تور سریلانکا پاییز1402

تور سریلانکا

آب و هوای سریلانکا در پاییز چگونه است؟

آب و هوای سریلانکا در پاییز از نظر میزان بارندگی بهتر می‌شود.  البته بارندگی در این شهرها تا اواسط آبان ماه نیز ادامه دارد. اگر در نیمه اول پاییز تور را رزرو می‌کنید، باید حداقل یک بارانی همراه با لباس‌های خنک همراه داشته باشید. همچنین در این فصل دمای شهرهای اصلی سریلانکا حدودا بین 20 الی 32 درجه سانتیگراد است.

بهترین زمان برای سفر به شرق سریلانکا

موسم ماها در ماه‌های اکتبر تا ژانویه به بخش شمالی و شرقی سریلانکا می‌رسد. به همین دلیل، این قسمت از جزیره در ماه‌های نوامبر و دسامبر پربارش‌ترین دوران از سال را تجربه می‌کند. ماه‌های آگوست و سپتامبر معمولاً کم‌بارش‌ هستند و بیشتر خانواده‌ها در این زمان ترجیح می‌دهند تعطیلات خود را سپری کنند. البته لازم به ذکر است که در این مدت باران‌های کوتاه و شدید ممکن است شما را غافلگیر کند.

 

بهترین مقاصد تفریحی برای تور سریلانکا پاییز

سه شهر بنتوتا، کندی و کلمو مقاصد تور سریلانکا هستند. برخلاف بنتوتا و کندی که میزان بارش زیادی را در پاییز و خصوصا تا اواسط آبان تجربه می‌کنند، در کلمبو شرایط آب و هوایی کمی متفاوت است. در کلمبو از اواخر مهر هوا آفتابی شده و می‌توانید به راحتی در این شهر به گردش بپردازید. به همین دلیل هم تور سریلانکا پاییز 1402 را می‌توانید در مهر ماه نیز به مقصد کلمبو رزرو نمایید.

تفاوت قیمت تور سریلانکا پاییز 1402 با سایر ماه‌ها

به دلیل آب و هوای مناسب سریلانکا در پاییز تعداد مسافران در این فصل بیش از پیش می‌شود. با افزایش تعداد مسافران تور سریلانکا پاییز 1402 نیز، ظرفیت هتل‌ها و پروازها تکمیل شده و قیمت آن‌ها هم بیشتر می‌شود. به تبع با بالا رفتن قیمت این دو مولفه، هزینه تور سریلانکا پاییز بالاتر از قبل می‌شود.

ارزان‌ترین تور پاییزی سریلانکا

در مهر ماه بارندگی زیاد در سریلانکا باعث کاهش تقاضا برای سفر به این کشور می‌شود. در نتیجه قیمت تور سریلانکا مهر نسبت به سایر ماه‌های پاییز کمی پایین‌تر است.

از تهران تا کلمبو با فلای دبی و قطر ایرویز

پرواز تهران کلمبو با ایرلاین‌های فلای دبی و قطر ایر ویز انجام می‌شود. این پروازها به صورت روزانه است و یک توقف در دبی یا دوحه نیز دارد. قیمت تور سریلانکا پاییز عموما با پروازهای ایرلاین فلای دبی ارزان‌تر از سایر تورها ارزان‌تر است؛ بنابراین با انتخاب این ایرلاین به عنوان وسیله سفر تور سریلانکا پاییز 1402 هزینه کم‌تری پرداخت می‌کنید.

کدام هتل‌ها را در سریلانکا رزرو کنیم؟

اغلب هتل های سریلانکا از کیفیت خوبی برخوردارند. اقامتگاه‌های این کشور به مسافران خود فقط خدمات صبحانه ارائه می‌دهند و در طول اقامت، ناهار و شام به عهده خود مسافران است. البته اگر در بنتوتا اقامت داشته باشید، می‌توانید با رزرو هتل ریوآنگله از خدمات یوآل بهره‌مند شوید. در نظر داشته باشید که این اقامتگاه یکی از بهترین هتل های سریلانکا محسوب می‌شود و تمامی اتاق‌های این هتل چشم‌انداز رو به دریا دارند.

آنچه که در تور سریلانکا انتظار داریم ؟

در پیش گفتار اشاره ای کوتاه شد . اما اگر کمی گسترده تر بخواهیم بررسی کنیم ، سریلانکا کشوری است

  • با طبیعتی بی اندازه زیبا و سبز
  • با معابدی بودایی و هندویی در سرتاسر کشور
  • با سواحلی آرام و بی اندازه زیبا برای آرامش
  • با غذاهایی فوق العاده خوشمزه و پر از طعم
  • با قیمتهای مناسب برای رفت و آمد و اقامت

برای تور سریلانکا ، چه پروازهایی را پیشنهاد میدهیم ؟

ممکن است در برخی از اوقات سال که تور سریلانکا طرفداران بیشتری دارد، ایرلاینهای ایرانی پرواز دارند. اما معمولا ایرلاینها خارجی یکی از پرطرفدار ترین گزینه ها برای تور سریلانکا هستند. مهم ترین ایرلاینهایی که از تهران به سمت کلمبو پرواز غیر مستقیم دارند، عبارتند از ؛

  • قطر ایرویز
  • سلام ایر
  • امارات ایرویز
  • ایر عربیا
  • و …

فصل سفر به سریلانکا

در بخش مربوط به آب و هوا کمی در مورد فصل سفر به سریلانکا توضیح دادیم . سریلانکا سرزمینی گرم و مرطوب است. اگر در پاییز و بهار به این سرزمین سفر کنید ، جمعیت بسیاری را بعنوان گردشگر خواهید دید. این دو فصل دقیقا فصل سفر به سریلانکاست. اما در تابستان به شرجی بودن هوا بسیار افزوده می شود. تا جایی که برای ما ایرانی ها تقریبا غیر قابل تحمل می شود. همیشه انتظار ریزش بارانهای موسمی هست. اما این بارانها عموما مزاحمتی ایجاد نمی کنند

Sri Dalada Maligawa

کلمبو ، پایتخت سرزمین سریلانکا

همان طور که گفتیم مهم ترین شهر تجاری سریلانکا ، کلمبو است. اما پایتخت سیاسی شهر کوته است. کلمبو یکی از شهرهای شلوغ سریلانکا است . رفت و آمد در سطح شهر بسیار زیاد است . اما بودن در کنار مردمان مهمان نواز سریلانکایی بسیار دلچسب است. فرودگاه این شهر یکی از فرودگاههای مهم در جنوب شرق آسیا است. فرودگاه باندرانیکی ، فرودگاهی بین المللی است که در تور سریلانکا به آن پا می گذارید.

مهم ترین جاذبه های توریستی کلمبو کدامند ؟

اگر در تور سریلانکا ، در کلمبو توقف داشتید ، در زیر فهرستی از مهم ترین جاذبه های کلمبو را ذکر میکنیم ؛

  • ساحل مونت لاویانا
  • معبد کلانایا  راجا ماها ویهارا
  • معبد گانگارامایا
  • موزه ملی کلمبو
  • پارک ویهاراماهادِوی
  • میدان استقلال
  • کلیسای سنت آنتونی
  • و …

Sigiriya

از کدام شهرهای سریلانکا دیدن کنیم؟

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که مسافران این جزیره را به مطالعه راهنمای سفر به سریلانکا وا می‌دارد، این است که در سفر به سریلانکا از کدام شهر‌ها دیدن کنیم؟ در سریلانکا چند شهر مهم و توریستی وجود دارد که هر کدام ویژگی‌های خاص خودشان را دارند. در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم تا مطابق با علایق و سلیقه خود، بهترین گزینه‌ها را انتخاب کنید.

گال

گال، پنجمین شهر بزرگ سریلانکا، منزلگاه انواع معبد و زیبایی وصف نشدنی است. این شهر علاوه بر طبیعت زیبا و جاذبه‌های ساحلی، از نظر تاریخی اهمیت بسیاری دارد و معابد و کلیساهای قدیمی گوناگونی در آن وجود دارد. معبد سینیگاما، یکی از مشهورترین جاذبه‌های این شهر است که بنا بر افسانه‌ها دعا در آن خوش شانسی می‌آورد. همچنین فانوس دریایی گال که در یک حصار باستانی قرار گرفته است، مناظر فوق العاده‌ای برای عکاسی دارد.

سیگیریا.jpg

سیگیریا

اگرچه سیگیریا شهر نیست، اما به دلیل اهمیت بالای توریستی، آن‌ را در این لیست قرار دادیم. سیگیریا یک سنگرگاه باستانی است که در بالای یک صخره عظیم بنا شده است. دور تا دور این صخره نیز جنگل است. این منطقه به دلیلی اهمیت تاریخی و باستانی در یونسکو ثبت شده است. اطراف سیگیریا انواع امکانات رفاهی و خدمات گردشگری وجود دارد. اقامتگاه‌های کلبه‌ای سیگیریا نیز از مهم‌ترین جاذبه‌های این منطقه به شمار می‌روند.

روش سفر به سریلانکا

همان‌طور که می‌دانید سریلانکا یک جزیره است؛ به همین دلیل بیشتر سفرهایی که به این کشور انجام می‌شود از طریق سفرهای هوایی است. البته گردشگران از طریق مسیر دریایی نیز می‌توانند فاصله بین سریلانکا و هندوستان را طی کنند که به دلیل طولانی‌تر شدن سفر، مورد پسند بسیاری از افراد نیست. فرودگاه بین‌المللی باندارنیک در کلمبو و فرودگاه ماتالا راجاپاکسا در جنوب کلمبو، دو فرودگاه بین‌المللی در این کشور هستند. هیچ پرواز مستقیمی بین ایران و سریلانکا وجود ندارد و هر پرواز، حداقل یک توقف دارد. مدت زمان پرواز سفر هوایی از ایران به سریلانکا به میزان توقف و مسیر هوایی بستگی دارد، اما به طور میانگین حدود 6 الی 7 ساعت طول می‌کشد.

سفر هوایی به سریلانکا.jpg
هواپیمای سریلانکا

ویزای سریلانکا

گردشگران ایرانی برای دریافت ویزای توریستی سریلانکا، نیازی به مراجعه به سفارت این کشور ندارند و می‌توانند به صورت آنلاین این ویزا را دریافت کنند. همچنین، اخذ ویزا به هنگام رسیدن به فرودگاه نیز امکان‌پذیر است که ممکن است کمی زمان‌بر باشد. با داشتن ویزای توریستی، حداکثر تا 30 روز می‌توانید در سریلانکا باشید و مهلت استفاده از آن بعد از 180 روز به پایان می‌رسد. برای اخذ آنلاین ویزای گردشگری سریلانکا دو هزینه را خواهید پرداخت که هزینه خدمات و هزینه دولت نام دارند. به ویزایی که به صورت آنلاین اخذ می‌شود، ویزای الکترونیکی می‌گویند. برخی از مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای الکترونیکی سریلانکا به شرح زیر است:

  • مدارک شناسایی
  • فرم تکمیل شده آنلاین
  • پاسپورتی که حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد
  • بلیط بازگشت از سریلانکا و مدارک رزرو هتل
آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

اخذ ویزا بالی_بهترین قیمت

اخذ ویزای توریستی اندونزی برای اخذ ویزای توریستی اندونزی برای ایرانیان، شرایط و مدارک خاصی لازم است: پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه و دو صفحه

تورنتو کانادا

تورنتو کانادا  تورنتو کانادا وقتی سخن از چند فرهنگی بودن، کیفیت بالای زندگی و بناهای دیدنی می‌شود، چه کسی می‌تواند از تورنتو چشم پوشی کند؟ شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تور سریلانکا پاییز1402

هلدینگ گردشگری پارسا گشت