تور عمان-بهترین قیمت

تور عمان

سفر به عمان در یکی دو سال اخیر با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است و آن هم به دلیل داشتن جاذبه های گردشگری متنوعش است و شما نیز اگر قصد مسافرت به خارج از کشور در ایام عید را دارید پیشنهاد ما تور عمان است، چون هم از نظر قیمت ، مناسب و هم نزدیک به کشورمان ایران است. امروزه صنعت توریسم در عمان تبدیل به یکی از مهم ترین منابع درآمد مردم این سرزمین گشته و این پیشرفت های تصاعدی به دلیل وجود زیرساخت های بسیار خوب و ایده آلی هم که داراست توانسته در میان کشورهای عربی خودی نشان دهد و با توصیفات بالا این کشور توانسته به یکی از توریستی ترین کشورهای خاورمیانه بعد امارات تبدیل شود.

لازم به ذکر است که شما مسافران در سفر با تور عمان می توانید به راحتی در مرز هوایی ویزای یک ماهه خود را چه به صورت فردی و یا به صورت تور مسافرتی تهیه نمایید و نیز همچنین این امکان را دارید که ویزای خود را تمدید کنید، اما برای اینکار باید نزدیک به 2 ساعت را در مسقط منتظر بمانید تا کارهای ویزایتان انجام گردد و پیشنهاد می کنیم که تور مسقط را با آژانس پارساگشت تجربه کنید چرا که مجموعه ما مجری مستقیم و تخصصی تورهای مسقط است و نیز تمامی پروازها و هتل ها گارانتی شده اند و ما تضمین بهترین کیفیت و قیمت تور مسقط را به شما مسافران عزیز خواهیم داد.

 

تور عمان ارزان

خبر خوش این که برای سفر به عمان نیازی به اخذ ویزا از قبل نیست و به صورت الکترونیکی و یا فرودگاهی به محض ورود به خاک این کشور ویزا صادر می شود و این خود یکی از عوامل کاهش دهنده قیمت ها است.  به طور کلی سفر به عمان ، ارزان است ولی واحد پول عمان یعنی ریال عمان با افت ارزش ریال ایران در حال حاضر حدود 135 هزار تومان می باشد ، به همین دلیل سفر به عمان به طور کلی می تواند به نوعی یک سفر لوکس محسوب شود ، ولی اگر در طول سفر خود از هزینه های اضافی فاکتور بگیرید می توانید با نهایتا 15 میلیون تومان سفری جذاب و به یاد ماندنی داشته باشید ولی در صورتی که هزینه ها برایتان اهمیت ندارد پیشنهاد می کنیم ، بهترین هتل را رزرو کنید و از چند شهر این کشور نیز دیدن و حسابی خرید کنید.

مکان‌های دیدنی که در تور عمان می‌توان بازدید کرد

پیش از رزرو تور عمان و سفر به این کشور آفتابی و گرم بهتر است با مکان‌های دیدنی آن آشنا شویم:

پارک باستان‌شناسی البلید

یکی از امکان دیدنی در صلاله عمان پارک باستان‌شناسی البلید است که در فهرست آثار جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. افرادی که علاقمند به تاریخ هستند می‌توانند از ویرانه‌های موجود در این سایت که متعلق به شهر ظفار است بازدید کنند.

لازم به ذکر است که قدمت این شهر به حدود ۴ هزار سال پیش بازگشته و در دوران خود یکی از بنادر مهم در تجارت صمغ‌کندر محسوب می‌شده است. امکان دیدنی این پارک باستان‌شناسی شامل قلعه البلید، دیوارهای شهر باستانی ظفار، ویرانه‌های مسجد جامع البلید،‌ موزه سرزمین صمغ کندر و برج‌دیده‌بانی است که در انتهای شرقی پارک قرار دارد.

ساحل لاک‌پشت‌ها

گونه در خطر انقراض لاک‌پشت‌های سبز در این بخش قرار دارند و این منطقه می‌تواند لوکیشن مناسبی برای علاقمندان به جانداران دریایی باشد. در مجموع دو بخش کلی در این ساحل وجود دارد که شامل قسمت عمومی و قسمت حفاظت‌شده است که صرفاً با مجوزهای خاصی می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد.

کوهستان سبز یا جبل اخضر

کوهستان سبز قسمتی از رشته‌کوه الهاجر در استان داخلیه عمان است و یکی از مرتفع‌ترین بخش‌های این کشور محسوب می‌شود. عمده‌ی شهرت این کوهستان زیبا بخاطر وادی‌های پیچ‌ در پیچ و باغ‌های مطبق آن است.

فاصله این بخش تا مسقط حدود ۱۵۰ کیلومتر است که با حدود ۲ ساعت رانندگی به راحتی قابل دسترس است. باید اشاره کنیم که محصولات کشاورزی بی‌نظیر این منطقه مانند انگورسیاه، هلو، گردو، انار، زردآلو و عسل در کنار مناظر بکر و بی‌نظیر موجود کاملاً‌ ارزش طی‌کردن این ۲ ساعت مسیر را دارند.

مسجد جامع سلطان قابوس

این مسجد در سال ۲۰۰۱ در مسقط افتتاح شد و عنوان بزرگ‌ترین مسجد عمان را به‌خود اختصاص داده است. از جمله مشخصات این سازه زیبا می‌توان به استفاده از معماری مدرن اسلامی، گنبدی به ارتفاع ۵۰ متر، ۵ مناره که نماد پنج رکن دین اسلام است، فرش دستباف ایرانی به وزن ۲۴ تن و یکی از بزرگ‌ترین لوسترهای کریستالی جهان اشاره کرد.

فاصله‌ی این مسجد تا فرودگاه بین‌المللی مسقط ۱۲.۵ کیلومتر بوده که به‌راحتی و با ۱۵ دقیقه رانندگی می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد. گردشگران می‌توانند از روز شنبه تا پنج‌شنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۱ به‌صورت رایگان از مسجد زیبا سلطان قابوس بازدید کنند.

وادی بنی‌خالد

وادی بنی‌خالد یکی از دره‌های چشم‌نوار کشور عمان است که در فاصله‌ی ۲۵۰ کیلومتری از مسقط قرارگرفته است. استخرهای طبیعی متعددی در این منطقه واقع شده‌اند که می‌توان در کنار آن‌ها استراحت کرده یا در داخل آن‌ها به شنا پرداخت.

البته در اطراف وادی بنی‌خالد مکان‌های گردشگری باستانی هم وجود دارند که یکی از آن‌ها قلعه الموالیک است که تاریخ ساخت آن به قرن چهارم هجری باز می‌گردد. به‌علاوه غار مقل که یکی از بزرگ‌ترین غارهای کشور عمان است هم در مسیر این وادی قرار دارد.

بازار مطرح

تور عمان بدون رفتن به یکی از قدیمی‌ترین بازارهای تجاری این کشور و دنیای عرب معنی ندارد. شما در این بازار با انواع و اقسام محصولات محلی مانند پارچه، خرما، میوه و سبزیجات و اجناس وارداتی گوناگون هم مواجه می‌شوید. به‌علاوه می‌‌توانید پارچه‌های محلی، جواهرات، صنایع دستی و خنجر هم به عنوان سوغات خریداری کنید.

گودال بیماه

بزرگ‌ترین گودال آب شیرین جهان در فاصله‌ی ۲ ساعتی از مسقط قرار گرفته است و به باور بیشتر بازدیدکنندگان یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری این کشور تاریخی محسوب می‌شود.

براساس بررسی‌های انجام گرفته گودال بیماه در اثر ویرانی یک صخره سنگ آهکی به‌وجود آمده و به دلیل وجود گارا روفا این گودال به یک از مقاصد اسپادرمانی تبدیل شده است. این ماهی به پوست بیماران مبتلا به پسوریازیس چسبیده و با تغذیه از ذره‌های پوستی به بهبود علائم این بیماری کمک می‌کند.

ساحل المغسیل

در نزدیکی مرز یمن در شهر صلاله یکی از زیباترین سواحل عمان به نام المغسیل قرار گرفته است. از جمله مشخصات این ساحل می‌توان به وجود حفره‌های فراوانی در نزدیکی ساحل به نام دیگ جن اشاره کرد که در زمان مد، آب با فشار از داخل آن‌ها خارج شده و فواره‌های طبیعی ایجاد می‌کند.

وادی غول

در کنار جبل شمس یا کوه خورشید در عمان، وادی غول قرار گرفته که در زبان محلی به آن گرند کنیون عربی گفته می‌شود. در این بخش صخره‌های عمودی به ارتفاع ۱۰۰۰ متر و بیشتر هم وجود دارند که آن را به نقطه‌ی مناسبی برای عکاسی و لذت بردن از مناظر طبیعی تبدیل می‌کنند.

قلعه جبرین

در شهر بهلاء استان داخلیه عمان قلعه تاریخی جبرین واقع شده است که قدمت آن به قرن هفدهم میلادی بازمی‌گردد. این قلعه دارای سه طبقه مختلف، دو برج، تالارهای گوناگون، اتاق‌های ملاقات، اتاق دربار، کتابخانه و اتاق درس بوده و فضای داخلی آن نیز مجهز به ایوان‌های چوبی، پنجره‌های دلگشا و تزئینات سقفی چشم‌نواز است.

مجسمه کندرسوز

بر فراز تپه‌ای در پارک ریام شهر مسقط مجسمه کندرسوز قرارگرفته است که ساختار آن شبیه به ظرفی است که برای دودکردن کندر استفاده می‌شود. معماری خاص و باسلیقه‌ی این سازه و کنده‌کاری‌های زیبای آن در کنار رنگ سفیدی که نماد پاکیزگی است، در نگاه اول توجه گردشگران را به خود جلب خواهد کرد.

غذاهای محلی در تور عمان

یکی از قسمت‌های جدانشدنی هر سفری امتحان کردن غذاهای محلی آن منطقه است. غذاهای محلی که می‌توانید در تور عمان خود امتحان کنید شامل موارد زیر هستند:

هریس

این غذا مخصوص مناسبت‌های ویژه بوده و از طریق مخلوط‌کردن گندم با گوشت تهیه می‌شود. در نهایت هریس را با یک سس مخصوص سرو کرده و نوش‌جان می‌کنند.

مجبوس

اصل این غذا عربستانی است اما در بین تمام کشورهای عربی طرفداران زیادی دارد. برای تهیه‌ی مجبوس از برنج، سبزیجات، گوشت، مرغ و ادویه‌های گوناگون استفاده کرده و معمولاً آن را همراه با سالاد، ماست، نان سنتی و سس گوجه میل می‌کنند.

کباب

مشکاک یا کباب متشکل از گوشت گاو، مرغ یا گوسفندی است که از قبل در مواد مشخصی خوابانده شده و در نهایت تا زمان پخت به سیخ کشیده می‌شود.

شوا

شوا از نظر لغوی به معنی گوشت بریان شده است که در مناسبت‌های مشخصی مثل روز عید پخته می‌شود. برای تهیه‌ی این غذا که معمولاً حدود دو تا سه روز طول می‌کشد گوشت را درون ادویه‌جات مختلف غلتانده و بعد از آن درون برگ درخت خرما یا موز می‌پیچند.

در مرحله‌ی بعد نوبت به قراردادن آن‌ها درون اجاق‌های زیرزمینی می‌رسد که به یک تا دو روز زمان نیاز دارد. البته باید اشاره کنیم که نتیجه واقعاً خوشمزه است و ارزش این همه صبرکردن را دارد.

نان عمانی

انواع و اقسام نان‌ها در تور عمان برای امتحان‌کردن وجود دارند که یکی از آن‌ها به شکل گرد و بزرگ بوده و ضخامت بالایی هم دارد. یکی دیگر از انواع نان عمانی گرد، کوچک و برشته‌تر بوده و در کنار بیشتر غذاها سرو می‌شود.

حلوا

حلوا در عمان نوعی شیرینی سنتی محسوب شده که برای تهیه‌ی آن از تخم‌مرغ، عسل، شکر، گلاب و میوه‌های مغزدار استفاده می‌شود. حلوا در این کشور معمولاً در کنار قهوه یا خرما سرو شده و در یک ظرف بزرگ درست می‌شود.

خرما

خرما نقش بسیار پررنگی در فرهنگ و آشپزی مردمان عمان ایفا کرده و انواع مختلف آن در اندازه‌ها و رنگ‌های مختلف در این کشور کشت می‌شود. ممکن است در تور عمان با خرما خشک که با ارده، کنجد یا پودر نارگیل ترکیب شده مواجه شوید؛‌ به‌علاوه باید بدانید که عمانی‌ها در بیشتر غذاها و دسرهای خود هم از این خوراکی خوشمزه استفاده می‌کنند.

قهوه

یکی از نوشیدنی‌های مهم در کشورهای عرب‌زبان به‌خصوص عمان،‌ قهوه است که معمولاً با پودر دارچین ترکیب شده و در کنار حلوا عمانی سرو می‌شود. قهوه برای عمانی‌ها در حکم چای برای ایرانی‌ها است؛ بنابراین غیرممکن است که به خانه‌ی یک عمانی بروید و او با قهوه از شما پذیرایی نکند.

آشنایی با فرهنگ مردم در تور عمان

فرهنگ مردم عمان شباهت بسیار زیادی به فرهنگ مردم ایران دارد. البته باید اشاره کنیم که آن‌ها کمتر تحت تأثیر فرهنگ غرب قرار گرفته‌ و همچنان به اصول قدیمی خود پایبند هستند.

مردم عمان اهمیت بسیار بالایی برای پاکیزگی قائل هستند به‌طوری که تمامی خیابان‌های شهر مسقط همواره تمیز است و مردم آن هم همیشه آراسته و خوش‌بو هستند. پاکیزگی به حد وسواس‌گونه‌ای در این کشور رعایت می‌شود به‌طوری که در مساجد و بناهای مذهبی هم به‌راحتی هویدا و مشخص است.

از دیگر نکاتی که باید در تور عمان به آن توجه کنید این است که عمانی‌ها مثل ما در زمان دیدار با دوستان و اقوام خود با آن‌ها دست داده و عموماً نوک دماغ آن‌ها را می‌بوسند. البته روبوسی متداول هم انجام می‌شود.

مردم عمان در زمان صحبت‌کردن از یکدیگر فاصله گرفته و به‌هیچ وجه به پای خود اشاره نکرده یا اینکه وسیله‌ای را با آن حرکت نمی‌دهند. چرا که این عمل حرکت بسیار زشتی در این کشور محسوب می‌شود. به‌علاوه دقت کنید که هیچ‌گاه برای اشاره کردن به چیزی از انگشتان دست خود استفاده نکرده و تمام دست خود را به آن سمت بگیرید.

بهترین زمان برای سفر به عمان

در عمان مانند سایر کشورهای منطقه‌ی خلیج‌فارس آب‌وهوا گرم بوده و در بیشتر روزها دمای هوا بالا است. با توجه به این موضوع گردشگران ترجیح می‌دهند که فصول بهار و پاییز را برای سفر به این کشور انتخاب کنند.

فصل زمستان هم می‌تواند زمان مناسبی برای سفر به عمان باشد، البته گاهی اوقات دمای هوا در شب به زیر صفر می‌رسد که ممکن است برای همه‌ی گردشگران خوشایند نباشد. بیشتر مسافران ترجیح می‌دهند که سفر خود را در فصل پاییز که هوا خنک بوده و این کشور هم نسبتاً خلوت است انجام دهند.

انتخاب هتل تور عمان

پیش از رزرو تور عمان و سفر به مسقط بهتر است در مورد بهترین هتل‌های این شهر اطلاعات جزئی به‌دست آورید:

 کمپینسکی عمان (Kempinski Hotel Muscat)

این هتل ۵ ستاره در سواحل خلیج‌فارس قرار گرفته و یکی از لوکس‌ترین اقامتگاه‌ها در شهر مسقط محسوب می‌شود. تمام ۳۱۰ اتاق و سوئیت این هتل دارای تلویزیون، دستگاه قهوه‌ساز، حمام شخصی،‌ کمد لباس و… بوده و مجهز به یک بالکن اختصاصی نیز هستند.

یکی از مزایای اقامت در این هتل نزدیکی آن به فرودگاه بین‌المللی شهر مسقط و موقعیت جغرافیایی نسبتاً مناسب آن است.

 البوستان پالاس عمان (Al Bustan Palace)

یکی دیگر از هتل‌های ۵ ستاره در تور عمان هتل البوستان است که نمای زیبایی رو به دریای عمان دارد. در سه رستوران این هتل انواع غذاهای بین‌المللی سرو شده تا گردشگران بتوانند اوقات خوشی را در زمان اقامت خود بگذارنند.

به‌علاوه برنامه‌های متعددی هم از قبیل غواصی،‌ تنیس روی میز، فوتبال ساحلی و کارهای هنری برای سرگرم‌کردن کودکان در نظر گرفته شده است.

اسپا و ریزورت شانگری – لا الحسن عمان (Shangri – La Al Husn Resort & Spa)

این هتل با دریای عمان احاطه شده و ساحل اختصاصی را برای مسافران فراهم می‌کند. دکور هتل شانگری از کاخ‌های سلطنتی عربی الهام گرفته شده؛ بنابراین یکی از زیباترین و مدرن‌ترین اقامتگاه‌ها در این کشور محسوب می‌شود.

از جمله مزایای اقامت در این هتل می‌توان به موقعیت مکانی مناسب، مینی‌بار،‌ ترانسفر، وای‌فای و پارکینگ رایگان،‌ مرکز تناسب اندام، اسپا و… اشاره کرد.

 چدی عمان (The Chedi)

فاصله‌ی این هتل ۵ ستاره تا فرودگاه بین‌المللی مسقط حدود ۱۵ دقیقه است. از جمله امکانات هتل چدی می‌توان به وجود یک اسپا با خدمات ماساژ، استخرهای مختلف، ۶ عدد رستوران با غذاهای بین‌المللی، آسیایی و عربی، ترانسفر فرودگاهی، استخر و… اشاره کرد.

آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

تور ترکیبی کره جنوبی وژاپن

جاذبه های گردشگری ژاپن ژاپن، کشوری با ترکیبی منحصر به ‌فرد از سنت و مدرنیته، طبیعت باشکوه و فناوری پیشرفته است. از معابد تاریخی کیوتو

اخذ ویزا بالی_بهترین قیمت

اخذ ویزای توریستی اندونزی برای اخذ ویزای توریستی اندونزی برای ایرانیان، شرایط و مدارک خاصی لازم است: پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه و دو صفحه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تور عمان-بهترین قیمت

هلدینگ گردشگری پارسا گشت