تور تفلیس – بهترین قیمت

تفلیس

تفلیس، پایتخت گرجستان و یکی از مهم‌ترین شهرهای دنیاست. چرا که بسیاری از کشورها از طریق تفلیس با یکدیگر مرتبط می‌شوند و پروژه‌های بازرگانی متعددی از طریق تفلیس شکل می‌گیرد. در بسیاری از معرفی‌نامه‌ها، تفلیس را به عنوان شهر-قلعه معرفی می‌کنند. چرا که تفلیس به دلیل تاریخ پرفراز و نشیب خود، دارای چندین و چند قلعه و ارگ است. نام تفلیس یا تبلیسی به دلیل وجود چشمه‌های آب گرم در آن گذاشته شده. تفلیس از لحاظ خورد و خوراک نیز شهری بسیار معروف است و احتمالاً یک شهر مناسب برای تجربۀ غذاهای تازه و لذیذ برای شما باشد. همچنین آژانس مسافرتی پارسا گشت تورهای متنوع و جذابی برای شما تدارک دیده و شما عزیزان می‌توانید یک سفر بی‌نقص با پارسا گشت به تفلیس داشته باشید.

 

تمام کارهایی که باید در تفلیس گرجستان انجام دهید! - شرکت خدمات مسافرتی آیسان پرواز پارس

 

بهترین زمان برای سفر به تفلیس

به عقیدۀ بسیاری از مردم محلی، اواخر بهار هنگامی است که تفلیس در اوج خود قرار دارد. زیرا هم آب و هوا به ثبات رسیده و هم وجود فستیوال‌های مختلف، باعث می‌شود که حتی خود اهالی تفلیس هم برای رسیدن این موقع از سال، اشتیاق داشته باشند. شما در اواخر بهار می‌توانید علاوه بر لذت‌بردن از هوای مطبوع و طبیعت تفلیس، انواع خوراکی‌ها را در فستیوال‌ها تجربه کنید و اگر اهل مطالعه و کتاب‌خواندن هستید، از تخفیف‌هایی که انتشارات در این موقع از سال برای کتاب‌ها قائل می‌شوند، استفاده کنید. البته برای ایرانیان که تابستان‌های گرم و زمستان‌های سرد را تجربه می‌کنند، تفلیس برای مسافرت‌های تابستانی و زمستانی هم می‌تواند گزینۀ مناسبی باشد. همینطور پاییز نیز از فصل‌های زیبا و جذاب در تفلیس است و آب و هوای بارانی و مرطوب و برگ‌های پاییزی می‌توانند بر جذابیت این فصل در تفلیس بیافزایند.

 

 

شهر تفلیس در گرجستان ، همه چیز درباره ی شهر زیبای تفلیس

آیا سفر به تفلیس ویزا می‌خواهد؟

در سالیان گذشته سفر به تفلیس گرجستان، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری برای ایرانیان علاقه‌مند به تورهای خارجی تبدیل شده و علت اصلی آن نیز عدم نیاز به دریافت رواید(ویزا) این کشور است. خوشبختانه طبق توافق صورت گرفته میان مسئولان کشورمان و مسئولان کشور گرجستان در سال 2016، آن دسته از ایرانیان عزیزی که بخواهند به گرجستان سفر کنند، می‌توانند تنها به شرط همراه داشتن پاسپورت خود به این کشور زیبا و جذاب توریستی سفر کنند و از رقم زدن تجربه‌ای لذت بخش در کشوری اروپایی لذت ببرند. قوانین کشور گرجستان به تازگی برای شهروندان ایرانی شامل تغییراتی شده که بهتر است به آن‌ها توجه داشته باشید:

  • به ازای هر روز اقامت شهروندان باید ۱۰۰ دلار همراه خود داشته باشند
  • رزرو معتبر هتل (ووچر) در طول مدت اقامت در گرجستان الزامی است.
  • همراه داشتن بلیت رفت و برگشت معتبر در سفرهای هوایی و مشخص بودن تاریخ برگشت.

توجه: لغو ضرورت داشتن ویزای گرجستان برای ایران، تنها مربوط به سفرهای توریستی می باشد و اگر سفر شما جنبه تحصیلی، کاری و.. دارد لازم است که ویزای گرجستان را داشته باشید. برای اخذ ویزا هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری از طریق سفارت گرجستان واقع در خیابان دولت می توانید اقدام کنید.

 

 

 

جاذبه‌های گردشگری تفلیس

مجسمه کارتلیس ددا (مجسمه مادر گرجستان) - تاپ توریست

مجسمه کارتلیس ددا | Kartlis Deda

کارتلیس ددا یا مادر کارتلی که با نام مادر گرجستان هم معروف شده است، یک مجسمه بسیار محبوب در این شهر است که در بلندی‌های شهر تفلیس قدعلم کرده و تبدیل به نمادی از شهر گرجستان شده است. این مجسمه در سال 1958 میلادی و به دست “الگوجا آماشوکلی” که یک مجسمه‌ساز گرجستانی بوده ساخته شده است. دلیل ساخت این مجسمه در واقع جشن 1500 سالگی گرجستان بوده است. از ویژگی‌های این مجسمه این است که  در هر نقطه‌ای از شهر تفلیس که باشید می‌توانید این مجسمه را ببینید. جنس این مجسمه از آلومینیوم بوده و شکل یک زن گرجستانی با شمشیر و لباس محلی را نشان می‌دهد که دارای ابهت چشم‌گیری است. با توجه به داستانی بودن این جاذبه؛ این مجسمه در آن واحد هم حس میهمان‌نوازی و هم تهدید دشمنان را به بیننده القا می‌کند.

 

 

پل صلح تفلیس گرجستان|پل صلح تفلیس در گرجستان جاذبه های گردشگری تفلیس مجله خبری سفرمی| مجله خبری سفرمی

پل صلح | The Bridge of Peace

یکی از ویژگی‌های جذاب و دوست داشتنی شهر تفلیس این است که این مقصد زیبا همیشه میزبان آثار قدیمی و تاریخی و جاذبه‌های جدید و مدرن بوده و هست. پل صلح، یک مسیر پیاده‌روی عالی با طراحی مدرن است که بر روی رود کر در این شهر ساخته شده است. این سازه در مهندسی به شکل پل خرپایی، پل قوسی و پل طره‌ای می‌باشد. ضمنا وظیفه نگهداری این پل بر عهده‌ی شهرداری شهر می‌باشد. پل صلح تفلیس دارای 150 متر طول است و در اصل برای وصل کردن قسمت جدید شهر و قسمت قدیمی شهر بنا شده است. گفتنی است که این پل در سال 2010 میلادی ساخته شده است.

 

 

 

Tbilisi, Georgia (2023 Trip Guide) - Af Travel S Helperمنطقه قدیمی تفلیس | Old Tbilisi

در منطقه قدیمی تفلیس، تعدادی از دیدنی‌های اصلی و سنتی تفلیس قرار گرفته است. این منطقه به واسطه چشمه‌های آبگرم طبیعی و بکر و حمام گوگردی که در خود دارد، به شهرت زیادی رسیده است. مهم است بدانید که منطقه قدیمی تفلیس در نزدیکی‌های خیابان شاردنی واقع شده و در آن می‌توان تعداد بسیار زیادی رستوران مدرن، کافه‌های روباز، کلوپ‌های شبانه و گالری‌های هنری را در این منطقه مشاهده نمود.

 

 

 

حمام های سولفور تفلیس؛ حمام هایی شفابخش | سفر ۷۲۴

 

حمام‌های حرارتی در آبانتوبانی | Tbilisi Sulphur Baths

در این منطقه حمام‌هایی در ارتفاع جاده ابریشم خودنمایی می‌کند که از شهرت ویژه‌ای هم برخوردار است؛ این حمام‌ها در زمان امپراطوری روسیه چهره‌های مشهور و شناخته شده‌ای همچون پوشکین و دوماس را میزبانی کرده‌اند. در آن زمان حدود 63 حمام در این منطقه وجود داشته که اکنون تنها 5 حمام با سطوح مختلف باقی‌ مانده است. ضمنا قدمت این حمام‌ها نیز به 1500 ساله پیش باز می‌گردد. نکته جالبی که وجود دارد این است که شما می‌توانید از هر دو حمام عمومی و یا محلی نهایت لذت را ببرید و یا می‌توانید با صرف هزینه اندکی بیش‌تر حمام خصوصی را تجربه کنید. این منطقه حمام‌ها به راحتی از طریق قسمت جنوبی پل متخی قابل پیدا کردن است که دارای تعداد متعددی حمام کوچک می‌باشد.

 

 

چه جاهایی در تفلیس برای خریدکردن مناسب‌تر هستند؟

تفلیس مملو از گالری‌ها و شاپ‌های مختلف برای خریدن آثار هنری و سوغاتی است. علاوه بر این که تفلیس مکانی عالی برای خرید عتیقه‌جات و ظروف و مجسمه‌های سرامیکی است، اما چند مجتمع تجاری بزرگ یا مال هم دارد. مثلاً تفلیس‌مال که ظاهر زیبا و رنگارنگش توجه شما را به خود جلب می‌کند. همچنین دارای شعبه‌های اورجینال برندهای مطرحی مانند نایکی و زاراست و شما می‌توانید با اطمینان خاطر از تفلیس‌مال خرید کنید. طراحی بسیار شیک و لوکس نیز از دیگر نکات جالب توجه تفلیس‌مال است. گالریا تفلیس نیز یکی دیگر از مجتمع‌های تجاری تفلیس است که هم برای خرید و هم برای خورد و خوراک مناسب است. بازارهایی همچون میدان بازار هم وجود دارند که می‌توانید از آن‌جا برای خریدن سوغاتی یا اقلام سنتی گرجستانی اقدام کنید. همچنین استریت‌مارکت تفلیس که یک بازار در خیابان است، می‌تواند جایی جذاب و دلپذیر برای خریدهای شما باشد.

 

 

بهترین هتل‌های تفلیس

 

  • هتل استامبا | Stamba Hotel

هتل استامبا درمنطقه vera قرار دارد و جزو هتل‌های 5 ستاره و لوکس تفلیس است. این هتل دارای اتاق‌های پر زرق و برق با تخت‌های بسیار بزرگ، سیستم‌های wifi با نام تجاری McIntosh، ماشین‌های قهوه La Marzocco، حمام‌های عالی، مینی بار و تلویزیون‌های صفحه تخت و … است. راستی پنجره‌های میهمانان عزیز به روی باغ‌های حیاط خلوت سرسبز باز می‌شوند. همچنین رستوران لس آنجلس از رستوران‌های مجلل Café Stamba بوده که غذاهای لذیذ و خوشمزه آن با محصولات تازه و محلی تهیه شده است. در Stamba Chocolaterie قهوه دست‌ساز به فروش می‌رسد و سرویس صبحانه در اتاق با توجه به درخواست شما ارائه می‌شود.

 

  • هتل آیوتا تفلیس | IOTA Hotel Tbilisi

هتل آیوتا، یک هتل پنج ستاره در شهر تفلیس در کشور گرجستان می‌باشد که از میدان آزادی تفلیس 0.3 و از کلیسای سیونی تفلیس گرجستان 0.6 کیلومتر فاصله دارد. این هتل پنج ستاره درست در قلب تفلیس، در 300 متری میدان آزادی تفلیس قرار دارد. از امکانات اصلی هتل مجلل IOTA می‌توان به 90 اتاق غیر سیگاری، 2 رستوران، بار، تراس پشت بام، صبحانه در دسترس، مرکز کنفرانس 24 ساعته، شاتل فرودگاه، پذیرش 24 ساعته، خدمات اتاق، باغ، سرویس خشکشویی، وای فای رایگان، پارکینگ اختصاصی اشاره نمود. در تمامی اتاق‌های هتل آیوتا سیستم تهویه مطبوع، تلویزیون تختخواب، گاوصندوق، مینی‌بار، حمام خصوصی با دمپایی و سشوار، لوازم آرایشی و بهداشتی موجود بوده در صورتی که در برخی از اتاق‌ها یک تراس و یک نشیمنگاه برای استراحت تعبیه شده است.

 

  • هتل آمباسادوری تفلیس | Ambassadori Tbilisi Hotel

آمباسادوری یک هتل 5 ستاره در شهر تفلیس بوده که این هتل با باغ گیاه شناسی تفلیس حدود 1.7 کیلومتر، با ایستگاه مترو میدان آزادی تفلیس حدود 950 متر، با ایستگاه قطار تفلیس حدود 6.3 کیلومتر، با فرودگاه بین المللی تفلیس حدود 16.2 کیلومتر فاصله دارد. توجه داشته باشید که در این هتل برای کودکان بین 6 تا 12 سال و همچنین برای بزرگسالان به صورت مجزا یک تخت اضافی تعبیه شده که هزینه آن به عهده مسافر است. تمامی اتاق‌های هتل شامل تلویزیون ال سی دی، ماهواره، تلفن، مینی‌بار، سیستم تهویه مطبوع، فن، گاو صندوق، یخچال، میز و کمد بوده و سرویس بهداشتی خصوصی اتاق‌ها مجهز به سشوار، دوش و توالت است.

 

  • هتل تفلیس ماریوت | Tbilisi Marriott Hotel

این هتل 5 ستاره باشکوه به خیابان اونیو مشرف می‌باشد و تنها 100 متر از کلیسای کاشوتی فاصله داشته و اتاق‌های لوکس، سالن بدنسازی و سونا و … از جمله ویژگی‌های هتل ماریوت تفلیس به شمار می‌رود که در دسترس بوده و می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید. اتاق‌های بزرگ این هتل همگی از دکوراسیون کلاسیک بهره می‌برند که هر کدام مجهز به سیستم تهویه هوای مطبوع نیز هستند، لازم به ذکر است تمام اتاق‌ها شامل یک تلویزیون صفحه‌تخت هستند و قابلیت دسترسی به executive lounge نیز برای شما میهمانان فراهم شده و نیز رستوران زیبای پارناس در داخل هتل ماریوت با سرو غذاهای بین المللی میزبان میهمانان گرامی است. کافه‌های پارناس و مجستیک هم وعده‌های غذایی سبک و نوشیدنی‌های رنگارنگ را در اختیار شما قرار می‌دهند.

 

 

کلام آخر

راحتی و آسایش مسافران بیشتر از هر چیزی برای آژانس مسافری پارسا گشت اهمیت دارد. ما در پارسا گشت تلاش می‌کنیم تا مسافرانمان بهترین تجربه سفر خود را با تیم ما تجربه کنند. برای خرید تور تفلیس کافی است با مشاوران ما تماس بگیرید تا بهترین گزینه‌ها را به شما معرفی کنیم. آژانس مسافری پارسا گشت به شما در زمینه انتخاب تور، هتل، و پرواز مشاوره می‌دهند تا بتوانید تصمیم درستی در انتخاب تور خود بگیرید. اگر قصد سفر به دیگر شهرهای دنیا مثل تورهای ترکیه یا دبی را دارید، می‌توانید با ما تماس بگیرید.

آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

اخذ ویزا بالی_بهترین قیمت

اخذ ویزای توریستی اندونزی برای اخذ ویزای توریستی اندونزی برای ایرانیان، شرایط و مدارک خاصی لازم است: پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه و دو صفحه

تورنتو کانادا

تورنتو کانادا  تورنتو کانادا وقتی سخن از چند فرهنگی بودن، کیفیت بالای زندگی و بناهای دیدنی می‌شود، چه کسی می‌تواند از تورنتو چشم پوشی کند؟ شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تور تفلیس – بهترین قیمت

هلدینگ گردشگری پارسا گشت