تور نمایشگاهی ریاض

تور ریاض

نمایشگاه سفر ریاض که در سال 2023 در ریاض پایتخت عربستان سعودی برگزار شد، یک رویداد بزرگ سالانه است. این شرکت‌های برتر مسافرتی و گردشگری از عربستان سعودی، شورای همکاری خلیج‌فارس و سایر شرکت‌ها/کشورهای بین‌المللی، و همچنین غرفه‌دارانی را که نماینده مقامات تبلیغاتی گردشگری، شرکت‌های توریستی و شرکت‌ها در سطح عربی و بین‌المللی هستند، گرد هم می‌آورد. این نمایشگاه بستری برای معرفی محصولات گردشگری، سرمایه گذاری و خدمات ارائه شده توسط بزرگترین شرکت های گردشگری در سراسر جهان است.

 

جغرافیای شهر ریاض

براساس اطلاعات موجود در مرکز آمار عربستان در ۴۶ درجه و ۴۳ دقیقه طول شرقی و ۲۴ درجه و ۳۸ دقیقه عرض شمالی از نصف النهار مبدأ واقع شده است. ارتفاعش از سطح دریا ۶۰۰ متر می باشد. شهر ریاض دقیقاً در وسط شبه جزیره عربستان واقع شده است. «شهر ریاض» روی تپه أی پهناور که ارتفاع آن در حدود ۶۰۰ متر می رسد قرار دارد، و در جزء شرقی فلات نجد واقع شده است. دره «وادی حنیفة» از وسط شهر می گذرد، این دره از سمت شمال شروع می شود، و به سمت مغرب می رود، سپس به سمت مشرق منتهی می شود. طول مجرای دره حنیفه ۱۲۰ کیلومتر، و عمق آن مابین ۱۰ تا ۱۰۰ متر است، و عرض آن از ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ متر می باشد. از کوه های اطراف این دره عظیم، دره های کوچک و مسیلات آبی جریان دارد که مهم ترین آن ها وادی بطحاء نام دارد. قدیمی ترین پل شهر ریاض بر فراز این دره قرار دارد. طول وادی البطحاء ۲۵ کیلومتر است، و از شمال شهر رو بطرف جنوب جاری است، به دره های «وادی لبن» و «وادی الأیسن» می ریزد. چون شهر ریاض در میان این دره ها واقع شده است، و در مواسم باران و بهار سر سبز از کلهای رنگارنگ و ریاحین می شود، تاریخ نگار معروف (الهمذانی) در کتاب خود که به نام (صفة جزیرة العرب) معروف است، شهر «ریاض» (خضراء حجر) را نامگذاری کرده است.

جاذبه های گردشگری شهر ریاض

عربستان در مجموع کشوریست کاملاً مذهبی و وجود دو شهر مکّه و مدینه سایه سنگینی بر روی دیگر شهرها ایجاد کرده اند و کمتر پیش می آید کسی برای تفریح به عربستان سفر کند؛ اما اگر قصد سفر تفریحی داشتید می توانید روی ریاض حساب کنید. جاذبه های توریستی ریاض کم نیستند و گردشگران نیز از تماشای آنها لذت می برند.موزه ها، بناهای تاریخی، تلفیقی از سنت و مدرنیته و طبیعتی زیبا و کم نظیر، به نظر ریاض را مقصدی مناسب برای سفر گردانیده اند. اگر هم به خرید کردن علاقه دارید، مراکز خرید بسیاری در ریاض وجود دارند که کالاهای متنوعی را عرضه می کنند.

برج المملکه

برج المملکه با ارتفاع ۳۰۲ متر و ۹۹ طبقه در شهر ریاض، پنجمین آسمان خراش بلند عربستان و سومین آسمان خراش حفره دار جهان به شمار می رود. علاوه بر مرکز خرید، برج المملکه شامل آپارتمان های هتل فور سیزن ریاض نیز می شود. طراح مدل این برج، ریچارد تنگرین نام دارد و ساخت بنای آن در سال ۲۰۰۲ به اتمام رسید. برای ساخت برج المملکه، از ۳۰۰ تن آهن استفاده شده است و پل شیشه ای که طبقات بالاتر آن را به هم وصل می کند، از ویژگی های منحصر به فرد این برج محسوب می شود.

موزه ملی عربستان سعودی

موزه ملی عربستان سعودی در سال ۱۹۹۹، به عنوان بخشی از مرکز تاریخی عبدالعزیز ملک در ریاض افتتاح شد. موزه در قالب هشت گالری به تاریخ عربستان و اسلام می پردازد. گالری های موزه ملی عربستان شامل انسان و جهان، امپراطوری های عرب، دوران پیش از اسلام (جاهلیت)، ماموریت پیامبر (ص)، اسلام و شبه جزیره عربستان، نخستین و دومین ایالات عربستان، وحدت، و حج و دو مسجد مقدس می شود. در گالری انسان و جهان، قطعه ای بزرگ از یک شهاب سنگ که در ربع الخالی پیدا شده است و اسکلت تخت نیزه دندان و ماهی خزنده سانان را به نمایش گذاشته اند، گالری امپراطوری های عرب بر تاریخ دیلمون، مداین، قریه و تیما تمرکز کرده است، گالری دوران پیش از اسلام را به زمانی حدود ۴۰۰ سال پیش از میلاد مسیح تا ظهور اسلام اختصاص داده اند، در گالری ماموریت پیامبر (ص)، زندگی و رسالت حضرت محمد (ص) نشان داده شده است، گالری اسلام و شبه جزیره عربستان به آغاز اسلام در مدینه و تاریخ ظهور و سقوط خلافت و همچنین امپراتوری عثمانی تا نخستین دولت عربستان می پردازد، در بخش وحدت شروع پادشاهی ملک عبدالعزیز بررسی می شود و در گالری حج و دو مسجد مقدس، یک ماکت بزرگ از مکه و اطراف آن قرار دارد.

باغ وحش ریاض

باغ وحش ریاض با ۴۰ گونه از جانوران، بزرگ ترین باغ وحش عربستان و از محبوب ترین مکان های تفریحی در ریاض به شمار می رود. اولین بار در سال ۱۹۵۷، این مکان برای نگهداری از حیواناتی که به پادشاه عربستان هدیه می دادند، افتتاح شد. از قسمت های مختلف باغ وحش ریاض می توان به محوطه پیک نیک، رستوران، فروشگاه هدیه و زمین بازی کودکان اشاره کرد.

آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

تور ترکیبی کره جنوبی وژاپن

تور کره جنوبی پر طرفدار ترین تور بین ایرانیان کره جنوبی یک کشور مدرن صنعتی می باشد که در کمتر از نیم قرن تبدیل به

اخذ ویزا بالی_بهترین قیمت

اخذ ویزای توریستی اندونزی برای اخذ ویزای توریستی اندونزی برای ایرانیان، شرایط و مدارک خاصی لازم است: پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه و دو صفحه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تور نمایشگاهی ریاض

هلدینگ گردشگری پارسا گشت