تور ویتنام نوروز 1403

تور ویتنام نوروز 1403؛ سفر به کشوری کوهستانی و جنگلی

اگر اهل تاریخ هستید و دوست دارید برای تعطیلات عید به کشور باستانی با پیشینۀ تاریخی سفر کنید، تور ویتنام نوروز 1403 بهترین پیشنهاد برای شما است. دوستداران تاریخ اگر دربارۀ کشور ویتنام تحقیق کوچکی بکنند متوجه می‌شوند که این کشور جزو معدود کشورهایی بوده است که در دوران پارینه سنگی افرادی در آن زندگی می‌کردند. قطعاً تماشای رود سرخ و رود مکونگ با طول 4 هزار کیلومتر برای هر دوس‌دار طبیعتی پیشنهاد جذاب و وسوسه‌کننده‌ای است.

اگر برای سفر به ویتنام مصمم شده‌اید، آژانس شما را در این سفر همراهی می‌کند. تور 11 روزه ویتنام ویژه نوروز پیشنهاد شگفت‌انگیز به شما است تا در تعطیلات عید حسابی خوش بگذرانید. راستی، نگران ویزای ویتنام نباشید، چراکه آژانس پارساگشت به عنوان مجری تور ویتنام نوروز 1403 همۀ کارهای اخذ ویزای شما را انجام می‌دهد.

پیش فروش تور ویتنام نوروز 1403 از چه ماهی شروع می‌شود؟

معمولاً پیش‌فروش تورهای نوروزی، چه تور اروپا و چه تور ویتنام، از اواخر دی‌ماه یا اوایل بهمن‌ماه آغاز می‌شود. تور 11 روزه ویتنام ویژه نوروز یکی از جذاب‌ترین تورهای خارجی در آژانس پارساگشت محسوب می‌شود که طرفداران خاصی دارد و به دلیل گران بودن قیمت تور هرکسی توان خرید این تور را ندارد.

تجربه ثابت کرده است تورهای نوروزی در کسری از ثانیه به فروش می‌رسند و تعلل کردن برای خرید تور بسیاری اوقات با تکمیل ظرفیت تورها همراه است. اگر تصمیم خود را گرفته‌اید که سال نو را در کشور منحصربه‌فرد ویتنام تحویل کنید، بعد از آغاز پیش‌فروش تو ویتنام نوروز 1403 هرچه سریع‌تر تور مورد نظر را بخرید.

آیا برای رفتن به ویتنام نیاز به ویزا داریم؟

برای رفتن به ویتنام مانند تور آفریقای جنوبی نیاز به ویزا دارید. بسیاری از مردم وقت کافی را برای پیگیری کارهای ویزا ندارند و ما در آژانسپارسا گشت از این موضوع به‌خوبی اطلاع داریم. همکاران ما در آژانس هواپیمایی و گردشگری  کلیۀ کارهای مربوط به اخذ ویزای شما را انجام می‌دهند و گرفتن ویزا برای تور ویتنام نوروز 1403 تضمینی است. در هر حال ما مدارک شما را بررسی می‌کنیم و اگر شانس کمی برای دریافت ویزا داشته باشید به شما اطلاع می‌دهیم.

آب و هوای ویتنام در نوروز

اگر قصد خرید تور ویتنام نوروز 1403 را دارید، احتمالاً بعد از ویزا دومین دغدغه شما آب‌وهوای ویتنام در نوروز خواهد بود. ویتنام یکی از کشورهای آسیایی با فرهنگ غنی و مردمی دوست‌داشتنی محسوب می‌شود که هرساله میزبان بسیاری از مردم ایران در عید نوروز است. در نوروز، آب‌وهوای ویتنام ملایم و مطلوب گزارش می‌شود و دمای هوا به طور میانگین بین 20 تا 30 درجه سانتی‌گراد متغیر و برای گردشگری و گشت‌وگذار در خیابان‌های این کشور بسیار مناسب است.

در فصل بهار، ویتنام پر از گل و شکوفه‌ می‌شود و درختان میوه و گل‌های استوایی رنگارنگ در ویتنام، شهرها و روستاهای این کشور را پر از نشاط و سرزندگی و رنگارنگی می‌کنند. گرمای هوا در نوروز بسیار ملایم و نسبت به تابستان هیچ رطوبتی ندارد. ویتنام در فصل بهار با آب‌وهوای خاص و زیبایی‌های فراوان، یک مقصد آرامش‌بخش و دلنواز برای سفرهای گردشگری شما است.

تور هوایی ویتنام نوروز 1403

سفر به ویتنام به صورت هوایی است و در حال حاضر تور ویتنام نوروز 1403 با هواپیمایی قطر ایرویز انجام می‌شود. تور ویتنام از تهران در 10 شب و 11 روز با قیمت فوق‌العاده و استثنایی در آژانس  به فروش می‌رسد. شما می‌توانید برای سفر به ویتنام تور نخرید و با خرید بلیت ویتنام، رزرو هتل مورد نظر و اخذ ویزای ویتنام برای رفتن به این سفر رؤیایی آماده شوید. این نکته را در نظر داشته باشید که هزینه سفر به ویتنام با تور ارزان‌تر از هزینه سفر به ویتنام بدون تور می‌شود.

در تور هوایی ویتنام آژانس 3 شب در سایگون (هوشی مین)، 3 شب در دانانگ، 3 شب در هانوی و 1 شب در خلیج هالونگ به تفریح و گشت‌وگذار می‌پردازید. اگر تور ویتنام نوروز 1403 آژانس هواپیمایی الفبای سفر را بخرید، 6 وعده غذا را مهمان ما خواهید بود.

جاهای دیدنی ویتنام در فصل بهار

مگر می‌شود کسی پا در بهشت آسیا بگذارد و در 11 روز سفرش از جاذبه‌های این کشور زیبا دیدن نکند؟ ویتنام آنقدر جاهای دیدنی دارد که محال است در 11 روز بتوانید همۀ این مکان‌های دیدنی را ببینید. در ادامه و برای آشنایی بیشتر شما مهم‌ترین جاهای دیدنی ویتنام را به شما معرفی می‌کنیم.

  • شهر کوچی و تونل‌های معروف جنگ (کوچی هوشی مین)
  • بازار سنتی بن تان  Benh Tanh
  • محله چینی‌ها
  • دلتای رود مکونگ
  • باغ‌ میوه‌های گرمسیری
  • باغ‌ نارگیل
  • کوه ماربل
  • تپه با نا  Ba Na Hills
  • دهکده نارگیل Cam thanh
  • شر هوی آن (Hoi An) و پل چوبی ژاپنی
  • دریاچه هوان کیم Hoan kiem Lake
  • خلیج هالونگ

سه پیشنهاد جذاب برای شما داریم؛ اگر از باغ نارگیل دیدن کردید، حتماً روی قایق‌های چوبی آن سوار شوید و لذت گشت‌وگذار در طبیعت را با چشم ببینید. همچنین در دهکده نارگیل سوار قایق‌های سبدی شوید و به ماهی‌گیری بپردازید که روز شما را می‌سازد. در خلیج هالونگ نیز روی کشتی سوار شوید و از طبیعت چشم‌گیر و دلربای این خلیج نهایت لذت را ببرید.

مهم ترین شهرهای ویتنام

در تور ویتنام از چهار شهر مهم این کشور از جمله شهر دانانگ، شهر هانوی، شهر سایگون (هوشی مین) و خلیج هالونگ دیدن می‌کنید که ما در ادامه هرکدام از این شهرهای مهم را به شما معرفی می‌کنیم تا قبل از سفر دید بهتری نسبت به این شهرها داشته باشید.

1. شهر سایگون (هوشی مین)

سایگون، پایتخت ویتنام، در جنوب این کشور قرار دارد. این شهر با تاریخ غنی و فرهنگ پویا یکی از مهم‌ترین مراکز اقتصادی و فرهنگی در جنوب شرق آسیا است. سایگون مرکز تجاری و مالی ویتنام شناخته می‌شود و خیابان‌ها، بازارها و مراکز خرید بی‌شماری دارد. معابدها، موزه‌ها و ساختمان‌های تاریخی نیز از جاذبه‌های گردشگری این شهر محسوب می‌شوند. شهر سایگون با ترکیبی از مدرنیته و سنت، یک شهر پویا و جذاب برای بازدیدکنندگان است.

2. شهر دانانگ

شهر دانانگ یکی از شهرهای مهم و پرجمعیت در ویتنام محسوب می‌شود و در شمال ویتنام واقع شده است. این شهر یکی از مقاصد گردشگری محبوب در ویتنام به شمار می‌آید و فرهنگ، تاریخ و طبیعت زیبا و متنوعی دارد. آشپزی محلی دانانگ بین مسافران این کشور بسیار مشهور است و گردشگران معمولاً از تجربه غذاهای محلی در این شهر لذت می‌برند.

3. شهر هانوی

هانوی، پایتخت زیبا و مهم ویتنام، در شمال کشور واقع شده است. این شهر با تاریخ طولانی و فرهنگ چشمگیرش جاذبه‌های فراوانی برای گردشگران و مسافران دارد. هانوی یکی از شهرهای پرجمعیت و پویا در جنوب شرق آسیا است و بازارهای پرآوازه، معابد تاریخی، موزه‌ها و کاخ‌های باستانی از جمله جاذبه‌های گردشگری هانوی هستند. قدم زدن در خیابان‌های شلوغ و تاریخی هانوی یک تجربۀ فراموش‌نشدنی از سفر را به شما هدیه می‌دهند.

4. خلیج هالونگ

خلیج هالونگ در فهرست جهانی یونسکو ثبت شده است و با صخره‌های شگفت‌انگیز و جزیره‌های جذاب و رؤیایی دل هر گردشگری را می‌برد. گردشگران معمولاً با قایق‌های چوبی محلی به دیدن این خلیج می‌روند و از زیبایی‌های طبیعی آن لذت می‌برند. اگر به دنبال یک فضای آرامش‌بخش همراه با زیبایی‌های طبیعی و استثنایی می‌گردید، حتماً به خلیج هالونگ بروید.

قیمت تور ویتنام چقدر است؟

در حالت کلی قیمت تور ویتنام بستگی به عوامل مختلفی ازجمله زمان سفر، تعداد روزهای اقامت، هتل مورد نظر، بلیط هواپیما و سایر موارد دارد. درنظر داشته باشید که هزینه سفر با تور به ویتنام در برخی ایام (ازجمله عید نوروز و تعطیلات رسمی) افزایش قیمت دارد.

چه مدارکی برای سفر به ویتنام نیاز است؟

برای سفر به ویتنام به مدارکی از جمله بلیت رفت و برگشت، اصل شناسنامه، گذرنامه معتبر با حداقل7 ماه اعتبار، بیمه مسافرتی، ویزا و … نیاز دارید.

خلیج هالونگ “ha long” یکی از خلیج‌های زیبا و جذابی است که در شمال شرقی کشور ویتنام قرار دارد. مساحت این خلیج بالغ بر ۱۵۰۰ کیلومتر مربع است. در این خلیج می‌توانید انواعی از پدیده‌های زیبا و جذاب طبیعی را مشاهده کنید؛ از غارهای جذاب و رازآلود گرفته تا جزایر کوچک و زیبایی که از درختان سرسبز پوشیده شده‌است. همچنین در این منطقه از کشور در این خلیج می‌توانید تعدادی دهکده شناور را نیز مشاهده کنید.
پدیده‌های طبیعی این منطقه از کشور ویتنام آن‌قدر خاص و منحصربه‌فرد هستند که در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌است. در خلیج هالونگ، ۱۹۰۰ جزیره در اشکال و اندازه‌های مختلف وجود دارد. تعداد این جزایر زیبا آن‌قدر زیاد است که گردشگرانی که به ویتنام سفر می‌کنند نمی‌دانند درطول مدت‌زمان سفرشان از کدام جزیره دیدن کنند. اگر شما نیز قصد سفر به کشور ویتنام را دارید

جزیره تی تاپ

یکی از جزایر زیبای خلیج هالونگ که دقیقاً در مرکز آن قرار گرفته، جزیره تی تاب (ti_top) نام دارد. این جزیره با وجود اندازه کوچکش توانسته گردشگران زیادی را جذب خود کند. دلیل نام‌گذاری این جزیره داستان جذابی دارد. گفته می‌شود که در سال ۱۹۶۲ میلادی، رئیس‌جمهور وقت کشور ویتنام (ho chi minh) به همراهه فضانورد روسی به نام تی تاو (titov) از این جزیره دیدن می‌کند. بعد از این بازدید، رئیس جمهور ویتنام دستور می دهد که نام این فضانورد را بر روی جزیره بگذارند.
اگر در سفر خود به کشور ویتنام به‌دنبال فعالیت‌های تفریحی مختلف هستید، حتما به جزیره تی تاپ بروید تا بتوانید از سفر خود نهایت لذت را ببرید. در آب‌های نزدیک این جزیره می‌توانید شنا کنید و اگر تشنه شدید می‌توانید به مغازه‌های واقع در این جزیره مراجعه کنید. در این جزیره فقط ۱ ساحل شنی وجود دارد و دور تا دوره آن را صخره‌های مرتفع ای پوشانده‌است که بر روی آن درختان سرسبز قرار دارد.
اگر دوست داشتید هیجان بیشتری را در این جزیره تجربه کنید، می‌توانید بنانا سواری کنید یا اگر به والیبال علاقه دارید ۲ تیم شوید و مدتی را در ساحل این جزیره والیبال بازی کنید.
در این جزیره تپه مرتفعی وجود دارد که می‌توانید با بالا رفتن از ۴۰۰ پله به آن برسید و در آنجا، خلیج هالونگ و طبیعت زیبای آن را تماشا کنید. اگر به ارتفاع علاقه دارید، می‌توانید در این جزیره پاراگلایدر سواری کنید.

جزیره کت با

یکی از بزرگ‌ترین جزایر خلیج هالونگ جزیره کت با(cat ba) نام دارد. در این جزیره کوه‌های مختلفی وجود دارد که اکثر آن‌ها از جنس سنگ آهک هستند و با درختان سرسبز پوشیده شده اند. پدیده‌های طبیعی این جزیره آن‌قدر متنوع و جذاب هستند که اگر به طبیعت گردی علاقه داشته باشید، شور و هیجان زیادی را از دیدن این پدیده‌ها کسب خواهید کرد. در جزیره کت با دریاچه‌های طبیعی، جنگل‌های حرا، خط ساحلی که از صخره‌های زیبا و شن‌های سفید ایجاد شده‌اند و صخره‌های مرجانی را مشاهده می‌کنید.
بر خلاف اکثر جزایر خلیج هالونگ که خالی از سکنه هستند، در جزیره «کت با» چندین خانوار زندگی می‌کنند. مردم این جزیره برای تامین مخارج زندگی روزمره خود ماهیگیری می‌کنند. اکثر آن‌ها در بخش جنوبی جزیره زندگی می‌کنند و باقی نفرات در ۶ گروه کوچک در جزیره پراکنده شده‌اند و برخی نیز بر روی قایق‌هایشان، کمی دورتر از ساحل، یک دهکده کوچک را بر روی آب ایجاد کرده‌اند و در همان‌جا زندگی می‌کنند. جاده ای از شمال تا جنوب جزیره کشیده شده‌است که شهر اصلی جزیره را به بندر شمالی که با نام گیا لوان (gia luan) شناخته می‌شود، متصل می‌کند. در این بندر قایق‌هایی وجود دارد که مسافران را به شهر هالونگ (halong) و توئا چائو (tuan chau) می برد.
در سال ۲۰۰۴ مجمع‌الجزایر «کت با» به خاطر تنوع زیستی و اکوسیستم متنوعی که دارد، در لیست ذخیره‌گاه های زیست‌کره یونسکو به ثبت رسیده است.
گردشگران زیادی به این جزیره سفر می‌کنند تا در هتل‌های جذاب، تفرج‌گاه‌های سرگرم‌کننده و رستوران‌های محلی آن لحظات لذت‌بخشی را تجربه کنند. اگر به کشور ویتنام سفر کردید و دوست داشتید از جزایر دیدنی خلیج هالونگ دیدن کنید، حتما در زمان بازدید از جزیره «کت با» شب را در این جزیره بمانید تا زندگی شبانه‌ی این جزیره را نیز تجربه کنید.

جزیره توان چائو

یکی از زیباترین و جذاب‌ترین جزایر خلیج هالونگ جزیره توان چائو (tuan cau) نام دارد. این جزیره ۸ کیلومتر با شهر فاصله دارد. اگر دوست دارید در سفر خود به کشور ویتنام مدتی را در ۱ طبیعت بکر، به‌دور از امکانات شهری مثل برق سپری کنید، این جزیره مناسب شما است. در این جزیره می‌توانید آسمان پرستاره را به‌راحتی در شب تماشا کنید. در سواحل این جزیره چندین هتل وجود دارد که امکانات و کیفیت خدمات آن ها در سطح هتل‌های بین‌المللی است. برخی از هتل‌های این جزیره ۴ ستاره هستند.
یک تفرجگاه تفریحی نیز در جزیره وجود دارد که با مراجعه کردن به آن می‌توانید انواعی از ورزش‌های جذاب مثل گلف و چندین ورزش محلی را امتحان کنید. در نزدیکی این تفرجگاه، فرودگاهی مخصوص هلی‌کوپتر ساخته شده است. اولین هواپیماهای دریایی کشور ویتنام که با نام خطوط هوایی “hai au” شناخته می‌شوند در این فرودگاه نشست‌وبرخاست دارند. با مراجعه به این فرودگاه محلی می‌توانید سوار هلی‌کوپتر شوید و طبیعت زیبای خلیج هالونگ و جزایر آن را از آسمان ببینید.

جزیره بون هان

یکی از بزرگ‌ترین جزایر خلیج هالونگ جزیره بو هان “bo hon” نام دارد. اگر دوست داری در سفر خود به کشور ویتنام به جزایری بروید که غارهای شگفت‌انگیز و رازآلودی را در دل خود جای داده است، بازدید از جزیره بون هان را در اولویت قرار دهید.
یکی از غارهای شگفت‌انگیز موجود در این جزیره غار لوان “luon” نام دارد. برای بازدید از این غار باید سوار بر یک قایق کوچک شوید و از وسط حفره‌ای که توسط این غار ایجاد شده‌است عبور کنید. در انتهای غار به یک دریاچه‌ی زیبایی می‌رسسد که اطراف آن را دیواره‌هایی از سنگ آهک احاطه کرده است. هر آنچه از زیبایی‌های غارهای این جزیره بگوییم کم گفته‌ایم. باید از نزدیک شاهد زیبایی های این جزیره باشید. اگر چشمان تیزبینی داشته باشید یا یک دوربین شکاری همراه خود به جزیره بون هان ببرید، ممکن است بتوانید گوزن یا میمون‌های ساکن این جزیره را ببینید.
یکی دیگر از غارهای جذابی که در این جزیره وجود دارد، غار ویرجین نام گرفته‌است. ویرجین “virgin” که در زبان فارسی به‌معنای باکره می‌شود. داستان عاشقانه‌ای پشت این نام گذاری وجود دارد. گفته می‌شود که یک خانواده‌ی فقیر به دلیل بدهی که به یک فرد پول‌دار داشته‌اند، مجبور شده‌اند که دخترشان را به عقد طلب کارشان دربیاورند. دختر بیچاره‌ای که عاشق ۱ ماهیگیر محلی بود، بعد از شنیدن این قضیه، دست به فرار می‌زند و سعی می‌کند ماهیگیر را پیدا کند. ماهیگیر نیز وقتی متوجه می‌شود دخترک به دنبال او است با قایق ماهیگیری اش راهی دریا می‌شود تا او را پیدا کند. اما آن شب، دریا طوفانی بود. این ۲ عاشق نتوانستند همدیگر را پیدا کنند و دخترک بیچاره از فرط خستگی به زمین می افتد و می میرد و همان‌جا تبدیل به سنگ می‌شود. ماهیگیر محلی نیز از فرط اندوه از دست دادن عشقش، جان خود را از دست می‌دهد و او نیز تبدیل به سنگ می‌شود و در نهایت از بدن این دو، این غار ساخته می شود.
غارهای این جزیره بسیار زیبا و شگفت‌انگیز ساخته شده‌اند. از استالاکتیت هایی که از سقف‌های این غار آویزان شده‌اند تا دالان‌های مختلفی که در جای‌جای آن وجود دارد، همگی نشان از زیبایی های طبیعت این منطقه دارد و شاید هم به خاطر داستان زیبای عاشقانه ای باشد که چگونگی ساخته شدن این غار را توضیح می دهد.

جزیره با مون

جزیره با مون “ba mun” بخشی از پارک ملی بای تو لانگ “bai tu long” است. این پارک ملی در سال ۲۰۰۱ افتتاح شد. اگر دوست دارید در سفر خود به کشور ویتنام یکی از قدیمی‌ترین جنگل‌های کره زمین را از نزدیک ببینید، باید به جزیره با مون بروید. در جنگل‌های این جزیره درختانی را پیدا می‌کنید که جزء درختان باستانی کره زمین هستند. بسیاری از این درختان بسیار بلند هستند.
اگر به بخش شرقی این جزیره بروید صخره‌های بلندی را مشاهده می‌کنید که انگار کیسه بوکسی برای امواج خروشان دریا شده اند و پیوسته در حال ضربه خوردن هستند. برعکس این بخش از جزیره، قسمت غربی جزیره بامون فضای آرامی دارد. در جزیره‌ی بامون یک مسیر پیاده‌روی وجود دارد که با دنبال کردن آن می‌توانید از دل جنگل‌های باستانی این منطقه عبور کنید و از فضای زیبا و جذاب آن نهایت لذت را ببرید.
این جزیره یکی از مناطق حفاظت‌شده‌ی حیات وحش کشور ویتنام نیز به حساب می‌آید و در آن گیاهان و جانوران که در خطر انقراض قرار دارند، زندگی می‌کنند. یکی از آن ها ارکیده لان های (lan hai) نام دارد که دانشمندان تا مدت ها فکر می کردند منقرض شده است؛ اما بعد از مدتی در این جزیره دیده شد. از دیگر موجودات بومی این جزیره که در خطر انقراض قرار دارند می‌توان به حیواناتی نظیر گوزن طلایی، میمون، لاک‌پشت، پرندگان دریایی و میمون‌های دم دراز اشاره کرد.
در این جزیره محیط‌بان‌های مختلفی را می‌بینید که وظیفه آن‌ها حفاظت از حیوانات و محیط‌زیست این منطقه است. ۱ پناهگاه مخصوص حیوانات وحشی نیز در این جزیره دایر شده‌است تا از حیواناتی که توسط شکارچیان غیرقانونی زخمی شده اند مراقبت شود. این حیوانات توسط مسئولین این پناهگاه تیمار می‌شوند و تا زمانی‌که سلامت کافی برای ادامه‌ی زندگی‌شان را در حیات وحش این جزیره پیدا کنند، در این پناهگاه می مانند. متأسفانه گردشگران امکان بازدید از داخل این پناهگاه را ندارند.

جزیره کوان لان

یکی از جزایر کمتر شناخته‌شده‌ای که در خلیج هالونگ قرار دارد، جزیره کوان لان “quan lan” است. مسیر دسترسی به این جزیره در مقایسه با جزایر دیگر کمی سخت‌تر است و به‌همین دلیل گردشگران کمتری به آن پا می‌گذارند. در این جزیره سواحل سفیدرنگی وجود دارد که مدت‌های زیاد می‌توانید بر روی تخت‌های چوبی دراز بکشید و زیر نور آفتاب لحظات آرامش بخشی را تجربه کنید.
در این جزیره چندین دهکده‌ ماهیگیری نیز وجود دارد. اگر از ماهیگیری لذت می برید، می‌توانید به این دهکده ها مراجعه کنید. ساحل سان هائو “son hao” یکی از سواحل زیبای این جزیره است. دسترسی به این ساحل کمی سخت است. اما همین ویژگی باعث شده که نسبت‌به سواحل دیگر این منطقه خلوت‌تر و فضای آرامش‌بخش تری را داشته باشد. در این ساحل با خیال راحت می‌توانید در آب شنا کنید. آب‌های اطراف این جزیره بسیار شفاف هستند و به‌راحتی می‌توانید داخل آن را ببینید.
در شمال شرقی جزیره، یک ساحل هلالی‌شکل به طول ۱ کیلومتر وجود دارد که گردشگران زیادی در آن به تفریح و خوش گذرانی مشغول هستند. ازجمله تفریحاتی که در این ساحل وجود دارد، می‌توان به ورزش‌های آبی نظیر قایق‌سواری اشاره کرد. اگر به غذاهای دریایی علاقه دارید می‌توانید به غرفه‌های غذاخوری این ساحل مراجعه کنید و از منوی غذای آن ماهی مورد علاقه تان را انتخاب کنید. در میان خوراکی های این غذاخوری های ماهی مرکب، میگو و انواع دیگر از ماهی‌های دریایی وجود دارد.

جزیره انگوس وونگ

یکی از زیباترین جزایر خلیج هالونگ که در مرز بین این خلیج با خلیج «بای تو لاین» قرار گرفته‌است، جزیره‌ای با نام انگوس وونگ “Ngoc Vung” است. در این جزیره خبری از پیشرفت و توسعه نیست و به‌همین دلیل کاملاً بکر به‌نظر می‌رسد.
ساکنین این جزیره از طریق دورا زندگی روزمره خود را می‌گذرانند. برخی از آن‌ها ماهیگیر هستند و برخی دیگر در آب‌های اطراف جزیره به‌دنبال مرواریدهای دریایی می‌گردند تا با فروش آن‌ها بتوانند از پَسِ خرج‌های روزمره زندگی‌شان بر بیایند.
طول این جزیره به ۳ کیلومتر می‌رسد. جزیره انگوس وونگ بسیار خلوت و ساکت است. درختان زیادی در این جزیره وجود دارد که می‌توانید در زیر سایه آن‌ها کمی استراحت کنید و از سکوت و زیبایی محیط اطراف لذت ببرید. اگر دلتان کمی تحرک خواست، می‌توانید در آب‌های نزدیک جزیره شنا کنید. تماشای قایق‌های رنگارنگی که از ساحل دیده می‌شوند، یکی دیگر از تفریحات آرامش‌بخشی است که می‌توانید در این جزیره امتحان کنید.
چندین جاده در داخل جزیره کشیده شده‌است که مردم محلی بتوانند برای رفت‌وآمد از آن استفاده کنند. معمولاً مردم این جزیره از موتور یا دوچرخه و نهایتاً موتورهای سه‌چرخ برای رفت‌وآمد استفاده می‌کنند و کمتر پیش می‌آید که در این مسیرها، ترافیکی ایجاد شود. اگر دوست داشتید تمام قسمت‌های جزیره را ببینید، می‌توانید یک موتورسیکلت یا دوچرخه کرایه کنید.
برای دسترسی به جزیره انگوس وونگ باید سوار قایق هایی شوید که از بندر چای رانگ cai rong یا جزیره وان دان von don به این جزیره می آیند. این قایق‌ها هر روز به سمت این جزیره حرکت می‌کنند. اگر قصد بازدید روزانه از انگوس وونگ را دارید، می‌توانید از این قایق‌ها استفاده کنید و بعد از چند ساعت بازدید، دوباره به جزیره وان دان یا بندر چای رانگ برگردید. اگر هم قصد شب مانی در جزیره را دارید تعدادی اقامتگاهِ نه‌چندان باکیفیت در داخل جزیره وجود دارد که می‌توانید شب را در آن‌جا بمانید.
اگر دوست دارید در سفر به کشور ویتنام از یک جزیره بکر با مناظر طبیعی خاص و جذاب دیدن کنید و مدتی را میان مردم محلی این کشور سپری کنید، جزیره انگوس وونگ مناسب شما است.

جزیره کنگ دو

یکی از جزایر زیبا و خاص خلیج هالونگ جزیره کنگ دو “CONG DO” نام دارد. در این جزیره انواعی از پدیده‌های طبیعی مثل دریاچه، تپه‌های مرتفع و جنگل‌های سرسبز استوایی را می‌بینید. مرتفع‌ترین تپه این جزیره ارتفاعی بالغ بر ۱۷۲ متر دارد. اگر دوست داری در سفرتان به کشور ویتنام با اکوسیستم‌های متنوع این منطقه بیشتر آشنا شوید، حتما به جزیره کنگ دو بروید.
یکی از بهترین تفریحاتی که می‌توانید در این جزیره امتحان کنید، قدم زدن در میان جنگل‌های انبوه آن است. سعی کنید مسیرتان را به طرف تپه های جزیره کج کنید و به بالای آن ها صعود کنید و از آن بالا منظره بسیار زیبای طبیعت این منطقه را مشاهده کنید. اگر خوش‌شانس باشید در مسیر پیاده‌روی تان می‌توانید حیوانات این جزیره مثل مارمولک یا پرنده نوک شاخ را مشاهده کنید. زمانی‌که در بالای تپه های این جزیره بودید، می‌توانید با کمی جستجو کردن در آسمان پرندگان شکاری مثل عقاب یا دلیجه را مشاهده کنید که در حال پیدا کردن طعمه هستند.
با کمی گشت‌وگذار در این جزیره می‌توانید صخره‌ مرجانی جذاب و بکری را پیدا کنید که زیستگاه گونه‌های نادری از مرجان‌ها و انواعی از اسب های دریایی هستند. این صخره مرجانی ۷۰۰ متر طول و ۳۰۰ متر عرض دارد. احتمالاً با توضیحاتی که درباره این جزیره دادیم، متوجه تنوع زیستی آن شدید. اگر به طبیعت و طبیعت‌گردی علاقه خاصی دارید و دوست دارید با حیات وحش کشور ویتنام بیشتر آشنا شوید، جزیره کنگ دو مقصد بسیار مناسبی برای شما است.

آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

اخذ ویزا بالی_بهترین قیمت

اخذ ویزای توریستی اندونزی برای اخذ ویزای توریستی اندونزی برای ایرانیان، شرایط و مدارک خاصی لازم است: پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه و دو صفحه

تورنتو کانادا

تورنتو کانادا  تورنتو کانادا وقتی سخن از چند فرهنگی بودن، کیفیت بالای زندگی و بناهای دیدنی می‌شود، چه کسی می‌تواند از تورنتو چشم پوشی کند؟ شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تور ویتنام نوروز 1403

هلدینگ گردشگری پارسا گشت