تور ترکیبی کرابی و پوکت _بهترین قیمت

تورتایلند

سفر به کرابی

یکی از استان های خوش آب و هوای تایلند که چندین سال است طبیعت بکر و دست نخورده ی آن، عامل اصلی در جذب گردشگری است، استان کرابی است. سفر به کرابی برای آن دسته از افرادی که به دنبال طبیعت بکر و زیبا، آب و هوای مطلوب و خوش، سواحل شنی تمیز وسیع، آب های شفاف، کوه های پوشیده از درخت و حیات دریایی دیدنی هستند، بهترین انتخاب است. این ها فقط مروری کوتاه از دیدنی های این منطقه ی زیبای تایلند بود پس تعجبی ندارد که گردشگری آن تا این اندازه خواهان داشه باشد.

آرامترین منطقه ای است که در سفر به تایلند می توانید به آنجا بروید. این استان با سواحل سفید زیبایش که مایل ها در کنار دریا کشیده شده‌اند، یک جنگل و بیش از ۲۰۰ جزیره، منحصر به فردترین مناظری را دارد که بتوان تصور کرد. جاذبه های گردشگری بسیاری در سفر به کرابی وجود دارد و به هر طرف که نگاه کنید، همه چیز زیباست و ارزش تماشا کردن دارد. بهترین زمان برای سفر به کرابی بین ماه های آذر تا فروردین است. در این زمان آب و هوای کرابی شرجی نیست و نسیم های خنکی در آن می وزد. همچنین فصل خلوتی برای سفر است.

مختصری از تاریخ کرابی

کرابی یک شهر بندری و ماهیگری است که شاید بتوان آن را قدیمی ترین سکونتگاه مردم تایلند در بین شهرهای دیگر دانست. استانی که در جنوب دریای آندامان قرار گرفته است و شاید قدیمی ترین تاریخ سکونتگاه های تایلند را در بین بقیه ی استان ها داشته باشد. کرابی صخره ها و غارهای بسیاری دارد که روی دیواره های آنها می توان نشانه هایی از نقاشی های باستان را دید. همچنین در کشفیاتی که در این منطقه شده است، ابزارهای نقاشی و سفالگری کهنی کشف شده است که به ۲۵۰۰۰ تا ۳۵۰۰۰ قبل ازمیلاد مسیح بر می گردد.

کو لانتا | غواصی در سواحل بکر

کو لانتا جزیره ای است که حدود دو ساعت با کرابی فاصله دارد، کو لانتا جزیره کوچکی است که طول آن به ۲۰ کیلومتر می رسد. این جزیره مسکونی است و تعداد زیادی مهمانخانه و ریزورت در آن وجود دارد. جزیره کو لانتا سواحل زیبایی دارد که کاملا آرام اما در عین حال بسیار خیره کننده هستند. اگر می خواهید چند روز به جایی بروید تا به استراحت بپردازید، اینجا همانجا است.

از آن جایی که گردشگران هنوز به بسیاری از جزایر فی فی دست پیدا نکرده‌اند، قیمت های این جزیره هنوز بسیار پایین است. در کو لانتا تعداد زیادی مدرسه غواصی وجود دارد، که همگی گواهینامه دارند و آماده هستند تا شما را به دیدن زندگی زیبای دریایی و مرجان ها ببرند. به تازگی در این منطقه پلی ساخته شده که جزیره را به کو لانتا وصل می‌کند.

شهر کرابی | با رنگ و بوی بومی

برخلاف بسیاری از مکان هایی که برای تعطیلات به آنجا می‌روند، شهر کرابی متفاوت است. هنوز بسیاری از گردشگران به شهر کرابی می روند اما حضور گردشگران و نیازهایی که دارند باعث نشده این شهر تغییر کند. همچنان این شهر، رنگ و بوی محلی و بومی خود را حفظ کرده است. رودخانه ای که از این شهر می گذرد همیشه پر از قایق های ماهیگیری است که آماده هستند تا میزهای رستوران این شهر را پر کنند

طلاعات کلی در سفر به کرابی

کرابی ۳.۵ ساعت با تهران اختلاف ساعت دارد و از آن جلوتر است. زبان رسمی مردم این شهر تایلندی و واحد پول آن بات است. کرابی دارای یک فرودگاه بین الملی به نام فرودگاه بین المللی کرابی KBV است و بد نیست اطلاعاتی هم در مورد شماره تلفن های اضطراری آن داشته باشید.

هزینه های کلی در سفر به کرابی

هزینه اقامت در هتل و هاستل: با توجه به توریستی بودن کرابی، در آن محل های اقامتی زیادی را می توانید پیدا کنید. اگر بخواهید در هاستل هایی با اتاق های چند نفره اقامت کنید، باید هزینه ای برابر ۱۵۰ تا ۳۲۰ بات را بپردازید اما در صورت اقامت در اتاق خصوصی باید هزینه ای معادل ۲۷۵ تا ۵۰۰ بات را پرداخت کنید.

در مورد اقامت در هتل هم باید گفت که انواع اقسام هتل ها را با رنج قیمت متفاوت می توانید انتخاب کنید، قیمت های حدودی با کمی اختلاف بصورت زیر هستند. اقامت در هتل ۱ ستاره: ۷۰۰ تا ۱۵۰۰ بات. اقامت در هتل ۲ ستاره: ۴۵۰ تا ۲۵۰۰ بات. اقامت در هتل ۳ ستاره: ۶۰۰ تا ۴۸۰۰ بات، اقامت در هتل ۴ ستاره: ۸۰۰ تا ۸۲۸۰ بات و اقامت در هتل ۵ ستاره: ۲۵۴۶ تا ۲۱۱۸۰ بات.

هزینه حمل و نقل عمومی: اتوبوس، موتور و تاکسی و حتی قایق از وسایل مرسوم حمل و نقل در سفر به کرابی است. هزینه ی یک بلیط تک سفره با اتوبوس چیزی حدود ۴۰ بات می شود. تاکسی ها مشخص هزینه ی بیشتری دارند و برای رسیدن از فرودگاه کرابی تا خود شهر ۵۰۰ بات پول لازم خواهید داشت. یک پیشنهاد مفرح و عالی، کرایه ی موتور سیکلت در کرابی است که بهترین راه برای گشت و گذار در این شهر فوق العاده است. ۱ روز کرایه ی موتور برایتان ۱۵۰ بات آب می خورد.

کوه پودا (Koh Poda): از محبوبترین مجمع الجزایر کرابی است که با قایق ۲۵ کیلومتر تا آن راه است. چشم انداز زیبا از طبیعت و شن های نرم ساحل در کنار آب های گرم و شفاف آن را به بهشت غواصان تبدیل کرده است.

جزایر فی فی (Phi Phi Islands): نمی توان از تایلند گفت اما حرفی از جزایر فی فی به میان نیاورد. جزایر فی فی، از دیدنی ترین جاذبه های نه فقط تایلند بلکه سرتاسر جنوب شرقی آسیاست که زیبایی حیرت انگیز در کنار آبهای خیره کننده، از آن یکی از بهترین مناظر طبیعی دنیا را ساخته است.

خلیج فانگ نگا (Phang Nga Bay): یکی از بهترین مناطق گردشگری در سفر به کرابی خلیج فانگ نگا بی است که بیشتر تصاویری که از تایلند در مجلات و غیره دیده می شد، از همین خلیج است. در ضمن یکی از فیلم های معروف جیمزباند هم در این جزیره فیلمبرداری شده است. روستاهای بومی بخش جالبی از دیدنیهای فانگ نگا بی است که دیدن آن از واجبات سفر به کرابی است!

غار وات تام سوا (Wat Tham Sua): از معروف ترین غارهای کرابی است که یکی از بناهای مذهبی تایلند را هم در دل خود دارد، برای رسیدن به یکی از اصلی ترین جاذبه های این منطقه که گفته می شود جای پای یکی از افراد مقدس و مورد احترام تایلندی هاست، باید ۱۲۷۷ پله نفس گیر را بالا بروید. اما نتیجه عالی است!

خلیج مایا (Maya Bay): خلیج مایا هم در جزایر فی فی قرار دارد و سواحل زیادی در دور و اطراف خود را دارد. این هم یکی دیگر از بهترین جاذبه های گردشگری کرابی است، جایی با سواحل شنی سفید نرم در کنار آب های روان و دنیا زیر آب حیرت اور که حتما باید ببنید.

بایدها و نبایدها در سفر به کرابی

  • بایدی که در سفر به کرابی وجود دارد، انتخاب خود کرابی به عنوان یک مقصد گردشگری است. چون هم بسیار دیدنی است و هم جای ارزانی نیست و می توانید با هزینه ی کم ۴ تا ۵ روز در آن بمانید و خوش بگذرانید. بهتر از این می شود؟
  • در سفر به کرابی، تجهیزات شنا و غواصی را فراموش نکنید . یادتان باشد که جذابیت اصلی این شهر، سواحل و آب های زمردین آن است.
  • از نظر ما و افرادی که سفر به کرابی داشته اند، هیچ نبایدی برای سفر به این منطقه ی حیرت آور از تایلند وجود ندارد به جز شرایط آب و هوایی که باید مد نظر داشته باشید و در فصل های باران زا سفر نکنید.
  • پوکت کجاست؟

    سوال اولی که ذهن مسافران را درگیر می‌کند این است که پوکت کجاست؟ جزیره پوکت در جنوب غربی کشور تایلند و در فاصله حدوداً 863 کیلومتری جنوب بانکوک (پایتخت تایلند) واقع است و بسیاری از توریست‌ها معتقدند این شهر تمامی ویژگی‌های لازم برای یک تعطیلات عالی را دارد. در اینجا سواحل شنی زیبایی وجود دارند که چندین کیلومتر در کناره دریا کشیده شده‌اند و آب زلال آن‌ها در کنار طبیعتی بی‌نظیر، منظره‌هایی زیبا را ایجاد کرده‌اند که بسیار تماشایی هستند.

    پوکت، بزرگ‌ترین جزیره کشور تایلند است و در دریای آندامان قرار دارد و در این جزیره، شهری با همین نام وجود دارد. مساحت کلی این جزیره، برابر با 576 کیلومتر مربع است و از همین نظر، (مساحت) دومین منطقه کوچک تایلند محسوب می‌شود. جزیره پوکت حدود 48 کیلومتر طول دارد و عرض آن هم به 21 کیلومتر می‌رسد که همین مورد سبب شده جاذبه‌های گردشگری آن، فاصله چندانی از هم نداشته باشند و امکان دسترسی به آن‌ها برای شما بسیار راحت باشد. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که این فاصله کم به معنای این نیست که بتوانید همه این جاذبه‌ها را با پای پیاده بازدید کنید. تقریبا 17 درصد از مساحت جزیره پوکت تایلند به کوه‌ها اختصاص دارد و این کوه‌ها از شمال به جنوب جزیره کشیده شده‌اند.

تاریخچه‌ مختصری از پوکت

پوکت از زمان‌های اولیه، بخشی از ایالت‌های تای بوده است، این جزیره در قرن 16 به «پادشاهی آیو» پیوست و پس از قرن 18 بود که تعداد زیادی چینی واردش شدند و بیشتر از نصف جمعیت حال حاضر آن، چینی هستند. این جزیره در گذشته یکی از شاخه‌های اصلی تجارت بین چین و هند هم به حساب می‌آمده است. حالا دیگر با اطلاعاتی که خواندید، می‌دانید که پوکت در کدام کشور است و همچنین از نظر جغرافیایی، پوکت تایلند در چه جهتی قرار گرفته و اطلاعات نسبتاً کاملی را در رابطه با آن در دست دارید.

چرا باید به پوکت تایلند سفر کنیم؟

سواحل غربی پوکت ترکیبی از خلیج‌های شنی، برآمدگی‌های سنگی و پرتگاه‌های عظیم آهکی است و چندین ناحیه مهم توریستی مانند ساحل کامالا، ساحل کارون و ساحل پاتونگ و چند ساحل دیگر دارد. البته گفتنی است که تعداد سواحل پوکت حدود 44 عدد است. کسانی که به‌دنبال جایی غیر از ساحل می‌گردند، می‌توانند تورهای جنگل‌های سرسبز گرمسیری، جنگل‌های گسترده نارگیل، شالیزارها، موج‌سواری، قایق‌سواری با قایق‌های بامبو و حتی بانجی جامپینگ را تجربه کنند. بین مقاصد و تورهایی که به کشور تایلند اجرا می‌شوند، معمولا تور نوروزی پوکت جایگاهی متفاوت دارد. جدا از طبیعت جذاب، از دلایل اصلی سفر گردشگران به پوکت می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • غذای پوکت: در پوکت نخریدن غذای خیابانی کار دشواری است؛ زیرا در جای‌جای این شهر عطر غذا، هوس امتحان کردن غذای سنتی را به دلتان می‌اندازد. به عقیده‌ بسیاری از گردشگرانی که از پوکت دیدن کرده‌اند، امتحان‌کردن غذای دریایی این شهر یکی از «باید»های سفر به پوکت است زیرا در بین شهرهای تایلند پوکت یکی از بهترین فرهنگ‌های غذایی را دارد.
  • تماشای آثار هنری: شهرقدیمی پوکت یکی از بهترین نقاط دنیا برای تماشای هنر خیابانی است. در سال 2016 گروهی از نقاشان خیابانی نامدار تایلند جمع شدند تا نامشان را در دیوارهای شهر قدیمی پوکت جاودانه کنند. حاصل تلاش این گروه، دیوارنماهایی بود که اغلب ماهیت سیاسی داشتند و در شبکه‌های اجتماعی جهان حسابی غوغا کردند.
  • آشنایی با فرهنگ شرق: پیش‌تر اشاره کردیم که درصد بالایی از جمعیت پوکت را چینی‌ها تشکیل می‌دهند، در این شهر، بهترین فرصت را برای آشنایی با فرهنگ مردم چین و آسیا خواهید داشت.
  •  زندگی شبانه: یکی دیگر از جذابیت‌های پوکت، شب‌های آن است که به معنای واقعی کلمه «Night Life» را تعبیر می‌کند و شما می‌توانید دنیایی دیگر از جذابیت‌های جزیره پوکت را در شب ببینید. فستیوال‌های شبانه، کلوب‌ها، گروه‌های موسیقی زنده، دی‌جی‌های بین‌المللی و خیلی از تفریحات دیگر، همگی در شب با حال و هوای دیگری در جریانند. قصه زندگی شبانه در پاتونگ جزیره پوکت، حال و هوایی دیگر دارد، این بخش از جزیره مثل یک شهر کوچک توسعه یافته است و گردشگران زیادی را هم به سمت خود جذب می‌کند.
  • مسیر دسترسی به پوکت

    بهترین و سریع‌ترین راه دسترسی به پوکت، پرواز به مقصد فرودگاه بین‌المللی آن است. گفتنی است که در این جزیره هیچ خطوط ریلی وجود ندارد و مسیرهای زمینی این جزیره، فقط جاده‌ها هستند. تنها یک مسیر جاده‌ای بین این جزیره و سایر شهرهای تایلند وجود دارد که آن هم در شمال پوکت است و از طریق یک پل با نام Sarasin به منطقه Phang Nga می‌رود.

    تورهای مختلفی در پوکت برگزار می‌شوند، برخی از آن‌ها به‌صورت مستقیم به این جزیره وارد می‌شوند، اما برخی دیگر از تورهای پوکت به‌شکل ترکیبی اجرا می‌شوند و شامل چند مقصد مختلف هستند؛ برای مثال، ابتدا به دیگر شهرها تایلند می‌روند، مسافران چند شب در آنجا می‌مانند و سپس وارد پوکت می‌شوند. اینکه شما چه توری را انتخاب می‌کنید، کاملاً بستگی به سلیقه خودتان دارد.

آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

اخذ ویزا بالی_بهترین قیمت

اخذ ویزای توریستی اندونزی برای اخذ ویزای توریستی اندونزی برای ایرانیان، شرایط و مدارک خاصی لازم است: پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه و دو صفحه

تورنتو کانادا

تورنتو کانادا  تورنتو کانادا وقتی سخن از چند فرهنگی بودن، کیفیت بالای زندگی و بناهای دیدنی می‌شود، چه کسی می‌تواند از تورنتو چشم پوشی کند؟ شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تور ترکیبی کرابی و پوکت _بهترین قیمت

هلدینگ گردشگری پارسا گشت