تور سریلانکا ویژه تابستان 1402 | مشاهده برنامه سفر + قیمت

تور سریلانکا ویژه تابستان 1402 | مشاهده برنامه سفر + قیمت

کشور سریلانکا جزیره‌ای است واقع در جنوب آسیا، اقیانوس هند و جنوب کشور هند. نام قدیمی آن سیلان (به فارسی قدیم سَراَندیب یا سراندیب) بود.
پایتخت سیاسی آن سری جایاواردنپورا کوته و پایتخت تجاری آن شهر کلمبو است. پیش از سال 1972 به این کشور سیلان می ‌گفتند.
از فراورده ‌های مهم سریلانکا می ‌توان به چای، کینین، قهوه، کائوچو و نارگیلنام برد. سریلانکا در منطقه جنوب آسیا، از نظر درآمد سرانه در وضعیت خوبی قرار دارد.

از سال 1983 که شورشیان ببرهای تامیل برای استقلال بخش‌ های شمال و شرق سریلانکا وارد جنگی 25 ساله با دولت مرکزی شدند، بیش از 70 هزار نفر در نا آرامی‌ های این کشور جان خود را از دست دادند. زبان ‌های رسمی این کشور، سینهالی و تامیل و واحد پول آنها روپیه سریلانکاست.

جغرافیا:

مساحت سر‌یلانکا 65،610 کیلومتر مربع و جمعیت آن 21/4 میلیون نفر است. سریلانکا از نظر زمین ‌شناختی بر روی صفحه تکتونیک هند واقع شده‌ است.
محل سریلانکا در اقیانوس هند در جنوب غرب در خلیج بنگال است. این کشور به ‌وسیله خلیج منار و تنگه پالک از شبه ‌جزیره هند جدا شده ‌است.
در اسطوره های هندی گفته می ‌شود که یک پل سرزمینی که امروزه به آن پل آدم گفته می‌ شود بین هند و سریلانکا وجود داشته‌ است.

امروزه زنجیره‌ ای از صخره ‌های آهکی زیر یا روی سطح آب در مسیری بین 2 کشور دیده می‌ شود.
که گفته می‌ شود تا 1480 امکان عبور به صورت پیاده از آن وجود داشت تا اینکه در آن سال توفان ‌های سنگین دریایی عمق آن مسیر را بیشتر کرد.
جزیره سریلانکا بیشتر از دشت‌ های تپه ماهوری ساحلی تشکیل شده و کوهستان‌ های آن تنها در مناطق مرکز و جنوب قرار دارند. بلندترین نقطه سریلانکا کوه پیدوروتالاگالا است که 2524 متر ارتفاع دارد.

 

آب و هوا:

آب‌ وهوای سریلانکا گرم و مرطوب است که این امر نتیجه بادهایی است که از اقیانوس به سمت این کشور می ‌وزد.

شهرهای مهم کشور سریلانکا

از شهرهای مهم سریلانکا بعد از کلمبو می ‌توان به:

  • دهیوالامانت لاوینیا 219 هزار نفر
  • موراتوا 185 هزار نفر
  • نگومبو 137 هزار نفر
  • سری جایوردنه پورا کوته 115 هزار نفر

 

کشور سریلانکا طی سال های اخیر توانسته است نام خود را در کنار کشورهای معروف توریستی جهان به ثبت برساند.
این کشور به لحاظ برخورداری از طبیعت زیبا، پارک‌ های طبیعی، مناظر باستانی و فرهنگی با تمدن 3 هزار ساله همواره توجه گردشگران زیادی را به خود جلب کرده است.
صنعت گردشگری یکی از منابع ارزی مهم سریلانکا محسوب می‌ شود و پس از نیروی کار، منسوجات و چای مقام چهارم را در درآمدزایی است.

به عبارتی دیگر صنعت گردشگری، 20% تولید ناخالص ملی در سریلانکا را تشکیل می ‌دهد. آمارهای موجود، نشان می ‌دهد که ورود نزدیک به 600 هزار گردشگر در سال به سریلانکا، نزدیک به 600 میلیون دلار برای این کشور در آمد در پی داشته است.
از جمله مکان های دیدنی این کشور می‌ توان موارد زیر را اشاره کرد:

  • شهر تاریخی دامبولا
  • معبد غاری یا طلایی دامبولا
  • پرورشگاه فیل
  • مجسمه 60 فوتی خوابیده بودا
  • پارک ملی یالا
  • باغ گیاهشناسی پرادنیا

 

وضعیت آب و هوای سریلانکا در تابستان

اگر در تابستان از سریلانکا دیدن می کنید، باید بدانید که در این زمان، هرو روز چند ساعتی ها بارانی است. این در حالی است که اقیانوس گرم و دریا ها خروشان هستند و برخی از قسمت های جزیره هم طوفانی می شود. اما گردشگرانی که در سمت غربی جزیره به سر می برند، آب و هوای خشک تر و البته بسیار گرم تر را تجربه می کنند.

غذاهای سریلانکا، ترکیبی از غذاهای هند و اندونزی

غذاهای سریلانکا تحت تاثیر عوامل تاریخی، فرهنگی شکل گرفته است. در گذشته بازرگانان خارجی غذاهای خود را به سریلانکا آوردند و غذاهای سریلانکایی بیشتر تحت تاثیر غذاهای اندونزی و قسمت های جنوبی هند قرار گرفته است و امروزه مواد تشکیل دهنده ی غذاهای سریلانکا برنج، نارگیل، فلفل و کاری است. غذاهای این کشور تند و ادویه زیادی دارند مخصوصا ادویه کاری که در غذاهای سریلانکا بسیار استفاده می شود همچنین به دلیل فراوانی نخل های نارگیل بومیان این کشور بسیار از نارگیل در طبخ غذاهای خود استفاده می کنند، یکی از خوشمزه ترین غذاهای سریلانکا دال کاری (Dhal Curry) است که با عدس قرمز پخته می شود و به آن چند قاشق شیر نارگیل اضافه می شود.

 تجربه سفر به سریلانکا در تابستان

دیگر نگران قیمت تور سریلانکا در پاییز نباشید زیرا ما در آژانس با ارائه تور لحظه آخری سریلانکا و تور ارزان قیمت سریلانکا، شرایط را به گونه ای برای شما فراهم خواهیم کرد تا با کمترین هزینه برای تور، بیشترین لذت را از سفرتان و پکیج تور انتخابی خود ببرید. ما قیمت های مختلفی برای تور سریلانکا را خدمت شما ارائه خواهیم کرد تا با توجه به بودجه مورد نظرتان، بهترین انتخاب تور را داشته باشید. قیمت تور سریلانکا لحظه آخری با توجه به نوع هتل، نوع ایرلاین (بلیط پرواز داخلی به مقصد سریلانکا) و سایر امکانات ارائه شده در تور متغیر خواهد بود. آژانس پارساگشت مجری مستقیم تور سریلانکا است و از این جهت میتوانید مطمئن باشید که همراه با تور سریلانکا به سفری خواهید رفت که با هزینه مناسبی برای شما تمام خواهد شد.

در کلمبو چه باید کرد؟

وقتی به کلمبو در سریلانکا سفر می کنید، از خود می پرسید که در کلمبو چه باید کرد و از کجا باید شروع کنیم ؟

1. تور اتوبوس شهری کلمبو

سوار رنگارنگ ‌ترین و هیجان ‌انگیزترین اتوبوس روباز کلمبو شوید و از گردش در داخل شهر کلمبو لذت ببرید. سوار شدن تور اتوبوس شهر یکلمبو یکی از جذاب ترین راه ها برای کشف میراث غنی پایتخت سریلانکا است.

2. خرید در بازار پتا 

جذاب ترین منطقه کلمبو، بازار پتا است، یک منطقه بازار پرهیاهو که هنوز تجارت پر جنب و جوش خود را دارد. شبکه ای از خیابان های باریک پر از کالاهای رنگارنگ و متنوع از برندهای داخلی و بین المللی را خواهید دید.
برخی از خیابان ‌های این بازار به اقلام خاصی واگذار شده است، یکی از خیابان ‌های آن به فروش کالاهای چرمی، دیگری به اجناس خانگی و غیره اختصاص دارد.
برخی از قدیمی‌ ترین و جالب‌ ترین ساختمان‌ های کلمبو در میان مغازه‌ ها و خیابان‌ های پرجمعیت پنهان شده‌ اند. در خیابان دوم این بازار ساختمان پتا و مسجد جامی ‌الالفار قرار دارد، که در سال 1909ساخته شده است رنگ این مسجد با راه‌ راه قرمز و سفید مانند کیک لایه ‌ای تمشک با مناره‌ های آب نباتی شکل است.

3. کلوب رویال گلف کلمبو

بازی گلف در قدیمی ترین باشگاه گلف سریلانکا یکی از بهترین کارهایی است که در شهر کلمبو می توانید انجام دهید. این زمین گلف 18 سوراخه که در زمین گلف اندرسون واقع شده است، چه آماتور باشد و چه حرفه ای، مکانی عالی برای گذراندن یک روز آرام در قلب پایتخت است.

4. پارک ویهاراماهادیوی کلمبو

یکی از مفرح ترین کارهایی که می توانید در کلمبو انجام دهید، بازدید از پارک معروف کلمبو پارک ویهاراماهادیوی است. این پارک  با داشتن یک باغ وحش بزرگ و غنی و یک پارک در محوطه خود مکانی عالی برای گذراندن یک روز رضایت بخش با دوستان و خانواده است.
شما می توانید به همراه دوستان و خانواده در این پارک به پیک نیک بپردازید و از آبشار ها، درمسیر های پیاده روی  لذت ببرید. این پارک در روز های دوشنبه تا یکشنبه 7 صبح تا 6 بعد از ظهر به روی عموم باز می باشد.

5. موزه ملی کلمبو

انتهای جنوبی پارک ویهاراماهادیوی، خانه موزه ملی قرار دارد. این موزه یک سازه استعماری سفید و زیبا می باشد، که در سال 1877 ساخته شده است.
این مجموعه یک نمای کلی از هنرها و صنایع دستی سریلانکا را ارائه می دهد، که با بودای آهکی از آنورادهاپورا شروع می شود، که در سر تا سرا این موزه نشسته است.

6. معبد بودایی گانگارامایا

برای آنهایی که در فکر این هستند که یک روز در کلمبو چه کاری انجام دهند، معابد کافی است تا شما را برای یک روز کامل مشغول نگه دارند. و از میان تمام معابد سریلانکا، تجربه یک تور از معبد معروف بودایی گانگارامایا کلمبو تجربه ای عالی برای بازدیدکنندگانی است، که با تهیه تور سریلانکا به این کشور دیدنی سفر کرده اند.
این معبد که به عنوان نمونه ای از درخشش معماری در نظر گرفته می شود، تلفیقی از طرح های هندی، چینی و تایلندی را منعکس می کند.

7. باغ وحش دهیوالا در کلمبو

در حومه جنوبی کلمبو باغ وحش وسیع دهیوالا میزبان طیف وسیعی از حیات وحش و حیات پرندگان بین المللی است. در این باغ وحش می توانید جیوانات متنوعی از جمله سه نوع میمون محلی، سامبور و گوزن خالدار، خرس تنبل و پلنگ، و همچنین طیف گسترده ای از حیات پرندگان را ببینید.

بهترین زمان برای بازدید از کلمبو در سریلانکا

دارای آب و هوای استاوایی است. که درجه دمادر تمام طول سال نسبتاً ثابت است، مناطق ساحلی دارای میانگین دمای 25-30 درجه سانتیگراد هستند.
سریلانکا تنها در فصل های بارانی سال دارای آب و هوای متفاوتی هستند. فصل بارندگی در سریلانکا از ماه آبان تا دی طول می ‌کشد.
بهترین زمان سفر به سریلانکا سریلانکا در فصول خشک و گرم است. به منظور سفر به شهر کلمبو با توجه به این که شرایط آب و هوایی آن در اکثر روزهای سال یکسال است برنامه ریزی به منظور سفر هیچ محدودیتی نخواهید داشت.

هزینه های اقامت در کلمبو

شما می توانید برای اقامت در کلمبو بسته به بودجه ی خود در هتل های لوکس و مدرن، مسافرخانه ها و هاستل ها اقامت کنید. هر کدام از این اقامتگاه ها دارای امکانات متنوعی است.
هاستل ها از لحاظ قیمتی و امکانات از هتل ها ارزان تر وامکانات کمتری دارند. از جمله هتل های پیشنهادی در شهر کلمبوهتل Cinnamon Grand، هتل Cinnamon Lakeside هستند.

هزینه ی خورد و خوراک در کلمبو

گردشگرانی که به شهر کلمبو سریلانکا سفر می کنند، مایل هستند که از غذاهای سنتی این کشور میل کنند. برای داشتن یک وعده غذایی در یک رستوران های ارزان قیمت کلمبو هر نفر باید مبلغ ۳۰۰ روپیه سریلانکا بپردازد.
همچنین برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان های متوسط کلمبو نیز هر نفر باید مبلغ ۲  هزار روپیه سریلانکا پرداخت کند.
گردشگران همچنین می توانند ازرستوران های زنجیره ای مک دونالد در شهر کلمبو استفاده کنند و هزینه ی کمتری را برای خوردن غذا پرداخت کنند.
برای تهیه آب معدنی در کشور سریلانکا می بایست مبلغ  ۴۸ روپیه سریلانکا بپردازید و برای میل کردن یک فنجان قهوه میل باید مبلغ ۳۴ روپیه سریلانکا بپردازید.

غذاهای محبوب در کلمبو

اگر مایل هستید از غذاهای محلی و محبوب کشور رنگارنگ سریلانکا میل کنید، ما در ادامه به چند مورد از آن ها شاره می کنیم.

خورشت سبزیجات

از جمله غذاهای اولیه در کشور سریلانکا خورشت های معطر و فصلی است، که هر کدام از آن ها دارای عطر و طعمی مخصوص به خود می باشد این خورشت ها هر کدام در فصل خود  درست می شوند.

غذای Gotu Kola Kanda

یکی از غذاهای محلی و مقوی کلمبو غذای Gotu Kola Kanda است، که بخشی از آن سوپ و بخش دیگر آن حبوبات است. این غذا که از سبزیجات جنگلی سریلانکا و برنج درست می شود دارای خواص بسیار زیادی است.

غذای Dhal

غذای Dhal در واقع یک نوع خورشت عدس است و جزو غذاهای اصلی و محلی سریلانکا بحساب می آید. این غذا در کنار غذاهای دیگری مانند برنج خورده می شود.

آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

تور ترکیبی کره جنوبی وژاپن

تور کره جنوبی پر طرفدار ترین تور بین ایرانیان کره جنوبی یک کشور مدرن صنعتی می باشد که در کمتر از نیم قرن تبدیل به

اخذ ویزا بالی_بهترین قیمت

اخذ ویزای توریستی اندونزی برای اخذ ویزای توریستی اندونزی برای ایرانیان، شرایط و مدارک خاصی لازم است: پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه و دو صفحه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تور سریلانکا ویژه تابستان 1402 | مشاهده برنامه سفر + قیمت

هلدینگ گردشگری پارسا گشت