تور نمایشگاه های شنزن در چین

نمایشگاهای شنزن

 

شهر شنزن در چین | Shenzhen

با این که شنزن یکی از شهرهای معروف چینی است اما اگر بخواهیم درباره ی واژه ی معروف ترین درباره ی این شهر صادق باشیم باید بگوییم که شنزن در پس سایه ی شهرت و جذابیت شهرهایی همچون پکن، شانگهای و گوانژو قرار گرفته است و به عبارتی دیگر هنوز هم به اندازه ی پتانسیلی که دارد معروف و مشهور نیست اما این باعث نمی شود که دیدنی ها و جاذبه های این شهر را نادیده گرفت

از لحاظ گویش، مردم شنزن به زبان چینی ماندارین صحبت می کنند البته، بومی های این شهر گویش های مربوط و مخصوص به خودشان را دارند.

این شهر از لحاظ آب و هوایی نیز شنزن از مناطق نیمه گرمسیری چین می باشد. معمولا برای سفر به شنزن اگر آب و هوای مقصدتان برایتان خیلی مهم است بهترین فصلی که به شما پیشنهاد می شود؛ فصل های بهار و تابستان است. این شهر سوغاتی های مخصوص به خودش را دارد و معمولا کسانی که به آن سفر می کنند به عنوان سوغاتی؛ سنگ یشم و یا زیورآلات ساخته شده از این سنگ، چای خوری های سنتی چینی، انواع سازه های زینتی ساخته شده از کریستال، لباس و انواع و اقسام دیگر وسایل را از این شهر سوغات می آورند.

معرفی جاذبه های دیدنی شهر شنزن در چین

  • خیابان انگلیسی ها | Chung Ying Street

خیابان انگلیسی ها در شهر شنزن در چین یکی از خیابان هایی است که تبدیل به یکی از جاذبه های این شهر شده است. این که چرا چینی ها نام این خیابان را انگلیسی گذاشته اند یا به این خاطر است که انگلیسی ها آن را به وجود آورده اند و یا انگلیسی های زیادی در آن زندگی می کنند. در زبان چینی خیابان انگلیسی ها را به عنوان چانگ یینگ می خوانند. در این خیابان پر است از بازارهای مختلف و متفاوت که هم بازارهای خیابانی را تشکیل می دهند و هم مراکز خرید مختلف. عاملی که باعث شده است که این خیابان به عنوان یکی از خیابان های معروف شنزن تبدیل شود این است که در این خیابان بر خلاف بسیاری از دیگر خیابان ها و مراکز خرید شنزن ، مالیات بر خرید بر روی محصولات وجود ندارد و به همین خاطر، مخاطبین خرید از این خیابان زیاد هستند.

  • دهکده ی فرهنگ | Shenzhen Culture Village

دهکده ی فرهنگ در شنزن یکی از جاذبه های مشهور این شهر است که دارای مساحت بسیار زیادی است. در این دهکده ی بسیار بزرگ، در حدود ۵۶ خانه به سبک چینی اما عجیب و غریب ساخته شده که در ۲۴ روستای نمادین قرار گرفته است. این روستاهای نمادین و خانه های عجیب و غریب در و اقع نمادی از چین و ملیت هایی است که در آن زندگی می کنند. رفتن به دهکده ی فرهنگ در شنزن و معرفی کامل آن برای کسانی مناسب است که می خواهند با آداب و رسوم این شهر به صورت کامل آشنا شوند به شدت توصیه می شود.

  • پارک سافاری شنزن | Shenzhen Safari Park

یکی از زیباترین پارک هایی که در شهر شنزن در چین وجود دارد، پارک سافاری این شهر است. از جمله افتخاراتی که این پارک دارد این است که به عنوان اولین باغ وحش بدون قفس در این کشور فعالیت می نماید. در این پارک نزدیک به ۳۰۰ گونه حیوان وجود دارد که از جمله ی آن ها می توان به زرافه، ببر، خرس، گرگ و چیتا اشاره نمود.

  • پنجره ای رو به جهان! | Window of the World

این نام زیبا و جذاب، در واقع اسم یکی از جاذبه های شهر شنزن در چین است که ما می خواهیم آن را به شما معرفی نماییم. این پارک موضوعی در واقع اشاره به این دارد که تنها در یک بعد مکانی مشخص، جاذبه های تاثیرگذار جهان را به خوبی معرفی نماید. این پارک که یکی از بزرگ ترین پارک های کشور چین است در سال ۱۹۹۴ میلادی ساخته و افتتاح شد و از آن زمان تبدیل به یکی از جاذبه های بسیار دیدنی این شهر چینی شد. در این پارک معرفی دیدن ترین جاذبه های هر شهر با معروف ترین جاذبه ی آن صورت می گیرد. بودن در این پارک مثل این است که کل جهان را گشته اید.

 
  • دریاچه ی عسل | Honey lake

اسم این دریاچه به این معنی نیست که در آن پر از عسل است اما جلوه ای که این دریاچه در شب ها دارد، حسی کمتر از شیرینی عسل به شما نمی دهد. این دریاچه را معماران چینی با استفاده از اصول معماری سنتی چینی و همچنین نشانه هایی از معماری سبک اروپایی طراحی کرده اند. در اطراف این دریاچه ی زیبا و دیدنی، باغ هایی زیبا و مهمانخانه های سنتی چینی قرار گرفته است.

        دهکده فرهنگ شنزن چین

در سفر به شهر شنزن یکی از کارهایی که باید حتما انجام دهید رفتن به دهکده فرهنگی این شهر می باشد. این پارک که دومین پارک در جهان است که دارای مساحت ۲۰۰٫۰۰۰ متر مربعی می باشد. در این دهکده ۵۶ خانه عجیب از ۲۴ روستا ساخته شده است که نشان دهنده ۵۶ ملیت موجود در کشور چین می باشد. اگر می خواهید با آداب و رسوم این کشور آشنا شوید رفتن به دهکده فرهنگ شنزن را فراموش نکنید.

پارک ملی کوهستان وودانگ

وودانگ شان با ارتفاع ۹۴۳ متر بلندترین کوه شنزن است. این کوه در میان مردم شنژن محبوب است. بنابراین پیش از شما بسیاری از افراد پیر و جوان در این کوه قدم گذاشته‌اند. وودانگ شان چندین مسیر برای پیاده‌روی دارد- می‌توانید برای بالا رفتن از این کوه از مسیر پله‌های آن استفاده کنید که امن ترین مسیر آن است. ( البته توجه داشته باشید که مسیر آن به سمت بالا بسیار شیب‌دار است.) و یا می‌توانید مسیرهای سرسبز آن را برای پیاده روی انتخاب کنید.

دره شادی شهر شنزن

 

پارک موضوعی دره شادی شنزن نخستین پارکی بود که در گروه پارک های زنجیره ای دره شادی ساخته شد. پارک های دره شادی را در سراسر چین می توانید پیدا کنید. این پارک موضوعی 9 بخش اصلی دارد: میدان اسپانیایی، شهر کارتون، ماجراجویی در کوه، شهر معدن طلا، جنگل شانگری لا، سواحل آفتابی، خلیج تایفون و پارک آبی پلایا مایا.از بهترین سرگرمی های این پارک می توان به قایق سواری در رودخانه اشاره نمود. دیگر سرگرمی محبوب این پارک ترن هوایی ان است که 67.4 متر ارتفاع دارد و در هر ساعت 134 کیلومتر را می پیماید.

راهنمای سفر به شنزن

فرودگاه بین‌المللی شنژن بن با طراحی خاص و مدرن، در ساحل شرقی رود پرل قرار دارد و پرواز‌هایی از/ به کوالالامپور، لنکاوی، سئول، وین، بانکوک و بسیاری دیگر از شهرهای داخلی و خارجی در آن برقرار است. این شهر ۵ ایستگاه قطار دارد و از طریق خط آهن، به تعداد زیادی از شهرهای چین از جمله گوانگژو، پکن و شانگهای وصل می‌‌شود. در ترمینال‌های مسافربری شیکو و فویونگ، می‌توانید از فری‌هایی که به مقصد فرودگاه بین‌المللی هنگ‌کنگ، ماکائو و برخی نقاط دیگر است، استفاده کنید. برای جابه‌جایی‌های درون‌شهری مترو، تاکسی، اتوبوس‌های عمومی و دوچرخه پیشنهاد می‌شود.

جغرافیای شنزن

شنزن در دلتای رودخانه مروارید (Pearl River) در مرز شمال و شمال شرقی هویژو (Huizhou) واقع شده است، از شمال و شمال غربی با دونگوان (Dongguan)، از غرب با لینگ دینگ یانگ (Lingdingyang) و رودخانه مروارید، در شرق با خلیج میرس (Mirs Bay)، و بالاخره از جنوب با هنگ کنگ همسایه و هم مرز است. شنزن در ۱۰۰ کیلومتری گوانگژو مرکز استان گوانگدونگ واقع شده است. طول شنزن از شرق به غرب ۸۱٫۴ کیلومتر است و کوتاه ترین قسمت شهر از شمال به جنوبش ۱۰٫۸ کیلومتر است. شهری پر از رودخانه روان و کانال های آب که مجموع شان به بیش از ۱۶۰ می‌رسد مثل رودخانه شنزن، رودخانه مائوژو (Maozhou River) و رودخانه لانگ گانگ (Longgang River). این شهر ۲۴ مخزن آب با ظرفیت کل ۵۲۵ میلیون تن نیز دارد.

عصر شهر بازاری شنزن

هرچند که شنزن پیش از تبدیل‌شدن به کلان‌شهری قدرتمند صرفا یک روستای ماهیگیری بود، از سال ۱۹۵۳ شهر مقر استاندار بائوان (Bao’an) و یک شهر بازاری منطقه‌ای محسوب می‌شد. بعدها در سال ۱۹۷۹، بخش بائوان به سطح ریاست ارتقا یافت و مستقیما تحت نظارت و اداره استان گوانگدونگ قرار گرفت و از آن زمان به بعد نامش از روی همان شرک کوچک شنزن، به شنزن تغییر یافت. مرکز اداره استان در نزدیکی مرکز خرید فعلی دانگ من (Dongmen) در ناحیه لوهو قرار داشت.

سوغات شنزن

شنزن

صنایع دستی با سنگ یشم، محصولات کریستالی و سرویس‌های چای سنتی چین از سوغات شنزن به شمار می‌روند. شما برای خرید می‌توانید به «مرکز خرید کوکو پارک» (COCO Park) و «خیابان دونگ مین» (Dong Men Pedestrian Street) سر بزنید.

زبان مردم شنزن

ساکنین و محلیانی که پیش از تشکیل منطقه ویژه اقتصادی در این ناحیه زندگی می‌کردند عمدتا یا به زبان هاکایی سخن می‌گفتند یا لهجه کانتونی (Cantonese) که هردو زبان محلی قومی استان گوانگ دونگ هستند.

دو نوع لهجه کانتونی استفاده می‌شد که یکی کانتونی استاندارد و معیار بود، و دیگری گویش Weitou نام داشت که اهالی روستاهای جنوب جاده Fuhua به آن زبان صحبت می‌کردند. گویش Weitou زبان محلی دو یا سه روستای جنوب رودخانه شنزن در هنگ کنگ نیز هست.

امروزه جوانان کانتونی در شنزن بیشتر به لهجه معیار سخن می‌گویند. هرچند برخی از بومیان هاکا و جوامع کانتونی زبان در سکونتگاه‌های شهری پراکنده‌شده‌اند اما اکثریت شان هنوز هم در روستاهای شهری و نیمه‌شهری سنتی شان روزگار می‌گذرانند. تعداد بالای مهاجران به شهر تغییرات چشمگیری در چشم‌انداز زبانی شنزن به وجود آورد و باعث شد که گویش این شهر بیشتر به سمت زبان چینی ماندرین برود. دولت مرکزی چین نیز تلاش زیادی در این راستا کرد چراکه ماندرین زبان رسمی کشور چین است. حتی علیرغم تمام تغییراتی که زبان این منطقه متحمل شده است هنوز هم زبان‌های محلی همچون هاکا، کانتونی و Teochew میان بومیان و محلیان صحبت می‌شوند.

 ویزا چین

 شرایط دریافت ویزای یک‌ساله “M”: برای دریافت این ویزا، ۴ ویزای تجاری چین که استفاده شده باشد، مورد نیاز است. در حال حاضر در هربار ورود به چین با این ویزا می‌توانید ۳۰ روز در این کشور اقامت داشته باشید. پس از ۳۰ روز باید از چین خارج شوید و دوباره به آنجا سفر کنید.

 شرایط ویزای ۶ ماهه “M”: در شرایطی که سفارت چین این نوع ویزا را صادر کند، برای دریافت این ویزا ۳ ویزای تجاری چین که استفاده شده باشد مورد نیاز است.

 شرایط دریافت ویزای دبل “M”: مدت اقامت در هربار ورود ۳۰ روز است.

در ادامه سعی داریم تا اطلاعاتی کاربردی و مفید برای گرفتن ویزای چین در اختیارتان قرار دهیم و شما را در طی این مراحل همراهی کنیم.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای چین 2024

  1. دعوتنامه و آیتینری (برنامه سفر)
  2. اصل و کپی پاسپورت (با حداقل ۶ ماه اعتبار)
  3. بلیط پرواز
  4. بیمه مسافرتی
  5. وچر هتل
  6. عکس ۶*۴ (چاپی و دیجیتالی)
  7. فرم سفارت (بصورت آنلاین)
  8. اخذ نوبت از سفارت چین
  9. نامه تمکن مالی

نحوه گرفتن ویزای چین

۱. ویزای تجاری چین (M)

این نوع ویزا معمولا ۳۰ روز اقامت و ۳ ماه اعتبار ورود دارد و مدت زمان اقامت به دعوت نامه شما بستگی دارد. برای اخذ این نوع ویزا، باید از شرکت طرف قرارداد خود دعوت نامه تهیه کنید. سپس از سایت سفارت چین وقت سفارت گرفته و فرم‌های مربوطه را تکمیل و به همراه بیمه مسافرتی و نامه تمکن مالی با مانده حساب حداقل $ ۸۰۰۰ به سفارت مراجعه و پس از انگشت نگاری و گرفتن عکس از شما، برگه Pick up را تحویل گرفته و در روز تعیین شده در برگه Pick up، جهت دریافت ویزا و پاسپورت خود مجددا به سفارت مراجعه کنید.

۲. ویزای توریستی گروهی چین (L)

همانگونه که از نام این ویزا مشخص است، برای اخذ این نوع از ویزا باید به صورت گروهی (حداقل ۵ نفر) اقدام شود. پس از مراجعه مسافرین به سفارت، ویزای گروهی در دو برگ صادر می‌شود. برای ورود به چین با این ویزا، حداقل ۲ نفر از مسافرین باید در تور حضور داشته باشند و به چین سفر کنند؛ در واقع الزمی به حضور تمام اعضای گروه نیست و صرفا با حضور ۲ نفر از مسافرین می‌توان با این ویزا به چین سفر کرد.

این نوع ویزا در حال حاضر ۴۰ روز اعتبار دارد و از روز درج شده در ویزا، می‌توانید وارد کشور چین شده و تا تاریخ درج شده در ویزا در چین بمانید. دقت داشته باشید که تمام اعضای گروهی که با ویزای گروهی به خاک چین وارد می‌شوند، باید در یک روز از چین خارج شوند؛ در صورتی که حتی یک نفر از اعضای یک گروه در لحظه خروج از چین در پلیس مرزی حضور نداشته باشد، بقیه اعضا نیز نمی‌توانند از چین خارج شوند و به ازای هر روزی که خروج آن‌ها از این کشور به تعویق بیفتد، هزینه بالایی به عنوان جریمه مشمول آن‌ها خواهد شد.

اخذ این نوع ویزا در تخصص آژانس های مسافرتی است و حسن این ویزا در این است که نیاز به اخذ وقت سفارت ندارد و آژانس مسافرتی با هماهنگی بخش کنسولی وقت ملاقات را برای شما تعیین و پس از مراجعه به سفارت جهت انگشت نگاری و گرفتن عکس مسافر، پس از یک هفته کاری ویزای شما توسط آژانس مسافرتی مربوطه تقدیم می‌شود.

نکاتی در مورد ویزای چین به صورت گروهی

  • ویزای گروهی چین حداقل برای ۵ نفر صادر می‌گردد و از این ۵ نفر حداقل باید دو نفر از آن‌ها با این ویزا وارد خاک چین شوند (البته ورود تنها یک نفر با این ویزا به چین نیز مشاهده شده است)
    اخیرا برخی از ایرلاین‌ها فقط در صورت حضور حداقل سه مسافر، اجازه صدور کارت پرواز را می‌دهند که علت آن نیز معلوم نیست. لازم به ذکر است که تجربه به ما می‌گوید حضور دو نفر مسافر برای ورود به چین کافی است.
  •  این ویزا شامل ۲ برگ کاغذ A۴ می‌باشد که به دست سرگروه سپرده می‌شود و کلیه‌ی مسافران باید با هم وارد چین شوند و با هم نیز از چین خارج گردند. در لحظه ورود به چین، نام مسافرانی که در ویزا وجود دارد ولی به چین وارد نشده‌اند، توسط پلیس مرزی خط خورده و الباقی به کشور چین ورود پیدا می‌کنند؛ همچنین مهر ورود صرفا بر روی ویزا خواهد خورد و پلیس دو برگه مذکور را از از نفر اول گروه تحویل گرفته و در نهایت یک برگه مهر شده را به نفر آخر تحویل می‌دهد.
  • اعتبار این نوع از ویزای چین محدود بوده و بر روی آن درج شده است. مسافر باید در بازه زمانی درج شده وارد شده و از چین خارج گردد.
  • در بدو ورود به چین در محل بازرسی مرزی کشور چین حتما مطابق ترتیب اسمی درج شده در ویزا به خط شوید و در پشت خط زرد رنگ یکی یکی به پلیس مرزی مراجعه کنید.
  • در صورتی که به صورت گروهی و با ویزای گروهی وارد چین می‌شوید و قصد دارید که از گروه جدا شوید و برای انجام کاری به شهر یا هتل دیگری مراجعه کنید حتما از ویزای مهر خورده در چین یک کپی رنگی تهیه کنید و به همراه خود داشته باشید؛ چون شما در هر نقطه از چین جهت ورود به هر هتلی به آن نیاز دارید و حتما در تاریخ برگشت به موقع به هم‌گروهی‌های خود بپیوندید.
  • در حفظ و نگهداری ویزا کوشا باشید؛ چون در صورت مفقود شدن آن دچار مشکلات زیادی همچون هزینه‌های سنگین مالی خواهید شد.
  • در لحظه ورود و مواجه شدن با پلیس مرزی از هرگونه صحبت، توضیحات اضافی و شوخی کردن با هم‌گروهی‌های خود خودداری کنید.
  • برای ویزای گروهی به پر کردن فرم‌های زرد رنگ ورود و خروج (Arrival card‌ و Departure card) نیازی نیست.

۳. شرایط و مدارک دریافت ویزای توریستی چین (انفرادی)

نکته: در حال حاضر ویزای توریستی انفرادی صادر نمی‌گردد!

ویزاهای توریستی انفرادی داخل پاسپورت ثبت می‌شوند و معمولا با دریافت آن در یک بازه زمانی سه ماهه اجازه ورود به چین را خواهید داشت و بوسیله آن خواهید توانست ۳۰ روز در چین اقامت داشته باشید. برای اخذ این نوع ویزا باید شرکتی چینی در زمینه گردشگری برای شما دعوتنامه ارسال کند. شرکت چینی می‌تواند اسکن دعوتنامه را برای شما ایمیل کند و شما با پرینت آن و استفاده از آن اقدام به دریافت ویزای توریستی انفرادی نمائید.

جهت اخذ ویزای توریستی انفرادی روال کار بدین صورت است که آژانس مسافرتی چینی برای آژانس ایرانی دعوتنامه ارسال کرده و آژانس مسافرتی ایرانی این دعوتنامه را به همراه مدارک زیر و نامه تمکن مالی لاتین برای هر نفر حداقل ۵ هزار دلار و به ازای هر روز ۱۰۰ دلار در سربرگ بانک با مهر وامضا و شماره تماس بانک (به عنوان مثال برای ویزای ۳۰ روز حداقل ۸ هزار دلار حدودا ۴۰۰ میلیون تومان) جهت اخذ ویزای چین به سفارت ارائه خواهد داد. 

  1. دعوتنامه و آیتینری سفر
  2. اصل و کپی پاسپورت
  3. بلیط سفر
  4. بیمه مسافرتی
  5. وچر هتل
  6. عکس ۶*۴ ( چاپی و دیجیتالی)
  7. فرم سفارت (بصورت آنلاین)
  8. اخذ نوبت از سفارت چین
  9. تمکن مالی
ویزای چین
آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

اخذ ویزا بالی_بهترین قیمت

اخذ ویزای توریستی اندونزی برای اخذ ویزای توریستی اندونزی برای ایرانیان، شرایط و مدارک خاصی لازم است: پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه و دو صفحه

تورنتو کانادا

تورنتو کانادا  تورنتو کانادا وقتی سخن از چند فرهنگی بودن، کیفیت بالای زندگی و بناهای دیدنی می‌شود، چه کسی می‌تواند از تورنتو چشم پوشی کند؟ شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تور نمایشگاه های شنزن در چین

هلدینگ گردشگری پارسا گشت