تور نمایشگاهی شهر گوانزو_چین

تور شهر گوانژو

 

 

شهر گوانگجو چین | Guangzhou

بندر گوانگجو که کانتون (CANTON) یا گوانگژو و یا شهر گوانگجو چین نیز نامیده می شود، مرکز استان گوانگ دانگ است. این بندر در جنوب چین، در مجاورت رودخانه مروارید و در شمال غربی هنگ کنگ و شمال شرقی ماکائو قراردارد و از محبوبترین مقاصد گردشگری در تورهای مسافرتی به چین است. در مجله ی گردشگری الی گشت بیشتر راجع به این شهر پر گردشگر صحبت خواهیم نمود. رودخانه مروارید (Pearl)، سومین رود بزرگ چین، باعبور از میان گوانگجو به دریای جنوبی می ریزد و راه ارتباطی این شهر با دریا است.

 

فرهنگ مردم گوانجو

گوانگجو شهری بزرگ و پرجنب و جوش، واقع در دلتای رودخانه مروارید است و از جمله مناطقی است که حتی از لحاظ استانداردهای چین، پیشرفت بسیار سریعی داشته است. این شهر در زمینه تجارت بین الملل، آشپزی و فرهنگ کانتونی تاریخچه ای پربار دارد. شهر گوانگجو چین شهری است که خلاصه ای از این کشور پهناور را به تصویر می کشد.

در این شهر احساس زندگی مدرن و پیشرفته مرتب خود را به جلو می راند، در حالی که شواهدی از گذشته و قدمت شهر در همه جا وجود دارد، گوانگجو را می توان شهر تناقضات نامید. خیابان های تجاری با مراکز خرید بزرگ و معروف در کنار خیابان های قدیمی و ساختمان های تاریخی قرار گرفته اند، آسمان خراش ها و ساختمان های مدرن در قسمتی از شهر و ساختمان های کهنه و معمولی و در حال فرو ریختن، در بخش دیگر شهر وجود دارد.

آب و هوای شهر گوانگجو

گوانگجو با وجود اینکه مقصدی مناسب برای گردشگران است، اما از نقاط ضعفی نیز رنج می برد. هوای این شهر بسیار آلوده است و ترافیک آن حتی از شهرهای بزرگی مثل نیویورک، پاریس و هنگ کنگ نیز سنگین تر است.

شهر گوانگجو چین شهری شلوغ و پر رونق است. مردم در طول روز سخت کار می کنند و انتظار دارند که از اوقات بیکاری خود لذت ببرند. شاید به همین دلیل است که این شهر در شب شلوغ و پررفت و آمد هستند. اما این تنها سرگرمی شبانه مردم گوانگجو نیست. سفری دریایی بر رودخانه مروارید در هنگام شب، می تواند یکی از زیباترین خاطرات هر فرد چینی یا گردشگر را رقم زند.

ویزا چین

 شرایط دریافت ویزای یک‌ساله “M”: برای دریافت این ویزا، ۴ ویزای تجاری چین که استفاده شده باشد، مورد نیاز است. در حال حاضر در هربار ورود به چین با این ویزا می‌توانید ۳۰ روز در این کشور اقامت داشته باشید. پس از ۳۰ روز باید از چین خارج شوید و دوباره به آنجا سفر کنید.

 شرایط ویزای ۶ ماهه “M”: در شرایطی که سفارت چین این نوع ویزا را صادر کند، برای دریافت این ویزا ۳ ویزای تجاری چین که استفاده شده باشد مورد نیاز است.

 شرایط دریافت ویزای دبل “M”: مدت اقامت در هربار ورود ۳۰ روز است.

در ادامه سعی داریم تا اطلاعاتی کاربردی و مفید برای گرفتن ویزای چین در اختیارتان قرار دهیم و شما را در طی این مراحل همراهی کنیم.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای چین 2024

  1. دعوتنامه و آیتینری (برنامه سفر)
  2. اصل و کپی پاسپورت (با حداقل ۶ ماه اعتبار)
  3. بلیط پرواز
  4. بیمه مسافرتی
  5. وچر هتل
  6. عکس ۶*۴ (چاپی و دیجیتالی)
  7. فرم سفارت (بصورت آنلاین)
  8. اخذ نوبت از سفارت چین
  9. نامه تمکن مالی

نحوه گرفتن ویزای چین

۱. ویزای تجاری چین (M)

این نوع ویزا معمولا ۳۰ روز اقامت و ۳ ماه اعتبار ورود دارد و مدت زمان اقامت به دعوت نامه شما بستگی دارد. برای اخذ این نوع ویزا، باید از شرکت طرف قرارداد خود دعوت نامه تهیه کنید. سپس از سایت سفارت چین وقت سفارت گرفته و فرم‌های مربوطه را تکمیل و به همراه بیمه مسافرتی و نامه تمکن مالی با مانده حساب حداقل $ ۸۰۰۰ به سفارت مراجعه و پس از انگشت نگاری و گرفتن عکس از شما، برگه Pick up را تحویل گرفته و در روز تعیین شده در برگه Pick up، جهت دریافت ویزا و پاسپورت خود مجددا به سفارت مراجعه کنید.

۲. ویزای توریستی گروهی چین (L)

همانگونه که از نام این ویزا مشخص است، برای اخذ این نوع از ویزا باید به صورت گروهی (حداقل ۵ نفر) اقدام شود. پس از مراجعه مسافرین به سفارت، ویزای گروهی در دو برگ صادر می‌شود. برای ورود به چین با این ویزا، حداقل ۲ نفر از مسافرین باید در تور حضور داشته باشند و به چین سفر کنند؛ در واقع الزمی به حضور تمام اعضای گروه نیست و صرفا با حضور ۲ نفر از مسافرین می‌توان با این ویزا به چین سفر کرد.

این نوع ویزا در حال حاضر ۴۰ روز اعتبار دارد و از روز درج شده در ویزا، می‌توانید وارد کشور چین شده و تا تاریخ درج شده در ویزا در چین بمانید. دقت داشته باشید که تمام اعضای گروهی که با ویزای گروهی به خاک چین وارد می‌شوند، باید در یک روز از چین خارج شوند؛ در صورتی که حتی یک نفر از اعضای یک گروه در لحظه خروج از چین در پلیس مرزی حضور نداشته باشد، بقیه اعضا نیز نمی‌توانند از چین خارج شوند و به ازای هر روزی که خروج آن‌ها از این کشور به تعویق بیفتد، هزینه بالایی به عنوان جریمه مشمول آن‌ها خواهد شد.

اخذ این نوع ویزا در تخصص آژانس های مسافرتی است و حسن این ویزا در این است که نیاز به اخذ وقت سفارت ندارد و آژانس مسافرتی با هماهنگی بخش کنسولی وقت ملاقات را برای شما تعیین و پس از مراجعه به سفارت جهت انگشت نگاری و گرفتن عکس مسافر، پس از یک هفته کاری ویزای شما توسط آژانس مسافرتی مربوطه تقدیم می‌شود.

نکاتی در مورد ویزای چین به صورت گروهی

  • ویزای گروهی چین حداقل برای ۵ نفر صادر می‌گردد و از این ۵ نفر حداقل باید دو نفر از آن‌ها با این ویزا وارد خاک چین شوند (البته ورود تنها یک نفر با این ویزا به چین نیز مشاهده شده است)
    اخیرا برخی از ایرلاین‌ها فقط در صورت حضور حداقل سه مسافر، اجازه صدور کارت پرواز را می‌دهند که علت آن نیز معلوم نیست. لازم به ذکر است که تجربه به ما می‌گوید حضور دو نفر مسافر برای ورود به چین کافی است.
  •  این ویزا شامل ۲ برگ کاغذ A۴ می‌باشد که به دست سرگروه سپرده می‌شود و کلیه‌ی مسافران باید با هم وارد چین شوند و با هم نیز از چین خارج گردند. در لحظه ورود به چین، نام مسافرانی که در ویزا وجود دارد ولی به چین وارد نشده‌اند، توسط پلیس مرزی خط خورده و الباقی به کشور چین ورود پیدا می‌کنند؛ همچنین مهر ورود صرفا بر روی ویزا خواهد خورد و پلیس دو برگه مذکور را از از نفر اول گروه تحویل گرفته و در نهایت یک برگه مهر شده را به نفر آخر تحویل می‌دهد.
  • اعتبار این نوع از ویزای چین محدود بوده و بر روی آن درج شده است. مسافر باید در بازه زمانی درج شده وارد شده و از چین خارج گردد.
  • در بدو ورود به چین در محل بازرسی مرزی کشور چین حتما مطابق ترتیب اسمی درج شده در ویزا به خط شوید و در پشت خط زرد رنگ یکی یکی به پلیس مرزی مراجعه کنید.
  • در صورتی که به صورت گروهی و با ویزای گروهی وارد چین می‌شوید و قصد دارید که از گروه جدا شوید و برای انجام کاری به شهر یا هتل دیگری مراجعه کنید حتما از ویزای مهر خورده در چین یک کپی رنگی تهیه کنید و به همراه خود داشته باشید؛ چون شما در هر نقطه از چین جهت ورود به هر هتلی به آن نیاز دارید و حتما در تاریخ برگشت به موقع به هم‌گروهی‌های خود بپیوندید.
  • در حفظ و نگهداری ویزا کوشا باشید؛ چون در صورت مفقود شدن آن دچار مشکلات زیادی همچون هزینه‌های سنگین مالی خواهید شد.
  • در لحظه ورود و مواجه شدن با پلیس مرزی از هرگونه صحبت، توضیحات اضافی و شوخی کردن با هم‌گروهی‌های خود خودداری کنید.
  • برای ویزای گروهی به پر کردن فرم‌های زرد رنگ ورود و خروج (Arrival card‌ و Departure card) نیازی نیست.

۳. شرایط و مدارک دریافت ویزای توریستی چین (انفرادی)

نکته: در حال حاضر ویزای توریستی انفرادی صادر نمی‌گردد!

ویزاهای توریستی انفرادی داخل پاسپورت ثبت می‌شوند و معمولا با دریافت آن در یک بازه زمانی سه ماهه اجازه ورود به چین را خواهید داشت و بوسیله آن خواهید توانست ۳۰ روز در چین اقامت داشته باشید. برای اخذ این نوع ویزا باید شرکتی چینی در زمینه گردشگری برای شما دعوتنامه ارسال کند. شرکت چینی می‌تواند اسکن دعوتنامه را برای شما ایمیل کند و شما با پرینت آن و استفاده از آن اقدام به دریافت ویزای توریستی انفرادی نمائید.

جهت اخذ ویزای توریستی انفرادی روال کار بدین صورت است که آژانس مسافرتی چینی برای آژانس ایرانی دعوتنامه ارسال کرده و آژانس مسافرتی ایرانی این دعوتنامه را به همراه مدارک زیر و نامه تمکن مالی لاتین برای هر نفر حداقل ۵ هزار دلار و به ازای هر روز ۱۰۰ دلار در سربرگ بانک با مهر وامضا و شماره تماس بانک (به عنوان مثال برای ویزای ۳۰ روز حداقل ۸ هزار دلار حدودا ۴۰۰ میلیون تومان) جهت اخذ ویزای چین به سفارت ارائه خواهد داد. 

  1. دعوتنامه و آیتینری سفر
  2. اصل و کپی پاسپورت
  3. بلیط سفر
  4. بیمه مسافرتی
  5. وچر هتل
  6. عکس ۶*۴ ( چاپی و دیجیتالی)
  7. فرم سفارت (بصورت آنلاین)
  8. اخذ نوبت از سفارت چین
  9. تمکن مالی
ویزای چین
آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

اخذ ویزا بالی_بهترین قیمت

اخذ ویزای توریستی اندونزی برای اخذ ویزای توریستی اندونزی برای ایرانیان، شرایط و مدارک خاصی لازم است: پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه و دو صفحه

تورنتو کانادا

تورنتو کانادا  تورنتو کانادا وقتی سخن از چند فرهنگی بودن، کیفیت بالای زندگی و بناهای دیدنی می‌شود، چه کسی می‌تواند از تورنتو چشم پوشی کند؟ شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تور نمایشگاهی شهر گوانزو_چین

هلدینگ گردشگری پارسا گشت