تور قزاقستان

تور قزاقستان

قزاقستان، کشوری واقع در آسیای میانه می باشد. این کشور بعد از فروپاشی شوروی، نهمین کشور بزرگ جهان محسوب می شود. همچنین گفتنی است، نام قزاقستان در کتاب رکورهای گینس به عنوان بزرگترین کشور محصور در خشکی جهان به ثبت رسیده است. به دلیل ناشناخته بودن این کشور و همچنین کمبود امکانات توریستی، گزدشگری در قزاقستان پدیده ای نادر به شمار می رود.

زبان
زبان قزاقی که زبان مردم قزاق و زبان ملی این کشور است ، زبانی است از زیر گروه شرقی زبان‌های ترکی‌تبار که خود زیر شاخه از زبانهای آلتای است . از نزدیکترین زبانها به قزاقی ، زبان کشور همسایه قرقیزی است . زبان روسی با توجه به سابقه تاریخی و حضور گسترده خود همچنان موقعیت زبان رسمی را حفظ کرده ‌است .
زبانهای زبان اوکراینی ، زبان تاتاری ، قرقیزی ، اویغوری ، ازبکی ، باشقیری ، فارسی تاجیکی ، زبان آلمانی ، زبان کره‌ای ، زبان ترکمنی ، زبان ارمنی و زبان مغولی تنها تعدادی از مهمترین زبانهایی هستند که بزرگترین اقلیت‌های قومی این کشور به آنها سخن می‌گویند .
البته بسیاری از اقلیت‌های قومی قزاقستان برای داشتن زبان مشترک به جز روسی ، زبان قزاقی را هم می‌دانند . آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان بین‌المللی در سالهای اخیر افزایش یافته ‌است .
شهرها
شهرهای بزرگ قزاقستان به ترتیب آلماتی با حدود ۱٫۵ میلیون نفر ، آستانه و کاراگاندا با حدود ۷۰۰ هزار نفر هستند . از شهرهای دیگر قزاقستان می‌توان آترائو ، آکتائو ، چیمکند (شیمکنت) ، پاولودار ، پتروپاولسک و اوست کامنگورسک را نام برد .
اقتصاد
اقتصاد این کشور تا حد زیادی به بخش کشاورزی متکی است . قزاقستان بیشترین تولید ناخالص داخلی و درآمد سرانه را در میان جمهوریهای تازه استقلال یافته دارد و نیز از اعضای مهم سازمان همکاری شانگهای است .
این کشور از لحاظ منابع زیرزمینی هم بسیار غنی است ، از سال ۱۹۹۳ تاکنون بیش از ۴۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در این بخش انجام شده است . همچنین تخمین زده می‌شود که قزاقستان صاحب دومین منابع بزرگ در اورانیوم ، کروم ، روی و سرب و سومین در منگنز ، چهارمین در مس و در مورد زغال سنگ ، آهن و طلا نیز در بین ۱۰ کشور اول دنیا قرار می‌گیرد و همچنین یازدهمین منابع بزرگ هم در نفت و هم در گاز طبیعی را در اختیار دارد.
صنعت
کشف و استخراج نفت در مناطق غربی در کنار دریای خزر ، این کشور را جزو کشورهایی با درصد رشد اقتصادی بالا در میان جمهوری‌های اتحاد شوروی سابق قرار داده است .
فضانوردی
پایگاه فضایی بایکونور در کشور قزاقستان قرار دارد و قدیمی‌ترین پایگاه فضایی جهان است . یوری گاگارین نخستین انسان فضانورد از این پایگاه به فضا سفر کرد . این پایگاه در دوران شوروی سابق و به خاطر موقعیت جغرافیایی مناسب در جمهوری قزاقستان ساخته شد . پس از فروپاشی شوروی ، کشور روسیه این پایگاه را تا سال ۲۰۵۰ از قزاقستان اجاره کرده است .

 

آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

اخذ ویزا بالی_بهترین قیمت

اخذ ویزای توریستی اندونزی برای اخذ ویزای توریستی اندونزی برای ایرانیان، شرایط و مدارک خاصی لازم است: پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه و دو صفحه

تورنتو کانادا

تورنتو کانادا  تورنتو کانادا وقتی سخن از چند فرهنگی بودن، کیفیت بالای زندگی و بناهای دیدنی می‌شود، چه کسی می‌تواند از تورنتو چشم پوشی کند؟ شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تور قزاقستان

هلدینگ گردشگری پارسا گشت