تور لوکس قطر

تور قطر

کشور قطر

قطر کشوری در جنوب غربی قارهٔ آسیا و در شرق شبه‌جزیره عربستان ، در خاورمیانه و در بخش جنوبی خلیج فارس واقع شده ‌است . قطر با عربستان همسایه زمینی است که از قسمت شمال به صورت کشیده وارد خلیج فارس شده است، قطر یک شبه جزیره است که اطراف آن با آب های خلیج فارس محاصره شده است، مساحت تقریبا این شبه جزیره ۱۱.۴۹۳ کیلومتر مربع است.

شهرهای مهم قطر

دوحه که حدود ۸۰ درصد از ساکنان قطر را شامل می‌شود.

 الخور شهری که در شمال شرقی کشور قطر قرار دارد، در بخش صنعت ساختمان سازی و استخراج نفت فعالیت عمده‌ای داشته و کشاورزی نیز از قدیم در آنجا انجام می‌شود.

ام صلال از دیگر شهرهای قطر بوده که قطب کارخانه های فولاد و فلزات این کشور است.

الوکره از شهرهای مهم صنعتی قطر به حساب می آید که در حقیقت می‌توان آن را قطب صنعتی کشور قطر دانست

 الریان نیز شهری است که می‌توان از آن تحت عنوان مرکز آموزشی قطر نام برد.

آب‌وهوا

آب‌وهوای کشور قطر بیابانی و گرم و خشک است و زمستان‌های این کشور نیز خنک است. در زمستان در اثر تودهٔ هوایی سودانی باران‌های سیل آسایی در این کشور می‌بارد که خسارت به بار می‌آورد. ولی تابستان هوایی شرجی و گرم دارد. به‌طورکلی ماه‌های فروردین و اردیبهشت و فصل پاییز بهترین زمان برای سفر به کشور قطر محسوب می‌شود.

مناطق گردشگری و دیدنی در قطر

  • جزیره مصنوعی مروارید قطر
  • بازار قدیمی سوق واقف The Ancient Souq Waqif
  • پناهگاه و پارک حیات وحش الماها
  • دژ دوحه قطر
  • موزه هنرهای اسلامی قطر
  • مسجد جامع دوحه
  • برج‌های برزان دوحه

این کشور طی برگزاری جلسه کمیته اجرایی فیفا در تاریخ ۲ دسامبر ۲۰۱۰ به‌عنوان اولین کشور در منطقه خاورمیانه به میزبانی جام جهانی فوتبال سال ۲۰۲۲ انتخاب شد تا بیش‌ازپیش علاوه بر گردشگری در زیرساخت‌های ورزشی خود نیز به پیشرفت برسد. شما می توانید با اخذ ویزا قطر به این کشور سفر کنید و از مناطق گردشگری و دیدنی این کشور دیدن فرمایید.

آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

تور ترکیبی کره جنوبی وژاپن

جاذبه های گردشگری ژاپن ژاپن، کشوری با ترکیبی منحصر به ‌فرد از سنت و مدرنیته، طبیعت باشکوه و فناوری پیشرفته است. از معابد تاریخی کیوتو

اخذ ویزا بالی_بهترین قیمت

اخذ ویزای توریستی اندونزی برای اخذ ویزای توریستی اندونزی برای ایرانیان، شرایط و مدارک خاصی لازم است: پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه و دو صفحه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تور لوکس قطر

هلدینگ گردشگری پارسا گشت