تور سریلانکا شهریور 1402

تور سریلانکا

سریلانکا کجاست؟

سریلانکا کشوری زیبا و سرسبز است که در جنوب هندوستان در آب‌های اقیانوس هند واقع شده و یکی از مناطق بکر جنوب قاره آسیا محسوب می‌شود. کلمبو پایتخت این کشور جزیره‌ای است و زبان رسمی مردم این کشور سینهالی و تامیل می‌باشد.کشور سریلانکا از جنوب شرق به دریای عرب و از جنوب غربی به خلیج بنگال راه دارد. شغل اغلب مردم در این کشور آسیایی صیادی و کشاورزی می‌باشد و اقتصاد کشور سری لانکا بر پایه کشاورزی شکل گرفته است. سریلانکا جز کشورهای کهن قاره آسیا می‌باشد و مردم این سرزمین به اعتقادات و سنت‌های خود بسیار پایبند هستند.

بسیاری از گردشگران برای تماشا جاذبه‌های طبیعی و معابد تاریخی عازم کشور سریلانکا می‌شوند، جنگل‌های سرسبز و آبشارهای بی‌نظیر این کشور جز جاذبه‌های دیدنی سریلانکا برای گردشگران است. این کشور یکی از بزرگترین پارک‌های حفاظت شده را هم در خود جای داده و تنوع حیات وحش در مناطق حفاظت شده سریلانکا بسیار زیاد است.

تور لحظه آخری سریلانکا

تور لحظه آخری سریلانکا مناسب مسافرانی است که همیشه آمادگی سفر رفتن را دارند و چمدان آنها برای سفر مهیا می‌باشد. آب و هوای بخش‌های مختلف این کشور یکسان نیست و در روزهایی که بخش‌های غربی سریلانکا آب و هوای گرم دارد، در بخش‌های جنوبی این جزیره هوا خنک و بارانی است.

اگر برنامه سفر خود به سریلانکا را به زمان‌هایی موکول کنید که تقاضا برای سفر کمتر است، با هزینه‌ای مقرون به صرفه می‌توانید تور لحظه آخری سریلانکا را برای سفر به این کشور زیبا تهیه کنید.

خدماتی که به مسافران تور سریلانکا لحظه آخری ارائه می‌شود به لحاظ کیفیت و امکانات تفاوتی با سایر مسافران ندارد و تنها دلیل قیمت پایین این تورها با تکمیل نشدن ظرفیت تور پیش از تاریخ برگزاری آن است.

پکیج تور های سریلانکا

معرفی سریلانکا

سریلانکا یک مقصد گردشگری فوق‌العاده و در عین حال مقرون‌به‌صرفه است. این کشور با همه زیبایی‌هایش هنوز آن‌طور که باید به دنیا معرفی نشده است و این بدان معناست که در سریلانکا از سیل جمعیت گردشگران خبری نیست.

اگر از تفریحات ساحلی و آب‌و‌هوای استوایی خسته شدید، می‌توانید به مناطق مرتفع سر بزنید و در آب‌و‌هوای مطبوع و چشم‌اندازهای سرسبز تپه‌ها از زیبایی طبیعت لذت ببرید. اگر می‌خواهید کوه‌پیمایی کنید یا طبیعت بکر را تجربه کنید، سریلانکا مقصدی فوق‌العاده است.

آب‌و‌هوایی سریلانکا

آب‌و‌هوا در سریلانکا، استوایی است و دو فصل متمایز گرم و خشک دارد. میانگین دمای هوا در سریلانکا معمولا بین ۲۸ تا ۳۲ درجه‌ سانتی‌گراد است. این دما ممکن است بر اثر تغییرات کلی دمای هوا در سراسر دنیا، تغییر کند. دمای هوا در منطقه‌ Nuwara Eliya که در ارتفاعات مرکزی قرار دارد، ممکن است تا ۱۶ درجه‌ سانتی‌گراد هم کاهش یابد. در مناطق ساحلی شرقی و در منطقه‌ Batticaloa، دمای هوا تا ۳۲ درجه هم می‌رسد. برخی از نواحی ساحلی تحت‌تاثیر نسیم‌های اقیانوسی، خنک‌تر هستند. سردترین ماه‌های سال دسامبر و ژانویه و گرم‌ترین ماه‌های سال آوریل و اوت است.

بهترین زمان برای سفر به سریلانکا

نواحی غربی و جنوبی فصل بارانی خود را در ماه‌های مه تا سپتامبر تجربه می‌کنند در حالی که نواحی شمالی و شرقی بین اکتبر تا ژانویه تحت‌تاثیر فصل بارانی قرار می‌گیرند. درمجموع، سری‌‌لانکا کشوری است که می‌توانید در تمام طول سال به آن سفر کنید. چنانچه در منطقه‌ای آب‌وهوا برای سفر مناسب نباشد، در منطقه‌ دیگر می‌توانید آب‌و‌هوای مطبوعی را تجربه کنید.

بهترین زمان توصیه شده برای سفر به سریلانکا، فصل خشک نواحی ساحلی یعنی از آوریل تا نوامبر برای سواحل شرقی و از دسامبر تا مارس برای سواحل غربی و ارتفاعات مرکزی است.

کریسمس و روزهای آغازین سال نو هم‌زمان‌های محبوبی برای سفر به این کشور هستند. ژوئیه و اوت فصل جشنواره‌ها در سری‌‌لانکا است.

جاهای دیدنی سریلانکا

سیگیرییا (Sigiriya)

سیگیریا یک منطقه‌ باستانی و باروی صخره‌ای است که در شمال منطقه‌ متاله (Matale) در نزدیکی شهر دامبولا در استان مرکزی سریلانکا واقع شده است. یک ستون صخره‌‌ای عظیم به ارتفاع ۲۰۰ متر مشرف به تعدادی بنای باستانی قرار گرفته که از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این منطقه‌ تاریخی است. پادشاه کاسیاپا (Kasyapa) این منطقه را بین سال‌های ۴۷۷ تا ۴۹۵ به‌عنوان پایتخت جدید خود برگزیده است. او کاخ خود را بر فراز این صخره بنا نهاده و فضای داخلی آن را با نقاشی‌های دیواری رنگین تزیین کرده است.

در یک زمین مسطح کوچک در میانه‌ راه به‌سمت این صخره، دروازه‌ای به‌شکل یک شیر بزرگ وجود دارد که این منطقه‌ باستانی نام خود را از همین دروازه گرفته است. کلمه‌ Sīhāgiri به‌معنای شیر سنگی است. این پایتخت و قصر پادشاهی پس از مرگ پادشاه متروکه شد و تا قرن چهاردهم به‌عنوان صومعه‌‌ بودایی مورد استفاده قرار می‌گرفت. سیگیریا امروزه یکی از آثار میراث جهانی یونسکو است و یکی از بهترین نمونه‌های شهرسازی زمان‌های گذشته است. بخش وسیعی از وجه غربی صخره در محدوده‌ای به طول ۱۴۰ متر و ارتفاع ۴۰ متر، نقاشی‌های دیواری رنگینی وجود دارد که این بخش از مجموعه را به یک گالری بزرگ تبدیل کرده است.

معبد دندان مقدس

سری دالادا مالیگاوا (Sri Dalada Maligawa) یا معبد دندان مقدس، یک معبد بودایی در شهر کاندی (Kandy) است. این معبد در یک مجموعه‌ کاخ پادشاهی قرار گرفته که متعلق به امپراتوری کاندی بوده است. این معبد محل نگهداری دندان بودا است. از زمان‌های قدیم، این دندان مقدس نقش مهمی در سیاست این منطقه داشته است چراکه اهالی اعتقاد دارند هر کسی این یادگار مذهبی را در اختیار داشته باشد، حکومت کشور را به دست می‌گیرد. کاندی آخرین پایتخت پادشاهان سریلانکا بود و امروزه به خاطر این معبد، به‌عنوان یکی از آثار میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

در این معبد مراسم مذهبی هنوز هم انجام می‌شود. این آیین‌های مذهبی سه بار در روز اجرا می‌شوند؛ سپیده‌دم، ظهر و شب. هر چهارشنبه‌، یک مراسم نمادین شست‌وشوی دندان برگزار می‌شود. برای شست‌و‌شو از آب معطری استفاده می‌کنند که گل‌های معطری به نام Nanumura Mangallaya در آن ریخته‌اند. معتقدند که این آب مقدس، شفابخش است و بین افراد حاضر در مراسم توزیع می‌شود.

این معبد در بمب‌گذاری‌های یک گروه نظامی جدایی طلب به نام ببرهای تامیل، در سال ۱۹۹۸ آسیب دید ولی کاملا بازسازی شده است.

پارک ملی Udawalawe

این پارک ملی در مرز میان استان‌های Sabaragamuwa و Uva قرار دارد. این پارک به‌منظور حفاظت از حیوانات وحشی ساخته شده است. این مجموعه‌ حفاظت‌شده، مساحتی در حدود ۳۰ هزار هکتار را در بر می‌گیرد. این منطقه پیش از اینکه به‌عنوان پارک ملی و پناهگاه حیات وحش انتخاب شود، برای کشاورزی تناوبی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. این پارک در ۱۶۵ کیلومتری کلمبو قرار دارد و یکی از مهم‌ترین زیستگاه‌های پرندگان آبی و فیل‌های سریلانکایی است. این پارک سومین پارک پربازدید سریلانکاست و به یکی از جاذبه‌های گردشگری محبوب این کشور تبدیل شده است به‌خصوص برای کسانی که به جاذبه‌های طبیعی و حیات وحش علاقه دارند.

 

دسرها و شیرینی‌ها

یکی از دسرهای رایج در سریلانکا، kevum نام دارد. این دسر یک نوع کیک روغنی است که با آرد برنج و شیره‌ قند تهیه می‌شود. خمیر این شیرینی را در روغن سرخ می‌کنند تا طلایی مایل به قهوه‌ای شود. این دسر هم انواع مختلفی دارد. مثلا برای تهیه‌ یکی از انواع آن که Moong Kevum نام دارد از آرد یک نوع لوبیا استفاده می‌کنند و قبل از سرخ کردن آن را به‌شکل الماس درمی‌آورند.

از دیگر شیرینی‌های سریلانکا می‌توان موارد زیر را نام برد:

Aluwa: یک نوع شیرینی که با آرد برنج و به‌شکل الماس تهیه می‌شود.

Bibikkan: یک شیرینی با ظاهری شبیه به کیک که با آرد گندم، شیره‌ نارگیل و نارگیل خرد شده تهیه می‌شود و مخصوص مناطق ساحلی است.

آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

اخذ ویزا بالی_بهترین قیمت

اخذ ویزای توریستی اندونزی برای اخذ ویزای توریستی اندونزی برای ایرانیان، شرایط و مدارک خاصی لازم است: پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه و دو صفحه

تورنتو کانادا

تورنتو کانادا  تورنتو کانادا وقتی سخن از چند فرهنگی بودن، کیفیت بالای زندگی و بناهای دیدنی می‌شود، چه کسی می‌تواند از تورنتو چشم پوشی کند؟ شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تور سریلانکا شهریور 1402

هلدینگ گردشگری پارسا گشت