تور تفلیس با پرواز قشم ایر

تور تفلیس

تور تفلیس فقط به‌صورت هوایی و از شهر تهران برگزار می‌شود. از ایرلاین‌های ایرانی که پروازهای مستقیم این شهر را بر عهده دارند می‌توان به قشم ایر، آسمان، زاگرس و وارش اشاره کرد. فقط باید توجه داشته باشید که هیچ هواپیمایی از این ایرلاین‌ها در روزهای شنبه و چهارشنبه به سمت تفلیس پرواز ندارند.

 

شرایط و مدارک موردنیاز برای سفر به تفلیس

خوشبختانه برای هیچ یک پکیج‌های تور گرجستان نیازی به ویزا ندارید؛ اما حتماً در هنگام ورود به این کشور باید یک پاسپورت ایرانی با حداقل 7 ماه اعتبار داشته باشید. همچنین تزریق دو دوز واکسن و تست PCR منفی نیز الزامی است. فقط توجه داشته باشید که باید 14 روز از تزریق واکسن دومتان گذشته باشد.

تغییرات قیمت تور تفلیس در طی سال

قیمت تور تفلیس در طول سال تغییر چندان خاصی نمی‌کند. فقط باتوجه‌به کاهش تعداد سفرها، قیمت هتل‌ها و هواپیماها کمی کمتر می‌شود؛ به همین دلیل قیمت تورهای تفلیس نیز ارزان‌تر خواهد شد. باتوجه‌به کاهش نرخ‌ها، این ایام بهترین زمان برای رزرو تور تفلیس ارزان است.

تورهای تفلیس چند روزه برگزار می‌شوند؟

اصولاً تور تفلیس به‌صورت 3 شب، 4 شب و 5 شب ارائه می‌شود؛ اما شما می‌توانید طبق تعداد روز درخواستی خود نسبت به رزرو تور تفلیس اقدام کنید.

تور لحظه آخری تفلیس ارزان قیمت

تور لحظه آخری تفلیس با حداکثر 4 روز فاصله تا زمان پرواز و در تمامی ایام سال برگزار می‌شوند. مسافرانی که به دنبال تور ارزان تفلیس هستند می‌توانند این نوع از تورها را رزرو کنند.

بهترین هتل‌های تفلیس برای اقامت راحت

باتوجه‌به توریستی بودن شهر تفلیس، هتل‌های زیادی در آن تأسیس شده است؛ اما همه این اقامتگاه‌ها مناسب شما نیستند و شرایط خوبی ندارند. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم برای رزرو هتل در تفلیس گرجستان حتماً با مشاوران سفر نهال گشت ارتباط برقرار کنید تا بهترین هتل‌ها را متناسب با نیازتان برای شما رزرو کنند. در زیر چند مورد از بهترین هتل‌های تفلیس را درج کردیم:

  • رومز تفلیس
  • بریتیش هاوس
  • کورتیارد
  • روستاولی پالاس

چرا کنسلی تور تفلیس جریمه دارد؟

تور تفلیس به‌صورت چارتری برگزار می‌شود؛ به همین دلیل کنسل کردن آن شامل درصد بسیار زیادی جریمه خواهد شد. حتی در برخی مواقع هیچ پولی به مسافر برگردانده نمی‌شود. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم قبل از رزرو تور تفلیس حتماً تصمیم نهایی خود را جهت رفتن به این شهر بگیرید.

 

خدمات تور تفلیس پارساگشت  چیست؟

تور تفلیس 1402شامل خدمات اقامت در هتل با صبحانه، ترانسفر رفت‌وبرگشت، بیمه مسافرتی و لیدر فارسی‌زبان است. همچنین پشتیبانی ما نیز در هنگام سفر همراه شما خواهد بود و هر زمان که به مشکلی برخوردید می‌توانید با کارشناسان نهال گشت تماس گرفته و مشکلات خود را مطرح کنید.

تور لحظه آخری تفلیس

تور لحظه آخری تفلیس معمولا در ماه‌هایی از سال برگزار می‌شود که تقاضا برای سفر به این شهر در کشور گرجستان کمتر است. آب و هوای کشور گرجستان به خصوص شهر تفلیس پایتخت این کشور در اغلب روزهای سال برای گشت و گذار مساعد می‌باشد، اما نیمه اول سال به خصوص از اواسط ماه اردیبهشت تا اوایل مهرماه هوای شهر تفلیس برای گردش و بازدید از جاذبه‌های این کشور بسیار مناسب است و از همین رو تقاضا برای سفر به تفلیس در این ماه‌ها بیشتر می‌شود.

آژانس‌های مسافرتی برای اینکه مشتریان خود را به خرید تور تفلیس تشویق کنند، در فصل‌هایی که تقاضا برای سفر کمتر است تور لحظه آخری تفلیس را با هزینه‌ای کاملا اقتصادی و با تخفیف‌های شگفت انگیز عرضه می‌کنند تا مشتریان ترغیب به خرید این تورها شوند. معمولا تخفیف‌های ارائه شده روی تور تفلیس لحظه آخری بسیار چشمگیر و زیاد است و اغلب مسافرانی که محدودیتی برای سفر ندارند، این تورها را برای عزیمت به شهر تفلیس انتخاب می‌کنند.

تور تفلیس لحظه آخری به لحاظ خدمات و امکانات تفاوتی با تورهای عادی ندارد و فقط تکمیل نشدن ظرفیت این تورها دلیل عرضه با تخفیف آن است. تور لحظه آخری تفلیس ارزان با تورهای بی کیفیتی که برخی افراد سودجو با عنوان تور لحظه آخری می‌فروشند متفاوت می‌باشد، به همین دلیل مسافران برای خرید تور مسافرتی لحظه آخری تفلیس فقط باید به آژانس‌های مسافرتی معتبر همچون پارساگشت مراجعه کنند. این آژانس به صورت روزانه و هفتگی تور لحظه آخری تفلیس را در سایت خود عرضه می‌کند تا مسافرانی که بودجه محدودی برای سفر دارند با هزینه‌ای مقرون به صرفه بتوانند به این شهر در کشور گرجستان سفر کنند.

 

رزرو حضوری و تلفنی تور تفلیس

برای رزرو تور تفلیس از شرکت پارسا گشت می توانید به صورت تلفنی و یا حضوری اقدام فرمایید. مسافران می توانند برای رزرو تور تفلیس ارزان به صورت حضوری به دفتر آژانس گردشگری پارساگشت به آدرسخیابان جلال آل احمد بین پل گیشا وازمایش پلاک113 طبقه همکف جهت رزرو حضوری هتل مراجعه کنند. همچنین این امکان فراهم شده که به صورت تلفنی و تنها از طریق تماس با شماره 88487124-021 نسبت به رزرو تور تفلیس اقدام فرمایید.

 

جاذبه دیدنی تفلیس

اگرچه بسیاری از شهرهای گرجستان مملو از دیدنی‌های تاریخی و گردشگری هستند، با این حال، پایتخت این کشور نسبت به سایر شهرهای گرجستان، در زمینه گردشگری پیشرفته‌تر و توسعه یافته‌تر می‌باشد و در پی همین موضوع، این شهر رشد چشمگیری را در صنعت توریسم تجربه کرده است. تفلیس به عنوان پایتخت گرجستان، به عنوان بزرگ‌ترین شهر گرجستان به‌حساب می‌آید که دارای جمعیتی معادل ۱.۵ میلیون نفر است.

تاریخچه‌ای کوتاه بر شهر تفلیس

شهر تفلیس، به تنهایی یکی از زیباترین شهرهای دنیا به‌شمار می‌آید، متکواری، نام رودی است که از وسط تفلیس عبور می‌کند و قدمت آن به قرن ۵ میلادی و در دوران پادشاهی اختانگ اول به وجود آمده است. شهر تفلیس در ۱۲۰ کیلومتری رشته کوه قفقاز و ۲۵۰ کیلومتری دریای سیاه قرار گرفته است. قبل از اقدام به سفر، بهتر است مهم‌ترین جاذبه دیدنی تفلیس را از لیست زیر انتخاب کنید و در صورت امکان از آن بازدید نمایید. همراه با الی گشت باشید تا در لیست زیر به معرفی ۱۰ مورد از جذابیت‌ها و دیدنی‌های شهر تفلیس بپردازیم.

  1. خیابان روستاولی ( Shota Rustaveli )

اولین جاذبه دیدنی که در لیست بهترین جاذبه دیدنی تفلیس به آن اشاره می‌کنیم، خیابان روستاولی است. این خیابان به عنوان اصلی‌ترین و شلوغ‌ترین خیابان تفلیس شناخته می‌شود و بسیاری از بومیان نیز آن را با نام خیابان گلوینی می‌شناسند. گلوینی، نام یکی از بزرگ‌ترین و مطرح‌ترین شاعران گرجستان می‌باشد که برای بومیان از احترام بسیاری برخوردار است. خیابان روستاولی حدود ۱.۵ کیلومتر طول دارد و از میدان تاویسوپلبا تا مترو روستاولی و خیابان کوستاوا را در بر گرفته است.

خیابان روستاولی

 خیابان روستاولی، مهم‌ترین خیابان تفلیس

با سفر به شهر تفلیس، بلافاصله متوجه خواهید شد که اغلب مراکز مهم دولتی و غیر دولتی تفلیس در این خیابان قرار دارند، در واقع این خیابان کافه‌ها و رستوران‌های شیک و محبوبی را در خود جای داده و در برخی قسمت‌ها آن نیز می‌توانید از بناهای تاریخی و مراکز مهم مانند پارلمان گرجستان، اپرا و باله شهر تفلیس، دادگاه عالی، کلیسای کاشوتی، موزه مردمی گرجستان، آکادمی تئاتر روستاولی و آکادمی علوم گرجستان بازدید نمایید. تفلیس شهری خوش آب و هوا است و از همین رو قدم زدن در کنار مناظر دیدنی و زیبای خیابان روستاولی می‌تواند برای هر بازدید کننده‌ای انرژی بخش باشد.

  1. محله حمام‌ها (Abanotubani )

به عنوان قدیمی‌ترین جاذبه دیدنی تفلیس می‌توانیم به محله حمام‌های این شهر اشاره کنیم. محله حمام‌های شهر تفلیس یکی از جاذبه‌های گردشگری محبوب این شهر به‌حساب می‌آید و موقعیت مکانی آن در سمت راست رودخانه متکواری است. یکی از دلایلی که محله حمام‌ها را به یکی از دیدنی‌ترین مراکز گردشگری تفلیس تبدیل کرده، وجود چشمه‌های آب گرم طبیعی این منطقه می‌باشد و این حمام‌ها در گذشته برای برگزاری جشن‌های قدیمی و مکانی به عنوان تفرجگاه عمومی بوده اند.

محله حمام‌ها، بافتی قدیمی و دیدنی

همانطور که اشاره کردیم، محله حمام‌ها در کنار رودخانه متکواری قرار گرفته است و به همین دلیل، با مراجعه به آن می‌توانید از آب گرم کنار حمام نیز استفاده نمایید. طبق تاریخ و افسانه‌های، بومیان شهر تفلیس بر این باورند که چشمه‌های آب معدنی اطراف محله حمام‌ها دلیل به وجود آمدن شهر تفلیس بوده است و جهانگردان، مورخان و جغرافیدانان معروف گرجستانی در آثار به جامانده از خود در مورد وجود این چشمه‌ها سخن گفته اند.

محله حمام‌ها

  1. قلعه ناریکالا (Narikala)

بدون شک، اولین جاذبه دیدنی تفلیس که باید در سفر به این شهر از آن بازدید نمایید، قلعه ناریکالا می‌باشد. قلعه نارنیکا را می‌توان یکی از مهم‌ترین و مطرح‌ترین شناسه های شهر تفلیس نامید که دیدنی‌ترین جاذبه تاریخی این شهر نیز به حساب می‌آید. قدمت این قلعه به قرن چهارم می‌رسد و نکته حائز اهمیت این است که قلعه ناریکالا، در دوران امپراطوری پادشاهان ایرانی در گرجستان ساخته شده است. قلعه ناریکالا مانند بسیاری از سازه های قدیمی، در ابتدا کاربردی نظامی داشته اما اکنون به یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های شهر تفلیس تبدیل شده است.

  1. پل صلح ( Bridge of Peace )

پل صلح، یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های دیدنی تفلیس می‌باشد که در سال ۲۰۱۰ و توسط یک طراح برجسته ایتالیایی ساخته شد. هدف از ساخت این پل اتصال قسمت‌های قدیمی شهر به قسمت‌های جدید آن بوده است. این پل بر روی رودخانه کورا ساخته شده است و طول آن به ۱۵۰ متر می‌رسد. در این پل، از ۱۲۰۸ بسته نورانی با طرح‌های مختلف از ۶۰۴۰ لامپ LED به کار گرفته شده است و از همین رو بازدید از آن در شب، بسیار جذاب و دیدنی خواهد بود.

  1. دریاچه لیسی (Lisi Lake)

دریاچه لیسی، واقع در شمال شرقی تفلیس می‌باشد و به عنوان زیباترین جاذبه دیدنی تفلیس شناخته می‌شوند. این دریاچه مساحتی در حدود ۱۶ کیلومتر مربع دارد و عمق آن نیز به حدود ۴ متر می‌رسد. خوب است بدانید که راه تأمین آب این دریاچه توسط آب باران و برف و همچنین آب‌های زیرزمینی می‌باشد و از همین رو، در فصل‌های بارانی ممکن است ارتفاع این دریاچه بیشتر از ۴ متر نیز بشود.

دریاچه لیسی، یکی از جاذبه‌های دیدنی و اقتصادی شهر تفلیس

دریاچه لیسی، نه تنها برای بازدید گردشگران محیطی دیدنی و جذاب می‌باشد، بلکه برای امور اقتصادی نظیر ماهیگیری و پروش ماهی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. در صورتی که قصد بازدید از این دریاچه را دارید، خوب است بدانید که آب دریاچه کمی شور می‌باشد و برای جنبه‌های مختلف تفریحی عمدتاً مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

  1. پارک ریکه ( Rike Park )

اگر در طول فصل‌های بهار و تابستان به شهر تفلیس سفر می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم بازدید از پارک ریکه این شهر را از دست ندهید، این پارک که یکی از شناخته شده‌ترین مراکز در شهر تفلیس به‌شمار می‌آید، در فصل تابستان با آب نماهای زیبا و موسیقی‌های جذاب، پذیرای مسافران و بازدیدکنندگان می‌باشد. دسترسی به پارک ریکه، بسیار آسان بوده و گردشگران می‌توانند از طریق پل صلح به محله قدیمی شهر و پارک ریکه دسترسی پیدا کنند. گردشگران این فرصت را دارند تا برای رسیدن به مجسمه مادر گرجستان، قلعه ناریکالا و دیگر جاذبه‌های گردشگری تفلیس از تله‌کابینی که در پارک ریکه وجود دارد استفاده نمایند.

  1. شهر سنگی اوپلیستیخه ( uplistsikhe )

 شهر اوپلیستیخه را می‌توان مهم‌ترین جاذبه دیدنی تفلیس دانست که فضایی رویایی را در ۱۰ کیلومتری شهر گوری گرجستان ایجاد کرده است. این شهر را می‌توان بزرگ‌ترین شهر سنگی دنیا دانست و گفتنی است که شهر اوپلیستیخه در معنای لغوی به معنی معبد خدایان و الهه‌های باستانی می‌باشد. قدمت ساخت این شهر به دوران برنز می‌رسد و تقریباً در حدود ۱۰۰۰ سال پیش توسط این پادشاهان این دوران ساخته شده است. همچنین، شهر اوپلیستیخه تا قرن سیزدهم میلانی مکانی مسکونی بوده و اما اکنون بیشتر به عنوان آثار تاریخی و دیدنی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شهر سنگی اوپلیستیخه

نگاهی بر شهر سنگی اوپلیستیخه

طبق تاریخ کشور گرجستان، شهر سنگی اوپلیستیخه از حدود قرن ششم قبل از میلاد تا قرن یازدهم میلادی، به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز سیاسی و مذهبی قبل از مسیحیت کارتلی گرجستان به‌شمار می‌رفته است. شهر سنگی اوپلیستیخه، شهری مانند غار است که مساحت آن به ۴۰ هزار متر مربع نیز می‌رسد. ساختار این شهر به سه بخش زیرین، میانی و زبرین تقسیم بندی می‌شود.  قسمت مرکزی، که دربرگیرنده بیشترین ساختار سنگی است، توسط یک تونل بسیار باریک به قسمت زیرین اتصال می‌یابد. در بالای مجتمع، یک قصر سلطنتی سنگی مربوط به دوران مسیحیت وجود دارد که متعلق به قرن دهم میلادی است.

تاریخچه شهر سنگی اوپلیستیخه

زمانی که شهر سنگی اوپلیستیخه تحت نظر باستان شناسان قرار گرفت، در خاک برداری‌هایی که در این شهر انجام گرفت، باستان شناسان توانستند تعداد زیادی معابد و متعلقات دیگر مربوط به الهه خورشید، که قبل از آمدن مسیحیت، پرستش میشده است را کشف کنند و آنها را به عنوان آثار ملی گرجستان ثبت نمایند.

همچنین، این شهر سنگی در زمانی که مسیحیت به گرجستان رسید، اهمیت خویش را به دلیل روی کار آمدن مراکز جدید فرهنگ مسیحیت مانند متسختا و تفلیس، از دست داد.

  1. آکوا پارک ( Aqua Park )

 آکوا پارک تفلیس، دیگر جاذبه دیدنی تفلیس می‌باشد که در دسته پارک‌ها قرار دارد. این پارک که از جذابیت منحصر‌به‌فرد و طبیعتی بی نظیر برخوردار است، یک مکان عالی برای تفریح و آب تنی در تفلیس به‌شمار می‌آید. افتتاح آکوا پارک تفلیس، به سال ۲۰۰۶ باز می‌گردد که از همان سال به عنوان بزرگ‌ترین و مطرح‌ترین پارک‌های تفلیس، شناخته می‌شد. این پارک رو‌باز یکی از پارک‌های آبی محبوب و زیبای برای گردشگران و خود گرجی‌ها می‌باشد.

آکوا پارک در تفلیس

امکانات تفریحی آکوا پارک تفلیس

از تفریحات هیجان انگیزی که می‌توانید در آکوا پارک تفلیس تجربه نمایید، هرچه بگوییم کم گفته ایم، این پارک امکانات تفریحی و سرگرمی بسیاری را در اختیار بازدید کنندگان قرار می‌دهد که از جمله آن ها می‌توان به سرسره‌های هیجان انگیز، استخرهای کودک و بزرگ‌سال و مراکز بازی و سرگرمی متنوع اشاره کرد. بهترین زمان برای رفتن به این منطقه و استفاده کردن از پارک آبی از نیمه خرداد تا نیمه مهر ماه می‌باشد و همچنین خوب است بدانید که در همه ماه‌های سال، جمعیتی که از این پارک استفاده می‌کنند، چشمگیر می‌باشد. پارک آکوا از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر برای عموم باز است.

  1. کلیسای جامع تثلیث (Holy Trinity Cathedral )

کلیسای جامع تثلیث یکی از شناخته شده‌ترین جاذبه‌های دیدنی تفلیس می‌باشد که با سرچ کردن نام این شهر عکس‌های بسیاری را از این کلیسا می‌توانید مشاهده کنید. ساخت کلیسای جامع تثلیث در بین سال‌های ۱۹۹۵ میلادی تا سال ۲۰۰۴ صورت گرفته است و به عنوان بزرگ‌ترین کلیسای ارتدکس جهان و البته سومین کلیسای مرتفع دنیا شناخته می‌شود. این کلیسا از مساحت بسیاری برخوردار است و ظرفیت آن به حدود ۱۵ هزار نفر می‌رسد.

کلیسای جامع تثلیث

کلیسای جامع تثلیث تفلیس محبوب‌ترین جاذبه دیدنی تفلیس

کلیسای جامع تثلیث به نام کلیسای سامبا نیز شناخته می‌شود و در یکی از مناطق مهم تفلیس قرار گرفته است. معماری این کلیسا آمیزه‌ای از سبک سنتی مذهبی گرجی است که تاریخ معماری گرجستان در مقاطع مختلف شاهد آن بوده است. ارتفاع کلیسا چیزی در حدود ۹۷ متر است و عناصری از معماری بیزانس را نیز در خود جای داده است. جالب
توجه است که این کلیسای بزرگ، از ۹ کلیسا در مساحت‌های کوچک‌تر تشکیل شده است و علاوه بر این، ۵ کلیسای کوچک‌تر دیگر نیز در طبقات زیرین بنا واقع شده است.

معماری بی نظیر کلیسای جامع تثلیث تفلیس از عناصری مانند بنای اصلی، برج ناقوس، اقامتگاه اسقف اعظم، صومعه، آکادمی علوم دینی، فرهنگستان الهیات، کارگاه‌های
آموزشی، استراحتگاه تشکیل شده و دارای یک گنبد مخروطی شکل ۹ ستونه از جنس طلا است. همچنین لازم به ذکر است که کلیسای جامع تثلیث تفلیس به دلیل معماری منحصر‌به‌فرد آن، یکی از مهم‌ترین آثار معماری در جهان به‌شمار می‌رود و همه ساله گردشگران و علاقه‌مندان بسیاری تنها برای بازدید از این کلیسا به کشور گرجستان و شهر تفلیس سفر می‌کنند.

  1. بازار درای بریج ( Dry Bridge Market )

از دیگر مراکز دیدنی شهر تفلیس، بازار درای بریج می‌باشد که البته برای بسیاری از گردشگران یکی از مقاصد محبوب در کشور گرجستان به‌حساب می‌آید. شما می‌توانید با سفر به شهر تفلیس در این بازار به خرید و بازارگردی بپردازید. این بازار، همان طور که از نامش پیداست در کنار پل درای برگزار می‌شود و محصولات محلی و غیر محلی بسیاری را به نمایش عموم می‌گذارد.

آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

اخذ ویزا بالی_بهترین قیمت

اخذ ویزای توریستی اندونزی برای اخذ ویزای توریستی اندونزی برای ایرانیان، شرایط و مدارک خاصی لازم است: پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه و دو صفحه

تورنتو کانادا

تورنتو کانادا  تورنتو کانادا وقتی سخن از چند فرهنگی بودن، کیفیت بالای زندگی و بناهای دیدنی می‌شود، چه کسی می‌تواند از تورنتو چشم پوشی کند؟ شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تور تفلیس با پرواز قشم ایر

هلدینگ گردشگری پارسا گشت