲۰ بات را بپردازید اما در صورت اقامت در اتاق خصوصی باید هزینه ای معادل ۲۷۵ تا ۵۰۰ بات را پرداخت کنید.

در مورد اقامت در هتل هم باید گفت که انواع اقسام هتل ها را با رنج قیمت متفاوت می توانید انتخاب کنید، قیمت های حدودی با کمی اختلاف بصورت زیر هستند. اقامت در هتل ۱ ستاره: ۷۰۰ تا ۱۵۰۰ بات. اقامت در هتل ۲ ستاره: ۴۵۰ تا ۲۵۰۰ بات. اقامت در هتل ۳ ستاره: ۶۰۰ تا ۴۸۰۰ بات، اقامت در هتل ۴ ستاره: ۸۰۰ تا ۸۲۸۰ بات و اقامت در هتل ۵ ستاره: ۲۵۴۶ تا ۲۱۱۸۰ بات.

هزینه خورد و خوراک: برای صرف یک وعده ناهار می توانید از غذاهای خیابانی که هم ارزان و هم خوش مزه هستند، استفاده کنید که هزینه ای بین ۴۰ تا ۱۲۰ بات دارند. در صورتی هم که بخواهید در یک رستوران خوب محلی یا بین المللی غذا میل کنید، باز هم نیاز به پرداخل هزینه ی زیادی نیست، تقریبا بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ بات

جاذبه های مهم گردشگری

کرابی از ان دسته مناطقی است که خود استان را می توان جاذبه دانست! هر جای آن بروید به چیزی بر میخورید که دلتان را می رباید، با این حال برای اینکه سردرگم نشوید، بد نیست با تعدادی از مهم ترین جاذبه های گردشگری کرابی آشنا شوید.

غارها و سواحل ریلی (Railay Beach): از بهترین جاذبه های گردشگری کشور تایلند، ساحل ریلی است. برای رسیدن به این ساحل باید از کرابی سوار قایق شوید و بعد خودتان را در یکی از طبیعت های منحصر بفرد خداوند پیدا می کنید. هر آنچه که فکرش را بکنید در این ساحل پیدا می کنید از آب های شفاف گرفته تا غارهای کم نظیر، صخره های آهکی و طبیعت بکر…

جزایر فی فی (Phi Phi Islands): نمی توان از تایلند گفت اما حرفی از جزایر فی فی به میان نیاورد. جزایر فی فی، از دیدنی ترین جاذبه های نه فقط تایلند بلکه سرتاسر جنوب شرقی آسیاست که زیبایی حیرت انگیز در کنار آبهای خیره کننده، از آن یکی از بهترین مناظر طبیعی دنیا را ساخته است.

خلیج فانگ نگا (Phang Nga Bay): یکی از بهترین مناطق گردشگری در سفر به کرابی خلیج فانگ نگا بی است که بیشتر تصاویری که از تایلند در مجلات و غیره دیده می شد، از همین خلیج است. در ضمن یکی از فیلم های معروف جیمزباند هم در این جزیره فیلمبرداری شده است. روستاهای بومی بخش جالبی از دیدنیهای فانگ نگا بی است که دیدن آن از واجبات سفر به کرابی است!

غار وات تام سوا (Wat Tham Sua): از معروف ترین غارهای کرابی است که یکی از بناهای مذهبی تایلند را هم در دل خود دارد، برای رسیدن به یکی از اصلی ترین جاذبه های این منطقه که گفته می شود جای پای یکی از افراد مقدس و مورد احترام تایلندی هاست، باید ۱۲۷۷ پله نفس گیر را بالا بروید. اما نتیجه عالی است!

خلیج مایا (Maya Bay): خلیج مایا هم در جزایر فی فی قرار دارد و سواحل زیادی در دور و اطراف خود را دارد. این هم یکی دیگر از بهترین جاذبه های گردشگری کرابی است، جایی با سواحل شنی سفید نرم در کنار آب های روان و دنیا زیر آب حیرت اور که حتما باید ببنید.

آب و هوای کرابی چطور است؟ بهترین زمان سفر به کرابی از نظر آب و هوا

کرابی نیز همانند سایر شهرهای تایلند، دارای آب و هوای گرمسیری است و میانگین دمای آن در طول سال، به بیش از 27 درجه می‌رسد. از نظر آب و هوا و رطوبت باید گفت که حتی در ایام گرم و خشک سال نیز باید انتظار بارش باران‌های موسمی شدید را داشته باشید. در ماه‌های مارس و آپریل، آب هوای کرابی معمولا گرم و خشک است و بیشترین بارش و خنک‌ترین هوا را می‌توانید در ماه‌های اکتبر و سپتامبر تجربه کنید.

اگر بخواهیم به یک جمع بندی کلی برسیم، بهترین زمان سفر به کرابی تایلند از نظر آب و هوایی، از ماه ژانویه تا مارس است. به همین خاطر همه ساله در این بازه زمانی، یعنی از اوایل دی تا اسفند ماه، گردشگران زیادی در کرابی تایلند حضور دارند و از این رو باید انتظار افزایش قیمت شدید را در این دوران داشته باشید. همچنین به یاد داشته باشید که در ماه‌های می تا اکتبر، معادل اردیبهشت تا مهر ماه، میزان بارندگی‌های موسمی شدت پیدا می‌کند و شرایط  برای سفر به کرابی تایلند اصلا مناسب نیست.

آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

اخذ ویزا بالی_بهترین قیمت

اخذ ویزای توریستی اندونزی برای اخذ ویزای توریستی اندونزی برای ایرانیان، شرایط و مدارک خاصی لازم است: پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه و دو صفحه

تورنتو کانادا

تورنتو کانادا  تورنتو کانادا وقتی سخن از چند فرهنگی بودن، کیفیت بالای زندگی و بناهای دیدنی می‌شود، چه کسی می‌تواند از تورنتو چشم پوشی کند؟ شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تور ترکیبی فی فی وکراپی و پوکت

هلدینگ گردشگری پارسا گشت