تور نمایشگاهی قطر

تور قطر

 

 

چرا باید به کشور قطر سفر کرد؟


  • این کشور با دارا بودن سیستم امنیتی قوی از امن‌ترین کشورها به شمار می‌رود.
  • مجله فوربز (Forbes) کشور قطر را ثروتمندترین کشور دنیا از نظر سرانه درآمد ناخالص ملی (GNI Per Capita) انتخاب کرده است.
  • قطر بالاترین امتیاز در ارائه غذاهای حلال را به خود اختصاص داده‌ است.
  • این کشور پیشرفت‌های زیادی در زمینه آزادی زنان، حقوق اجتماعی، آموزش و ورزش داشته است.
  • قطر جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی، مراکز خرید متنوع و امکانات لوکس و مدرنی دارد.
  • کشور قطر یکی از کشورهایی است که سریع‌ترین رشد را در زمینه گردشگری داشته و هر ساله تعداد قابل توجهی از گردشگران به این کشور سفر می‌کنند.
  • در قطر علاوه بر خرید، می‌توانید غذاهای خیابانی، غذاهای سبک مدرن و امروزی و بین المللی را نیز تجربه کنید.

شهرهای مهم قطر

  • الدوحه (Al Doha):
  •  حدود ۸۰ درصد از ساکنان قطر در این شهر زندگی می‌کنند که در بخش بعدی به‌طور اختصاصی به آن خواهیم پرداخت.
  • الریان (Al Rayyan): در ۱۰ کیلومتری شمال دوحه قرار دارد و یکی از بزرگ‌ترین مناطق مسکونی خارج از دوحه است که فدراسیون سوارکاری قطر و نمایشگاه سالانه اسب عرب در آنجا قرار دارد.
  • الوکرا (Al Wakra): الوکرا بین مسیعید و دوحه واقع شده است؛ این شهر ابتدا یک دهکده کوچک مروارید و ماهیگیری بود که به مرور زمان خود را به یک شهر کوچک با جمعیتی بیش از ۳۰۰۰۰ نفر تبدیل کرد. موزه الوکرا و نمایش‌های هنری و معماری از جذابیت‌های این شهر است.
  • مسیعید (Mesaieed): هسته اصلی صنعت این کشور در این شهر است که در ۴۵ کیلومتری جنوب دوحه، در شبه جزیره ساحل شرقی قرار دارد. این بندر هم یک بندر صادراتی نفت و هم یک بندر تجاری با پالایشگاه‌ها است.
  • خور العدید (Khor Al Udaid): در جنوب دوحه، تپه‌های شنی دریا را دربرگرفته که دسترسی به آن تنها از طریق خودروهای چهارچرخ محرک امکان‌پذیر است.

معرفی شهر دوحه | Doha

دوحه پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر قطر است که در شرق این کشور، جنوب الخور و شمال الوکره قرار دارد. این شهر مرکز سیاسی و اقتصادی قطر محسوب می‌شود که به سرعت در حال پیشرفت است. شهر دوحه یکی از مراکز مالی در خاورمیانه و پایتخت تجاری قطر نیز به شمار می‌رود که دیدنی‌ها و امکانات بسیاری را در خود جای داده است. همچنین این شهر مرکز آموزشی قطر محسوب می‌شود که در آن بیشترین تعداد مدرسه و کالج به چشم می‌خورد؛ مجتمع آموزشی شهر آموزش، یکی از این مراکز است که سازمان غیرانتفاعی بنیاد قطر آن را راه اندازی کرد. منطقه اسپایر که به شهر ورزش مشهور است نیز در الریان زیر نظر دوحه قرار دارد؛ اسپایر دارای مجهزترین و به‌روزترین آکادمی و امکانات در سطح جهانی است.

از رویدادهایی که در دوحه برگزار شده است، می‌توان به اولین نشست وزیران در دور مذاکرات توسعه دوحه در سازمان تجارت جهانی، میزبانی مسابقات آسیایی در سال 2006، بازی‌های پان عرب در سال 2011 (یک رویداد چند ورزشی منطقه‌ای است که بین کشورهای جهان عرب برگزار می‌شود)، جام ملت‌های آسیایی در سال 2011، کنفرانس‌های متعدد بین‌المللی از جمله کنفرانس اتحادیه بین‌المجالس، چارچوب پیمان‌نامه سازمان ملل در تغییر اقلیم و نشست سازمان تجارت جهانی اشاره داشت. بزرگ‌ترین شبکه خبری خاورمیانه، الجزیره، با کانال‌های متعدد تلویزیونی نیز در شهر دوحه قطر قرار دارد.

آب و هوای کشور قطر

قطر آب‌وهوای بیابانی و گرم و خشک دارد. در زمستان در اثر توده هوایی سودانی باران‌های سیل آسایی در این کشور می‌بارد که خساراتی نیز به بار می‌آورد ولی تابستان هوایی شرجی و گرم بر آن حاکم است. به‌طورکلی ماه‌های فروردین و اردیبهشت و فصل پاییز بهترین فصل‌ها برای سفر به کشور قطر محسوب می‌شود.

آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

اخذ ویزا بالی_بهترین قیمت

اخذ ویزای توریستی اندونزی برای اخذ ویزای توریستی اندونزی برای ایرانیان، شرایط و مدارک خاصی لازم است: پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه و دو صفحه

تورنتو کانادا

تورنتو کانادا  تورنتو کانادا وقتی سخن از چند فرهنگی بودن، کیفیت بالای زندگی و بناهای دیدنی می‌شود، چه کسی می‌تواند از تورنتو چشم پوشی کند؟ شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تور نمایشگاهی قطر

هلدینگ گردشگری پارسا گشت