تور عمان _ قیمت ارزان و لحظه آخری

تور عمان 

جاذبه های گردشگری عمان

  • مسقط | Muscat

اگر قرار باشد فقط از یک گزینه در عمان را بازدید کنید،‌ انتخاب شما قطعاً‌ باید مسقط پایتخت این کشور باشد. این شهر برای هرکس و هر سلیقه ‌ای کلی سوپرایز دارد، از برج و قصر گرفته،‌ تا بازارها و موزه و … کلی جاذبه های هیجان انگیز را در خود جای داده است. اگرچه شما اجازه ورود به کاخ سلطنتی قصر العلم را ندارید، ولی این امکان را دارید که به بندرگاه بروید و نمای زیبایی از این کاخ را نظاره گر باشید. دو برج آل جلیلی و آل میرانی برای محافظت از این کاخ بنا شده اند و اکنون تبدیل به موزه شده اند و دسترسی عموم مردم به آن ها آزاد می باشد. یکی دیگر از جاذبه های فوق العاده این شهر مسجد سلطان قابوس بوده، لوسترهای کریستالی، دیوارهایی از جنس مرمر و دومین فرش بزرگ ایرانی، همگی این مسجد را مزین کرده اند و زیبایی عجیبی به آن بخشیده اند.

 

  • صلاله | Salalah

از دیگر جاذبه های گردشگری عمان می توان به صالالاه اشاره نمود که درست در جنوب عمان قرار گرفته و این مقصد در بعضی مواقع به عنوان شهر دوم مسقط هم شناخته می شود. صالالاه امروزه به خصوص بسیار مهم و محبوب می باشد. این شهر خانه سلطان قابوس را در خود دارد که از سال 1970 میلادی پادشاه عمان است. لازم به ذکر است که شما در بازدید از این شهر می توانید قصر باشکوه قابوس را هم نظاره گر باشید و همچنین معماری قدیمی و هنرمندانه را در شهر هافا مشاهده نمایید. در ادامه صالالاه به عنوان تجارت کندر هم شناخته می شده؛ بنابراین مطمئن شوید که برخی از آن ها را به عنوان سوغاتی از بازارهای هافا خریداری نمایید. در آخر توجه داشته باشید که از ماه های ژوئن تا اوت ابرهای باران زا از هندوستان به این منطقه رسیده و در نتیجه مناطق ساحلی اطراف را بسیار سرسبز کرده و آبشارها و جریان های فصلی را بوجود آوردند.

 

  • جزیره ماسیره | Masirah Island

در سواحل عمان ” جزیره ماسیره ” به عنوان یک مقصد منحصر به فرد مناسب علاقه مندانی است که در جست و جوی خورشید، سواحل، تاریخ و حیات وحش در یک منطقه یکجا هستند. جالبه بدونید که جزیره ماسیره پایگاه هوایی عمان بوده اما شهرهای آن نسبتا کوچک هستند. این بدین معناست که تعداد کمی از مردم در اینجا سکونت دارند و نقاط بسیار متنوعی وجود داشته تا شما مسافران بتوانید آن را کشف نمایید. در این جزیره برنامه های بسیار هیجان انگیزی همانند شنا کردن، بررسی کشتی های از کار افتاده، تماشای بیش از 30 هزار لاک پشت که سالانه برای تخم گذاری خود به این ساحل می آیند و کلی عجایب دیگر که در این جزیره منتظر شما هستند.

 

  • بهلاء | Bahla

یکی دیگر از مکان ‌های زیبا و عجیب در کشور عمان، بی شک ” واحه بهلاء ” نام دارد، این ناحیه در شمال این سرزمین قرار دارد. شهر بهلاء یک آبادی زیبا در دل کویر است که توانسته منطقه ای اعجاب انگیز را برای بیننده بسازد و همچنین این مکان در طول قرن ها توقفگاهی محبوب برای گردشگران تور عمان بوده است. بهلاء در 40 کیلومتری (25 مایلی) شهر نزوی جای خوش کرده و دارای قلعه ای تاریخی و باشکوه است که ارزش دیدن را دارد. مهمه بدونید قدمت قلعه تاریخی بهلاء به قرن 13 میلادی باز می گردد که تحت کنترل و حکومت قبیله بنی نبهان بوده و درست بعد از کاوش در قلعه تاریخی بهتر است که به سوی دیوار های تاریخی شهر بروید، این دیوارها که در حدود 7 مایل امتداد دارند از خاک رس ساخته شده اند. ضمنا اگر در بازار به ‌دنبال خرید سوغاتی می روید، سفال ‌های محلی بسیار زیبایی را خواهید یافت که شهرت زیادی در این شهر دارند.

بهترین هتل های عمان

  • اسپا و ریزورت شانگری – لا الحسن | Shangri-La Al Husn Resort & Spa

اسپا و ریزورت شانگری – لا الحسن در منطقه‌ ای بسیار زیبا و منحصر‌ به فرد در شهر مسقط قرار داشته و این ریزورت با آب های زلال دریای عمان احاطه شده و بی شک یکی از بهترین هتل های مسقط محسوب می گردد. الحسن که به معنی قصر بوده دارای 180 اتاق لوکس است که تنها مخصوص بزرگسالان میباشد و ساحلی کاملا اختصاصی دارد. اتاق های این هتل در زمره بزرگترین و مدرن ‌ترین اتاق‌ های هتل ‌های عمان بشمار می روند. مهمتر اینکه دکور و تزئینات این هتل 5 ستاره برگرفته از کاخ‌ های سلطنتی عربی است، که آثار معتبر عمانی در آن دیده می شود و نیز میهمانان این هتل این امکان را دارند از وجود 100 متر ساحل اختصاصی، در کنار صبحانه بوفه، مینی ‌بار،‌ چای عصرانه،‌ پیش غذا و خدمات هتل و … کلی لذت ببرند. ضمنا هتل شانگری – لا تنها 45 دقیقه از فرودگاه بین ‌المللی مسقط و 20 دقیقه از شهر مسقط فاصله دارد. این هتل برای مسافران تفریحی و تجاری بسیار گزینه عالی است. بنا به درخواست میهمانان، ترنسفر هتل نیز در دسترس است.

 

  • هتل کمپینسکی مسقط | Kempinski Hotel Muscat

هتل کمپینسکی مسقط در سواحل خلیج فارس می باشد و در اصل قلب جدید مسقط است. هتل کمپینسکی هتلی 5 ستاره و محل اقامتی لوکس و بی نظیر در عمان بشمار می رود. این هتل 310 اتاق و سوئیت را در خود جای داده است. این اتاق ‌ها همگی مجهز به میز، تلویزیون صفحه تخت، کمد مخصوص لباس، قهوه ساز با یک حمام شخصی بوده و اینکه اتاق های اصلی هتل کمپینسکی یک بالکن مجزا نیز دارند. همچنین این هتل رستوران ‌هایی در سطح جهانی داشته و نیز هتل مجهز به سالن بولینگ اختصاصی و مرکز تفریحی،‌ مرکز تناسب اندام و اسپا و… است. سالنی نیز برای ملاقات‌ های رسمی، کنفرانس‌ ها، برگزاری مراسم ازدواج و… در نظر گرفته شده است.

 

هتل دبلیو مسقط | W Muscat

هتل دابلیو از بهترین هتل ‌های مسقط می باشد که امکانات و زیبایی های بی نظیری دارد و اینکه درست در منطقه بسیار زیبای Shatti Al Qurum قرار گرفته است. مهمه بدونید که این هتل با جاذبه‌ های تاریخی و بازار بزرگ مسقط حدودا 15 الی 20 دقیقه فاصله دارد. معماری هتل ترکیبی از معماری سنتی عربی و مدرن میباشد و سراسر ساختمان هتل از لابی گرفته تا اتاق ‌ها همگی با لوازم لوکس و جذابی مزین شده است. هتل دابیلو مسقط تمام امکانات رفاهی و تفریحی را برای میهمانانش ارائه می کند. اگر اهل ورزش هستید می ‌توانید در اوقات فراغت به زمین تنیس بروید و کلی تجربیات جالب را کسب کنید. سالن ‌های اسپای هتل هم با انواع ماساژهای آسیایی میزبان شما هستند تا خستگی روح و جسمتان را به در کنند. اگر هم قصد دارید یک وعده غذای عربی خوشمزه و متفاوت را میل کنید می ‌توانید به یکی از رستوران ‌های هتل رفته و همزمان با میل غذا از دکوراسیون زیبای رستوران و موسیقی زنده عربی لذت ببرید.

شرایط اخذ ویزا توریستی عمان

تقریبا تمامی کشورهای دنیا برای ورود به کشور عمان نیاز به اخذ ویزا دارند و تنها کشورهای عضو GCC یا همان شورای همکاری خلیج فارس (عربستان – بحرین – امارات – قطر – کویت) برای وارد شدن به عمان نیاز به دریافت ویزا ندارند. ویزای عمان برای ایرانیان هم به صورت ” VOA یا فرودگاهی ” و هم به صورت ” ای ویزا Evisa عمان ” صادر می ‌شود. گرفتن ویزای توریستی عمان در قبل از سفر باعث آرامش خاطر و کم شدن ریسک شما مسافران عزیز می شود و برای درخواست ویزای عمان شما از راه دور و فقط با ارسال مدارک نیز می ‌توانید ویزا این کشور را بگیرید که مراحل بسیار راحتی دارد. آژانس مسافرتی گلبرگ سیر در ادامه به صورت کامل شرایط، مدارک و نحوه گرفتن ویزا کشور عمان را برای شما خواهد گفت. ویزای توریستی عمان برای اتباع ایرانی به 2 صورت ویزای یکماهه یکبار ورود و ویزا یک ماهه چند بار ورود صادر می گردد.
  • از طریق حامی در کشور عمان
  • درخواست بدون داشتن حامی
ویزای 30 روزه عمان (26B): خوب شما اگر قصد سفر طولانی‌ تر از 10 روز را دارید، باید برای اخذ ویزای 26B عمان اقدام نمایید و توجه داشته باشید که این ویزا برای تمامی کشورهای G1 صادر می شود.

شرایط و مدارک ویزای یکماهه عمان (26B)

  • داشتن عکس پرسنلی، واچر هتل و بلیط رفت و برگشت الزامی است.
  • اسکن پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه مورد نیاز است
  • این ویزا قابل تغییر به ویزای کاری عمان نیست
  • متقاضی هیچ نوع دیگری از ویزای عمان را نباید داشته باشد.
  • در صورت ریجکت شدن، هزینه‌ای عودت داده نخواهد شد.
  • مدت اعتبار ورود 1 ماه پس از صدور و مدت اعتبار اقامت 30 روز است.
  • این ویزا فقط یکبار قابل تمدید و به مدت 30 روز امکان تمدید دارد.
  • متقاضی باید از خارج از کشور عمان درخواست ویزا کند.
  • وجود حامی الزامی نیست ولی متقاضی حتما باید اتباع یک کشور G1 باشد.

بهترین و پرطرفدارترین غذاهای عمان

غذاهای عربی غذاهای سنگینی هستند و معمولا چرب و پر ادویه طبخ می شوند. به همین دلیل برخی از غذاهای آن میان مردم هندوستان و حتی بخش هایی از ایران مشترک است. غذاهای خوشمزه و پرطرفدار عمان نیز از این قاعده مستثنی نیست و اغلب آن ها در میان مردم کشورهای همسایه بسیار رواج دارد. از غذاهای معروف این کشور یم توان به موارد زیر اشاره نمود:
  • شاورما | Shawarma
  • مشوی | Mashuai
  • مجبوس | Majboos
  • کباب مشکاک | Meshkak

بهترین سوغاتی عمان

برای خرید سوغاتی از عمان گزینه های متفاوتی پیش رو دارید! اولین چیزی که از مسقط می توانید تهیه کنید و اصلی ترین سوغاتی آن به شمار می رود، مسقطی است. مسقطی اصالتا نوعی شیرینی عربی است که امروزه در بسیاری از شهرهای ایران نیز پیدا میشود، اما به هر حال شهر مسقط عمان مرکز این شیرینی خوشمزه و بی نظیر است. در کل باید بگویم عمان اصالتا فرهنگی سنتی دارد و با این که مراکز خرید مدرن و مجتمع های لوکس نیز در سطح شهر دیده می شود اما بیشتر سوغاتی های آن را صنایع دستی چون زیورآلات سنتی، ظروف نقره، کلاه ها و لباس های محلی، سفال، خنجر های زینتی و… تشکیل می دهند. کندر این منطقه نیز بسیار طرفدار دارد و در بازارهای آن به وفور دیده می شود. یکی دیگر سوغاتی های زیبا صندوقچه های فلزی و تزئین شده ای معروف به مندو است، که اتفاقا طرفداران زیادی نیز دارد.
آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

اخذ ویزا بالی_بهترین قیمت

اخذ ویزای توریستی اندونزی برای اخذ ویزای توریستی اندونزی برای ایرانیان، شرایط و مدارک خاصی لازم است: پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه و دو صفحه

تورنتو کانادا

تورنتو کانادا  تورنتو کانادا وقتی سخن از چند فرهنگی بودن، کیفیت بالای زندگی و بناهای دیدنی می‌شود، چه کسی می‌تواند از تورنتو چشم پوشی کند؟ شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تور عمان _ قیمت ارزان و لحظه آخری

هلدینگ گردشگری پارسا گشت