تور نمایشگاهی استانبول

تور استانبول

هر شهری داستان خاص خودش را دارد. امکان ندارد زیبایی و جذابیت‌های شهری را ببینید و پس آن، تاریخی جذاب و هیجان‌انگیز وجود نداشته باشد. آن‌طور که باستان‌شناسان گفته‌اند، استانبول حدود ۶۷۰۰ سال پیش از میلاد مسیح به‌وجود آمده و مردمانی در آن زندگی می‌کردند، اما رفته‌رفته با گذشت زمان و پیشرفت های بشری، به شکل استانبول امروزی تغییر کرده است. البته باید به این مساله توجه کرد که از قرن هفتم میلادی به بعد، ساخت‌وسازهایی توسط یوسانیلن در این منطقه صورت گرفت و معماری سبک یونانی به‌یادگار مانده در این شهر، وام‌گرفته از همین اتفاق است.
در قرن چهارم میلادی و درست زمانی که امپراطوری روم به دو قسمت شرقی و غربی تبدیل شد، استانبول به طور رسمی به‌وجود آمد. درحقیقت به‌دنبال این جدایی شرق و غرب، قسمت شرقی توسط کنستانتین کبیر که بیزانس را به‌عنوان مرکز آن انتخاب کرد، فرمانروایی شد که بیزانس همان استانبول کنونی است.

نقویم نمایشگاهی استانبول

آداب و رسوم مردم استانبول

مردمان هر نقطه‌ای از جهان آداب‌ورسوم خاص خودشان را دارند. استانبول نیز از این قاعده مستثنی نیست و فرهنگ ویژه‌ی خودش را دارد. شاید بتوان پیوندهای فرهنگی زیادی را میان ترک‌های استانبول و ایرانی‌ها پیدا کرد. ساکنان این شهر بسیار مهمان‌نواز و خونگرم هستند. در فرهنگ شهر استانبول، زنان پس از ازدواج از نام خانوادگی همسر خود استفاده می‌کنند. زمان برگزاری مراسم‌های عزاداری، نزدیکان داغ‌دیدگان تا سه روز غذاهای گرم آماده می‌کنند و به منزل ایشان می‌برند.
اگرچه در بخش نزدیک به اروپای کشور ترکیه، تغییرات زیادی در فرهنگ‌ وجود داشته، اما همچنان آداب و تشریفات خاصی در شهرهای آن و به‌ویژه استانبول در جریان است.

جاهای دیدنی شهر استانبول

تقریبا همه‌ی افراد استانبول را با جاهای دیدنی آن می‌شناسند. مکان‌های گردشگری این شهر آنقدر زیادند که فرصت برای تماشای همه‌ی آن‌ها کم می‌آورید. با‌این‌حال بهتر است جاهای دیدنی استانبول را خوب بشناسید تا در سفر به این شهر محبوب، از آن‌ها دیدن کنید.

مسجد ایاصوفیه

مشهورترین مکان گردشگری در استانبول، مسجد ایاصوفیه است که در بخش اروپایی استانبول قرار گرفته و حدود هزارسال، به‌عنوان کلیسای امپراطوری روم شرقی استفاده شده است. بعدها با استقرار عثمانی‌ها در شهر، این کلیسا به مسجدی زیبا با معماری سنتی و اسلامی تبدیل شد و امروزه مورد علاقه‌ی بسیاری از گردشگران است.

آب‌انبار تاریخی باسیلیکا

یکی از زیبایی‌ها و شگفتی‌های جاهای دیدنی استانبول، آب‌انبار تاریخی باسیلیکا است و قدمت آن به دوران امپراطوری بیزانس باز می‌گردد. این آب‌انبار تاریخی در حدود ۳۰۰ ستوت همراه با سرستوت‌های نقش‌دار زیبا را در خود جای داده است و شگفتی بصری آن به‌اندازه‌ای است که به آن قصر وارونه نیز گفته می‌شود.

کاخ دلما باغچه

از دیگر مکان‌های گردشگری استانبول می‌توان به کاخ دلما باغچه اشاره کرد که در بخش آسیایی این شهر قرار گرفته. این کاخ تماشایی، ازجمله کاخ‌های به‌یادگار مانده از دوران عثمانی است.

برج گالاتا

اغراق نیست اگر بگوییم زیباترین مکان دیدنی در ترکیه برج ۷۰۰ ساله‌ی گالاتاست. این برج ارتفاعی حدود ۶۷ متر دارد و در دوران امپراطوری روم شرقی ساخته شده است. اطراف این برج نیز با خیابان‌ها و گالری‌های هنری پر شده که بهترین مکان برای گشت‌وگذار و زیست شبانه در شهر است.

روملی حصار

روملی حصار نام قلعه‌ای معروف در استانبول است که نزدیکی دلما باغچه قرار دارد و از تماشای آن غرق در لذت خواهید شد.

جزایر پرنس

اگر در حدود ۱ ساعت از استانبول دور شوید به جزایر پرنس می‌رسید. پرنس ۹ جزیره تماشایی را در خود جای داده که فقط دیدن ۴ جزیره از میان آن‌ها امکان‌پذیر است. مشهورترین و بزرگ‌ترین جزیره‌ی پرنس، بویوک آدا نام دارد.

بازار بزرگ استانبول

بازار هر شهر زنده‌ترین و زیباترین مکان آن شهر است. با ورود به بازار می‌توانید با بخش بزرگی از آداب‌ورسوم، مشاغل و مناسبات اجتماعی مردم منطقه آشنا شوید‌.
با رفتن به بازار بزرگ استانبول، به تماشای رنگ و زیبایی و جشن عطر و طعم‌ها می‌روید. این بازار زیبا که در سال ۱۴۵۵ به دستور سلطان محند فاتح ساخته شد، از نظر تاریخی اهمیت ویژه‌ای دارد و معماری اصیل آن چشم شما را به خودش خیره می‌کند.

تنگه بسفر

در سفر به شهر استانبول، تماشای تنگه‌ی بسفر، در میان دریای سیاه و دریای مرمره را از دست ندهید. طبیعت اطراف این تنگه آنقدر تماشایی است که از دیدن آن لذت خواهید برد.

موزه پرا استانبول

اگر می‌خواهید به یک مکان فرهنگی به نقاشی‌های سیصدساله بروید، تردید نکنید و به موزه پرا استانبول بروید. این مجموعه زیبا و حیرت‌انگیز، نقاشی‌هایی با قدمت سیصدسال را در خود جای داده و بدون‌شک یکی از بهترین مکان‌های گردشگری در شهر استانبول است. این موزه در سال ۲۰۰۵ افتتاح شد و ساختمان آن متعلق به هتل بریستول بوده است.

برج دختر

از شگفت‌انگیزترین دیدنی‌های ترکیه که به عنوان نماد شهر نیز شناخته می‌شود، باید به برج دختر اشاره کرد. قدمت این برج به امپراطوری روم باستان باز می‌گردد و روی جزیره‌‌ای واقع شده است. برای دیدن این برج باید از تنگه‌ی بسفر سوار قایق شوید.

حمام خرم سلطان

این حمام تاریخی، یادگار ملکه‌ی عثمانی است و در ایاصوفیه استانبول و منطقه‌ی مشهور فاتح قرار دارد. این حمام به دستور خرم سلطان، ملکه‌ی عثمانی، برای مردم مسلمان شهر و در نزدیکی مسجد ایاصوفیه ساخته شده است و امروزه زیبایی‌های آن مورد توجه گردشگران قرار دارد.

موزه مولوی خانه گالاتا

موزه مولوی خانه یا سماع خانه یکی از برجسته‌ترین دیدنی‌های استانبول است. اگر به رقص سماع یا مراسم‌های خاص دراویش علاقه‌مند هستید، حتما به این مکان دیدنی بروید. هر یکشنبه در ساعت ۱۷ عصر مراسم سنتی رقص سماع در این موزه برگزار می‌شود.

جنگل بلگراد

عاشقان طبیعت‌گردی در ترکیه، حتما به دیدن جنگل بلگراد می‌روند. این جنگل قدیمی با مجموعه‌ای از درختان بلوط، ممرز، توسکا و … در ۱۵ کیلومتری شمال غرب ترکیه قرار داد و بودن در آنجا و تماشای زیبایی‌های بی‌نظیرش شبیه به یک رویای تحقق‌یافته است.

کاخ بیلبربی

این کاخ زیبا که در میان سال‌های ۱۸۶۱ تا ۱۸۶۵ ساخته شده، با نمای بسیار زیبا و خیره‌کننده در استانبول جا خوش کرده است. این کاخ اشرافی دو طبقه، با الهام از امپراطوری روم ساخته شده است.

خیابان استقلال و میدان تکسیم

اگر به استانبول سفر می‌کنید از خیابان استقلال و میدان تکسیم آن غافل نشوید. این منطقه جزو زیباترین مکان‌های گردشگری شهر است و وجود کافه و رستوران، مغازه‌ها و انواع گالری‌ها در آن، گردشگران را شیفته‌ی آنجا کرده است.

قصر توپ‌کاپی، کلیسای چورا، مسجد رستم پاشا، موزه هنرهای مدرن استانبول، مسجد سلیمانیه و مسجد فاتح نیز از دیگر جاهای دیدنی شهر استانبول به شمار می‌روند که از تماشای آن‌ها لذت می‌برید. برای آشنایی بیشتر مقاله جاهای دیدنی استانبول را مطالعه کنید.

سوغات و صنایع دستی استانبول

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های هر سفر، تهیه سوغات و صنایع دستی خاص آنجاست. اگر به ترکیه سفر کردید، این فرصت جذاب را از دست ندهید.
در این شهر، می‌توانید انواع خوراکی‌های ناب و خوشمزه همچون باقلوای استانبولی، راحت‌الحلقوم ترکی، انواع ادویه‌جات مرغوب و قهوه‌ی معروف ترکی را تهیه کنید و به‌عنوان سوغات به شهر خود ببرید.
همچنین صنایع دستی زیبای این شهر شامل سرامیک‌های ایزنیک یا کاشی‌های فیروزه‌ای، فرش و گلیم، حوله‌های مشهور ترکی، صابون‌های سیاه ترکی، جذوه (ظروف خاص قهوه ترکی)، قلیان، انواع محصولات چرمی و جواهرات زیبا هستند. با تهیه آن‌ها می‌توانید گوشه‌ای از هنر خاص این شهر را به خانه خود ببرید.

آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

تور تونس بهترین قیمت

قیمت تور تونس خوشبختانه تور تونس جزو تورهای گران قیمت نیست و با هزینه‌ای معقول‌ می‌توانید به این کشور سفر کنید. برای سفر به تونس

تور ترکیبی کره جنوبی وژاپن

تور کره جنوبی پر طرفدار ترین تور بین ایرانیان کره جنوبی یک کشور مدرن صنعتی می باشد که در کمتر از نیم قرن تبدیل به

اخذ ویزا بالی_بهترین قیمت

اخذ ویزای توریستی اندونزی برای اخذ ویزای توریستی اندونزی برای ایرانیان، شرایط و مدارک خاصی لازم است: پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه و دو صفحه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تور نمایشگاهی استانبول

هلدینگ گردشگری پارسا گشت