تور هند | بهترین قیمت خرید + آفرهای ارزان و لحظه آخری

تور هند 

تور هند؛ ارزان‌ترین تور آسیای شرقی

قیمت تور هند، با احتساب حداکثر 500 دلاری که در آن هزینه می‌کنید، باز هم آنقدر پایین هست که بتوان آن را ارزان‌ترین تور آسیای شرقی دانست. البته این به معنای پایین بودن کیفیت آن نیست. به طور مثال دلیل ارزان بودن تور مثلث طلایی، نحوه برگزاری آن است. همه تورهای هند هم ارزان نیستند.

ما پکیج‌های سفری متنوعی به مقصد شهرها مختلف هندوستان داریم که با توجه به هدف و بودجه‌ای که برای سفر به شبه جزیره در نظر گرفته‌اید برنامه‌ریزی شده‌اند.

پس قبل از هر چیز لازم است اطلاعات کامل و به‌ روزی در مورد پکیج‌های تور هند به دست بیاورید.

پکیج تور های هند

برای اطلاعات تکمیلی با ما در ارتباط باشید.

02157749

تور ترکیبی هند

37,995,000 تومان

تور ترکیبی هند

37,995,000 تومان

✈️ تور هوایی هندوستان

فعلا تنها پرواز مستقیم  ایران به دهلی هواپیمایی ماهان است که هفته ای 3 پرواز انجام می دهد . و سایر پروازها به دهلی غیر مستقیم هستند و دارای حداقل 1 توقف می باشند. با این حال پارساگشت کارگزار مستقیم تور هند به عنوان مجری مستقیم تور هندوستان با ارائه پکیج های مختلف چه با ایرلاین های داخلی و چه خارجی سعی می کند به شما برای سفر به این کشور باتوجه به شرایطتان کمک کند.

فستیوال های معروف هندوستان

سفر به هند یا سرزمین 72 ملت هیجان انگیزترین سفر است. و همین امر باعث شده است تا جشنواره های متنوع از قبیله های گوناگون را در این کشور شاهد باشیم. توصیه می کنیم که تور هند تابستان خود را زمانی بخرید که با جشنواره های معروف هندی همزمان باشد. پرطرفدارترین و یکی از جذابترین فستیوال های هند و جهان با نام فستیوال هولی یا جشن رنگ هند می باشد. در این فستیوال که به مناسبت آغاز فصل بهار برگزار می شود مردم پودرهای رنگی را که اغلب از مواد کاملا گیاهی تهیه شده روی همدیگر می پاشند و به این ترتیب رنگارنگ ترین صحنه ها را خلق می کنند

 

هند، کشوری مملو از هتلهای لوکس و اقتصادی 

کشور هند به دلیل اینکه سالانه میزبان تعداد بی شماری از توریست ها است دارای اقامتگاه ها و هتل های بسیار زیادی است، از هتل های ارزان قیمت تا هتل های 5 ستاره لوکس می باشد.اقامتگاه ها و هتل های هند بسته به امکاناتی که برای مسافران فراهم می کنند دارای قیمت های متفاوتی هستند.
در تور هند پیشنهادی توسط آژانس هواپیمایی پارساگشت، انواع مختلف هتل ها وجود دارند و شما بسته به سلیقه و بودجه مالی تان میتوانید هتل مناسب در هند را انتخاب کنید و مطمئن باشید آفر تور هند ما رضایت شما را جلب خواهد کرد.

 

مراکز خرید هند  

کشور هند هم مانند سایر کشور های توریستی و گردشگری دارای مراکز خرید مدرن و لوکسی که دارای برندهای مطرح می باشند است اما این نوع مراکز خرید را می توان در تمام نقاط دنیا پیدا کرد و در تورهای هند می توانید با تخفیف های مناسبی خرید کنید. وجه تمایز خرید در هند نسبت به سایر کشورها عرضه محصولات بومی این کشور است.شما با ورود به بازارهای محلی تنوع کم نظیری از بوهای ادویه های مختلف به مشامتان خواهد رسید و همچنین از دیدن رنگ های مختلف به وجد می آیید.شما می توانید در این بازارها انواع پوشاک محلی از جمله ساری، انواع گیاهان طبی، انواع ادویه، انواع زیورآلات مردانه و زنانه، عطر و … را بیابید.

 

غذاهای هند

غذاهای هندوستان

توریست ها در شبه قاره هند با سلیقه های متفاوت از سفر به این کشور جادوئی شگفت زده خواهند شد.در تورهای ارزان قیمت هند متوجه خواهید شد که یکی از دلایل اینکه کشور هند گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند غذاها و خوراکی های این کشور است.غذاهای هندی تند و سرشار از ادویه های مختلف هستند و این ترکیب  باعث به وجود آمدن غذاهایی چشیدنی و شگفت انگیز می شود.

1- تورهای فصل پاییز هند  چه امکاناتی دارد؟

سفر به هندوستان یکی از بهترین مقصد های تور خارجی می باشند. بنابراین باید با کامل ترین خدمات برای شما اجرا شوند. خدماتی که در این تور خواهی داشت:

بلیط رفت و برگشت پرواز ماهان، 3 شب اقامت در دهلی، 2 شب اقامت در آگرا و 2 شب اقامت در جیپور، صبحانه، ترانسفر رفت و برگشت فرودگاهی، یک گشت شهری در هر شهر همراه با نهار (در مجموع 3 گشت نیمروزی)، راهنمای فارسی زبان و ویزا.

2- مدارک لازم برای اخذ ویزای هندوستان در فصل پاییز چه چیزهایی است؟

برای اخذ ویزای هند به صورت انگشت نگاری، مدارک زیر مورد نیاز است:

  • اصل پاسپورت با حداقل هفت ماه اعتبار.
  • پاسپورت باید توسط مسافر امضا شده باشد.
  • دو قطعه عکس رنگی جدید 5*5.
  • کپی شناسنامه تمام صفحات.
  • کپی کارت ملی پشت و رو.
  • فرم مشخصات اطلاعات مسافر.
  • کارت واکسن دیجیتال (دو دوز)

*. عکس ها باید دارای زمینه سفید و جدید باشند. سر و شانه در یک راستا و کاملا رو به دوربین، بدون کوچکترین چرخش و روتوش.

3- چه مدت قبل از سفر باید اقدام به خرید تور هند کنم؟

از آن جایی که سفر به هندوستان در تور خارجی پاییز نیاز به اخذ ویزا در ایران دارد؛ ویزا هم که تقریبا 7 الی 10 روز زمان می برد تا آماده شود، لذا حداقل دو یا سه هفته مانده به تاریخ دلخواهت برای مسافرت، با ما در پارساگشت تماس بگیر تا مراحل اخذ ویزای هند شما را هر چه زودتر انجام دهیم.

4- طول مدت پرواز ایران تا هند چند ساعت است؟

اگر پرواز مستقیم از تهران به دهلی باشد، حدودا 4:30 ساعت زمان می برد که به مقصد برسی.

5- واحد پول کشور هندوستان چیست؟

واحد پول کشور هند، روپیه می باشد.

6- چرا قیمت تور پاییزی هندوستان در روزهای مختلف، متفاوت می شود؟

تورهای درج شده در جدول بالا همانطور که قبلا اشاره شد، با ارزان ترین پروازهای چارتر و سیستمی محاسبه شده اند. نرخ پرواز ها و البته هتل ها بر اساس روزهای مختلف هفته و ماه های فصل پاییز (اول و آخر هفته ها، وجود یا عدم وجود تعطیلی و روزهای پر مسافر) متغیر می باشند.

از طرفی هزینه خرید هتل و خدمات گشت و ترانسفر از کارگزار رسمی کشور هند، به دلار پرداخت می شود، لذا نسبت به تغییرات قیمت دلار، تغییرات قیمت تورها را مشاهده می کنیم. این مورد را در تور هند تابستان هم مشاهده می کنیم.

اما با این احوال، کارشناسان متخصص پارساگشت بر اساس سلیقه و درخواست مسافران و شرایط نرخ دلار و پرواز، همیشه سعی می کنند ارزان ترین قیمت روز را برای سفر به هند شما محاسبه و رزرو کنند تا همه جوره رضایت شما جلب شود.

7- افرادی که در تهران ساکن نیستند چطور می توانند این تور را خرید کنند؟

آژانس مسافرتی  به عنوان مجری اصلی تورهای پاییزه هند در ایران، برای شما که در شهرهای دیگری جز تهران سکونت داری، خدمات رزرو و فروش تلفنی را فراهم کرده است تا بتوانی بدون رفت و آمد، این تور را رزرو کنی. (البته یک روز را برای انگشت نگاری باید به سفارت هند در تهران مراجعه نمایی).

مدارک لازم را نیز از قبیل اصل گذرنامه، عکس ها و … از طریق پست به آدرس آژانس مسافرتی ارسال می کنی. همکاران ما نیز بعد از رسیدن گذرنامه برای شما وقت سفارت می گیرند تا وارد مرحله انگشت نگاری شوی.

8- چه زمانی مسافرت به هند بهتر است؟

از آنجایی که کشور هندوستان دارای آب و هوایی تقریبا گرم است بهتری زمان برای این مسافرت، فصل های پاییز، زمستان، بهار و البته در عید با تور نوروز هند می باشد که آب و هوای بسیار مناسبی را می توانی تجربه کنی. وقتی آب و هوا مناسب است گشت از جاهای دیدنی نیز لذت بخش تر می شود.

.

 

جاذبه‌های گردشگری هند

 

تاج محل | Taj Mahal

 

تاج محل در آگرا به نوعی نماد این کشور هم محسوب می‌شود و اینکه آرامگاه بسیار عظیمی از مرمر سفید است که بین سال‌های 1632 و 1653 میلادی به فرمان امپراتور موقال، شاه جهان و به یادبود همسر مورد علاقه‌‌اش ساخته شده است. این بنا که “قطره اشکی بر گونه‌ ابدیت” هم نامیده می‌شود، یکی از شاهکارهای معماری موقال و یکی از بزرگ‌ترین جاذبه‌های توریستی هند هم شناخته می‌شود. علاوه بر آرامگاه گنبدی مرمر سفید، تاج محل شامل چندین ساختمان زیبای دیگر، حوض‌های بزرگ و باغ‌های وسیع زینتی با درختان و بوته‌‌های گل‌دار هم هست که مسافران را شیفته و مجذوب عظمت خود می‌کند. جالب است بدانید که بنای تاج محل به هنگام طلوع آفتاب به رنگ‌های شیری و سپس نقره‌ای و صورتی تبدیل می‌شود و در هنگام غروب آفتاب به رنگ طلایی در می‌آید. از همه مهم‌تر اینکه این بنای باشکوه برای تمامی فصول سفر با تور هند ارزش چندیدن بار دیدن را دارد. یکی از جشنواره‌های معروفی که بسیاری از مسافران را برای دیدن تاج محل به سوی خود دعوت می‌کند جشنواره Sharad Purnima است. در تور هند توجه داشته باشید که این جشنواره در اولین ماه کامل پس از بادهای موسمی و نیمه شب بی‌ابر در ماه اکتبر، زمانی که نور مهتاب روشن‌ترین و رومانتیک‌ترین شکل خود را دارد، پذیرای عشاق است. البته تعداد زیادی از مسافران تور هند نیز در اواسط فصل مونسون به دیدار تاج محل می‌شتابند که در این زمان مرمر آن شفاف شده و تصویر آن در کانال‌های آبی باغ‌هایش محو می‌گردد.

نوع معماری تاج محل نیز مورد توجه بسیاری از توریست‌های تور هند قرار می‌گیرد چرا که دروازه باغ‌های آن در نوع شاهکار بوده و دارای قوس‌های مرمرین، اتاقک‌های گنبددار در هر چهار طرف و دو ردیف یازده چتری در بالای ورودی می‌باشند. بخش دیگری از تاج محل، چهار باغ بوده که از منظر معنوی نماد بهشتی است که ممتاز محل به آن رفته است.

Taj-Mahal-india

  • معبد ویروپاکشا | Virupaksha

معبد ویروپاکشا واقع در شهر “هامپی” به عنوان یک مقبره‌ کوچک ساخته شد و تحت سلطه‌ ویجایاناگارا تبدیل به مجتمعی بزرگ شده است که این روزها برای توریست‌های خارجی محبوبیت ویژه‌ای پیدا کرده است. اعتقاد بر آن است که این معبد از زمان ساخت مقبره‌ کوچک در قرن 7 قبل از میلاد تا کنون به طور بی ‌وقفه مورد استفاده بوده که به نوعی آن را به قدیمی‌ترین معبد هندو در هند هم می‌گویند.

Virupaksha Temple

  • مرداب‌های کرالا | Kerala

مرداب‌های کرالا زنجیره‌ای از مرداب و دریاچه‌‌های زیبایی است که در ایالت کِرالا و به موازات دریای عرب جای گرفته‌اند. مرداب‌‌های کرالا در اصل خانه‌ بسیاری از گونه‌های منحصر به فرد آبزیان همچون: خرچنگ، قورباغه، پرندگان آبی و حیواناتی مانند سمور دریایی و لاک ‌پشت و … است. امروزه قایق سواری، با استفاده از کِتووالام که در اصل نام قایقی سنتی بوده که از برنج ساخته می‌شود که امروزه تبدیل به هتل‌‌های معلق هم شده است. علاوه بر این، چرخ‌زدن بر روی این مرداب‌ها به یکی از پرطرفدارترین فعالیت‌های توریستی برای مسافران خارجی تبدیل شده است.

 

  • واراناسی | Varanasi

واراناسی در سواحل رود گَنگ قرار گرفته است. برای هندوها، بودایی‌ها و جین‌‌ها مقدس ارزش زیادی دارد و همچنین یکی از قدیمی‌ترین شهرهای مداوم مسکونی دنیا هم محسوب می‌گردد. ضمنا واراناسی از خیلی جهات متجلی بهترین و بدترین جنبه‌‌های هندوستان است و می‌تواند برای عده‌ای کمی خسته کننده باشد و شاید صحنه‌ ادای قربانی زائران در رود گَنگ در هنگام طلوع در کنار پس ‌زمینه‌ معابد چند صد ساله تاثیرگذارترین صحنه‌ دنیا باشد که قطعا در سفر با تور هند ارزش دیدن را خواهد داشت. گفتن این نکته الزامی است که مسافران تور هند نمی‌توانند بدون دیدار از واراناسی به عمق معنوی هند پی ببرند چرا حقیقت رویارویی دراماتیک مرگ و زندگی در رودخانه گنگ و علم و خرافات آن شما را در رمز و رموز بی‌پایان آن فرو می‌برد. این شهر سه هزار ساله که مربوط به قرن هیجدهم بوده هیچ معبدی در آن وجود ندارد.

برای سفر به هند، تور تک بهتر است یا ترکیبی؟

این مسئله به زمان و بودجه شما بستگی دارد. هر یک از شهرهای هند جاذبه های خاص خود را دارند و اگر فرصت کافی داشته باشید، بازدید از چند شهر در تورهای ترکیبی می تواند بسیار جذاب باشد.

بهترین بازارهای محلی دهلی کدامند؟

معروف ترین بازار در دهلی، بازار خان نام دارد که بیشتر به طبقه مرفه اختصاص دارد و لوازم و لباس های لوکسی را می توانید در آن پیدا کنید. بازار دهلی هاآت نیز بهترین صنایع دستی فلزی و چوبی و همچنین پارچه های محلی را ارائه می کند.

کدام شهر هند بیشترین جاذبه ها را دارد؟

هند سرزمین شگفتی ها است و هر یک از شهرها زیبایی های خاص خود را دارند. با این حال، دهلی، آگرا و جیپور به مثلث طلایی هند مشهور شده اند و بیشترین تعداد گردشگر را پذیرایی می کنند. 

چگونه از دهلی به گوا برویم؟

از تمامی شهرهای بزرگ و مهم هند، از جمله دهلی، پروازهای مستقیم به گوا وجود دارد. فرودگاه Goa International میزبان این پروازها است.

اخذ اقامت هند از طریق کار

کشور هند دارای نرخ بیکاری   3.52در سال 2017 می باشد که این میزان در سال 2016 به 3.51 رسیده بود و پایین ترین نرخ مربوط به سال 2014 به میزان 3.41  بوده است.

ساده ترین راه برای یافتن کار در هند از طریق کارفرمایان و حامی کاری می باشد، که از طریق دعوتنامه . پیشنهاد شغلی در هند می توان برای ویزا و اقامت کاری اقدام نمود. اکثریت مهاجرانی که در هند کار میکنند از طریق پورتال های کاری آنلاین در هند که معمولا به زبان انگیسی می باشد اقدام نموده اند همچنین از طریق تماس های مستقیم با کارفرمایان امکان اخذ ویزای کار وجود دارد.

احتمالا شما هم در این مورد سوال دارید که آیا می توانید در هند از طریق کاری مهاجرت کنید؟ آیا راه اقامت و تابعیت کاری شما در هند مفتوح ا ست؟

دقت بفرمایید برای مهاجرت کاری در هند باید شرایط کاری و اوضاع و احوال خود را برای کاریابی در کشور مقصد را بسنجید و کاریابی و موسسات کاریابی در هند تحلیل نموده و مورد تحقیق قرار دهید.

از عواملی که در خصوص مهاجرت کاری شما به هند مهم است می تواند به سن متقاضی ، اوضاع جسمانی ، تحصیلات متقاصی کار در هند و نکات مشابه نظیر سابقه کار و سطح زبان اشاره نمود.

در این خصوص مقاله جامعی در همین وب سایت در خصوص کار در هند و اقامت کاری آن  تهیه و تنظیم گردیده است که شما می توانید به آسانی  در همین وب سایت یافته و با جستجوی در گوگل با عنوان شرایط اخذ ویزای کار در هند با کلید واژه ملک پور اقدام نمایید،. خاطر نشان می کنیم که برای کاریابی و کار در هند یا هر موضوع دیگری حتما بایستی از کلید  واژه موسسه ملک پور در اخر کلمات جستجو استفاده بفرمایید برای مثال  بایستی برای سرچ در گوگل بنویسید کاریابی در هند با موسسه ملک پور ،  یا کاریابی در هند با موسسهMIE  مطمئن باشید اطلاعات جامعی در خصوص  همین موضوع تهیه و تنظیم گردیده است.

اخذ اقامت هند از طریق تحصیلی

چناچه می دانید کشور هند دارای جمعیت 15.6  میلیون و بیشترین جمعیت در جهان دارد. حتما این جمعیت نیازمند تحصیل داشته و دانشگاههای کشور  هند برای پاسخگویی به این نیاز تشکیل و راه اندازی گردیده اند. شما نیز می توانید در صورت دارا بودن شرایط لازم برای تحصیل در هند اقدام بفرمایید.

زبان تحصیل در کشور هند زبان انگلیسی می باشد. دانشگاههای هند برای ورود معمولا به مدرک زیان نیازمند نمی باشد ولی cv شما را نیاز دارند. شاید سوال شما  این باشد که چگونه cv  تحصیل خود را تهیه بفرمایید. در همین خصوص نیز مقاله کاملی در همین وب سایت تهیه و تنظیم گردیده است یا می توانید ویدیو ها و فایل های صوتی مجوعه را در خصوص تحصیل در هند نیز به صورت رایگان ملاحظه بفرمایید.

در صورتی که شما مدارک پیش نیاز خود را به دانشگاه مقصد خود در هند تقدیم نمایید و اخذ پذیرش تحصیل در هند شوید می توانید در خصوص مهاجرت تحصیلی هند و اقامت تحصیلی در کشور هند توصیحات بیشتر و مدارک مورد نیاز لازم در کشور هند و همچنین بورس تحصیل در کشور هند را در مقالات همین سایت مطالعه بفرمایید.

اخذ اقامت هند از طریق سرمایه گذاری

در خصوص مهاجرت به هند سرمایه گذاران توضیحات مفصلی لازم است ، سرمایه گذار موفق به طرح های تجاری مفید برای کشور هند هستند و این امکان را دارند که در این کشور به اقامت از طرق سرمایه گذاری دریافت نمایند.

نکات مهم از طریق سرمایه گذاری و اخذ اقامت از این طریق در هند

  • اقتصاد هند رو به رشد است.
  • کشور هند عضو سازمان تجارت جهانی می باشد.
  • استاندارد های سرمایه گذاری در اکثر معاهدات رعایت گردیده است.
  • ایران در کشور هند دارای سفارت می باشد و همچنین کشور هند در ایران دارای سفارتخانه است.
  • جمعیت کشور هند چنانچه اشاره شد بیش از 15.6 میلیون می باشد و نرخ بیکاری در کشور هند 3.52 می باشد.

شما می توانید اطلاعات جامع در خصوص اخذ اقامت هند، مهاجرت به هند، از طریق سرمایه گذاری را در همین وب سایت بیابید یا چنانچه پیش عرض شد مقالات ما را در گوگل با کلید واژه ملک پور جستجو بفرمایید.

 اخذ اقامت هند از طریق ازدواج

ازدواج در هند با فرد خارجی و طبق قانون شهروندی 1955 دولت مرکزی ازدواج با  شخص دارای تابعیت هندی به همسر وی بعد از هفت سال اقامت تعلق می گیرد و برای اخد پاسپورت هندوستان می توان اقدام نمود. همچنین اگر در چند سال جدایی صورت بگیرد ( قبل از 7 سال) منجر به اقامت دائم نمی شود.

برای دریافت اقامت دائم و پاسپورت هند از طریق ازدواج مدارک زیر لازم است

  • گواهی ازدواج
  • گواهی شهروندی
  • گواهی شهروندی همسر( پاسپورت و گواهی تولد)
  • اثبات زندگی 7 سال در هند
  • نامه و اطاعت از وفاداری به صورت فرمdc

پیش از ازدواج با فرد هندی حتما با وکلای دادگستری متخصص امر ازدواج مشاوره بفرمایید در آثار نکاح حقوق ایران و هند می توانید مقالات را در همین وب سایت بیابید یا چنانچه پیش عرض شد مقالات ما را در گوگل با کلید واژه ملک پور و MIEجستجو بفرمایید.

اخذ اقامت هند از طریق ازدواج

  • حتما وضعیت اقامتی شخص در هند برسی شود.
  • پیش از مهاجرت اسناد مورد نیاز برسی کنید.
  • شرایط ازدواج را قبل از ازدواج در هند با یک حقوقدان برسی نمایید.
  • مدارک مورد نیاز را ترجمه رسمی و تایید نمایید.
  • مسائلی مانند مهریه و .. تحت تاثیر قانون هند و ایران در تعارفی قرار میگیرد حتما با وکلای حقوق بین الملل مشورت نمایید.

اخذ اقامت هند از طریق پناهندگی

کشور هند به دلیل  عضو نبودن در کنوانسیون ژنو و واقع در اسیا از قوانین پناهندگی پیروی نمیکند. همچنین موسسه ملک پور خدماتی در خصوص پناهندگی ارائه نمی دهد.

جمع بندی موضوع اقامت هند

نکته مهم  اول در خصوص اقامت هند

دقت بفرمایید صرف تولد در کشور هند سبب اعطای تابعیت نمی باشد یعنی سیستم اعطای تابعیت در هند از طریق خون می باشد.

نکته مهم دوم در خصوص اقامت هند

پیش از هر اقدامی با وکلای موسسه ملک پور یا همکاران MIE در سراسر جهان مشورت بفرمایید ما شما را به وکلای درست و متخصص در امور مورد نیاز شما مرتبط خواهیم نمود.

سرمایه گذاری در هند و شرایط عمومی آن

 

کشور هند هفتمین کشور پهناور در دنیا می باشد و از جمعیتی بالغ بر 1.3 میلیارد نفر برخوردار است. از زمان پایان جنگ سرد، کشور هند روابط اقتصادی خود را با آمریکا و اتحادیه اروپا افزایش داده است. کشور هند یکی از سریع ترین کشور ها در دنیا در زمینه رشد اقتصادی می باشد با این حال این کشور رتبه 140 را در تولید ناخالص داخلی دارا می باشد.

سرمایه گذاری در هند و بقیه کشورها می تواند شامل ریسک و در عین حال سود و یا ضرر باشد. این مقاله توسط مابرای آگاه سازی شما از فرصت ها و خطرات موجود در زمینه سرمایه گذاری در هند نگاشته شده است و کپی برداری از آن بدون ذکر منبع شرعاً و قانوناً مجاز نمی باشد. حتما می بایست قبل از هرگونه اقدامی از روش انتخابی و کشور خود اطمینان حاصل پیدا کرده و سپس اقدام نمایید. در این راستا می توانید از وکلای حقوقی در زمینه تجارت بین الملل اطلاعات کسب کنید. 

پیش از هرگونه سرمایه گذاری، باید هدف تان را از انجام سرمایه گذاری در آن کشور مشخص کنید. همه روش هایی سرمایه گذاری در هند منجر به اخذ اقامت هند نمی گردد، بنابراین باید بدانید که می خواهید از طریق سرمایه گذاری، به اقامت برسید یا به عنوان مثال تنها قصد خرید ملک و یا ثبت شرکت در این کشور و کسب سود دارید. باید در نظر داشته باشید که سرمایه گذاری در تمام کشورها منجر به اخذ اقامت و در نهایت تابعیت نمی گردد.

 

حقایقی درباره ی هندی ها، از مردم این کشور چه می‌دانید؟

هند یکی از توریستی‌ترین کشورهای آسیا است که همه ساله افراد زیادی به آن سفر می‌کنند. هندوستان به جاذبه‌های دیدنی مختلف، غذاهای تند و پرادویه و جشن‌ها و لباس‌های رنگارنگ شناخته می‌شود، اما حقایق زیادی هم در مورد این کشور وجود دارد که کمتر کسی از آن‌ها مطلع است. بعضی از این حقایق آنقدر جالب و دور از انتظار هستند که اطلاع از آن‌ها دید شما را نسبت به هندوستان تغییر می‌دهد. در اولین بخش معرفی حقایقی درباره ی هندی ها چند حقیقت در مورد مردم و تاریخ این کشور را معرفی می‌کنیم.

ساری مادر ترزا، نمادی از گذشته تا امروز

یکی دیگر از حقایقی درباره ی هندی ها، مربوط به لباس ساری آن‌هاست. کمتر کسی تاریخچه این لباس محبوب هندی را می‌داند اما آیا می‌دانستید که لباس‌های راهبه‌ها از ساری هندی‌ها که توسط مادر ترزا پوشیده می‌شد الگو گرفته است؟

  کشوری با رنگارنگ‌ترین عروسی‌ها

رنگارنگ‌ترین مراسم در کشور هندوستان، مراسم عروسی است که بسته به فرهنگ عروس و داماد ممکن است از ۳ روز تا یک هفته طول بکشد. یکی از حقایق در مورد عروسی‌های هندی برگزاری آن در چند بخش است که هر بخش آداب و رسوم متفاوتی دارد.

 هند کشوری با ثروتمندترین مردم

حقیقت بعدی در مورد هندی‌ها شاید غیرقابل باور باشد. با نگاهی به زندگی بیشتر مردم هند اولین چیزی که به نظر می‌رسد فقر آن‌هاست اما آیا می‌دانستید بیش از ۶۰۰۰ نفر در هندوستان میلیاردر هستند؟ این کشور سومین کشور دنیا از لحاظ آمار زندگی میلیونر هاست، چیزی که در ظاهر غیرقابل باور است!

 هندو، مهم‌ترین دین در هندوستان است

حقیقت بعدی در مورد دین مردم هندوستان است. در کشور ۷۲ ملت دین رایج هندو است اما در میان مردم آن مسلمان، مسیحی، جین و… هم وجود دارند. طبق آخرین آمارها تقریبا ۸۰ جمعیت هندوستان، هندو، ۱۵ درصد مسلمان و مابقی پیرو دیگر ادیان هستند.

  بیشترین تنوع زبان‌ها ملی

زبان ملی در بیشتر کشورها یکی یا نهایتا دو زبان است اما در کشور هندوستان بیش از ۲۳ زبان ملی و رسمی وجود دارد. هرچند بیشتر مردم این کشور به زبان هندی صحبت می‌کنند اما این به معنی ارجحیت این زبان به دیگر زبان‌ها نیست.

  فرهنگی با قدمت طولانی

یکی دیگر از حقایق در مورد هند و فرهنگ آن، تاریخ قدیم و اصیل این کشور است. بسیاری از چیزهایی که در هندوستان امروزی استفاده می‌شوند، به‌جا‌مانده از همین تاریخچه قدیمی هستند. به عنوان مثال ساری هندی که این‌روزها در کل جهان پرطرفدار است قدمتی حدود ۳۰۰۰ ساله دارد.

خاستگاه شطرنج

هرچند اختلافات زیادی بر سر این حقیقت وجود دارد اما تقریبا بیشتر تاریخدانان هندوستان را خاستگاه ورزش شطرنج می‌دانند. ادعا می‌شود این بازی ۱۵۰۰ سال پیش و با الگوگیری از بازی جنگی قرن هفت به نام چاتورانگا کشف شد.

خاستگاه مار و پله

از دیگر حقایقی که در مورد هندی‌ها می‌تواند جالب باشد کشف بازی مار و پله است که در تمام جهان محبوبیت دارد. جالب است بدانید این بازی در ابتدا با هدف تفریح و آموزش به کودکان ساخته شد، اما به مرور در میان بزرگسالان محبوب شده و این‌ روزها یکی از بازی‌های محبوب تمام مردم جهان است.

 رشد نرخ سواد و تحصیلات در مدت زمان کوتاه

در ادامه معرفی حقایقی درباره ی هندی ها به یکی دیگر از حقایق جالب در مورد این کشور می‌رسیم و آن نرخ سواد و تحصیلات مردم آن است. مطابق آخرین آمارها تقریبا ۷۵ درصد جمعیت بزرگسال هند باسواد هستند، آماری که کم از کشورهای پیشرفته ندارد و حتی پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آینده از آن‌ها سبقت بگیرد.

حقایقی درباره اقتصاد کشور هندوستان

اگر تا اینجا با مطالعه حقایقی درباره ی هندی ها در مورد این کشور شگفت‌زده شدید قطعا ادامه این حقایق هم برای شما جالب خواهد بود. در ادامه چند مورد از مهم‌ترین حقایق در مورد اقتصاد این کشور را بررسی می‌کنیم.

۱. هند سومین اقتصاد بزرگ جهان

کشور هندوستان از نظر اقتصادی سومین کشور بزرگ جهان است. قدرت خرید مردم در این کشور نسبت به استانداردهای زندگی مناسب است و با در نظر گرفتن بهره‌وری اقتصادی این کشور سومین رتبه در میان اقتصادهای قوی جهان را به خود اختصاص داده است.

 کشوری دارای ارز بسته

از دیگر نکات جالب در مورد وضعیت اقتصادی کشور هندوستان محدودیت ارز آن است. برخلاف دیگر کشورها که ورود و خروج ارز به آن‌ها بسیار ساده است، کشور هندوستان در این مورد قوانین سختگیرانه‌ای دارد. گردشگرانی که هند را برای اقامت و تفریح انتخاب می‌کنند امکان داشتن روپیه در زمان ورود ندارند و تنها این امکان را دارند که پول خود را در زمان ورود به فرودگاه چنج کنند.

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

اخذ ویزا بالی_بهترین قیمت

اخذ ویزای توریستی اندونزی برای اخذ ویزای توریستی اندونزی برای ایرانیان، شرایط و مدارک خاصی لازم است: پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه و دو صفحه

تورنتو کانادا

تورنتو کانادا  تورنتو کانادا وقتی سخن از چند فرهنگی بودن، کیفیت بالای زندگی و بناهای دیدنی می‌شود، چه کسی می‌تواند از تورنتو چشم پوشی کند؟ شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تور هند | بهترین قیمت خرید + آفرهای ارزان و لحظه آخری

هلدینگ گردشگری پارسا گشت