تور ویتنام بهمن ماه_بهترین قیمت

درباره ویتنام

ویتنام (Vietnam) که به طور رسمی جمهوری سوسیالیستی ویتنام نامیده می‌شود، از کشورهای جنوب شرق آسیا و شرقی ترین کشور در منطقه «هندوچین» است. هانوی پایتخت سیاسی ویتنام و هو چی مین بزرگترین شهر آن است.

تاریخچه ویتنام

نخستین فرمانروایی حاکم در ویتنام، خاندان هونگ بانگ است. این خاندان و جانشینان آن به طور پیوسته با امپراتوری های گوناگون چین در کشمکش بودند. در سده شانزدهم میلادی و با ورود استعماری اروپاییان، فرانسوی‌ها وارد ویتنام شدند. در سده بیستم، کمونیسم در ویتنام رشد پیدا کرد و موجب تقسیم ویتنام به دو بخش شمال و جنوبی و در پی آن جنگ مشهور ویتنام با حضور آمریکا شد. پس از پایان جنگ، ویتنام به کمک توسعه گردشگری توانست به تدریج به بازسازی خود بپردازد.
ویتنام

جمعیت، جغرافیا و آب و هوای ویتنام

ویتنام با دارا بودن نزدیک به ۹۵ میلیون نفر جمعیت یکی از بیست کشور پرجمعیت جهان تلقی می‌شود. این کشور ۳۳۰ هزار کیلومتر مربعی دارای آب و هوای مناطق شرق آسیا است. در نتیجه دارای یک فصل خشک و کم باران و دارای یک فصل پرباران و مرطوب است. بخش‌های شمالی و جنوبی ویتنام از دید رطوبت و دما گاه تفاوت های زیادی با هم پیدا می‌کنند.

واحد پول، زبان و دین مردم ویتنام

از دید قومیتی، بیشتر مردم ویتنام را ویتنامی‌ها تشکیل می‌دهند که به زبان رسمی ویتنامی هم سخن می‌گویند. دین اکثریت مردم ویتنام «فولک» نام دارد و بودایی در رتبه بعدی ادیان ویتنام قرار می‌گیرد. واحد پول ویتنام دونگ نام دارد.
ویتنام

بهترین زمان سفر به ویتنام

ویتنام در بخش‌های شمالی دارای کوهستان های مترفع و در بخش های جنوبی و ساحلی مناطق کم ارتفاع تری دارد. این تفاوت در سطح موجب شده تا آب و هوای شمال و جنوب ویتنام تفاوت زیادی پیدا کند. از همین رو فصل مناسب برای سفر به ویتنام به شهری که قصد سفر به آن را دارید فرق می‌کند. اما معمولا زمستان و اوایل بهار ویتنام به ویژه در جنوب و مرکز بهترین زمان سفر است.

جشنواره ها و فستیوال های ویتنام

ویتنام به عنوان کشوری شرقی دارای جشنواره های فرهنگی و اجتماعی متنوعی است. از مهمترین این جشنواره ها و فستیوال های ویتنام می‌توان به جشن تت و جشنواره نیمه پاییز اشاره کرد.

خلیج هالونگ “ha long” یکی از خلیج‌های زیبا و جذابی است که در شمال شرقی کشور ویتنام قرار دارد. مساحت این خلیج بالغ بر ۱۵۰۰ کیلومتر مربع است. در این خلیج می‌توانید انواعی از پدیده‌های زیبا و جذاب طبیعی را مشاهده کنید؛ از غارهای جذاب و رازآلود گرفته تا جزایر کوچک و زیبایی که از درختان سرسبز پوشیده شده‌است. همچنین در این منطقه از کشور در این خلیج می‌توانید تعدادی دهکده شناور را نیز مشاهده کنید.
پدیده‌های طبیعی این منطقه از کشور ویتنام آن‌قدر خاص و منحصربه‌فرد هستند که در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌است. در خلیج هالونگ، ۱۹۰۰ جزیره در اشکال و اندازه‌های مختلف وجود دارد. تعداد این جزایر زیبا آن‌قدر زیاد است که گردشگرانی که به ویتنام سفر می‌کنند نمی‌دانند درطول مدت‌زمان سفرشان از کدام جزیره دیدن کنند. اگر شما نیز قصد سفر به کشور ویتنام را دارید و دوست دارید از جزایر بسیار زیبا و جاهای دیدنی هالونگ دیدن کنید تا آخر مقاله همراه ما باشید تا با بهترین جزایر این خلیج آشنا شوید.
۱۱ جزیره شگفت انگیز هالونگ ویتنام

جزیره وندان

یکی از جزایر بسیار زیبای هالونگ جزیره وندان “van don” نام دارد. این جزیره در میان جزایر دیگر خلیج هالونگ، ازنظر بزرگی، در رتبه اول قرار دارد. طول آن ۳۰ کیلومتر و عرض آن ۱۵ کیلومتر است. در این جزیره یک مسیر جذاب برای پیاده‌روی وجود دارد که طول آن ۲ کیلومتر است و تمام طول آن بر روی ماسه است. در این مسیر تعداد زیادی انتخاب برای رزرو هتل و چندین مرکز تفریحی برای انجام ورزش‌های آبی وجود دارد. این جزیره زیبا با استفاده از یک پل به شهری بنام چای رانگ “chai rong” متصل می‌شود. در این شهر چندین هتل و رستوران وجود دارد. اگر در جزیره وندان به‌اندازه کافی به گشت‌وگذار پرداختید و دوست داشتید سری به رستوران‌های ویتنام بزنید، می‌توانید به شهر چای رانگ بروید و رستوران‌های آن را امتحان کنید.
اگر هم قصد بازدید از خلیج‌ بای تو لانگ “bai tu long bay” را داشتید، در بندر این شهر کشتی‌های مسافربری وجود دارند که با پرداخت هزینه آن‌ها می‌توانید به این خلیج بروید و از جزایر جذاب آن خلیج نیز دیدن کنید.

جزیره تی تاپ

یکی از جزایر زیبای خلیج هالونگ که دقیقاً در مرکز آن قرار گرفته، جزیره تی تاب (ti_top) نام دارد. این جزیره با وجود اندازه کوچکش توانسته گردشگران زیادی را جذب خود کند. دلیل نام‌گذاری این جزیره داستان جذابی دارد. گفته می‌شود که در سال ۱۹۶۲ میلادی، رئیس‌جمهور وقت کشور ویتنام (ho chi minh) به همراهه فضانورد روسی به نام تی تاو (titov) از این جزیره دیدن می‌کند. بعد از این بازدید، رئیس جمهور ویتنام دستور می دهد که نام این فضانورد را بر روی جزیره بگذارند.
اگر در سفر خود به کشور ویتنام به‌دنبال فعالیت‌های تفریحی مختلف هستید، حتما به جزیره تی تاپ بروید تا بتوانید از سفر خود نهایت لذت را ببرید. در آب‌های نزدیک این جزیره می‌توانید شنا کنید و اگر تشنه شدید می‌توانید به مغازه‌های واقع در این جزیره مراجعه کنید. در این جزیره فقط ۱ ساحل شنی وجود دارد و دور تا دوره آن را صخره‌های مرتفع ای پوشانده‌است که بر روی آن درختان سرسبز قرار دارد.
اگر دوست داشتید هیجان بیشتری را در این جزیره تجربه کنید، می‌توانید بنانا سواری کنید یا اگر به والیبال علاقه دارید ۲ تیم شوید و مدتی را در ساحل این جزیره والیبال بازی کنید.
در این جزیره تپه مرتفعی وجود دارد که می‌توانید با بالا رفتن از ۴۰۰ پله به آن برسید و در آنجا، خلیج هالونگ و طبیعت زیبای آن را تماشا کنید. اگر به ارتفاع علاقه دارید، می‌توانید در این جزیره پاراگلایدر سواری کنید.

جزیره کت با

یکی از بزرگ‌ترین جزایر خلیج هالونگ جزیره کت با(cat ba) نام دارد. در این جزیره کوه‌های مختلفی وجود دارد که اکثر آن‌ها از جنس سنگ آهک هستند و با درختان سرسبز پوشیده شده اند. پدیده‌های طبیعی این جزیره آن‌قدر متنوع و جذاب هستند که اگر به طبیعت گردی علاقه داشته باشید، شور و هیجان زیادی را از دیدن این پدیده‌ها کسب خواهید کرد. در جزیره کت با دریاچه‌های طبیعی، جنگل‌های حرا، خط ساحلی که از صخره‌های زیبا و شن‌های سفید ایجاد شده‌اند و صخره‌های مرجانی را مشاهده می‌کنید.
در سال ۲۰۰۴ مجمع‌الجزایر «کت با» به خاطر تنوع زیستی و اکوسیستم متنوعی که دارد، در لیست ذخیره‌گاه های زیست‌کره یونسکو به ثبت رسیده است.
گردشگران زیادی به این جزیره سفر می‌کنند تا در هتل‌های جذاب، تفرج‌گاه‌های سرگرم‌کننده و رستوران‌های محلی آن لحظات لذت‌بخشی را تجربه کنند. اگر به کشور ویتنام سفر کردید و دوست داشتید از جزایر دیدنی خلیج هالونگ دیدن کنید، حتما در زمان بازدید از جزیره «کت با» شب را در این جزیره بمانید تا زندگی شبانه‌ی این جزیره را نیز تجربه کنید.
۱۱ جزیره شگفت انگیز هالونگ ویتنام

جزیره توان چائو

یکی از زیباترین و جذاب‌ترین جزایر خلیج هالونگ جزیره توان چائو (tuan cau) نام دارد. این جزیره ۸ کیلومتر با شهر فاصله دارد. اگر دوست دارید در سفر خود به کشور ویتنام مدتی را در ۱ طبیعت بکر، به‌دور از امکانات شهری مثل برق سپری کنید، این جزیره مناسب شما است. در این جزیره می‌توانید آسمان پرستاره را به‌راحتی در شب تماشا کنید. در سواحل این جزیره چندین هتل وجود دارد که امکانات و کیفیت خدمات آن ها در سطح هتل‌های بین‌المللی است. برخی از هتل‌های این جزیره ۴ ستاره هستند.
یک تفرجگاه تفریحی نیز در جزیره وجود دارد که با مراجعه کردن به آن می‌توانید انواعی از ورزش‌های جذاب مثل گلف و چندین ورزش محلی را امتحان کنید. در نزدیکی این تفرجگاه، فرودگاهی مخصوص هلی‌کوپتر ساخته شده است. اولین هواپیماهای دریایی کشور ویتنام که با نام خطوط هوایی “hai au” شناخته می‌شوند در این فرودگاه نشست‌وبرخاست دارند. با مراجعه به این فرودگاه محلی می‌توانید سوار هلی‌کوپتر شوید و طبیعت زیبای خلیج هالونگ و جزایر آن را از آسمان ببینید.

جزیره بون هان

یکی از بزرگ‌ترین جزایر خلیج هالونگ جزیره بو هان “bo hon” نام دارد. اگر دوست داری در سفر خود به کشور ویتنام به جزایری بروید که غارهای شگفت‌انگیز و رازآلودی را در دل خود جای داده است، بازدید از جزیره بون هان را در اولویت قرار دهید.
یکی از غارهای شگفت‌انگیز موجود در این جزیره غار لوان “luon” نام دارد. برای بازدید از این غار باید سوار بر یک قایق کوچک شوید و از وسط حفره‌ای که توسط این غار ایجاد شده‌است عبور کنید. در انتهای غار به یک دریاچه‌ی زیبایی می‌رسسد که اطراف آن را دیواره‌هایی از سنگ آهک احاطه کرده است. هر آنچه از زیبایی‌های غارهای این جزیره بگوییم کم گفته‌ایم. باید از نزدیک شاهد زیبایی های این جزیره باشید. اگر چشمان تیزبینی داشته باشید یا یک دوربین شکاری همراه خود به جزیره بون هان ببرید، ممکن است بتوانید گوزن یا میمون‌های ساکن این جزیره را ببینید.

آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

اخذ ویزا بالی_بهترین قیمت

اخذ ویزای توریستی اندونزی برای اخذ ویزای توریستی اندونزی برای ایرانیان، شرایط و مدارک خاصی لازم است: پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه و دو صفحه

تورنتو کانادا

تورنتو کانادا  تورنتو کانادا وقتی سخن از چند فرهنگی بودن، کیفیت بالای زندگی و بناهای دیدنی می‌شود، چه کسی می‌تواند از تورنتو چشم پوشی کند؟ شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تور ویتنام بهمن ماه_بهترین قیمت

هلدینگ گردشگری پارسا گشت