تور فی فی و پوکت-بهترین قیمت

برای تور تایلند چقدر باید هزینه کنیم؟

به همان نسبت که قیمت تور تایلند نسبت به سایر تورهای شرق آسیا پایین‌تر است، هزینه خورد و خوراک و رفت و آمد نیز در این کشور به صرفه‌تر از بسیاری از تورهای خارجی است. به طور مثال با رزرو یک تور 7 روزه ممکن است شما حدود 35 میلیون تومان برای رزرو تور تایلند هزینه کنید، اما هزینه‌های رفت و آمد و خورد و خوراکتان حدود نصف این مبلغ باشد.

 

 

 

مبدا و مقصد پروازهای ایرانی تور تایلند

پروازهای ماهان از تهران به سمت دو شهر پوکت و پاتایا انجام می‌شود. معمولا هواپیماهای ماهان در روزهای سه‌شنبه و پنج‌شنبه از تهران به بانکوک و هر هفته دوشنبه‌ها از تهران به پوکت پرواز دارند. پروازهای ماهان در طول مسیر خود در هیچ شهری توقف نمی‌کنند و هزینه‌های سفر با آن‌ها نیز حداقل ده درصد پایین‌تر از سایر ایرلاین‌ها است. البته در صورت خرید بلیط تهران بانکوک از هواپیمایی سلام ایر، هزینه‌ سفر به تایلند حدود 5 تا 10 درصد نسبت به پرواز با ماهان کاهش پیدا می‌کند؛ زیرا قیمت بلیط تایلند با این ایرلاین در برخی مقاطع سال از هواپیماهای ماهان پایین‌تر است.

امکان برگزاری تور تایلند از چه شهرهایی وجود دارد؟

شما می‌توانید تور تایلند از شیراز یا تور تایلند از مشهد را نیز رزرو نمایید. با این تفاوت که سفر به تایلند از این شهرها فقط با ایرلاین‌های سلام‌ایر، قطر ایرویز و امارات ایرویز انجام می‌شود. پروازهای ایرلاین‌های مذکور هر کدام یک توقف حداقل 3 یا 4 ساعته در یکی از مقصدهای مسقط، دوحه و دبی دارند. با وجود اینکه پروازهای بانکوک از مشهد و شیراز گران‌تر از پروازهای ماهان هستند. اما برخلاف پروازهای ماهان، می‌توانید روزانه حداقل یک پرواز را از مشهد و شیراز برای سفر به تایلند پیدا کنید. هر چند که از نظر هزینه این پروازها رزرو این پروازها مناسب مسافران تور ارزان تایلند نیست!

بهترین فرصت برای رزرو تور تایلند

امکان رزرو تور ارزان تایلند لحظه اخری وجود ندارد. به همین دلیل هم برای کاهش هزینه‌های سفر باید به جای تور تایلند لحظه آخری به دنبال بهترین زمان برای رزرو پکیج‌های مسافرتی این مقصد باشید. چون ظرفیت پروازها و هتل‌ها خصوصا در ایام پیک سفر با فاصله‌ی یک الی دو روز مانده به زمان سفرتان تکمیل می‌شود. در نتیجه هتل‌ها و ایرلاین‌ها نرخ خود را افزایش می‌دهند.

بهترین مناطق برای اقامت مسافران در شهرهای تایلند

به شما پیشنهاد می‌کنیم در هتل‌های مرکز شهر بانکوک اقامت داشته باشید؛ زیرا بهترین مراکز خرید و تفرجگاه‌های اصلی این شهر نیز در مرکز شهر قرار دارند. در عوض برای اقامت در پوکت و پاتایا باید به سراغ هتل‌های ساحلی بروید. در این صورت دسترسی کافی به ساحل و ورزش‌های دریایی را در کم‌ترین زمان ممکن خواهید داشت.

. فاصله هوایی بین ایران و تایلند چقدر می‌باشد؟

حدودا از فرودگاه امام خمینی تهران تا فرودگاه شهر بانکوک، 7 و نیم ساعت در مسیر هستید. (اختلاف زمانی تهران و بانکوک 3:30+ ساعت است) توجه داشته باشید که تمامی پروازها در شهر بانکوک فرود می‌آید و برای سفر به شهرهای دیگر تایلند باید ترانسفر بین شهری بگیرید.

قیمت تور تایلند

عوامل متعددی بر قیمت تورها تاثیر می‌گذارند و قیمت‌ها را با توجه به فاکتورهای متعددی می‌توان پیش بینی کرد. یکی از مسائل مهم تعداد روزهای اقامت و البته فصلی است که در آن سفر می‌کنید. برای مثال هزینه سفر به تایلند در فصل‌های بارانی و زمانی که متقاضی سفر کم‌تر است، کاهش می‌یابد و در فصول خوش آب و هوا یا زمان برگزاری فستیوال‌های مهم، قیمت‌ها بیش‌تر خواهند شد. تعداد شهرهایی که از آن‌ها بازدید می‌کنید هم روی قیمت‌ها موثر است. معمولا تورهای ترکیبی گران‌تر هستند. با توجه به همه این موارد، در حال حاضر قیمت تور تایلند بسته به نوع پرواز و هتلی که انتخاب می‌کنید بازه‌ای در حدود 20 تا 45 میلیون تومان را در بر می‌گیرد.

چرا باید از جزایر فی فی بازدید کنیم؟

جزایز شش گانه فی فی در ۴۸ کیلومتری جزیره پوکت قرار گرفته اند که جزو زیباترین جاذبه های گردشگری تایلند محسوب می شوند. این جزیره با صخره هایی از جنس آهک پوشانده شده و دارای ساحل های شنی و غار های پنهانی به نام Viking cave است که جزو جاذبه های اصلی این جزایر محسوب می شوند؛ بنابراین کشف و بازدید این مکان ها برای کسانی که بلیط هواپیما پوکت را خزیداری می‌کنند بسیار جذاب و لذت بخش خواهند بود. جزایر شش گانه فی فی دو جزیره اصلی دارد که یکی از آن ها خالی از سکنه با نام phi phi lei است و دیگری مخصوص مسلمانان جنوب تایلند است و با نام phi phi Don شناخته می شود. مورد جالب توجه درباره این جزایر نبودن وسایل نقلیه موتوری است.

معرفی جزایر فی فی

جاذبه های رویایی این جزیره عبارتند از مایابای که از مرجان های زیبا و ماهی های رنگارنگ تشکیل شده است و همچنین ساحل میمون ها ، خلیج لوساما و پیله لاگون جزو جاذبه های دیگر هستند. برای بازدید از این دنیای بی نظیر یک قایق پارویی کافیست تا هیجان را تجربه کنید. جنگل های این جزایر نیز از عالی ترین جنگل های گرمسیری جنوب شرقی آسیا و از جمله دیدنی های پوکت تایلند محسوب می شوند؛ مطمئنا از تماشای طبیعت بی نظیر آن سیر نخواهید شد. با اینکه از ایران پرواز مستقیم به جزایر فی فی وجود ندارد اما باز هم مانع علاقه نمی شود و با خرید بلیط هواپیما از پوکت به جزایر زیبای فی فی می روند. در چندین سال اخیر صنعت گردشگری در Phi Phi Islands بسیار شهرت یافته است و به طور سالانه پذیرای گردشگران زیادی از سراسر دنیاست.

تاریخچه جزایر فی فی

بر اساس عقیده باستان شناسان، جزیره فی فی جایی بسیار قدیمی است، به طوری که قدمت آن به زمان قبل تاریخ و حتی زمان دایناسورها بر می گردد، تایلندی ها نام فی فی را از کلمه Krabi به معنی شمشیر گرفته اند؛ بدین معنی که این جزیره همانند شمشیر از خاک بیرون کشیده شده است. نام قبلی این جزیره نیز Pulau Api-Api به معنی جزیره آتشین بوده است.

بخش های مختلف جزایر فی فی

جزیره فی فی به دو قسمت جزیره Phi Phi Leh یعنی بخش کوچک تر و خالی از سکنه و جزیره Phi Phi Don یعنی قسمت بزرگ تر همراه با افراد بومی است. جزیره فی فی دون شامل امکاناتی از قبیل هتل، رستوران، کافه و همچنین سواحل زیبا است.

جزایر تشکیل دهنده فی فی

کو فی فی دون ( Ko Phi Phi Don )
یکی از بزرگ ترین جزایر در میان جزیره های فی فی است و تنها همین فی فی دون قابل سکونت بوده و توریست ها از امکانات رفاهی آن لذت می برند.
کو فی فی له ( Ko Phi Phi Leh )
در جنوب جزیره فی فی قسمت کوچک تری وجود دارد که هیچ ساکنی ندارد و تنها نگهبانان این قسمت وظیفه حفاظت و تمیز نگهداری این جزیره را دارند. در این قسمت فیلم زیبایی نیز فیلم برداری شده است که بعد از آن با توجه به غیر مسکونی بودن این جزیره به توریستی ترین مناطق جهان تبدیل شده است.
کو مای فای ( Ko Mai Phai ) جزیره بامبو
یکی دیگر از جزایر تشکیل دهنده فی فی دارای درختان بامبو زیادی است کو مای فای نام دارد و در قسمت شمالی جزیره فی فی دون واقع شده است. در این قسمت امکان غواصی و شنا نیز وجود دارد.

و یونگ ( Ko Yung )
جزیره ای در شمال جزیره فی فی دون که از ساحلی سنگی و ساحلی شنی کوچک تشکیل شده است، حتما در این ساحل ها با کفش یا صندل قدم بگذارید زیرا روی این شن های ساحلی مرجان و جوجه تیغی های دریایی وجود دارند به پا آسیب می زنند.
بی دا نوک ( Bida Nok ) و بی دا نای ( Bida Nai )
دو جزیره آخر از جنس سنگ آهک در جنوب جزیره فی فی له واقع شده اند و در به وجود آمدن جزیره اصلی فی فی نقش داشته اند.

امکانات جزایر فی فی

در جزایر فی فی دون می توانید فعالیت هایی مانند غواصی، صخره نوردی، یوگا، قایقرانی، پرش از صخره و موج سواری و ماهیگیری را تجربه کنید. پرنده های کمیابی نیز در این جزایر از دی تا اردیبهشت سکونت دارند که اگر زمان سفرتان در این ماه ها باشد، تماشای این پرنده ها بسیار لذت بخش است.

نحوه دسترسی به جزیره فی فی

جزایر فی فی پوکت-پارساگشت
 
 
جزایر فی فی پوکت-پارساگشت

 

جزیره فی فی به دلیل فاصله ای که با شهر پوکت و کرابی دارد، بهترین راه برای دسترسی استفاده از قایق های تندرو خصوصی است که در عرض ۴۵ دقیقه به فی فی خواهید رسید و به دلیل شخصی بودن این قایق ها ساعت حرکت و توقف نیز قابل تغییر است. استفاده از این قایق ها ایمن بوده و با خیال راحت بلیط تهیه کرده و سوار شوید یا اینکه از قایق ها و کشتی های عمومی استفاده کنید که ایستگاه اصلی آنها در شهر پوکت در اسکله راسادا (Rassada Pier) و در شهر کرابی اسکله کلانگ جیراد (Klong Jirad) قرار دارد، ولی زمان دسترسی توسط این کشتی دو برابر قایق های تندرو است، البته با این حال در طبقه بالای کشتی ها امکان حمام آفتاب گرفتن و برنزه شدن وجود دارد.

 

رستوران های نزدیک به جزایر فی فی


رستوران پاد تای: ۳۰۰ متر
رستوران آکووا: ۳۵۰ متر
رستوران رامفونگ: ۴۰۰ متر
کافه ساحلی سان فلاور: ۶۰۰ متر
کافه رستوران اونلی: ۶۵۰ متر

هتل های نزدیک به جزایر فی فی


هتل چونوت هاوس: ۵۸ متر
هتل فی فی تاپ ویوو: ۶۴ متر
هتل فی فی گنگ گرند: ۶۵ متر
هتل چائو کوه دورم: ۲۶۰ متر

درباره پوکت

پوکت (Phuket) یکی از جزایر کوهستانی، جنگلی و استوایی تایلند است که در دریای آندامان قرار گرفته و برخی از مهمترین و مشهورترین سواحل تایلند را در خود جای داده است. پوکت به عنوان یکی از معروف‌ترین مقاصد گردشگری در تایلند، دارای بازارها، رستوران‌ها، هتل‌ها و مراکز تفریحی متنوع و مختلف است که در محیطی زیبا و طبیعی به میزبانی از گردشگران می‌پردازد. پاتونگ مهمترین بخش مسکونی و متراکم جزیره پوکت است. پوکت بزرگترین جزیره کشور تایلند است که در جنوب غربی آن قرار گرفته است.
سواحل پوکت مهمترین و جذاب ترین جاذبه گردشگری پوکت تایلند است که هر ساله هزاران گردشگر را از سرتاسر جهان به سوی خود جلب می‌کند. کمتر جزیره و منطقه ساحلی در جهان پیدا می‌شود که به مانند پوکت دارای سواحل ماسه‌ای و آب‌های زلال و شفاف باشد.

سواحل پوکت در یک نگاه


شما در کنار این سواحل زیبا می‌توانید آفتاب بگیرید، از چشم‌اندازهای دریا، کوهستان و جنگل لذت ببرید و از رستوران‌های غذاهای دریایی و تایلندی پیرامون استفاده کنید. در اینجا با برخی از مشهورترین سواحل پوکت آشنا می‌شویم.

ساحل پاتونگ


ساحل پاتونگ (Patong Beach) مهمترین منطقه مسکونی ساحلی پوکت است. در پاتونگ شما می‌توانید طیف متنوعی از فعالیت‌های متنوع و تفریحات شبانه را تجربه کنید و این پاتونگ را تبدیل به یکی از ایده‌آل‌ترین نقاط برای تفریح و خوشگذرانی کرده است.

ساحل کارون


ساحل کارون (Karon Beach) از طولانی‌ترین سواحل پوکت است که در خلیج غربی جزیره قرار گرفته است. ساحل کارون یکی از نقاط ایده آل برای موج سواری است و به اندازه‌ای طولانی هست که احساس شلوغ بودن نکنند.

ساحل کاتا


ساحل کاتا (Kata Beach) یک ساحل دلپذیر است که در فاصله کمی از جنوب ساحل کارون قرار دارد. ساحل کاتا دارای ماسه‌های سفیدرنگ و آب‌های تمیز و شفاف است. این ساحل که بین خانواده‌ها خیلی محبوب است دارای درختان نخل، رستوران‌های عالی و اقامتگاه‌هایی است که همه به ساحل نزدیکند.

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

اخذ ویزا بالی_بهترین قیمت

اخذ ویزای توریستی اندونزی برای اخذ ویزای توریستی اندونزی برای ایرانیان، شرایط و مدارک خاصی لازم است: پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه و دو صفحه

تورنتو کانادا

تورنتو کانادا  تورنتو کانادا وقتی سخن از چند فرهنگی بودن، کیفیت بالای زندگی و بناهای دیدنی می‌شود، چه کسی می‌تواند از تورنتو چشم پوشی کند؟ شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تور فی فی و پوکت-بهترین قیمت

هلدینگ گردشگری پارسا گشت